Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، جعفر اصغری افزود: از این تعداد شرکت صادر کننده بیش از 50 شرکت در اراک و بقیه در نقاط مختلف استان به خصوص دلیجان، ساوه و محلات شناسایی که به امر صادرات اشتغال داشته اند.
وی ادامه داد: عمده محصولات شرکت های صادر کننده استان مرکزی شیشه و بلورجات، الیاف پلی استر، سیمان، شمش آلومینیوم، دکل های برق، محصولات لبنی و انواع گوشت قرمز و سفید است که به کشورهای افغانستان، تونس، لهستان، تاجیکستان، ارمنستان، عراق، آلمان، ایتالیا، یونان، عمان، سوریه، عراق و ترکمنستان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از افزایش 25 درصدی صادارت کالاهای غیر نفتی این استان در 6 ماه نخست امسال خبر داد و گفت: 814 هزار تن انواع کالاهای محصولات پتروشیمی، شمش آلومینیوم، شیشه و بلورجات، الیاف پلی استر، گوشت، سیمان، گل و گیاه و صنایع لبنی به ارزش 527 میلیون دلار از استان مرکزی به 68 کشور جهان صادر شده است.
وی ادامه داد: 75 هزار تن انواع کالاهای بادام زمینی، خط تولید آمپول، پودرآلومینا، آند کربنی، مواد اولیه آبمیوه، شمش آلومینیوم و لوازم یدکی ماشین آلات کشاورزی به ارزش 175 میلیون دلار از کشورهای مختلف جهان به استان مرکزی وارد شده است.
اصغری توضیح داد: روز ملی صادرات امسال با ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) و ماه های محرم و صفر تقارن دارد و به همین دلیل آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان مرکزی در نیمه دوم آذرماه برگزار می شود.
وی اضافه کرد: درآمد ارزی حاصل از صادرات، حفظ و توسعه بازارهای هدف و فعالیت های بازاریابی، مهارت فنی و تخصصی شرکت مذکور در بخش صادرات، حضور شرکت های مذکور در نمایشگاه های بین المللی، راه اندازی دفتر فروش یا نمایندگی در کشورهای مختلف، دریافت گواهینامه استاندارد بین المللی و عضویت در تشکل های صادراتی ملی و استانی از شاخص های انتخاب صادرکنندگان برتر این استان است.
اصغری افزود: کمیته ای با حضور نمایندگان استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان امور اقتصادی و دارایی، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل گمرکات، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره استاندارد، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بانک توسعه صادرات، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، اتاق تعاون، شرکت نمایشگاه های بین المللی، خانه صنعت و معدن و شرکت شهرک های استان مرکزی تشکیل شده و نسبت به سنجش فعالیت های صادرکنندگان متقاضی اقدام می کنند.
معاون اموربازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مرکزی، معافیت های مالیاتی، اعطای تسهیلات کم بهره، رفع مشکلات مربوط به گمرک را از مهمترین مشوق های دولتی از صادرکنندگان عنوان کرد و گفت: صادرکنندگان بسیاری در استان مرکزی فعالیت می کنند که در صورت حمایت از این افراد می توان زمینه توسعه پایدار در استان را فراهم کرد.

 

46

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۳۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مقام دولتی عنوان کرد؛ ارتباط شبه سوییفت با برخی کشور‌ها داریم

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از برقراری ارتباطات مالی شبه سوئیفت با برخی کشورها خبر داد و گفت: با نزدیک به ۱۰ کشور تعاملات مستقیم مالی و از طریق ارزهای ملی انجام می‌دهیم.

به گزارش تسنیم، مهدی ضیغمی؛ رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران، اظهار کرد: ۱۰۳ کشور برای حضور در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. همچنین بیش از ۳۵۰۰ شرکت‌کننده درخواست حضور داشتند که با توجه به محدودیت‌های زیرساختی تنها توانستیم ۲۵۰۰ نفر را پذیرش کنیم.

وی افزود: امیدواریم با افزایش زیرساخت‌ها بتوانیم در سال‌های آینده ۵ هزار نفر بازدیدکننده تجاری را از این نمایشگاه پذیرا باشیم و مشکلات موجود رفع شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: در این نمایشگاه ایران توانمندی‌های صادراتی خود را در حوزه‌های مختلفی از جمله فولاد، خدمات، فنی مهندسی، ساختمان، پتروشیمی، ماشین‌آلات، صنایع غذایی، تجهیزات پزشکی، دانش‌بنیان و… در معرض دید بازدیدکنندگان داخلی و خارجی قرار می‌دهد.

ضیغمی در پاسخ به سوالی در ارتباط با ورود هیئت تجاری از کشور کره شمالی به ایران برای بازدید از این نمایشگاه گفت: این کشور نیز مانند سایر کشورها برای بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی به ایران آمده است.

وی تصریح کرد: کشورهای دیگری که با ایران در حوزه‌های نفت همکاری می‌کنند، ظرفیت‌های دیگر ایران را نمی‌دانند و حتی بسیاری از کشورهای دوست و همسایه نیز به ظرفیت‌های صادراتی ایران آگاه نیستند که امیدواریم این نمایشگاه زمینه را برای شناخت ظرفیت‌های صادراتی ایران در بخش‌های دیگری به غیر پتروشیمی، نفت و فولاد بشناساند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی نقل و انتقال پول با دیگر کشورها گفت: در روش‌های پولی و بانکی و شبه سوئیفت اتفاقات خوبی روی داده است و با نزدیک به ۱۰ کشور تعاملات مستقیم مالی و از طریق ارزهای ملی انجام می‌دهیم، اما به دلیل محرمانگی درباره آن‌ها تبلیغات نمی‌کنیم.

ضیغمی گفت: با دستور رئیس جمهور مشوق‌های صادراتی به تجار پرداخت خواهد شد و از طرفی خطوط مستقیم دریایی و هوایی با کشورهای هدف راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه تلاش شده که تمرکز نمایش فعالیت‌های ایران در حوزه‌های صنایع غذایی دانش‌بنیان، ساختمان، تجهیزات پزشکی و حوزه‌های غیرپزشکی باشد، زیرا ظرفیت‌های مناسبی برای صادرات این محصولات به دیگر کشورها داریم.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره گردش مالی شبه سوئیفت گفت: امکان ارائه اطلاعات آن را نداریم.

ضیغمی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم، گفت: قراردادهای مختلفی توسط بخش خصوصی در این نمایشگاه منعقد می‌شود که امیدواریم فضای مذاکره دوجانبه با فعالین اقتصادی کشورهای مختلف فراهم شود.

وی افزود: بسیاری از شرکت‌هایی که در سال‌های گذشته با ایران قرارداد بستند امسال برای توسعه روابط به ایران می‌آیند؛ جزئیات قراردادهای منعقد شده در روز آخر به طور کامل منتشر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  •  از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • استفاده از ظرفیت‌های خدادادی برای توسعه لرستان
  • استفاده از ظرفیت های خدادادی برای توسعه لرستان
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • استفاده از ظرفیت‌های خدادادی، توسعه لرستان را به همراه دارد
  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • یک مقام دولتی عنوان کرد؛ ارتباط شبه سوییفت با برخی کشور‌ها داریم