Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@03:00:05 GMT

امنیت و عزت کشور مرهون شجاعت هاست

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۸۱۶۱۲

خطیب جمعه تهران گفت: جنگ دشمن با فکر ملت ایران، با اندیشه ها، فداکاری‌ها و شجاعت هاست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با تبریک به کشور عراق برای بیرون راندن تروریست‌ها و جلوگیری از تجزیه کشورشان افزود: اینکه دشمن نتوانست تجزیه عراق را عملی کند مدیون و مرهون ملت بزرگ، فداکاری‌های ارتش، نیرو‌های مردمی و مقام مرجعیت عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه ارزش‌ها و فداکاری‌های ملت عراق از گسترش تروریسم جلوگیری کرد گفت: دشمن نتوانست با بسیج کردن یک مشت اراذل و اوباش و داعش خونخوار و با هزینه آل سعود کشور عراق را اشغال کند.

او افزود: در آینده هر انسانی تاریخ عراق را مطالعه کند چنین روزی را تمجید خواهد کرد. آیت الله امامی کاشانی به دو محور از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار نخست وزیر عراق اشاره کرد و گفت: اول اینکه نباید به آمریکا اعتماد کرد و این بسیار مهم است، زیرا اعتماد به آمریکا به معنی محو کشور و محو ارزش‌های ملت است و دوم اینکه باید به نیرو‌های مردمی اهمیت زیادی داد و این مسأله بسیار مهم است.

او افزود: در مورد کشور ما هم همین است، قدرت‌هایی که از نظر معنوی و مادی و وسایل و ابزار‌هایی که فراهم شد به خاطر رهبری بود که امام داشت و با آن نفس گرمش آنچنان در جوانان ما دمید که شاهد آن فداکاری‌ها بودیم.

آیت الله امامی کاشانی با بیان خاطره‌ای از دوران ریاست جمهوری قبلی آمریکا گفت: چند سال پیش زمانی که جان کری، وزیر خارجه وقت آمریکا در یکی از کشور‌های عربی مشغول سخنرانی بود با عصبانیت و پرخاشگری برخی مقامات عربی مواجه شد که به جان کری گفتند چرا با ایران که دشمن ماست مخالفت نمی‌کنید و چرا در مبارزه با تروریست‌ها فقط به بمباران اکتفا می‌کنید و آن‌ها را ریشه کن نمی‌کنید؟

او افزود: جان کری در این لحظه یک پوشه‌ای را که در دست داشت محکم به میز کوبید و گفت زمانی که ما بمباران می‌کنیم شما نیروی زمینی دارید که جلو برود و جا را بگیرد؟

آیا در کشور‌های عربی یک ژنرال سلیمانی دارید؟ امام جمعه موقت تهران گفت: جان کری خطاب به مقامات کشور‌های عربی می‌گوید که تروریست‌ها در کنار نیرو‌های امنیتی شما هستند و شما خود با تروریست‌ها همکاری می‌کنید، ولی ایران در تمام حرکاتش یک لحظه نشده است که از مخالفت با تروریست‌ها دست بردارد و با شجاعت با آن‌ها می‌جنگد.

آیت الله امامی کاشانی افزود: این مطلب واقعاً مطلب مهمی است که سرداران سپاه، افسران ارتش و نیرو‌های فداکار این‌ها برای کشور ارزشمند هستند.

او افزود: بنابراین نیرو‌های شجاع و فداکار باید تمجید و تجلیل شوند، زیرا با حضور این نیرو‌های فداکار است که کشور باعظمت و باعزت ایران امروز در جهان می‌درخشد، در حالی که زمانی کشور ما زیر پای ژنرال‌های آمریکایی بود. خطیب جمعه تهران گفت: اینکه رئیس جمهور نادان و بی ادب آمریکا درباره مردم و سپاه حرف می‌زند این یک حسد، بغض و دشمنی و جنگ با فکر، اندیشه ها، فداکاری‌ها و شجاعت‌های ملت ایران است.

او افزود: این امنیت و عزت کشور ما مرهون همین شجاعت هاست.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: به همین خاطر در اقتدار کشور و در وسایلی که برای اقتدار کشور است مسائل جنگی و نظامی اصلاً قابل چک و چانه زدن و حرف زدن نیست و ما هر چه را برای اقتدار، انسجام و اعتلای کشور نیاز باشد همه را فراهم می‌کنیم و این نکته‌ای است که همه باید به آن توجه کنند.

او افزود: همه نیرو‌ها و دست اندرکاران بدانند که دشمن با فکر‌ها می‌جنگد. آیت الله امامی کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه حسین (ع) دنیایی و کربلا جهانی شده است گفت: اربعین حسینی که با شور و استقبال برگزار می‌شود به این سو حرکت می‌کند که کربلا محور است، حسین معلم است و راه، راه شهادت است.

او افزود: گویا زمان دارد در مکتب کربلا به مقابله با ظلم به پیش می‌رود. انسان باید در پیشگاه خدا خاضع و عبد باشد امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نماز جمعه تهران تأکید کرد:​ انسان باید همواره در پیشگاه خدا خاضع و عبد باشد.

آیت الله امامی کاشانی افزود:​ امروز که هفتم ماه صفر است با دو حادثه در تاریخ اسلام مواجه هستیم؛ برخی مورخان شهادت حضرت مجتبی (ع) ​ را در روز هفتم صفر و برخی آن را ۲۸ صفر نوشته اند.

او گفت: مسأله دوم نیز ولادت حضرت موسی بن جعفر (ع) ​است که بیشتر مورخان ولادت این امام را در روز هفتم صفر بیان کرده اند و شایسته است که به این دو عزیز عالم امکان در تقویم‌ها هم احترام گذاشته شود.

خطیب جمعه تهران افزود: همزمانی ولادت و شهادت این دو حجت خدا در یک روز مربوط به خود ماست و باید به گونه‌ای در این روز عرض ارادت کنیم که با شهادت و ولادت در تضاد نباشد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به روایات و احادیثی از امام موسی بن جعفر (ع) گفت:​ یکی از داستان‌های معروفی که بیشتر علمای اهل سنت در کتاب‌های خود به آن اشاره کرده اند، ​ گذر امام از کوچه‌ای است که پس از عبور از آنجا و باز شدن درب یکی از خانه ها، صدای بلندی از آواز به گوش ایشان می‌رسد.

آیت الله امامی کاشانی افزود:​ با بیرون آمدن کنیز از خانه، امام به کنیز می‌فرمایند؛ صاحب این خانه عبد است یا حر؟ کنیز پاسخ می‌دهد حر است.

او گفت:​ امام موسی بن جعفر (ع) ​ می‌فرمایند راست گفتی، زیرا اگر عبد بود از مولایش می‌ترسید و گناه نمی‌کرد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان احادیث و روایاتی دیگر از این امام بزرگوار گفت:​ انسان باید همواره در پیشگاه خدا خاضع باشد، انسان باید در زندگی همواره عبد و بنده خدا باشد؛ زیرا گوش، ​ زبان و دلی که آزاد باشد، ​ پر از گناه خواهد شد.

آیت الله امامی کاشانی او افزود:​ ما در نماز‌های پنجگانه ۱۰ بار به خداوند می‌گوییم که خداوندا تو را عبادت می‌کنیم و بنده تو هستیم و باید توجه داشت که ما اگر عبد خداوند باشیم باید ظاهر و باطنمان بنده خدا باشد و خداوند نیز آن را بپسندد.

او  در ادامه با اشاره به روایت شهادت حضرت مجتبی (ع) در روز هفتم صفر، به روایتی از ایشان اشاره کرد و گفت:​ زمانی که حضرت روزه بودند و پس از نماز مغرب و عشا برای افطار به منزل رفتند، معاویه از طریق همسر امام، سمی را برای ایشان می‌فرستد و همسر امام آن را از طریق شیری خنک به امام مجتبی (ع) ​می دهد.

همسر امام نقل می‌کند که در آن لحظه زمانی که دیدم حال امام بد است به ایشان گفتم مرا نصیحت کنید، ​ایشان فرمودند آماده سفر آخرت باش و آخرت و مرگ چیزی است که همواره به دنبال انسان است و این همان بحثی است که همه انبیا و اولیا​ انسان‌ها را بدان توصیه می‌کنند.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۱۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سرهنگ سعیدی در دیدار با ماموستا احمدی امام جمعه بوکان ضمن تقدیر از زحمات وی گفت: کار و رسالت علماو ائمە رسالتی بسیار سنگین ارزنده و پرافتخار است و ما قدردان خدمات و تلاش‌های ارزنده شما در بسط و توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی هستیم.   ماموستا احمدی امام جمعه بوکان نیز در این دیدار ضمن تبریک پیروزی غرورآفرین سپاه پاسداران و وعده صادق و تنبیه رژیم اشغالگر قدس گفت وجود سپاه و بسیج در کشور موجب آرامش و ایجاد امنیت در جامعه شده و باید قدردان این نعمت اللهی باشیم.   در ادامه فرمانده سپاه بوکان به همراه جمعی از فرماندهان نظامی با حضور در منزل امام جمعه سابق بوکان با ماموستا خلیفه زاده دیدار کردند.   ماموستا خلیفه زاده امام جمعه سابق بوکان در این دیدار ضمن قدردانی از حضور فرماندهان نظامی و سپاهی تصریح کرد: وحدت مسلمانان اهل تسنن و تشیع در کشور در سایه جمهوری اسلامی ایران و نظام مقدس و صمیمیت اقوام و مذاهب در همه عرصه ها، جلوه‌های زیبایی در همدلی مسلمانان را در ایران اسلامی خلق کرده است.   فرمانده سپاه بوکان نیز در این دیدار گفت: امامان جمعه در حفظ دوام و بقای آرمان‌های انقلاب اسلامی و صیانت از حقوق شهروندی نقش و مسئولیت دوچندان دارند.   در پایان از زحمات خدمات و تلاش‌های ارزنده و همچنین سوابق مبارزاتی و فعالیت‌های علمی و حوزوی ماموستا خلیفه زاده امام جمعه سابق بوکان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌ها با استفاده از دوربین‌های هوشمند پلیس
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد