Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهرخ جهانشاهی، معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند روز دوشنبه در مانور ویژه پدافند غیرعامل که در قالب مانور زلزله در هنرستان دکتر حسابی شهر دماوند به مناسبت هفته پدافند غیرعامل برگزار شد، اظهار کرد: در راستای منویات داهیانه مقام معظم رهبری، مصون‌سازی کشور در مقابل تهدیدات و اقدامات غیر نظامی و پیشگیرانه که ممکن است کشور با آن مواجه شود، بسیار مورد توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یکی از تهدیدات دشمن را جنگ اقتصادی دانست و بیان کرد: با توجه به فناوری‌های مختلف، یکی از اهداف دشمن ایجاد جنگ های غیر نظامی است که این مهم را می توان در فشارهایی که به کشور از طریق نهادهای بین‌المللی علیه ایران در بخش سایبری، بانک‌ها، موسسات بزرگ و وزارت نفت و ... وارد می شود، دید.
جهانشاهی تصریح کرد: در سال 82 مقام معظم رهبری به موضوع مهم پدافند غیرعامل اشاره نمودند و امروز وظیفه داریم تا کشور را نه تنها در مقطع زمانی خاص بلکه به صورت همیشگی از تهدیدات و توطئه های دشمن مصون‌ بداریم.
معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند در خصوص پدافند غیر عامل عنوان کرد: بحث پدافند غیرعامل مربوط به همه کشورهای دنیا است و ما نیز باید به این مهم توجه کنیم تا کمترین آسیب و تهدید را شاهد باشیم و در این زمینه موضوع آموزش بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود: آموزش باید به دانش‌آموزان ارائه شود و تاکید ما آموزش در زمینه‌های مختلف به خصوص در زمینه تهدیداتی است که می‌تواند جامعه را با مشکل مواجه کند.
همچنین مهرداد پورفتحی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند هدف از برگزاری این مانور را آموزش و آشنایی بیشتر دانش آموزان و همچنین آمادگی نیروهای امداد رسان و ... در مقابله با هرگونه حوادث احتمالی دانست.
وی پرداختن به مقوله آموزش را بسیار مهم دانست و گفت: با توجه به اینکه در شهرستان دماوند نیروی امداد رسان کافی وجود ندارد، لازم است شهروندان نیز در زمینه امداد رسانی آگاهی بیشتری داشته باشند و دانش آموزان نیز به سمت مشاغلی بروند که همچون اورژانس، آتش نشانی، نیروی انتظامی، هلال احمر و ... در شرایط بحرانی همراه مردم باشند.

**داشتن جامعه ایمن، منوط به کسب آموزش های کافی است
محمد بدری، معاون جمعیت سازمان هلال احمر و مسئول امداد و نجات شهرستان دماوند در خصوص این مانور نیز گفت: ستاد پدافند غیرعامل و حوادث غیرمترقبه در شهرستان دماوند متشکل از راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی، هلال احمر، اورژانس، مدیریت بحران فرمانداری، آتش‌نشانی و ادارات خدمات‌رسان چون آب، برق و گاز است.
وی هدف از برگزاری این مانور را آشنا شدن دانش‌آموزان با مقوله امداد و نجات در مواقع بحرانی عنوان و خاطرنشان کرد: امروز چهارمین مانور پدافند غیر عامل شهرستان بود و هر مانوری در شرایط مختلف انجام می‌شود که امروز مختص به اداره آموزش و پرورش بنام مانور رانش زمین برگزار شد که موجب اختلال در شریان‌های آب، برق و گاز گردید و امکان انتقال مصدومان از در‌های ورودی وجود نداشت.
مسئول امداد و نجات شهرستان دماوند ادامه داد: در این مانور ارگان‌های خدمات‌رسان با ورود به محل حادثه به ایجاد امنیت پرداختند و شریان‌های منتهی به مدرسه توسط ادارت خدمات‌رسان قطع شد تا از گسترش هرگونه حادثه ایی جلوگیری شود و پس از آن شاهد ورود نیروهای آتش‌نشان برای جلوگیری از حوادث احتمالی و ورود نیروهای هلال احمر از مسیرهای مختلف بودیم.
بدری با بیان اینکه نیروهای هلال احمر مصدومان را به صورت هوایی از ساختمان خارج کردند و در کنار آنان نیز نیروهای انتظامی موجب برقراری امنیت شدند، گفت: 18 نیروی دانش آموزی در قالب نیروی امدادی حضور داشتند و سه تیم به مکان انجام مانور اعزام شدند.
وی با اشاره به اینکه جامعه ایمن مستلزم کسب آموزش است، گفت: باید به همه افراد به صورت داوطلبانه آموزش داده می‌شود و در این راستا یکی از طرح‌های اجرایی در شهرستان دماوند طرح خادم به عنوان خانواده آماده در مقابل حوادث است.

** برپایی نمایشگاه دستاوردهای آموزش امداد هلال احمر در دماوند
معصومه فرخیان، مسئول آموزش سازمان جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه که در هنرستان دخترانه زینبیه برگزار شد، آموزش‌هایی در زمینه سی پی آر، خفگی‌ها، استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی و آموزش به صورت جمعی صورت گرفت و متشکل از دستاوردهای آموزشی در زمان وقوع حوادث و توضیح ارزیابی اولیه در زمان بروز تصادفات و حوادث ناگوار است تا افراد با وسایل مورد نیاز و اقدامات لازم برای کمک‌رسانی به افراد مصدوم آشنا شوند.
وی تصریح کرد: شهرستان دماوند در دومین مرحله از طرح خانه به خانه چهار هزار سهمیه دارد و تعداد تسهیل‌گران و آموزش‌یاران ما باید افزایش یابد تا 60 نفر به صورت جذب داوطلبانه در طرح خادم با مراجعه به درب چهارهزار خانه در سطح شهرستان دماوند آموزش‌های لازم را به آنها ارائه دهند.
فرخیان با بیان اینکه تعداد 150 بروشور به دانش‌آموزان در طرح خادم با عنوان خانواده آماده در مخاطرات توزیع شد، گفت: آموزش‌های ما شامل بانداژ کردن، انجام تست فشار خون، دستگاه تب‌سنج، حمل مصدوم توسط برانکارد، صندلی و عصایی، خونریزی‌های داخلی و خارجی، سرما زدگی، گرما زدگی، برق‌گرفتگی و مخاطرات طبیعی است که امروز 180 دانش‌آموز در این هنرستان از این آموزش ها بهره مند شدند.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
خبرنگار: الهام حیدری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۵۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین لرزه ۴.۷ ریشتری در فاریاب استان کرمان

ایسنا/کرمان ساعت ۷:۵۳ دقیقه صبح امروز ۱۳ اردیبهشت ماه زلزله ۴.۷ ریشتری شهر بلوک فاریاب استان کرمان را لرزاند.

به گزارش ایسنا، این زمین لرزه در عمق ۹ کیلومتری زمین و فاصله هفت کیلومتری بلوک، ۲۹ کیلومتری فاریاب و ۳۰ کیلومتری شهرستان کهنوج در جنوب استان کرمان رخ داده است.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دو تیم هلال احمر از فاریاب و یک تیم از پایگاه طُرج اسماعیلیه جیرفت به منطقه مرکز زلزله اعزام شده‌اند.

وی افزود: براساس گزارش تیم‌های ارزیابی، تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴ کوهنورد گمشده درارتفاعات بام ایران، تلفنی نجات یافتند
  • دماوندی‌ها به‌مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) سوگواری کردند
  • نجات ۴ کوهنورد گمشده در قله دماوند
  • نجات جان ۴ کوهنورد مفقودی در ارتفاعات قله دماوند
  • آبشاره «لوه» گالیکش برای بار دوم در این هفته قربانی گرفت
  • دختر ۱۴ ساله گرفتار در حوض انبار با کمک امداد گران نجات یافت
  • همایش هفته شورا‌ها در جغتای برگزار شد
  • پویش این خنده را فراموش نخواهیم کرد برگزار می‌شود
  • دومین مانور انتخابات الکترونیک در شیراز برگزار شد 
  • زمین لرزه ۴.۷ ریشتری در فاریاب استان کرمان