Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان – ایرنا – مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس مرکز حراست این وزارتخانه گفت: پدافند غیر عامل مقابله هوشمندانه با تهاجمات دشمنان در تمامی عرصه هاست و لازمه موفقیت آن فرهنگسازی عمومی و باور همگانی مدیران محسوب می شود.

حجت الله صالحی شامگاه یکشنبه در همایش پدافند غیرعامل واحدهای تابعه وزارت امو اقتصادی و دارایی استان زنجان افزود: پدافند غیرعامل مختص ایران نیست و هر کشوری به تبع مخاطرات و تهدیدهای پیش روی خود این مساله را در دستور قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآورشد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی سازمان دفاع غیر نظامی در کشور فعالیت می کرد که با پیروزی انقلاب منحل و بار دیگر با عنوان جدید سازمان پدافند غیر عامل از سال 82 احیا و فعال شد.
صالحی با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل بر اساس پنج هدف فعالیت می کند، اظهار کرد: افزایش بازدارندگی به گونه ای که دشمن توان ریسک مقابله با ما را نداشته باشد، کاهش آسیب پذیری و افزایش هزینه تهاجم دشمن، تداوم فعالیت های ضروری برای ورود به موقع مدیریت بحران در مواقع بحرانی، ارتقای پایداری ملی با افزایش آستانه تحمل مردم و تسهیل و تسریع مدیریت بحران این پنج هدف را شامل می شود.
مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس مرکز حراست وزارت گفت: ایرانی ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شاهد توطئه ها و حملات مختلف دشمنان بودند و پدافند غیر عمل از مصادیق بارز مقابله هوشمندانه با این تهاجمات است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون هدف اصلی فعالیت گروه های مختلف تروریستی از جمله داعش در کشورهای همسایه ایران، تهاجم به جمهوری اسلامی ایران است و از همین رو در کنار آمادگی مستمر نیروهای دفاعی باید اقدامات محوری لازم را در دستور کار داشت.
صالحی ادامه داد: یکی از نیازهای پدافند غیر عامل فرهنگسازی عمومی است و موضوع مناسب سازی تمامی اماکن باید از زمان طراحی تا ساخت در دستور کار قرار گیرد.
مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس مرکز حراست این وزارتخانه گفت: در صورتی که این باور در میان مدیران نهادینه شود به حتم می تواند زمینه بسیاری از آسیب ها را کاهش دهد.
وی اضافه کرد: دشمنان امروز به این نتیجه رسیده اند که باید از طریق جنگ اقتصادی به ایران ضربه بزنند و از همین رو هم رهبر معظم انقلاب موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح و ابلاغ کردند تا اقتصاد جمهوری اسلامی در برابر تکانه های جهانی تاب آوری بالایی داشته باشد.
وی بر لزوم شناخت محیط تهدید و مناسب سازی آنها تاکید و ابراز کرد: با همین تدبیر رهبر معظم انقلاب در زمینه کاهش وابستگی اقتصاد جمهوری اسلامی به درآمدهای نفتی بود که با وجود کاهش چشم گیر قیمت نفت طی سال های گذشته، اقتصاد ایران کمترین آسیب را در جهان دید.
صالحی در ادامه جلسه به جابجایی مدیران حراست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان اشاره کرد و افزود: رویکرد ما در حراست عمل به شرع، اخلاق و قانون است و تمامی اقدامات باید در چارچوب مقررات اجرا شود تا بتوان محیطی امن و آرام برای کارکنان فراهم کرد.
در پایان این مراسم محمد حسین بهرامزاده به عنوان مدیر جدید حراست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان معرفی و خدمات زین العابدین امیری مدیر قبلی حراست این اداره کل تقدیر شد.
6 تا 12 آبان در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده است.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: رویا رفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۹۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود

جانشین سازمان‌ پدافند غیرعامل کشور گفت: بر اساس دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل، باید ۳۰ درصد نانوایی‌های سطح استان سمنان دوگانه‌سوز شود و برای شهرهای بزرگ، نانوایی سایر پیش‌بینی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سردار محسن ساسانی امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در نشست مشترک با استاندار سمنان اظهار کرد: با قاطعیت عرض می کنم که امروز هیچ عملیات نظامی قادر نیست در تمام کشور ما در یک لحظه سامانه سوخت‌رسانی ما را قطع کند، اما بحث حملات رایانه‌ای از مواردی است که باید از لحاظ پدافند غیرعامل بیش از پیش مورد توجه باشد.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل های پدافند غیرعامل، باید ۳۰ درصد نانوایی های سطح استان سمنان دوگانه‌سوز شود و برای شهرهای بزرگ، نانوایی سایر پیش‌بینی شود.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه پیش‌بینی و پیشگیری، دو اصل بسیار مهم در حوزه پدافند غیرعامل است، خاطرنشان کرد: طراحی، سازماندهی، تجهیز، آموزش، تمرین و رزمایش ارکان اصلی دستیابی به آمادگی در حوزه پدافند غیرعامل است.

ساسانی تصریح کرد: فرمانده مقابله با شرایط اضطراری و بحران و فرماندهی عملیات در سطح استان، استاندار هر استان است.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های اصلی ما در بحث پدافند غیرعامل، توجیه و توضیح متقابل در خصوص سیاست‌ها و سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل است که این مهم برای آمادگی بیشتر در تمام سطح کشور، در دستور کار ما قرار دارد.

کد خبر 749299

دیگر خبرها

  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • رئیسی: دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند
  • ضرورت توجه به کارگران نخبه و نخبگی در جامعه کارگری
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها