Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-08@23:35:44 GMT

رهبران جوانی که یک دنیا را اداره می‌کنند +تصویر

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۶۸۸۰۶

رهبران جوانی که یک دنیا را اداره می‌کنند +تصویر

خرداد: نسل جدیدی از رهبران در حال ظهور هستند.

به گزارش خرداد از ایسنا رهبرانی با چهره‌های بدون سالک و زخم،‌ بدون سابقه مبارزاتی چند ده ساله، بدون بچه‌های بزرگ!‌ روند جوان شدن رهبران جهان سال‌هاست که آغاز شده است؛ نظام‌هایی با آرایش‌های مختلف سیاسی،‌ در چهار گوشه دنیا، کم کم در را روی جوان‌ترها باز می‌کنند،.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیزینس اینسایدر ۹ تای آنها را معرفی کرده است.

امانوئل مکرون، ‌رییس جمهور حال حاضر فرانسه،‌ فقط ۳۹ سال دارد. ‌او که جوان‌ترین رییس جمهور تاریخ فرانسه است در می ۲۰۱۷ به ریاست جمهوری رسید. او پیش‌تر وزیر اقتصاد دولت فرانسوا اولاند بود و بیشتر از همه چیز به عنوان بانکدار شناخته می‌شد. خودش را دست چپی معرفی می‌کند، هر چند از راستی‌ها برخاسته است.

ولادیمر گرویسمن نخست وزیر اوکراین هم ۳۹ ساله است‌. او که در سال ۲۰۱۶ بعد از یک دوره طولانی درگیری‌های سیاسی و خشونت خیابانی در اوکراین از طرف پارلمان به عنوان نخست وزیر انتخاب شد،‌ به عنوان چهره‌ای نزدیک به روسیه شناخته می‌شود و در موردش می‌گویند به رییس جمهور قبلی اوکراین، پترو پروشنکو  که او هم با روس‌ها بیشتر از اروپایی‌ها همراه بوده  نزدیک است.

جوری رتس ۳۸ ساله،‌ نخست وزیر استونی،‌ اواخر سال ۲۰۱۶  رهبری کشورش را به عهده گرفت. ‌او رهبر حزب مرکز است که میانه‌رو و هوادار سوسیال لیبرالیسم است. منتقدانش حزب او را به عوام‌فریبی متهم می‌کنند.

صالح علی الصمد،  رهبر حوثی‌ها در یمن است؛ گروهی که در حال حاضر کنترل بخش مهمی از کشور از جمله پایتخت، صنعا را در اختیار دارد.

نخست وزیر فعلی مقدونیه،‌ امیل دیمتریوف هم تنها ۳۸ سال دارد. او در آغاز سال ۲۰۱۶ بعد از اعتراض‌های دنباله‌دار علیه گروفسکی نخست وزیر پیشین این کشور بر سر کار آمد. در همان آغاز کار پذیرفت در مقابل بخشی از خواسته‌های منتقدان دولت عقب نشینی کند.

جیک قیصر نامجیال وانگچک رهبر ۳۷ ساله بوتان، ‌پنجمین پادشاه این کشور است که در ۲۶ سالگی وقتی پدرش تصمیم به کناره گیری گرفت، جانشین او شد. او در سال ۲۰۰۸ انستیتوی قانون اساسی جدید بوتان را ایجاد کرد تا به حرکت کشور در مسیر دموکراسی کمک کند.

شیخ تمیم ابن حمد ال ثانی، ‌امیر ۳۶ ساله قطر است  که در ۲۰۱۳ با یک کودتای بدون خونریزی جانشین پدرش شد. او در سال‌های اخیر علاوه بر ادامه نقش فعال قطر در مسائل بین المللی تلاش کرده است با استفاده از ورزش،‌ جایگاه قطر را در دنیا بهبود دهد.

کیم جونگ اون،‌ رهبر جوان کره شمالی هم که در سال ۲۰۱۱ به جای پدرش نشسته است،‌ تنها ۳۳ سال سن دارد. او که تا همین چند ماه پیش جوان‌ترین رهبر ملی در دنیا بود،‌ به خاطر بلندپروازی‌های برنامه موشکی و اتمی کشورش در مجامع جهانی زیر سوال است.

اما در حال حاضر جوان ترین رهبر ملی در دنیا،‌ سباستین کورز رهبر ۳۱ ساله اتریش است که همین چند روز پیش بعد از پیروزی در انتخابات پارلمانی،‌ رهبری کشورش را به عهده گرفته است. او که حزبش اکثریت قاطع را در پارلمان ندارد،‌ متعلق به جریان راست میانه است و باید برای تشکیل دولت با  احزاب راست افراطی پارلمان که برخی از آنها اعضایی از اس‌اس را در خود جای داده‌اند،‌ ائتلاف کند.

پیش از این‌ها هم، کندی جوان‌ترین رییس جمهور آمریکا که دو رییس جمهور پیش از او در دهه ششم زندگی‌شان اداره کاخ سپید را به عهده گرفته بودند، وقتی رییس جمهور شد تنها ۴۳ سال سن داشت. کندی که در تمام دوران فعالیت سیاسی‌اش پیش از ریاست جمهوری،‌ زیر سایه خانواده پرنفوذ خودش بود،‌ می‌تواند از برخی جهات مصداق خوبی برای یک رهبر ملی « جوان» نباشد،‌ اما نمی‌توان انکار کرد و جوانی و سابقه جنگی‌اش در محبوبیتی که او را به یک استثنا تبدیل کرد موثر بوده است.

تونی بلر،‌ نخست وزیر اسبق بریتانیا، در ۳۹ سالگی رهبری حزب کارگر این کشور را به دست گرفت و در  ۴۴ سالگی در سال ۱۹۹۷ نسخت وزیر این کشور شد. او کسی بود که توانست بعد از حدود سه دهه به تسلط حزب محافظه‌کار در سیاست بریتانیا پایان دهد، هر چند بعدا متهم شد که می‌توانست در مورد دخالت بریتانیا در جنگ عراق و همراهی‌اش با آمریکا در این راه تصمیمات بهتری بگیرد.

دیوید کمرون،‌که در ۴۴ سالگی در سال ۲۰۱۰ نخست وزیر برتانیا شد هم رکورددار جوان‌ترین رییس دولت ائتلافی در بریتانیا است که همزمان سیاست‌های لیبرالیستی در اقتصاد و جامعه را در دستور کار قرار دارد.

به نظر می‌رسد جریان مدرنی در سیاست دنیا تلاش می‌کند از فرمول معرفی چهره‌های جدید برای افزایش علاقه به سیاست و سیاست‌مداران استفاده کند. الزاما همه سیاست‌مدارن جوانی که در سال‌های اخیر روی کار آمده‌اند تجربه کار دانشگاهی و کار آموزی در کنار چهره‌های مهم عرصه فکر و عمل سیاسی را ندارند. همه‌شان چپ،‌ راست یا مستقل نیستند،‌ همه سابقه کار حزبی ندارند و حتی همه‌شان مطابق یک تصویر پیش ساخته از سیاست‌مدار دیندار و متعهد به خانواده هم نیستند،‌ اما همه‌شان نشان می‌دهند در سیاست «چهره‌های جدید» لازم است،  اگرچه نه تنها برای اجرای سیاست‌های تازه و اصلاحات، بلکه حداقل برای برگرداندن مردم به عرصه سیاسی!‌

برچسب ها: جوانان ، رهبران ، اداره دنیا ، سیاست

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۸۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون حمایت از خانواده و جوانی در محیط زیست گیلان اجرا می‌شود

ایسنا/گیلان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در اداره کل حفاظت محیط زیست استان اجرا می‌شود.

حمزه عشوری امروز ۱۹ اردیبهشت ماه با اشاره به اینکه هفته جوانی جمعیت با شعار نقش من در جوانی ایران از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: برنامه‌های هفته ملی جمعیت و برنامه‌های پیش‌بینی شده فرصتی مناسب برای آگاهی‌بخشی است و با اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و فرهنگ‌سازی از بحرانی که آینده کشورمان را تهدید می‌کند، پیشگیری خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه بر اساس برآوردهای بین‌المللی، ایران تا ۲۰ سال آینده جزء کشورهای با درصد بالای سالمندی خواهد بود، افزود: این امر منجر به بالا رفتن نسبت سرباری، کاهش نیروی کار، افت سطح رفاهی می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: هر اقدامی که در اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیاز است برای ترویج فرهنگ جوانی جمعیت انجام شود، مجموعه مدیریتی این اداره کل همراه و همکار خواهد بود و در این راستا سعی کرده است واحدها را همسو و همراه کنند.

عشوری خاطرنشان کرد: سال گذشته مراسم تجلیل از همکارانی که به تازگی ازدواج کرده یا خداوند به آنها فرزندی داده است با اهدا پاداش مالی و لوح تقدیر برگزار شد.

اجرای دورکاری مادران دارای فرزند در محیط زیست گیلان

وی با اشاره به اجرای دورکاری مادران دارای فرزند در اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان، تصریح کرد: به منظور رفاه حال مادران دارای فرزند زیر دو سال، دورکاری برای مادران در نظر گرفته شده و در این ارتباط معاونان، مدیران ستادی و شهرستان‌ها ضمن فراهم کردن بستر لازم برای دورکاری همکاری و همراهی لازم را دارند.

عشوری با اشاره به برگزاری بیش از ۳۰ کارگاه و ۱۲۲۴ نفر ساعت برنامه آموزشی در حوزه خانواده و آموزش به منظور تحکیم خانواده و توان افزایی در این اداره، افزود: برای برگزاری دوره‌های آموزشی خانواده بر اساس بند« ح» تبصره ۹ قانون بودجه برای ستاد و شهرستان‌ها اعتبار اختصاص یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کم کاری رسانه در تبلیغات جوانی جمعیت
  • قانون حمایت از خانواده و جوانی در محیط زیست گیلان اجرا می‌شود
  • جوانی جمعیت از مؤلفه‌های اصلی قدرت و اقتدار ملی است
  • اقتدار، رشد اقتصادی و نظامی کشور در گروی افزایش جمعیت
  • واگذاری زمین به هفتاد هزار نفر در کشور
  • نباید خطوط جوانی جمعیت را رد کنیم
  • تصمیم کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای ادامه حملات به رفح
  • تصمیم کابینه جنگ اسرائیل برای ادامه حملات به رفح
  • وضعیت بودجه و عملکرد دستگاه‌های سیاست‌گذار در حوزه زنان و خانواده
  • نگاهی به سنجه‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌های سیاست‌گذار در حوزه زنان و خانواده