Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت علیرضا منصوریان بیشترین لطمه را از مک درموت خورد چون طراحی تمرینات با او بوده و بدنسازی هم که بر عهده این مربی بوده است. این همه هفته از لیگ گذشته هنوز تغییری ایجاد نشده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

امید روانخواه در خصوص ارزیابی‌اش از دربی ۸۵ گفت:

من در مورد این بازی در تلویزیون مفصل صحبت کردم و در مورد عملکرد تیم استقلال بحث‌هایی را انجام دادم و دیدیم که در نیمه دوم این تیم خوب بازی کرد اما صحبت اصلی من در مورد شیوه پیشرفت کردن تیم در ادامه راه است که توضیحاتی را باید در موردش ارائه کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امید روانخواه افزود:

نکته‌ای که باید روی آن تأکید کنم این است که وقتی امسال لیگ شروع شد بازیکنان مد نظر سرمربی جذب شدند و دورنمای تیم آنقدر خوب بود که همه می‌گفتند استقلال امسال رویایی است. مربی بدنساز به تیم اضافه شد و مک‌درمورت تمرینات را حدود ۲ ماه زیر نظر گرفت و کار بدنسازی را آغاز کرد. وقتی این شرایط به وجود می‌آید همه منتظر آغاز مسابقه هستند و آن زمان یادم هست همه می‌گفتند امسال استقلال مدعی قهرمانی است. از بازیکن گرفته تا مربی و هوادار این حرف را تکرار می‌کردند.

هافبک سابق استقلال تأکید کرد:

هواداری که به استادیوم می‌آید زیاد در تمرینات تیم حضور ندارد و فقط مسابقات را می‌بیند، در واقع مسابقه بازخورد تمرینات است به طور مثال ما در سپیدرود در ابتدای فصل کار را طوری آغاز کردیم که در آغاز لیگ برتر حتی یک مصدوم هم نداشتیم ولی استقلال در شروع مسابقات ۵-۶ مصدوم داشت. شما بهتر می‌دانید آغاز مسابقات نشان دهنده عملکرد یک تیم است، مثلاً پارس جم شروع خوبی در لیگ داشته و کم کم روی غلتک افتاد و با گذشت ۱۰ هفته خودش را به عنوان یک مدعی نشان داد اما استقلال لیگ را با مصدوم شروع کرد و شروع خوبی نداشت و از لحاظ تاکتیکی هم که همه دیدند که چه بر سر تیم آمده بود. تازه این وسط عنوان شد مک‌درمورت تمرین‌دهنده هم هست. پس ما در آغاز لیگ نه بدنسازی خوبی دیدیم نه کار تاکتیکی خوبی و چند مصدوم هم داشتیم.

امید روانخواه در ادامه تأکید کرد:

تیم کمترین گل زده را داشت و بیشترین پنالتی را در لیگ داد و حتی گلی که از پرسپولیس خوردیم روی یک کار بسیار ساده اتفاق افتاد. این تاکتیک که ضربه بلند را بزنند و مهاجم اول توپ را بساباند و مهاجم بعدی در موقعیت گل قرار بگیرد مربوط به ۱۵ سال پیش است ولی مدافعان استقلال نتوانستند مهاجم پرسپولیس را کنترل کنند. پس مشخصاً استقلال در تمرینات با چنین مشکلاتی مواجه است که از ابتدای فصل هم با آن روبرو بوده.

امید روانخواه افزود:

من در این چند روز در مورد شفر زیاد صحبت نکردم و بارها تأکید کردم که باید به او زمان داد چون همه می‌دانیم که او به شناخت لازم نرسیده است. شفر هرچقدر هم دانش داشته باشد وقتی بازیکنان را نمی‌شناسد نباید الان به او خرده‌ای گرفت. برای شما مثالی می‌زنم، فرض کنید یک مربی ایرانی در بهترین شرایط عملکردی و دانشی وارد لیگ لهستان می‌شود و به او می‌گویند فلان تیم را تحویل بگیرد. وقتی او کار را شروع می‌کند طبعاً نمی‌داند کدام بازیکن چند پسته است یا کدام بازیکن می‌تواند بهترین عملکرد را داشته باشد، این یک مسئله کاملاً طبیعی است. مربی خارجی در صورتی خوب کار می‌کند که قبل از لیگ بتواند بیاید و فرصت شناخت داشته باشد، من نظرم این است که علیرضا منصوریان بیشترین لطمه را از مک درمورت خورد چون طراحی تمرینات با او بوده و بدنسازی هم که بر عهده این مربی بوده است. این همه هفته از لیگ گذشته هنوز تغییری ایجاد نشده است.

امید روانخواه در خصوص اینکه شفر روز گذشته ادعا کرد مک ‌درمورت تنها اجرا کننده برنامه‌های این مربی آلمانی است، گفت:

باز هم به عقب بر می‌گردیم چون شفر شناختی از بازیکنان ندارد و این دستیار او است که می‌گوید فلان بازیکن در کدام نقطه بازی کند. مگر غیر از این است که بازیکنان در بازی تمریناتی را که انجام داده‌اند را باید پیاده کنند؟ پس چرا ما چیزی نمی‌بینیم. پس این نشان می‌دهد سبک تمرین دهنده تیم دچار مشکل است. به نظر من در بازی استقلال مقابل پرسپولیس با وجود اینکه قائدی جوانی کرده بود و اشتباه داشت ولی باید به میدان می‌رفت. این مسائل را مک‌درمورت به شفر منتقل نمی‌کند. من نظرم این است ای کاش به جای این مربی که ۲ ماه در قبل از لیگ و ۲ تعطیلی جداگانه در اواسط لیگ برای آماده‌سازی استقلال داشت یک مربی ایرانی را در کنار شفر استفاده می‌کردند تا او همه چیز را به این مرد آلمانی منتقل کند. مگر ما مربی خوب ایرانی کم داریم؟

هافبک سابق استقلال در خصوص ضعف گلزنی مهاجمان و عملکرد ضعیف شهباززاده و قربانی و اینکه در ابتدای فصل در مورد خرید شهباززاده سر و صدای بسیاری صورت گرفت، گفت:

از این صحبت‌ها در زمان علیرضا منصوریان زیاد بود و اعتقاد دارم در مورد خریدهای استقلال در ابتدای فصل شوآف صورت گرفت. بجز ضعف مهاجمین باید بپذیریم که استقلال مشکل ایجاد خلق موقعیت دارد بعضی مواقع می‌بینیم حیدری در شرایط ارسال است و مهاجم صاحب توپ هم می‌شود اما یک در مقابل ۳ دفاع در نهایت تسلیم شده و توپ را به آنها واگذار می‌کنند. اگر مهاجم گزینه پاس نداشته باشد طبعاً توپ را لو می‌دهد. مشکل این است که استقلال خلق موقعیت نمی‌کند و در این شرایط نباید انتظار زیادی از مهاجمین داشت.

امید روانخواه افزود:

من در ابتدای فصل در جمع دوستان خصوصی‌ام این صحبت‌ها را می‌کردم که خریدهای استقلال تنظیم نیست و تعادلی ندارد. استقلال شده فقط هافبک دفاعی و سانتر فوروارد. استقلال مهاجم پا به توپ ندارد و شاید بهتر بود یک مهاجم در حد منشا جذب تیم می‌شد. ما آن زمان دفاع چپ هم می‌خواستیم اما اگر قبل از شروع فصل که به قول دوستان استقلال رویایی بسته شده بود حرف می‌زدیم آقایان می‌گفتند اینها از بیرون در حال انتقاد هستند.

امید روانخواه تأکید کرد:

قبول دارم مهاجمان استقلال ضعیف عمل کردند و فکر می‌کنم امسال بهترین بازی تیم در بازی با استقلال خوزستان بود که در آن بازی هم موفق به گلزنی نشدند. ما مهاجمانی داریم که باید برایشان ایجاد موقعیت شود و توپ راحت در اختیار آنها قرار بگیرد اما ای کاش به جای این همه هزینه بازیکنی مثل منشا را می‌گرفتند که هم بر می‌گردد و خودش توپ را می‌گیرد و هم خودش را در موقعیت گل قرار می‌دهد. من زمانی که کاوه رضایی هم در استقلال بود گفتم که او بسیار خوب کار می‌کند اما استقلال مهاجمی می‌خواهد که در طول فصل حداقل ۱۵ گل بزند که متاسفانه خریداری نشد. تیمی که می‌خواهد قهرمان شود به چنین بازیکنی نیاز دارد.

هافبک سابق استقلال در پایان تأکید کرد:

شفر مربی ای است که باید به او کمک شود و با این همه مشکلات ساختاری باشگاه نمی‌توان از او در عرض چند هفته انتظار داشت. شنیده‌ام شفر اصلاً از مک‌درمورت راضی نیست و حتی در ابتدای حضورش در ایران هم با وی مشکلاتی داشته و آن طور که از مصاحبه‌های این مرد آلمانی می‌بینم هنوز هم به مشکلات بدنی تیم انتقاد وارد می‌کند. پس بنابراین بهتر است به جای این مربی که در این چند ماه اصلاً کارایی نداشته یک مربی ایرانی را بیاورند که بتواند دست راست شفر باشد.

منبع: پارس فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۷۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهری شلوغ با بیشترین نرخ رشد جمعیت در جهان

دهلی، پایتخت هند، شهری ۳۳ میلیون نفری و سرشار از شگفتی‌های تاریخی در کنار زندگی مدرن است که جمعیت آن سریع‌تر از هر نقطه دیگری در جهان رشد می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، جهان از قرن چهاردهم میلادی شاهد افزایش جمعیت انسانی بوده و سرعت رشد جمعیت هشت‌میلیاردی فعلی نشان می‌دهد که این روند در دهه‌های اخیر شتاب گرفته است. در این میان بعضی از مکان‌ها بیشتر از سایرین تحت‌تأثیر رشد جمعیت قرار دارند.

بر اساس چشم‌انداز شهرنشینی جهانی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۲۴، دهلی در شمال هند، شهری با سریع‌ترین رشد در جهان محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر شاهد افزایش جمعیت و رشد اقتصاد خود بوده است. جمعیت این شهر در سال گذشته ۲.۷۳ درصد افزایش داشته و در حال حاضر حدود ۳۳.۸ میلیون نفر است. جمعیت دهلی در سال ۱۹۵۰ تنها ۱.۳ میلیون نفر بود. این شهر در سال ۲۰۲۴ شاهد نرخ رشد ۹ درصدی بود که بالاترین نرخ رشد در بین شهرهای جهان به‌شمار می‌رود. شهرهای دیگری که در سال ۲۰۲۴ رشد چشمگیری داشتند، بنگلور هند، شانگهای چین و داکا بنگلادش هستند.

شگفتی‌های دهلی

دهلی به‌عنوان یک شهر مستحکم در حدود سال ۱۰۵۲ تأسیس شد، با این حال آثار معماری این منطقه نشان می‌دهد که از ۳۰۰ سال قبل از میلاد میزبان انسان‌ها بوده، در نتیجه شهر میزبان مجموعه‌ای از ساختمان‌های تاریخی و منطقه‌ای خاص به نام دهلی قدیم (مملو از خیابان‌های پرپیچ‌وخم و باریک) است.

دهلی از سال ۱۹۱۱ جایگزین کلکته شد و عنوان پایتخت هند را از آن خود کرد. این شهر رنگارنگ و روح‌بخش غرق در تاریخ و در عین حال مملو از زندگی مدرن است. دهلی مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از تاریخ، فرهنگ، آشپزی، تجارت و زندگی خیابانی را با مناظر و فعالیت‌های بی‌شماری برای بازدیدکنندگان خود ارائه می‌کند.

پایتخت هند در دید اول مکانی شلوغ و پر هرج‌ومرج به‌نظر می‌رسد، اما با کمی صبر می‌توان به بخش‌هایی از شهر رسید که تصاویری ظریف از زندگی روزمره و لایه به لایه باستانی آن را با بیش از دو هزار سال تاریخ آشکار می‌کند. غذاهای خیابانی این شهر، افسانه‌ای و گشت‌وگذار در خیابان‌های بخش قدیمی آن موجب شگفتی است، زیرا بازدیدکنندگان را با بناهای پنهانی مانند خانه میرزا غالب (شاعر افسانه‌ای اردو)، مسجد سر به فلک کشیده جاما (بزرگ‌ترین مسجد هند) یا خاری بائولی (بزرگ‌ترین بازار ادویه آسیا) مواجه می‌کند.

در ورای این تصویر زیبا، واقعیتی از زندگی روزمره بعضی از ساکنان نیز وجود دارد. دهلی به‌طور مشخصی دارای مشکل آلودگی هوا است و حتی در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان آلوده‌ترین شهر جهان شناخته شد. در سال‌های پس از آن نیز در این لیست جای داشت. این شهر همچنین مناطق وسیعی از زاغه‌ها را در خود جای داده است و تصور می‌شود ۴۹ درصد از جمعیت روزافزون آن در خانه‌های موقت و مستعمرات غیرمجاز بدون هیچ‌گونه امکانات مدنی زندگی می‌کنند.

کد خبر 750992

دیگر خبرها

  • انفجار آزادی در دقیقه ۹۴؛ صدر جدول آبی ماند
  • کامیابی‌نیا: چشمی 3 بار باید اخراج می‌شد/ حامدی‌فر به آینده خودش و استقلال ضربه زد!
  • هاشمی‌نسب: این استقلال قهرمان لیگ است چه با جام چه بی جام
  • حمله عجیب بازیکن جنجالی استقلال به بازیکن مصدوم ذوب آهن!
  • مربی خارجی تیم ملی میهمان ویژه بازی سپاهان - استقلال خوزستان
  • شهری شلوغ با بیشترین نرخ رشد جمعیت در جهان
  • سرنوشت قهرمانی به هیچ عنوان دست استقلال نیست | پرسپولیس با استرس رقیب جام را می گیرد
  • کلهر: سرنوشت قهرمانی دست استقلال نیست
  • حجازی: از هواداران انتظار حمایت داریم
  • عکس | بیشترین تا کمترین نرخ جریمه‌ های رانندگی