Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-06@03:08:07 GMT

از روز اول رستمی در برنامه‌ریزی‌های من نبود

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۲۰۷۸۹

از روز اول رستمی در برنامه‌ریزی‌های من نبود

به گزارش وانانیوز،  محسن بیرانوند در گفت‌وگویی درباره انتقاداتی که براری نسبت به حذفش از تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی داشته و اینکه او پیش از بازی‌های داخل سالن آسیا به براری قول داده بود در ترکیب تیم ملی برای حضور در رقابت‌های جهانی آمریکا قرار خواهد داشت، گفت: چنین جمله‌ای را به هیچ عنوان به براری نگفتم و هیچ قولی به او نداده بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به مشکل گوارشی که این وزنه‌بردار داشت امکان حضور در بازی‌های داخل سالن آسیا را نداشت؛ از طرفی حدود 3 هفته در تهران بود و از آمادگی لازم دور بود و اگر با این شرایط اعزام می‌شد نتایج خوبی نمی‌گرفت. از سوی دیگر هاشمی که به تازگی تغییر وزن داده و به ۱۰۵ کیلوگرم آمده بود شرایط خوبی داشت و می‌خواستیم محک بخورد. همچنین سلیمانی جوان که سال‌ها در اردوی تیم ملی بوده و از سال 2013 در هیچ میدانی امکان حضور پیدا نکرده بود باید یک میدان می‌دید و بهترین فرصت بود تا محک بخورد، اما با توجه به اینکه براری شانسی برای حضور در بازی‌های داخل سالن نداشت به او گفتم اگر در این مدت وزنه‌های خوبی بزند در ترکیب تیم اعزامی به مسابقات جهانی قرار خواهد گرفت.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: از سوی دیگر چنین موضوعی به هیچ عنوان منطقی نیست چرا که هیچ مربی عاقلی حدود 2 ماه قبل از مسابقات چنین قولی را به یک ورزشکار نمی‌دهد که معلوم نیست روز مسابقات در چه شرایطی خواهد بود.

بیرانوند درباره صحبت‌های براری مبنی بر اینکه او به این وزنه‌بردار اجازه نداده است که وزنه‌های سنگین‌تری را در تمرینات و رکوردگیری نهایی انتخاب کند تصریح کرد: ما سال‌ها با یکدیگر در اردوهای تیم ملی بوده‌ایم و از هم شناخت داریم و دوست هستیم؛ از این صحبت‌ها ناراحتم چون حرمت‌ها شکسته می‌شود. به خاطر حذف نباید تمام این ارزش‌ها زیر پا گذاشته شود. اگر من به براری اجازه ندادم در تمرینات به وزنه‌های بیشتری حمله کند به خاطر حفظ آمادگی او برای رکوردگیری نهایی و اصلی بود. درست است براری در رکوردگیری دوم که به صورت غیر رسمی در اردوی تیم ملی برگزار شد ۱۸۵ کیلوگرم یکضرب و ۲۲۳ کیلوگرم را در دوضرب مهار کرد، وقتی دیدم او در بین هم‌دسته‌هایش اول شده است و هفته دیگر قرار است در رکوردگیری نهایی شرکت کند با افزایش وزنه‌ها مخالفت کردم. اگر در روز رکوردگیری اصلی به براری اجازه نمی‌دادم سنگین بیاید باید به این موضوع انتقاد می‌کرد. از تک تک نفرات سوال کردم که با چه وزنه‌ای می‌خواهند شروع کنند و حرکات دوم و سوم راچه وزنه‌هایی می‌خواهند انتخاب کنند؛ فکر چنین روزی را می‌کردم تا حرف و حدیثی پیش نیاید؛ از تمام بچه‌ها می‌توانید سوال کنید.

وی ادامه داد: براری برای حرکت یکضرب ۱۸۰ کیلوگرم را انتخاب کرده بود قاعده این است که وقتی وزنه‌برداری وزنه‌ای را انتخاب می‌کند معمولاً ۵ کیلوگرم کمتر از آن را در سالن گرم تمرین می‌کند وقتی دیدم براری ۱۷۷ کیلوگرم را پشت صحنه زده است و بدنش آماده است گفتم ۱۸۰ کیلوگرم منطقی است. البته او گفت با ۱۸۲ کیلوگرم شروع کند که من گفتم ۱۸۰ مناسب‌تر است. وقتی هاشمی وزنه ۱۸۰ کیلوگرم را زده بود، براری می‌خواست هاشمی را بگیرد و 2 کیلوگرم اضافه کرد. گفت وزنه ۱۸۵ کیلوگرمی را برای من انتخاب کن که گفتم وزنه درستی نیست؛ گفت نه می‌زنم که گفتم اگر این وزنه را از دست بدهد شرایط بدتر می‌شود. سلیمانی هم ۱۸۳ کیلوگرم را بالا سر برد. براری گفت من هم ۱۸۳ می‌آیم که گفتم با زدن این وزنه در کورس رقابت می‌ماند البته او ۱۸۵ کیلوگرم را خواسته بود، اما من ۱۸۳ را اعلام کردم که این وزنه را هم انداخت.

بیرانوند گفت: به هیچ عنوان جوانمردانه نیست که وزنه‌برداری را که از ۶ حرکت ۵ حرکت را انداخته در ترکیب اصلی بگذارم و دو وزنه‌بردار جوان و آینده‌داری را که در رکودگیری عملکرد خوبی داشته‌اند را حذف کنم. من از قبل اعلام کرده بودم که وزنه‌برداران در باد دو رکوردگیری قبلی نخوابند چراکه رکوردگیری اصلی این آخری بود. از طرفی این رکوردگیری شبیه سازی مسابقات جهانی با حضور تماشاگران، داوران بین‌المللی، اعضای شورای فنی، وزن‌کشی و آزمایش دوپینگ بود که سطح بالایی داشت.

