Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@01:36:42 GMT

مسئولان فنی صنایع غذایی به دانش خود بیافزایند

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۴۲۱۴۵

مسئولان فنی صنایع غذایی به دانش خود بیافزایند

همدان - رئیس مرکز ملی تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران گفت: مسئولان فنی صنایع غذایی باید ضمن توجه به خط تولید هر روز به دانش خود بیافزایند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز جنت پیش از ظهر دوشنبه در افتتاحیه همایش تخصصی منطقه‌ای فرآورده‌های حلال در همدان صنایع غذایی ایران را افتخار صنعت کشور دانست و اظهار داشت: صنایع غذایی ایران جزو صنایع افتخارآمیز کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تلاش های مسئولان فنی برای ارتقای اقتصادی و سلامت کشور و بیان اینکه واژه حلال به معنی مجاز و حرام به معنی غیر مجاز است، گفت: در حوزه حلال و حرام، گوشت برخی موجودات حلال و حرام تعریف شده و دین اسلام آنچه را مضر است، غیرحلال اعلام می‌کند.

جنت با بیان اینکه تعریف سازمان جهانی بهداشت از سلامتی تعریف مبسوطی است و براساس اعتقاد صاحب‌نظران حوزه سلامت روزی غیر حلال منجر به هم ریختگی فکری، روحی و ذهنی می‌شود، گفت: کنترل میکروبی و شیمیایی آلاینده‌ها برای جلوگیری از آسیب به افراد جامعه ضروری است.

رئیس مرکز ملی تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران با تاکید براینکه ناظران سلامت مواد غذایی باید به افزودنی‌های مشکوک به حلال بیش از پیش توجه کنند به برخی مشکلات ناشی از فرآوری مواد غذایی اشاره کرد و گفت: ممکن است در حین فرآوری برخی مشکلات بهداشتی به وجود آید.

جنت با تأکید بر اینکه مسئولان فنی باید ضمن توجه به خط تولید هر روز به دانش خود بیافزایند، افزود: تامین امنیت غذایی فاکتور مهمی در سلامت جامعه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با بیان اینکه غذا در تربیت، نوع تفکر، اخلاق، رفتار و بهره هوشی نقش مهمی دارد، عنوان کرد: مواد غذایی نامناسب فجایع بسیاری می‌آفریند.

سید حبیب‌الله موسوی بهار بابیان اینکه امروزه تأمین منابع غذایی موردنیاز در داخل کشور میسر است، گفت: صنایع غذایی باید غذای سالم فراهم و مردم نیز به غذای مصرفی توجه کنند.

وی با تاکید براینکه اگر برنامه غذایی و سبک زندگی تغییر نکند عمر مفید انسان از بین می‌رود، گفت: برخی واحدهای صنایع غذایی با مواد اولیه آلوده مواد غذایی تهیه می‌کنند که باید جلوی آن گرفت.

موسوی بهار با تأکید بر اهمیت توجه همگان به غذا برای افزایش امید به زندگی گفت: بازارهای فرامنطقه‌ای و جهانی به نشان حلال توجه بسیاری دارند و این نشان مظهر امنیت و اطمینان مواد غذایی است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با بیان اینکه درج واژه حلال در کشورهای مختلف نشان‌دهنده سلامت فقهی و از نوع سلامت یک محصول سالم است، اظهارداشت: اگر الگوهای غذایی سالم انتخاب شوند و در انتخاب غذاهای موجود در سبد غذایی انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشیم، بسیاری از بیماری‌ها در جامعه گسترش نمی‌یابد.

ایرج خدادادی بابیان اینکه اطلاق عنوان حلال برای گروه خاصی از فرآورده‌ها امکان‌پذیر است، گفت: اصلاح الگوهای غذایی همواره مورد نظر بوده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۲۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای هزار و ۵۳۹ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در هشترود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرجی گفت: هزار و ۵۳۹ کیلوگرم انواع مواد غذایی، نوشیدنی، بهداشتی، آرایشی، شوینده غیربهداشتی و تاریخ گذشته که از ۱۳۰۶ مورد بازرسی در ایام نوروز توسط واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان هشترود ضبط شده بود امحا شد.

وی گفت: در این بازه زمانی ۱۵ مورد به امور قضایی ارسال شد و ۲ واحد هم پلمب شد.

دیگر خبرها

  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم بهتر است؟
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید
  • امحای هزار و ۵۳۹ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در هشترود