Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم- ایرنا- سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، هیات اندیشه ورز در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری تشکیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری پس از اتمام سومین اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پروژه مهمی راازاعضای این مجلس خواستار شدند که در حقیقت به اساس انقلاب مربوط می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: انقلاب موجودی زنده و پویاست و باید از آن در برابر آسیب ها پاسداری کرد، در همین راستا ارزیابی و نظارت برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی یک ضرورت است، باید دید ارزش هایی که در ابتدای انقلاب پر رنگ بوده اند اکنون چه وضعیتی دارند.
وی با اشاره به این که سرنوشت انقلاب به این نظارت ها بستگی دارد، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب پیگیری این موضوع را از مجلس خبرگان رهبری طلب و نمونه هایی از مسائل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را برای ارزیابی و نظارت مطرح کردند.
آیت الله خاتمی گفت: هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری 2 جلسه را برای تدوین نحوه اجرایی کردن این فرمایش رهبرمعظم انقلاب برگزار کرد،اگر قرار بود این هیات به صورت مستقل و جدا تشکیل شود، بایستی مصوبه آن به صحن علنی مجلس خبرگان رهبری که دراسفندماه سال جاری برگزار می شود، می آمد که این مساله اجرایی شدن فرمایش رهبر معظم انقلاب را به تاخیر می انداخت.
وی ادامه داد: در نهایت تصمیم بر این شد که دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری به ریاست آیت الله هاشمی شاهرودی، نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری، یک کارگروه اندیشه ورز از اعضای مجلس خبرگان رهبری شکل دهد.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: این کارگروه با مدد گرفتن از کارگروه های ویژه ای که در عرصه مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کار کرده اند، حرف برای گفتن دارد؛ همچنین هر یک از اعضای مجلس خبرگان رهبری نیز می تواند در زیر مجموعه های این کارگروه نقش آفرین باشند اما الزاما لازم نیست همه اعضا از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری تعیین شوند.
وی بیان کرد: این کارگروه در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری شکل گرفته و در حقیقت کار ستادی انجام می دهد و مدیریت کار را برعهده دارد.
وی با اشاره به این که نظارت عالیه و اشراف بر این کارگروه با آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری، است، ادامه داد: برای شروع کار، نامه ای به همه اعضای مجلس خبرگان رهبری ارسال و از ایشان خواسته شد که نظرات خود را در این موضوع به هیات رئیسه ارسال کنند.
آیت الله خاتمی گفت: خداروشکر از این موضوع استقبال خوبی شد و تعداد زیادی از اعضای مجلس خبرگان نظرات خود را بیان کردند؛ در حقیقت باید گفت همه اعضای مجلس خبرگان رهبری اندیشه ورز هستند و در مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی واقتصادی نظر دارند.
وی بیان کرد: آنچه در اثر تلاش های هیات اندیشه ورز به دست می آید در اختیار رهبر معظم انقلاب گذاشته خواهد شد؛ روند کار این چنین است که اندیشه ورزان پیرامون مسائل مختلفی که دبیرخانه برای آنان بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب مشخص کرده تبادل نظر می کنند.
وی ادامه داد: این طرح ها ارزیابی می شود که اگر موفق شدیم چه راه هایی برای پیشرفت مضاعف است و اگر متوقف شدیم چه راه هایی برای ادامه راه است؛ نظرات به شکل منسجم پس از بررسی در کارگروه های تخصصی توسط هیات رئیسه و رئیس مجلس خبرگان رهبری در اختیار رهبر معظم انقلاب قرار می گیرد و آن دسته از طرح ها که قابل اجراست از ضمانت اجرایی نیز برخوردار خواهد بود.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: این مجلس درخصوص نتیجه کار به طور مستقیم از دستگاه های اجرایی مطالبه گری نخواهد کرد، بلکه هدف از انجام آن پاسداری از خط انقلاب، یاری رساندن به رهبر معظم انقلاب و حفاظت از دستاوردهای نظام است.
وی بیان کرد: مجلس خبرگان رهبری دراین مسیر از نظرات همه اهل فکر و اندیشه ورزان کشور به خصوص دانشگاهیان، اهل رسانه و روحانیت معظم استفاده خواهد کرد تا با شناخت نقاط قوت و تقویت آن و آشنایی با نقاط ضعف و زدودن آن، انقلاب به مسیر حرکت اصلی خود ادامه دهد.
وی ادامه داد: از جمله مسائلی که رهبر معظم انقلاب در جریان تشکیل هیات اندیشه ورز مطرح کردند این بود که بررسی کنید ببینید آیا میزان تدین مردم بیشتر شده، متوقف شده یا کم شده است؛ یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه کارگروه همین مساله است.
آیت الله خاتمی گفت: بنده به عنوان طلبه ای که با مردم سر و کار دارم و کار تبلیغی انجام می دهم، معتقدم در عرصه اعتقادی آسیب ندیدیم و با تمام تبلیغاتی که در فضای مجازی افراد نااهل دارند، تاکنون موفق نبوده اند.
وی افزود: فضای مجازی را خطر نمی دانم، ابزار می دانم، باید دید از این فضای مجازی چه منتشر می شود، مانند زمانی که رادیو و تلویزیون به کشور آمد، اگر آنچه از این ابزار عرضه می شود کالای سالم فرهنگی است اشکال ندارد و در غیر این صورت باید مراقب بود.
وی ادامه داد: دشمنان خیلی تلاش کردند از جامعه اعتقاد زدایی کنند، الان هم این تلاش ادامه دارد، اما نتوانستند، اعتکاف نزدیک یک میلیون جوان که برخی از آنان ظاهر آنچنانی هم ندارند، تجلیل و تکریم مردم از سالار شهیدان و کربلا که اگر نگوییم بیشتر شده کمترهم نشده است و همچنین پیاده روی اربعین که باران معنوی است و موجی را در کشور ایجاد می کند همه نشان دهنده این است که دشمن در عرصه اعتقادات تلاش زیاد کرده اما ناکام مانده است.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: اما در عرصه عملی دچار مشکل هستیم و چشم بستن بر حقیقت مشکلی را حل نمی کند، مشکلات اقتصادی و مسائلی که در این رابطه در جامعه منتشر می شود، دردناک است؛ هر چند وقت خبری منتشر شود از سوء استفاده های اقتصادی که از قوه قضایی به خاطر پیگیری موضوع تشکر می کنیم.
وی بیان کرد: همچنین در موضوعات سیاسی حرف هایی زده می شود که بوی سکولاریسم می دهد یا در عرصه فرهنگی به عنوان یک روحانی و براساس آنچه مردم می گویند وضعیت حجاب مطلوب جامعه اسلامی نیست و همه مسئولان نظام باید احساس وظیفه کنند؛ این که مسئولانی شانه خالی کنند مورد قبول نیست.
وی ادامه داد: حکومت دینی در این رابطه احساس مسئولیت دارد؛ سکولار بودن حکومت دینی تناقض است و قابل پذیرش نیست.
آیت الله خاتمی گفت: بنده در رابطه با اصل اعتقادات و ارزش ها نگران نیستم اما در عرصه های عملی می گویم، آنان که باید به وظیفه خود عمل کنند، این کار را انجام دهند؛ نظام اسلامی و مسئولان نمی توانند کنار بکشند، باید احساس مسئولیت کنند و دنبال طرح مفید باشند؛ در این رابطه همه اقدام ها نباید مبتنی بر زور و اجبار باشد اما آنجایی که قانون می گوید می توان از زور در چارچوب قانون اساسی استفاده کرد.
وی همچنین گفت: بنا داریم در نشر اخبار خبرگان همه خبرنگاران را مطلع و دست به دست هم برای تقویت نظام اسلامی تلاش کنیم.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۵۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی ظهر شنبه در دیدار با جمعی از کارکنان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در محل سپاه استان، گفت: عنایت خداوند متعال و فکر و اندیشه بلند امام راحل سبب تشکیل و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

وی اظهار کرد: تشکیل نهاد نمایندگی در سپاه خردمندانه و هوشیارانه بو د و فلسفه وجودی نمایندگی ولی فقیه در سپاه، ساخت یک سپاه معنوی با روحیه جهادی و انقلابی است. نماینده ولی فقیه در استان زنجان، گفت: سپاه مولود انقلاب و بسیج مولود سپاه است و این نهاد به دلیل عملکرد فکری و بصیرتی، نزدیک‌ترین نهادها به نظرات مقام معظم رهبری است.

خاتمی، به اقتدار و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان، موجب عزت و سربلندی می‌شود اما عقب نشینی در برابر آنان مایه ننگ و ذلت است.

وی افزود: سپاه یک نهاد انقلابی همه جانبه برای حراست و حفاظت از دستاوردهای انقلاب است و پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند چرا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی مقدس است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان، با بیان اینکه امروز بالاترین سطح اقتدار و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در کنار سایر نیروهای مسلح شاهد هستیم، تصریح کرد: سپاه در دوران دفاع مقدس و پس از آن خوش درخشیده و تمامی این فعالیت‌ها و خدمات رسانی می‌بایست برای نسل جوان تشریح و تبیین شود.

کد خبر 6089860

دیگر خبرها

  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • متدینین در مسئله عفاف و حجاب، منطقی بحث کنید
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند