Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز کشور ما نمی‌تواند هزینه زیادی برای بعضی امورات بدهد. امروز وقت اتحاد ملی است و دولتمردان و احزاب چپ و راست با هم برای توسعه پایدار کشور عزیزمان ایران، کار کند. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نبی هزارجریبی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم در جلسه علنی امروز مجلس (۷ آبان ۹۶) گفت: برای دفاع از وزیر پیشنهادی علوم در این جایگاه قرار گرفتم و با توکل به خدا و با وضو وارد شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوستان در داخل صحن به ما می‌گفتند شما با این کار خودتان را تخریب می‌کنید. اما من معتقدم وظیفه دارم از گزینه خوب و پیشنهادی رئیس‌جمهور و یک فرد تحصیلکرده دفاع کنم.

وی افزود: یکی از ارکان اقتدار و پیشرفت دولت‌ها توسعه علم و فناوری است که این امر فقط از کانال دانشگاه و نخبگان میسر خواهد شد. دانشگاه‌ها محل تولید علم هستند و دولت‌ها باید از جامعه دانشجویی به دور از مسائل سیاسی و جنجال‌های اجتماعی دفاع کنند و بدانند دانشجویان افرادی ولایی و مذهبی در سنگر علم می‌توانند از کشور دفاع کنند.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دانشجو باید جهت خلق ایده، فکر و محیطی آرام داشته باشد و چه بسا یک ایده خوب می‌تواند کشور را به صورت جهشی به جلو براند که از فرمایشات مقام معظم رهبری نیز توجه ویژه به علم و دانش است.

هزارجریبی خاطرنشان کرد: الان کشور ما نمی‌تواند هزینه زیادی برای بعضی امورات بدهد. امروز وقت اتحاد ملی است و دولتمردان و احزاب چپ و راست با هم برای توسعه پایدار کشور عزیزمان ایران، کار کند. دانشگاه محلی مقدس و قابل احترام است و باید ارزش و حرمت دانشگاه، دانشجو و اساتید حفظ شود.

وی با بیان اینکه فردی عقیده‌اش مثل ما نیست نباید از گردونه علم و استادی حذف شود، افزود: در سنوات قبل مواردی را داشتیم که به علت فشارهای سیاسی و ورود افرادی که مسائل را از هم تفکیک نمی‌کردند جامعه علم و دانش ضربه‌های شدیدی خورد.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بیاییم از علم و دانش برای کشور استفاده کنیم، زیرا همانطور که دیدیم با تفتیش عقاید باعث فرار مغز‌ها از کشور شدیم.

هزارجریبی خاطرنشان کرد: آقای غلامی فردی تحصیلکرده و لایق است و مراتب را پلکانی طی کرده و من از آقای روحانی که وی را به مجلس معرفی کردند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: نکته‌ای که در اینجا لازم است به آن اشاره کنم این است که اگر ما فردی را برای مسندی به هر دلیلی قبول نداریم، وی را تخریب نکنیم.

نماینده مردم گرگان در مجلس اظهار داشت: بعضی از مخالفین وزیر علوم می‌گویند چرا وضعیت جامعه دانشگاهی ما به این شکل است. چرا علم ما کاربردی نیست. چرا ما شاهد مدرک‌گرایی هستیم و ... آقای غلامی چرا اینگونه است؟ خب آقای غلامی که هنوز وزیر نشده است که این‌ها را جواب دهد. شما نمایندگان باید کسی را که مقصر است اینجا بیاورید و توبیخ کنید.

هزارجریبی خطاب به وزیر پیشنهادی علوم خاطرنشان کرد: آقای غلامی برنامه‌هایی که من از شما می‌خواهم در این ارتباط است. دانشگاه‌ها بر اساس نیاز دانشجو جذب نمی‌کنند و متاسفانه ما شاهد مدرک‌گرایی در کشور هستیم.

وی افزود: بحث دیگر توجه ویژه به تشکل‌های دانشجویی و بسیج دانشجویی است. به هر حال کسانی که در این تشکل‌ها و بسیج دانشجویی هستند، دغدغه پیشرفت نظام و کشور را دارند و باید به خواسته‌های آنان در چارچوب توجه شود و موضوع دیگر نظارت بر مؤسسات آموزش عالی و علمی و تقویتی کاربردی و بحث تقویت بنیه علمی دانشجویان است.

نماینده مردم گرگان در مجلس در پایان گفت: دوستان به ما گفتند که بعضی از تشکل‌های دانشجویی با وزارت آقای غلامی مخالفند و من در اینجا عرض می‌کنم که خیلی‌ها با من تماس گرفتند و موافق وزارت وی هستند و خواستند که از این وزیر دفاع شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۴۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مخبر ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار سلمان الغریری وزیر تجارت عراق، با بیان اینکه توفیقات دولت و ملت عراق همواره برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است اظهار امیدواری کرد روز به روز شاهد افزایش توفیقات و رفاه مردم دو کشور باشیم.

معاون اول رییس جمهور همچنین لازمه توسعه مناسبات اقتصادی ایران و عراق را تسهیل همکاری بخش خصوصی دو کشور دانست و افزود: بخش خصوصی ایران به دلیل روابط صمیمانه دو کشور و همچنین وجود عتبات عالیات، انگیزه بالایی برای فعالیت در عراق دارند که لازم است کمیسیون همکاری‌های مشترک، موانع پیش روی توسعه مراودات تجاری فی مابین را شناسایی و نسبت به رفع این مشکلات اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه ایران و عراق باید در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند تصریح کرد: روابط دوستانه، عمیق و تاریخی دو کشور ایجاب می‌کند که در تبادلات تجاری و اقتصادی، به جای استفاده از ارز کشور ثالث، از پول ملی خود استفاده کنیم.

دکتر مخبر در بخش دیگری از سخنان خود از وعده صادق و پاسخ محکم جمهوری اسلامی ایران به رژیم اشغالگر قدس به عنوان یک نقطه تاریخی یاد کرد و اظهار داشت: امروز هیمنه آمریکا و اسرائیل با ایستادگی محور مقاومت کاملاً در هم شکسته و علی رغم اینکه آنها تمامی امکانات خود را بسیج کرده‌اند نتوانسته‌اند به اهداف خود دست پیدا کنند به همین دلیل به کشتار زنان و کودکان در غزه روی آوردند.

وزیر تجارت عراق نیز در این دیدار ایران را سرزمین تاریخ، تمدن و اندیشه توصیف کرد و گفت: بغداد به دنبال تقویت جدی در مناسبات تجاری با تهران است و این موضوعی است که نخست وزیر عراق نیز آن را به عنوان یک اولویت دنبال می‌کند.سلمان الغریری وزیر تجارت عراق با اشاره به وجود کالاها و محصولات ایرانی در عراق خاطر نشان کرد: عراق بازار خوبی برای کالاهای ایرانی است و ما همواره خواهان تقویت واردات محصولات ایرانی به عراق هستیم.

وزیر تجارت عراق از ایران به عنوان یکی از مهمترین شرکای تجاری خود یاد کرد و افزود: به عنوان وزیر تجارت عراق و رییس طرف عراقی کمیسیون همکاری‌های مشترک دو کشور آمادگی دارم موانع و مشکلات پیش روی تجار ایرانی را برای توسعه فعالیت‌های خود در عراق مرتفع کنم.

کد خبر 6098217 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است
  • مهم‌ترین چالش کلانشهر اراک جذب و انتقال سرمایه است
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا