Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@23:32:42 GMT

وقفه ۱۰ روزه در صدور روادید اربعین جبران نشده است

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۳۵۰۷۰

وقفه ۱۰ روزه در صدور روادید اربعین جبران نشده است

خبرگزاری شبستان: محمدی گفت: همه تلاش می کنند مسیر برای زائران هموار تر شود، اما نمی توان همه امکانات مورد نیاز این جمعیت ۲ و نیم میلیونی را در مدت بسیار کوتاه فراهم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت،‌ حمید محمدی در گفت و گویی با اشاره به اینکه با توجه به تصمیم گیری که از سال ۹۴ گرفته شد، چون ساماندهی و فراهم کردن مقدمات حضور مردم در اربعین یک کار بسیار بزرگ است و باید از ظرفیت کل کشور استفاده شود، مسئولیت ساماندهی اربعین به ستاد مرکزی اربعین یعنی به وزارت کشور سپرده شد، اظهار داشت: وزارت کشوزر با استفاده از امکانات کل کشور می تواند این حرکت عظیم را مدیریت کند و سازمان حج و زیارت نیز یکی از ارگان های ۱۵ گانه ای است که می تواند در این راستا کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها بخشی از زائران اربعین در سامانه «سماح» ثبت نام کرده اند

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت کلی به عهده ستاد مرکزی است و وزارت راه و شهرسازی کمیته زیرساخت را به عهده دارد، وزارت خارجه مسئول کمیته هماهنگی امور کنسولی است و حج و زیارت کمیته ثبت نام ستاد مرکزی را عهده دار است.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه ما ۲ هزار و ۴۷۰ دفتر زیارتی در کشور داریم، ادامه داد: از سال ۹۴ سامانه ای را طراحی کردیم برای راحت تر ثبت نام کردن زائران تحت عنوان سامانه «سماح» که از طریق آن از هر لحظه هر کسی می تواند به صورت آن لاین ثبت نام کند.

آقاي محمدی تصریح کرد: این سامانه مزایای زیادی در جهت مدیریت اطلاعات زائران داشت.

وی با تاکید بر اینکه در ستاد مرکزی اربعین مصوب شد که ثبت نام از طریق این سامانه باشد و دفاتر پست را در سراسر کشور به کار گرفتیم تا در قسمت هایی که دفاتر زیارتی نیست، دفاتر پست خدمات رسانی کنند، افزود: در کنار این سامانه چند مجموعه خارج از سامانه سماح هم وجود دارد که مورد نظر سفارت عراق هستند و فعال بوده و ثبتنام می کنند و برای زائران ویزا می گیرند.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: از مجموعه مردم متقاضی ثبت نام در پیاده روی اربعین تنها بخشی در سامانه سماح حضور دارند و ثبت شده اند.

تغییر گروه های کنسولی و جایگزینی دلار با ریال وقفه ۱۰ روزه در صدور روادید را به دنبال داشت

آقاي محمدی با بیان اینکه برای صدور روادید عراق علاوه بر ۴ کنسولگری که داشت ۱۲ دفتر موقت هم در ۱۲ استان دیگر مستقر کرد، تصریح کرد: اخیرا در این رابطه با مشکلاتی مواجه شدیم؛ هفته گذشته یعنی ۲۶ مهرماه مواجه شدیم با تغییر گروه های کنسولی که از عراق آمده بودند، افرادی که با ساز و کار صدور روادید آشنا شده بودند یک دفعه باید جا به جا می شدند که همین امر روند صدور روادید را دچار وقفه کرد.

وی ادامه داد: تغییر هزینه ویزا که با تدابیر ستاد مرکزی اربعین از دلار به ریال شد، گرچه ابلاغ و انجام اش به سرعت روی سامانه سماح انجام شد اما از روز شنبه ۲۹ مهرماه تا ۴ آبان ماه کاملا کنسولگری های عراق حواله های ریالی را اخذ نمی کردند چراکه موضوع برای شان روشن نبود و نمی پذیرفتند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه بنابراین ۶ روزی که برای ما هر لحظه اش مهم بود در روند صدور روادید توقف ایجاد شد، اظهار داشت: چنین وقفه سنگینی باعث شد تراکم سنگینی در بحث صدور روادید ایجاد شود.

آقاي محمدی با بیان اینکه البته وزارت کشور سخت پیگیر حل مشکل بودند تا متقاعد کنند کنسولگری های عراق را که در نهایت تا روز پنجشنبه موضوع حل شد و سپس کار روی روال عادی افتاد، تصریح کرد: این ۹ تا ۱۰ روز وقفه جبران نشده است؛ مجموعه نیرو های حج و زیارت شبانه روزی کار می کنند و ۱۵۰ نفر در دفاتر ۱۳ گانه یکسره کمک می کنند تا عقب افتادگی ۱۰ روزه را جبران کنیم اما انصافا کار سنگین است.

آقاي محمدی خاطرنشان کرد: همه تلاش می کنند مسیر برای زائران هموار تر شود، اما نمی توان همه امکانات مورد نیاز این جمعیت ۲ و نیم میلیونی را در مدت بسیار کوتاه فراهم کرد.

پایان پیام/49

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۵۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است

عضو هیئت رئیسه و دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: برای جبران عقب‌ماندگی‌ها نیاز به عزم راسخ داریم و از این رو باید به دنبال احقاق حق و حقوق قانونی شهرداری از اعتبارات ملی باشیم و متأسفانه شهرداری ارومیه همیشه از اعتبارات ملی محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، احد یوسفی در دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی که به منظور گرامیداشت روز نهم اردیبهشت روز شوراها برگزار شده بود، اظهار کرد: امروز ما در شهری زندگی می‌کنیم که دارای استعدادهای پنهان با محرومیت‌های آشکار است.

وی خطاب به استاندار آذربایجان غربی افزود: با عوارض محلی نمی‌توان عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرد و با درآمدسالانه تعریف شده شهرداری ارومیه از محل عوارض شهری نمی‌توان سرعت پروژه‌ها را حتی به استان‌های هم‌جوار رساند.

عضو هیئت رئیسه و دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر امروز بتوانیم سرعت عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم، باز نمی‌توانیم خودمان را به سرعت عمل سایر کلان‌شهرها برسانیم، آنها سال‌های سال است که از شهر ارومیه پیشی گرفته‌اند.

یوسفی تصریح کرد: برای جبران عقب‌ماندگی‌ها نیاز به عزم راسخ داریم و از این رو باید به دنبال احقاق حق و حقوق قانونی شهرداری از اعتبارات ملی باشیم و متأسفانه شهرداری ارومیه همیشه از اعتبارات ملی محروم مانده است.

وی ادامه داد: عزم راسخ، اراده و نگاه ویژه استاندار آذربایجان‌غربی در جذب اعتبارات ملی و رفع مشکلات و نیز نگاه ویژه به مدیریت شهری به وضوح دیده می‌شود و امیدواریم در روزهای آینده شاهد اتفاقات خوب و مؤثر در تمام زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی، بحث ترافیک، ناوگان حمل‌ونقل، مترو، فضای سبز، مدیریت پسماند برای شهر ارومیه خواهیم بود.

کد خبر 748753

دیگر خبرها

  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • فرصت ۱۵ روزه مشاوران املاک برای دریافت شناسه یکتا
  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است
  • جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در چهار محال و بختیاری
  • احیا قنات‌ها در قم بی‌وقفه دنبال می‌شود
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • تبدیل شانزه‌لیزه به محوطه پیک‌نیک رایگان یک‌روزه
  • چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
  • سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به تبریز