وی درباره دلیل غیبت کیانوش رستمی در رکودگیری تیم ملی گفت: از روز اول که سرمربی شدم رستمی در برنامه‌ریزی‌های من نبود؛ کیانوش مربی خودش را دارد، اما وزنه‌های خوبی در هفته دوم لیگ زد که در سطح مدال جهانی هم بود و از سوی دیگر سال گذشته‌ام بهترین وزنه‌بردار جهان شده بود. برنامه‌ریزی من برای ۱۰ وزنه‌برداری بود که در اختیارم بودند. کیانوش در برنامه‌ریزی من نبوده است؛ از روز اول هم در برنامه‌های من نبود؛ هرچند که در این مدت در کنار تیم با انگیزه و عالی تمرین می‌کند، اما اینکه من به او بگویم چگونه تمرین کند نبوده است.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در پاسخ به این سوال که آیا اگر نفراتی مانند مرادی و سلیمی که آنها هم رکوردهای خوبی را پیش از رکوردگیری نهایی ثبت کرده بودند درخواست عدم حضور در این رکوردگیری را می‌دادند مورد قبول واقع می‌شد، گفت: درباره موضوعی که اتفاق نیفتاده نمی‌توان صحبت کرد. عدم حضور در این رکوردگیری به ضرر خودشان بود؛یک ورزشکار حرفه‌ای مانند سلیمی و مرادی این فرصت را از دست نمی‌دهد. سهراب به اعتماد به نفس بالایی رسیده است و با ۱۸۵ کیلوگرم در یکضرب و ۲۳۰ کیلوگرم دوضرب شروع می‌کند که نشان از اعتماد به نفس و آمادگی بالای او دارد که بدون شک این موضوع در مسابقات جهانی نیز تاثیرگذار خواهد بود.

بیرانوند تصریح کرد:‌ تمرینات را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده بودیم که در پایان این اردو وزنه‌برداران به رکوردهای مناسبی برسند. در آستانه رکوردگیری تمرینات را سبک کردیم تا در پایان برنامه تمرینی این 3.5 ماه نشان دهند در این مدت چقدر زحمت کشیده‌اند. موضوعی که متاسفانه دیده نشد و اصل قضیه است افزایش رکورد وزنه برداران تیم ملی در این مدت به میزان ۵۸ کیلوگرم بوده است. وقتی رکوردهای آنها را قبل از دوره تمرینی مقایسه می‌کنیم می‌بینیم که جهش فوق العاده‌ای داشتند. این عدد، عدد قابل توجهی است و بزرگترین دستاورد ما در این مدت افزایش ۵۸ کیلوگرمی رکوردها بوده است. از سوی دیگر ۳۸ مرتبه وزنه‌برداران آزمایش دوپینگ داده‌اند که یکی دو بار هم با درخواست ما بوده است؛ در رکوردگیری آخر نیز هر ۱۱ وزنه‌بردار از جمله رستمی آزمایش دوپینگ دادند.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری درباره پیش‌بینی از عملکرد ملی‌پوشان در مسابقات جهانی گفت: نمی‌توانم پیش‌بینی کنم؛ امیدوارم وزنه‌های خوبی بزنند و رکوردهایی که در تمرینات زده‌اند را تکرار کنند. قول می‌دهم همه با تمام وجود برای موفقیت و سربلندی ایران تلاش کنند.

بیرانوند خاطر نشان کرد: در پایان روز جهانی مربی را به تمام مربیان تبریک می‌گویم و از تمام مربیانی که در سراسر کشور و شهرستان‌ها بدون هیچ ادعا و چشمداشتی زحمت می‌کشند تشکر می‌کنم و دست آنها را می فشارم. برای براری هم آرزوی سلامتی و موفقیت دارم و بداند که هیچ غرض شخصی وجود نداشته و تمام تصمیمات کاملاً فنی بوده و بر اساس منطق و استانداردهای وزنه‌برداری گرفته شده است.


منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۰۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار بردسکن گفت: سیل در بیش از ۴۰ نقطه از بستر رودخانه‌های این شهرستان جاری شد که وقوع سیل هیچ یک از روستا‌های شهرستان را در محاصره خود قرار نداده است.

علی حاجی نژاد افزود: بارش‌های بهاری که به صورت رگباری در روز‌های اخیر و امروز در شهرستان بردسکن شاهد بودیم موجب خوشحالی و شادمانی مردم و شهروندان بویژه کشاورزان و دامداران منطقه شد. .

وی گفت:در بیشتر نقاط با جاری شدن سیل و روان آب‌ها خساراتی به برخی زیر ساخت‌های شهرستان وارد کرد که برآورد اولیه کارشناسان راهداری بیش از ۳ میلیارد تومان است.

معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار بردسکن افزود: ستاد پیشگیری، هماهنگی وفرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان بردسکن در حالت آماده باش است تا در صورت بروز هرگونه مشکلی نسبت به رفع آن اقدام لازم و فوری انجام شود.

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • درخشش دختران کرمانی در چهار وزن نخست وزنه برداری نوجوانان ایران
  • راهنمای راه اندازی خط تولید
  • سبک بسکتبال ایران باید تغییر کند/ ضعف برنامه‌ریزی دلیل انتقادهاست
  • برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • بهره‌گیری از بازی‌های ویدئویی در برنامه‌ریزی شهری
  • بهره‌گیری از گیمیفیکیشن در برنامه‌ریزی شهری
  • جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن
  • برگزاری اجلاسیه شهدای چرام در ۲۷ اردیبهشت