Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- استاندار مرکزی گفت: تسهیل فرآیند مشارکت خیران مدرسه ساز در استان مرکزی بایستی مورد توجه قرار گیرد تا شاهد گسترش اینگونه فعالیت های مردمی در حوزه آموزش و پرورش باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی در اراک اظهار داشت: استان مرکزی همواره از وجود شمار بسیاری از خیران مدرسه ساز بهره مند بوده که طی دهه های اخیر اقدامات ارزشمندی را برای کمک به آموزش و پرورش این استان انجام داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی افزود: امروز نیز باید از سوی مسئولان و متولیان امر آموزش و پرورش امور مربوط به خیران این حوزه تسهیل و تسریع شود تا مشارکت ها افزایش یابد.

آقازاده بیان کرد: آموزش و پرورش استان مرکزی باید برنامه ریزی مناسبی برای افزایش بهره وری آموزشی داشته باشد که یکی از مولفه های مهم در این راستا کاهش تراکم کلاس های مدارس است.

وی خاطرنشان ساخت: در کنار کاهش تراکم دانش آموزی در کلاس های مدارس شهری استان، تامین کادر آموزشی در مدارس از دیگر اولویت هایی است که آموزش و پرورش استان باید به آن توجه کند چراکه در این زمینه با دغدغه و کمبود روبرو هستیم.

استاندار مرکزی ادامه داد: بهتر است به منظور مشکلات مختلف حوزه آموزش و پرورش در استان، کارگروه هایی تشکیل گردد تا با هم اندیشی زمینه رفع این مشکلات فراهم شود.

آقازاده تصریح کرد: امور فرهنگی و تربیتی نیز در مدارس استان باید مورد توجه قرار گیرد که یکی از مهمترین مباحث این حوزه برپایی اردوهای راهیان نور است، قطعا این مساله نقش تاثیرگذاری در ارتقای فرهنگی و معنوی دانش آموزان و نهادینه سازی ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارد.

اعزام راهیان نور دانش آموزی در استان مرکزی نیازمند تامین اعتبار

در این جلسه همچنین شهریار فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: برای اجرای طرح کاروان راهیان نور دانش آموزی در استان مرکزی، امسال حدود ۴۰۰میلیون ریال اعتبار بایستی تامین شود.

وی افزود: در این رابطه سال گذشته در استان مرکزی مجموعا ۳۰۰ میلیون ریال توسط آموزش و پرورش استان و وزارت آموزش و پرورش هزینه و بخشی از هزینه ها هم توسط سپاه تامین شد و هشت هزار و ۱۲۰ دانش آموز و معلم از این استان به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان ساخت:در حال حاضر استان مرکزی با کمبود بیش از سه هزار نیروی آموزشی و متخصص مواجه است.

فولادوند تصریح کرد: تامین این نیروها با توجه به محدودیت های قانونی برای بهره گیری از بازنشستگان به صورت حق التدریسی، به یکی از مشکلات این حوزه تبدیل شده و ازسوی دیگر سالانه از آمار فرهنگیان شاغل در آموزش و پرورش استان به دلیل مهاجرت به سایر استان ها و بازنشستگی، کاسته می شود که در این رابطه نیازمند چاره اندیشی اصولی هستیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۶۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: خیران مدرسه ساز در این مدت ۹۸۰ میلیارد تومان از تعهدات خود ررا تحقق کردند که بیش از ۵۰ درصد از تعهدات این سنگرسازان علم و دانش است.

ناصر فتحی افزود: نوسازی مدارس استان با حدود ۱۰۰ نفر پرسنل در کنار بیش از ۱۷۰۰ خیر مدرسه ساز در حال ساخت و تجهیز ۴۵۰ طرح آموزشی پرورشی و ورزشی است.

وی گفت: همواره خیران نیکوکار در کنار دولت به ساخت و ساز فضای آموزشی کمک می‌کنند و در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد فضاهای آموزشی استان به صورت صد درصدی و یا کمتر با مشارکت خیران نیک اندیش در حال اجرا است.

ناصرفتحی ابراز امیدواری کرد در سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۰۰ طرح آموزشی در قالب ۵۰۰ کلاس درس تحویل دانش آموزان و فرهنگیان استان شود.

دیگر خبرها

  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • پیشرفت و تغییر در جامعه از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • تجلیل از چهره‌های ماندگار تعلیم و تربیت استان
  • ۱۰ مدرسه تنکابن هوشمند سازی شده است
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • واگذاری رایگان زمین به خیران مدرسه‌ساز در قشم
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش