Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با بیان اینکه طرح آمایش و ایجاد بسترهای مناسب در بخش ورزش استان اجرا می‌شود که با اجرای این طرح شاهد رشد ورزش شهرستان‌ها می‌شویم گفت: مسابقات جهانی اسکی روز چمن در فندقلوی نمین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ایوب بهتاج پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی برنامه‌های توسعه‌ای ورزش در اردبیل اظهار داشت: با برگزاری برنامه‌ها و همایش برای کودکان به همراه خانواده و برنامه‌ریزی برای افراد مسن و میانسال در وعده‌های صبحگاهی و شامگاهی در حال توسعه ورزش همگانی هستیم و در تلاشیم ورزش همگانی را در تمام شهرستان‌ها توسعه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سرانه ورزشی در استان متغیر است و در بعضی از شهرستان‌ها مانند نیر و کوثر از سرانه قابل قبولی برخورداریم، گفت: سالن ورزشی مشگین‌شهر، سالن ورزشی پارس‌آباد، سالن حجاب گرمی و سالن دو هزار نفری خلخال هم در حال تکمیل هستند و این امر زمینه‌ساز افزایش سرانه ورزشی در این شهرستان‌ها می‌شود.

بهتاج افزود: ولی در مرکز استان یعنی شهر اردبیل که نصف جمعیت استان در این شهر زندگی می‌کنند از سرانه ورزشی خوبی برخوردار نیستیم و سرانه ورزشی این شهرستان 32 صدم مترمربع است که ساخت کارشناسی نشده اماکن ورزشی در سال‌های گذشته سبب آمار متفاوت در سرانه شهرستان‌ها شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل بیان کرد: 27 صدم درصد ارزش افزوده که باید برای توسعه زیرساخت‌های ورزش همگانی هزینه شود در حال اجراست تا بتوانیم با این اعتبار سرانه ورزشی استان را به حد مطلوب برسانیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای میزبانی از مسابقات مختلف ملی و بین‌المللی تصریح کرد: 50 درصد زیرساخت‌های پیست اسکی روی چمن فندقلو برای مسابقات جهانی آماده‌سازی شده است که این مسابقات در خرداد سال 97 برگزار خواهد شد.

بهتاج افزود: تیم‌های اسکی روی برف هم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از طرف هیئت اسکی استان هر هفته در پیست اسکی برنامه خواهند داشت و مشکلی برای این برنامه‌ها نداریم که امسال در پیست اسکی آلوارس شاهد برگزاری مسابقات قهرمانی بانوان کشور و کاپ آزاد جهانی خواهیم بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل اظهار کرد: در بخش رشته قایقرانی هم در سال 2019 استان اردبیل میزبان مسابقات آسیایی کانوپولو خواهد بود که مقدمات این کار بر روی دریاچه شورابیل و رودخانه بالیقلوچای در حال اجرا است.

وی گفت: استان اردبیل با وجود دو سالن مجهز 6 هزار نفری رضازاده و دو هزار نفری شهید آسمانی شاهد میزبانی مسابقات توپی همچون فوتسال، والیبال، بسکتبال و هند بال خواهند بود که البته این دو سالن ظرفیت برگزاری مسابقات دیگری چون کشتی و رشته‌های رزمی را هم دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل بیان کرد: برای رشته هایی همچون والیبال هم در مرکز اردبیل سالن اختصاص داده خواهد شد که این مورد تا دو هفته دیگر محقق خواهد شد که البته تمام گروه‌های سنی والیبال در سالن شهید آسمانی فعالیت دارند.

بهتاج افز.د: صلاحیت پنج نفر از کاندیداهای ثبت نام شده برای ریاست هیئت فوتبال استان احراز شده و مدارک دو نفر هم به فدراسیون ارسال شد که جواب یک نفر آمده و جواب نفر دوم هم تا یک هفته دیگر دریافت خواهد شد که کمیته بررسی صلاحیت کاندیداها هم متشکل از سه نفر هستند که دو نفر از سوی هیئت فوتبال و یک نفر هم از طرف اداره کل است که از سوی اداره کل، معاون ورزشی مسئول این کار است.

وی اظهار کرد: برای پیشرفت ورزش شهرستان‌ها طرح آمایش را در دست اجرا داریم که با توجه به استعدادهای موجود در منطقه برنامه‌های حمایتی را انجام دهیم و با برگزاری اردوهای تیم‌های ملی در شهرستان‌ها زمینه‌ساز رشد و ارتقای هر ورزش در منطقه مورد نظر خواهیم بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل در مورد اعزام‌های ورزشکاران و تیم‌های ورزشی گفت: ما وظیفه داریم از ورزشکارانی که در چارچوب فدراسیون‌های مربوطه و با مجوز شورای برون مرزی به رقابت‌های بین‌المللی اعزام می‌شوند، حمایت لازم را انجام دهیم ولی مطابق قانون نمی‌توانیم در خصوص ورزشکارانی که به صورت آزاد و با هزینه شخصی به چنین تورنمنت‌هایی می‌روند، حرکتی انجام دهیم و نتایج و عملکرد آنها هم جزو آمار ما هم محسوب نمی‌شود.

انتهای پیام/

R41374/P1357/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۷۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان اصفهان

 معاون ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان با اشاره به پایان مسابقات ورزشی جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان  در اصفهان گفت:  سه هزار و ۲۰۰ مدال و ۵۵ جام به افراد و تیم‌های برتر اهدا شد.

 علیرضا خاکسار افزود: بیست و سومین دوره این رقابت‌ها در ۲۵ رشته بانوان و ۳۰ رشته آقایان و با حضور نزدیک به ۱۰ هزار ورزشکار و یکهزار و ۵۰۰ داور و عوامل اجرایی برگزار شد.

او با اشاره به برگزاری این رقابت‌ها در ۲۸ سالن ورزشی کلانشهر اصفهان گفت: مسابقات بخش جانبازان و معلولان در پنج رشته ورزشی و رقابت‌های بخش بیماران خاص در چهار رشته ورزشی در رقابت‌های امسال برگزار شد که اتفاقی بسیار قابل توجه است.

معاون ورزشی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان اظهار کرد: این جام یک المپیاد منظم و هدفمند شهری است که نقش موثری در ترویج فرهنگ ورزش و سلامتی در اصفهان دارد.

خاکسار، یکی از اهداف از برگزاری این رویداد بزرگ ورزشی را ایجاد نشاط در جامعه دانست و اظهار داشت: حضور خانواده‌ها برای تماشای مسابقات در رقابت‌های اخیر پرشور و قابل توجه بود.


 بیست و سومین دوره رقابت‌های ورزشی جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان از اواخر اسفند پارسال تا اوائل اردیبهشت امسال در کلانشهر اصفهان برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • پایان مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان اصفهان
  • قهرمانی تیم ساوالان اردبیل در مسابقات لیگ برتر فوتسال استان
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • مسابقات آزاد تپانچه نوجوانان؛ احمدی مقام نخست را کسب کرد
  • (ویدئو) رکورد جهانی اسکی پرش شکست
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۶ اردیبهشت
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند