Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدرضا پورمحمدی، رئیس دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه تبریز با تدوین برنامه های راهبردی و ارتقاء به سطح دانشگاه های نسل سوم و تاثیر گذار در سطح ملی و جهانی می خواهند توسعه همکاری های بین المللی خویش را با دانشگاه های دنیا گسترش دهد.

وی با اشاره به دستاوردهای سومین اجلاس دانشگاه های برتر ایران و روسیه که دو روز گذشته در دانشگاه دولتی مسکو برگزار شدگفت: همکاری‌های علمی و فناوری مشترک موجب رفاه و پیشرفت دو کشور خواهد شد و از این رو راهبردی اصلی این دانشگاه توسعه همکاری بین‌المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به رویکردها و روش‌های مشترک دو کشور با توجه به چشم اندازهای فعالیتی، رقابتی و فرآیندی خاطر نشان کرد: در چشم‌انداز فعالیتی با تمرکز بر روی تحصیلات تکمیلی می توان جذب و پذیرش دانشجویان بین‌المللی و تبادل اساتید و دانشجویان را ارتقاء بخشید.

رئیس دانشگاه تبریز اضافه کرد: در چشم انداز رقابتی، تاکید بر توسعه مهارت‌ها، روش‌ها، رفتارها، و ارزش‌هایی است که برای رقابت در بازار جهانی لازم است و در چشم انداز فرآیندی، باید یکپارچه سازی و بین‌المللی شدن ابعاد فرهنگی در آموزش، پژوهش و ارائه خدمات با تلفیق فعالیت‌ها، سیاست‌ها و فرآیندها صورت گیرد.

پورمحمدی، همچنین با اشاره برموضوعات محوری تفاهم نامه های دانشگاهی میان دو کشور یادآور شد: تبادل استاد و دانشجو، انجام پروژه های مشترک، برگزاری دوره های مشترک دکتری، انجام فرصت های مطالعاتی برای اعضای هیات علمی و دانشجویان دکتری و برگزاری سمینارهای مشترک علمی، از جمله موضوعات محوری روابط و همکاری های آموزشی و پژوهشی است که در پیشرفت و رفاه دو ملت موثر خواهد بود.

وی، تصریح کرد: پایه‌گذاری فرهنگ کیفیت و ارتقاء دانشگاه در سطح بین المللی با توسعه پژوهش، نوآوری و انتقال دانش برای توسعه پایدار، نهادینه سازی فرهنگ یادگیری و پاسخ به تنوع فرهنگی و بین‌المللی شدن موسسات و ظرفیت سازی در بین اعضای هیات علمی، ارتقاء به سطح دانشگاه‌های نسل سوم و تاثیر گذار در سطح ملی و جهانی و جذب دانشجویان، توسعه تحصیلات و تحقیقات برون مرزی از جمله اولویت های دانشگاه تبریز در برنامه های راهبردی است که آماده‌ایم تجارب خود را به اشتراک بگذاریم.

رئیس دانشگاه تبریز افزود: در راستای توسعه همکاری مشترک این دانشگاه با دانشگاه قازان روسیه برخی فعالیت های مشترکی از جمله با محوریت زمین شناسی و تکنولوژی نفت، مطالعات تاریخی و شرق شناسی آغاز شده است و این روند در بخش ها و موضوع‌های دیگر نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به روابط و همکاری‌های دو کشور ایران و روسیه در زمینه های بین المللی، منطقه ای و استانی نیز گفت: منافع ویژه طرفین در منطقه قفقاز، نقش مشترک در افغانستان، رژیم حقوقی دریای خزر _ اکو، روابط اقتصادی، روابط علمی و آموزشی در علوم مختلف از جمله نساجی، صنایع سنگین، علوم دارویی، بیوتکنولوژی پلیمر، تکنولوژی علوم فضا، انرژی، نفت و گاز، همکاری های دفاعی و همچنین ارتقاء روابط دو جانبه بین استان‌های ایران و فدراتیوهای روسیه مانند گیلان و آستاراخان، آذربایجان‌شرقی و داغستان و ... از جمله مواردی است که می‌تواند باعث رشد دو کشور شود.

 

انتهای پیام/ش

همکاری‌های دانشگاه تبریز با دانشگاه‌های برتر روسیه گسترش می یابد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۹۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای ایجاد و گسترش تعامل و همکاری‌های علمی - تحقیقاتی و آموزشی، تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس با امضای آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و حمید قاطع مدیرعامل شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس منعقد شد.

این تفاهم‌نامه با هدف راه‌اندازی مرکز تحقیق، توسعه و توانمندسازی شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس و استفاده بهینه از توانمندی‌های علمی، فنی، آموزشی و پژوهشی با محور سکوی «ست» منعقد شده است.

همکاری در زمینه برگزاری همایش مشترک و تشکیل دوره‌های تخصصی و آموزشی، انجام طرح‌های مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی، همکاری در زمینه تألیف، ترجمه اسناد، کتب و مدارک علمی - آموزشی، ارائه دوره‌های آموزشی مشترک به‌منظور تربیت نیروی انسانی متخصص در مقاطع مختلف تحصیل، همکاری در زمینه دوره‌های کارآموزی و کارورزی دانشجویان و انجام پروژه‌های پژوهشی در قالب پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی و جهت‌دهی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت نیاز‌های شرکت از موضوعات این تفاهم‌نامه است.

این تفاهم‌نامه در ۱۴ ماده و به مدت یک سال به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی
  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن