Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان گفت: ایجاد پنجره واحد برای ارایه خدمات سازمان های دولتی به فعالان اقتصادی می تواند رتبه کسب و کار کشور را ارتقا بخشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛ رییس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان در هشتمین جلسه کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان به تشریح فعالیت های این کمیسیون پرداخت و گفت: راه اندازی مدیریت راهبردی بهبود محیط کسب و کار در اتاق بازرگانی با هدف تهیه فرآیند الگوسازی مدیریت راهبردی بهبود مستمر محیط کسب و کار با ارتباط دوطرفه در چهار محور مجلس شورای اسلامی، دستگاه های اجرایی، مراکز آموزش و پژوهش و تشکل های اقتصادی راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی بیشه از امضای تفاهم نامه کمیسیون با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: اجرایی شدن قانون بهبود مستمر  محیط کسب و کار با نظارت نمایندگان مجلس شورای اسلامی سرعت بیشتری خواهد داشت.

وی با اشاره به رتبه 120  ایران در رنکینگ کسب و کار کشورهای جهان گفت: امارات با رتبه 35، مالزی با 30، کره جنوبی با 24 همواره از ایران در زمینه های مختلف کسب و کار شرایط بهتری دارند.

بیشه تاکید کرد: متاسفانه موانع پیش روی کسب و کار به صورت ساختاری برطرف نشده است و همچنان فعالان اقتصادی بویژه تولیدکنندگان با مشکلات متعددی در این زمینه روبرو هستند؛ به عنوان مثال یک واحد تولیدی برای گرفتن پست برق یا ارتقای آن در شهرک های صنعتی باید علاوه بر هزینه های بسیار مدت زمانی طولانی منتظر  بماند.

وی تاکید کرد: دفتر مدیریت راهبردی کسب و کار اتاق تلاش می کند شاخص های مربوط به کسب و کار در استان را شناسایی  و به مسئولان تصمیم ساز و فعالان اقتصادی ارایه دهد.

بیشه خواستار مشارکت اتاق بازرگانی در جشنواره شهید رجایی و ارزیابی عملکرد سازمان های دولتی شد و گفت: رتبه بندی سازمان های دولتی در تسهیل و بهبود کسب و کار فعالان اقتصادی می تواند معیار مطمئنی برای ارزیابی عملکرد این سازمان ها  باشد.

مدیر دفتر مدیریت راهبردی بهبود کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: فعالیت این دفتر در سه حوزه معیارسنجی و ارتقای شاخص های محیط کسب کار، دیده بانی محیط کسب و کار و آمار و اطلاعات دنبال می شود.

امیرحسین زمانی با اشاره به نخستین پایش محیط کسب و کار این دفتر گفت: در این پایش جامعه آماری 300 صادرکنندگان نمونه استان و مدیران عامل شرکت ها و اصحاب صنعت در نظر گرفته شد؛بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توزیع نامناسب تسهیلات بانکی به فعالان اقتصادی و عدم تعلق جوایز تشویق صادراتی به صادرکنندگان ،مشکلات موجود سیستم بانکی و صرافی ها در نقل و انتقالات مالی و ادامه مشکلات سوئیفت و مسایل مربوط به مالیات بر ارزش افزوده به عنوان سه چالش اصلی پیش روی فعالان اقتصادی شناخته شده است.

وی افزود: سازمان غذا و دارو، صنعت، معدن و تجارت، سازمان بورس کالا، صنایع  پتروشیمی، اداره برق شهرستان و اتاق بازرگانی از جمله سازمان های مورد توجه فعالان اقتصادی در ارایه مشکلات و مسایل پیرامون کسب و کار بودند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۹۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت:اتاق ایران برنامه های متنوعی برای افزایش ناوگان حمل و نقل، تسهیل تبادلات مالی با چین دارد. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم صمد حسن‌زاده عصر امروز در همایش ایران و چین همزمان با برگزاری ششمین همایش توانمندی‌های ایران (ایران اکسپو 2024)، اظهار داشت: اتاق ایران در بیشتر زمینه‌های فناوری معدنی و تجاری، نفت و گاز، تجهیزات پزشکی و محصولات دانش بنیان، فولاد و خدمات فنی و مهندسی، حوزه گردشگری و سایر موارد آماده همکاری بیشتر بین دو کشور است.

وی افزود: برنامه اتاق ایران برای توسعه تجاری بین دو کشور ایران و چین و تسهیل در صادرات با افزایش ناوگان حمل و نقل، تسهیل تبادلات مالی با راهکارهای متنوع است، ضمن اینکه حضور هیات‌های تجاری برای اجرای قراردادهای مشارکتی و رفع برخی موانع تعرفه‌ای و استاندارد کالاها و ضمانت‌های تجاری در دو کشور صورت گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه اتاق بازرگانی ایران به عنوان نماینده بخش خصوصی میزبان مقامات تجاری از کشور چین است، گفت: باید از توانمندی‌ها و توسعه اقتصادی بین ایران و چین بهره‌گیری کرد و در همین راستا از ظرفیت‌های موجود برای توسعه مناسبات بین دو کشور استفاده کرد.

حسن‌زاده اضافه کرد: چین با حجم 30 میلیارد دلار نخستین شریک تجاری ایران است که این حجم تجارت را می‌توانیم به 50 میلیارد دلار افزایش دهیم.

وی با اشاره به این که ایران شریک چین در خاورمیانه بوده است، گفت: اتاق ایران با سابقه 120 سال نقش سیاست‌گذاری و راهبردی در تجارت و بازرگانی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تاکید کرد: در زمینه‌های مشترک آماده توسعه همکاری ایران و چین هستیم؛ اولویت برنامه‌های اتاق بازرگانی توسعه و تقویت مناسبات تجاری با چین است تا دو کشور بتوانند از پتانسیل بخش خصوصی استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳ درخواست عجیب روسیه از ایران
  • شروع خوب نوشاد عالمیان در مسابقات عربستان
  • پیروزی بی دردسر نوشاد عالمیان در مسابقات عربستان
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • ارتباط اتاق ها با هدف ارتقا شبکه سازی ارتقا یابد
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • ۳۰ رئیس اتاق بازرگانی به اکسپو ایران می‌آیند
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان