Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا- جمعي از اعضاي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تحريف سخنان دکتر عراقچي در نشست اخير با جمعي از اعضاي بسيج دانشجويي را به دليل موفقيت هاي سرداران ديپلماسي کشورمان دانستند و تصريح کردند که عده اي به دليل اين موفقيت ها، به توهين و تخريب آنان روي آورده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، همزمان با آغاز ديدارهاي «يوکيا آمانو» مديرکل آژانس بين المللي اتمي با مقامات ارشد کشورمان در تهران، يکي از اهالي رسانه هاي منتقد دولت توئيتي را منتشر کرد که در فضاي رسانه اي به «گپ موشکي» معروف شد و بلافاصله هم رسانه هاي خارجي آن را روي هوا گرفتند و پس از ترجمه، باز نشر کردند و همين شروع دومينوي تخريب بود.
اين روايت توئيتري اشاره مي کرد که «سيدعباس عراقچي» معاون وزير امور خارجه و رييس ستاد پيگيري اجراي برجام - سوم آبان 96- در جلسه پرسش و پاسخي با تعداداي از اعضاي بسيج دانشگاه تهران گفته است که مذاکره موشکي نکرده ايم، اما در اين مساله مشغول گپ زدن هستيم! مثلا ديروز با سفير آلمان در اين مورد گپ زديم.
اينکه چه هدفي پشت اين توئيت بود و چرا در اين مقطع زماني رييس ستاد پيگيري اجراي برجام اينگونه مورد هدف قرار مي گيرد يک موضوع است، ولي مطمئنا موضوع مهمتر اين است که وقتي ديپلمات هايمان در کارزار دفاع از منافع ملي هستند هواي پشت جبهه را بيشتر بايد داشته باشيم که حتي از روي ناآگاهي رسانه اي گل به خودي نزند و نياز نباشد که وقت بگذاريم شايعات مغرضانه رسانه اي را «راستي آزمايي» کنيم.
دستگاه ديپلماسي ايران در ماه هاي اخير با هجمه سنگين رسانه ها و اتاق فکر غرب روبه رو است که قصد دارند از توان دفاعي و موشکي ايران بکاهند، در اين شرايط برخي در داخل با انتشار مطالب کذب مانند `گپ موشکي` به اين فشار دامن زدند تا جايي که بسيج دانشگاه تهران به دفاع از رييس ستاد پيگيري اجراي برجام آمد.
يک عضو شوراي سياسي بسيج دانشگاه تهران که در آن جلسه حضورداشته تحريف کنندگان را به رعايت تقواي رسانه اي دعوت کرد و نوشت: اخيرا مطلبي را تحت عنوان گپ موشکي در رسانه ها و به نقل از عراقچي منتشر مي کنند که کذب محض است.
وي افزود: ماجرا از اين قرار است که چهار شنبه مورخ 3 آبان ماه ، اعضايي محدود از بسيج دانشگاه تهران جهت پرسش و پاسخ دانشجويي جلسه اي با جناب عراقچي داشته اند. جناب عراقچي به دوستان گفتند که مذاکره ي موشکي در کار نخواهد بود. در پي اين گفته ي جناب عراقچي يکي از برادران سوال کرد پس گفت و گو به چه معناست . عراقچي در پاسخ گفت ، ما مذاکره نخواهيم داشت و مذاکره به اين معناست که چيزي بدهي و چيزي به دست آوري اما گفت و گو مسئله ي طبيعي است . گفت و گو يعني براي سفيري و يا کشوري سوالي پيش مي آيد و ماهم پاسخ مي دهيم و موضعمان را مي گوييم . اين مذاکره نيست و ما مذاکره مجدد نخواهيم کرد.
در اين راستا جمعي از اعضاي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تحريف سخنان دکتر عراقچي را به دليل موفقيت هاي تيم مذاکره کننده دانستند و تصريح کردند که عده اي به دليل اين موفقيت هاي سرداران ديپلماسي کشورمان، به توهين و تخريب آنان روي آورده اند.
اين نمايندگان مجلس تاکيد کردند که سخناني که به نقل از دکتر عراقچي منتشر شده، تحريف شده است و عراقچي هميشه بر حفظ منافع و امنيت ملي کشورمان تاکيد داشته است.
گفت وگوي خبرنگار پارلماني ايرنا با اين نمايندگان مجلس را در ادامه مي خوانيد:
**عراقچي سردار ديپلماسي و از نظر ما سردار سپاه است/دشمنان به دنبال از بين بردن وحدت هستند
محمد جواد جمالي عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از تخريب سخنان معاون وزير امور خارجه ابراز تاسف کرد و گفت: دکترعراقچي همواره از منافع ملي کشورمان دفاع کرده و مي کند، او سردار ديپلماسي و از نظر ما همچنان سردار سپاه است.
وي در مورد تحريف سخنان عراقچي معاون وزير امور خارجه از سوي برخي رسانه ها افزود: خوشبختانه در کشور ما مفاهمه اي ايجاد شده و همه به دنبال حفظ اتحاد و همدلي هستند.
نماينده مردم شيراز در مجلس گفت: همه مسوولان و مردم کشور ما بر اين موضوع تاکيد دارند که منافع ملي قابل مذاکره نيست و اين موضوع همواره در موضع گيري هاي دکتر ظريف و دکترعراقچي کاملا مشهود بوده است و آنها بارها بيان کردند که در مورد امنيت ، موشکي و موضوعات دفاعي مذاکره نداشته و نداريم.
جمالي ادامه داد: داشتن موشک براي اين است که دشمنان به کشور ما دست اندازي نکنند، ما موشک را براي ابعاد دفاعي و صلح و امنيت مي خواهيم نه براي تجاوز.
وي تصريح کرد: دشمن علاوه بر فشار در حوزه هاي مختلف يکي از اهدافش اين است که بين مسوولان و جناح هاي مختلف کشورمان اختلاف ايجاد کند و مانع از وحدتي که هم اکنون بين مسوولان ايجاد شده، شوند.
وي تاکيد کرد: امروز مسوولان ما همه يکصدا از منافع ملي حمايت مي کنند، البته ممکن است در اين راستا کساني نادانسته آب به آسياب دشمن بريزند.
جمالي در مورد تحريف سخنان دکتر عراقچي گفت: دکتر عراقچي هيچ گاه چنين جمله اي را مطرح نکرده و نمي کند، ما همواره شاهد بوديم که ايشان از منافع ملي حمايت مي کند، ايشان از چهره هايي است که در سپاه بوده و اين مسائل را به خوبي درک مي کند.
وي گفت: دکتر عراقچي هم در سپاه بوده و هم مرد ديپلماسي است، هيچ گاه چنين سخناني را مطرح نمي کند و عده اي حرف هاي وي را تحريف کرده اند.
**عده اي سخنان عراقچي را تحريف کردند/رسانه ها به اين موضوعات دامن نزنند
ابوالفضل حسن بيگي عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با بيان اين که عده اي سخنان سيد عباس عراقچي معاون وزير امور خارجه را تحريف کردند، گفت: بايد به سمت حل مشکلات برويم و نه اين که به مشکلات دامن بزنيم.
وي در مورد تحريف سخنان عراقچي معاون وزير امور خارجه از سوي برخي رسانه ها افزود: برخي رسانه ها زماني که سر و صدا در کشور کم مي شود به سراغ اين موضوعات مي روند.
حسن بيگي از رسانه ها خواست به اين موضوعات دامن نزنند چراکه خلاف منافع ملي است.
وي با تاکيد بر اين که بيان اين موضوعات خلاف منافع ملي است، اظهار داشت: ما بايد به سمت حل مشکلات برويم و نه اين که به مشکلات دامن بزنيم، رسانه ها و افراد مختلف بايد به اين موضوع توجه کنند.
نماينده مردم دامغان در مجلس در مورد شايعات مطرح شده به نقل از عباس عراقچي در مورد گپ در موضوع موشکي گفت: اين خبر و انتساب آن به عراقچي از ريشه کذب است و بنده مطمئن هستم که دکتر عراقچي چنين سخناني نمي گويد و نخواهد گفت.
حسن بيگي افزود: آمريکايي ها مي خواهند با پرداختن و مطرح کردن اين گونه موضوعات منافع ملي و مسائل امنيتي و تسليحاتي ما را زير سوال ببرند.
وي تصريح کرد: هيچ يک از مسائل امنيتي، دفاعي و موشکي و آنچه براي تامين امنيت کشور است، قابل مذاکره نيست.
عضو شوراي مرکزي فراکسيون نمايندگان ولايي مجلس همچنين گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره در چارچوب ان پي تي فعاليت کرده است.
حسن بيگي ادامه داد: بنيه دفاعي کشور قابل مذاکره نيست، زيرا خلاف مقررات بين المللي است، هر کشوري در جهت تامين امنيت ملي خود مي تواند نسبت به تامين امنيت اقدام کند.
وي تاکيد کرد: ترامپ بداند که امروز تشنج ها و صحبت هاي مضحکش ديگر در دنيا تاثيري ندارد و کسي به آن توجهي نمي کند.
**تحريف سخنان عراقچي به دليل موفقيت هاي برجام است/موضوع موشکي و دفاعي قابل مذاکره نيست
عليرضا رحيمي عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، تحريف سخنان سيدعباس عراقچي را به دليل موفقيت هاي برجام دانست و گفت: شايعات و تخريب هايي که عليه دستگاه ديپلماسي و دولت انجام مي شود در راستاي خط تخريبي است که عده اي به دليل موفقيت هاي برجام عليه دولت پيش گرفته اند.
وي درمورد تحريف سخنان يکي از اعضاي تيم هسته اي ايران اظهارکرد:اين شايعات و تخريب ها موضوع جديدي نيست و در راستاي خط تخريبي تيم ديپلماسي و دولت دوازدهم است.
وي اظهار داشت: از زماني که موفقيت برجام حاصل شد ، اين تخريب ها بيشتر شده است و گاهي اين تخريب ها تبديل به حمله و توهين به دولتمردان و اعضاي تيم ديپلماسي ايران مي شود.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: مهم اين است که تيم ديپلماسي ايران در چارچوب منافع امنيتي و ملي وارد مذاکره برجام شده اند.
رحيمي تاکيد کرد: موضوعات ديپلماسي و دفاعي از موضوعات حاکميتي کشور هستند و دستگاه ديپلماسي و دفاعي ايران همواره همسو و همگام با يکديگر بوده و هستند و مقامات ارشد نظام در اين حوزه ها تصميم گير هستند.
وي اظهارکرد: موضوع دفاعي به هيچ وجه قابل مذاکره نيست و مسوولان جمهوري اسلامي ايران بارها اين موضوع را بيان کرده است.
وي همچنين گفت: موضوع موشکي مربوط به حوزه دفاعي و حاکميتي جمهوري اسلامي ايران است، قطعا هر گونه ايجاد شائبه و ورود به حوزه دفاعي از سوي کشورهاي خارجي دخالت در امور داخلي تلقي مي شود.
عضو هيات رييسه فراکسيون اميد مجلس ادامه داد: بارها از سوي حاکميت نظام جمهوري اسلامي ايران اعلام شده که غير از برجام ما در هيچ موضوعي مذاکره نکرده و نخواهيم کرد و موضوع برجام هم ديگر قابل مذاکره مجدد نيست.
سيام**9121 **3070 **خبرنگار:سميه لاري* انتشار:امير کاردان راد
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۶۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کل غزه را نابود کنید | از حالا به بعد باید با موشک و بمب با حماس صحبت کنیم

به ژزارش همشهری آنلاین، «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم اسرائیل این خواسته را شامگاه (پنجشنبه) با انتشار چند پیام در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) مطرح کرد.

وزیر دارایی اسرائیل نوشت: «زمان آن رسیده که موساد آنچه را آموزش دیده -حذف سران حماس در سراسر جهان و نه مذاکره غیرمسئولانه که به امنیت اسرائیل ضربه می‌زند- انجام دهد.»

منابع اسرائیلی می‌گویند اسموتریچ این اظهارات را بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره طرح تل‌آویو برای تبادل اسرا با حماس بیان کرده است.

وزیر دارایی اسرائیل در ادامه هرگونه مذاکره با حماس را در کرد و گفت: «از حالا به بعد باید با موشک و بمب با حماس صحبت کنیم.»

بزالل اسموتریچ در عین حال خواست حمله به رفح (جنوب نوار غزه) «با تمام سرعت و با قدرت هر چه تمام انجام شود و این روند در سراسر نوار [غزه] ادامه یابد تا این منطقه به طور کامل ویران شود.»

او در این باره گفت: «این برای امنیت اسرائیل ضروری است و همچنین این تنها شانس بازگردانی ربوده‌شدگان است. وقت تلف کردن و سرگشتی دیگر بس است.»

کد خبر 847224 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه رژيم صهيونيستى فلسطین

دیگر خبرها

  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • کل غزه را نابود کنید | از حالا به بعد باید با موشک و بمب با حماس صحبت کنیم
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست