Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران؛ یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان اینکه «موضوع عضو زرتشتی شورای شهر یزد آن‌چنان حاد نبود که حاشیه‌دار شود» گفت: کمیسیون شوراهای مجلس می‌تواند با اصلاحیه‌ای در ماده ۲۶ قانون انتخابات شوراها نسبت به این موضوع ورود کرده و راهکار قانونی ارائه دهد.

پروانه مافی اظهار داشت: در مورد مسئله سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد شورای نگهبان در این قضیه ورود کرده و دفاعیاتی دارد که بعضا برای خیلی از حقوقدانان قابل پذیرش نیست اما برخی از اعضای شورای نگهبان نسبت به آن تعریفی دارند که می گویند، قابل دفاع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده اصلاح طلب مجلس خاطرنشان کرد: بنابراین موضوع آن‌چنان حادی نبود که تا این اندازه حاشیه‌دار شود و اذهان مردم و جوامع مختلف و حتی عرصه های بین‌المللی را نیز به خود مشغول سازد.

وی تصریح کرد: آقای لاریجانی در این زمینه صحبت خوبی داشتند و گفتند که از همان ابتدا به آقای جنتی گفتم این مسئله از طریق مجلس یا شورای حل اختلاف در صورتی که اختلافی باشد قابل پیگیری است اما ظاهرا توجهی نشده است و این اتفاق به این شکل پیش رفته و عضویت سپنتا نیکنام تعلیق شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه « این موضوع از مسیر شورای حل اختلاف یا مجمع تشخیص مصلحت قابل حل است» گفت: از طرف دیگر کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس هم می توانند با اصلاحی در تبصره ماده ۲۶ قانون انتخابات شوراها نسبت به رفع این مسئله اقدام کند و مسئله آنجاست که شورای نگهبان موضوعی که مدنظر دارد مربوط به نصاب است و چون نصاب در متن قانون تعیین نشده این حساسیت را ایجاد کرده است و ما می توانیم با الحاقیه ‌ای به این قانون و تعیین نصاب مسئله را حل کنیم.

مافی افزود: ورود شورای نگهبان به این موضوع تا حدودی جایگاه شورا را حساس کرد و نیازی نبود که برای حل مسئله از راه‌های دیگری ورود شود اما در عین حال باید دید فقها و حقوقدانان در این زمینه چه مسیری را برای حل آن تعیین می کنند.

این عضو کمیسیون شوراهای مجلس درباره اینکه تاچه اندازه احتمال دارد شورای نگهبان به الحاقیه مجلس نسبت به قانون انتخابات شوراها ایراد نگیرد؟ گفت: اگر این اصلاحیه و الحاق در چارچوب قانونی تعیین شود، شورای نگهبان آن را قبول می کند.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۲۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب رفع شد، از ارسال مجدد این لایحه به شورای نگهبان خبر داد.   به گزارش تسنیم، حجت الاسلام غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.   وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازات‌ها پرداخته است.   رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.   با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گشت ارشاد فقط برای دختران و زنان ایرانی است؟ هشدار مجلس به مدیران درباره تخلف خانواده‌شان در حوزه عفاف و حجاب (فیلم) آیت الله نوری همدانی : آغاز برنامه « طرح نور » در زمینه حجاب توسط نیروی انتظامی امری مبارک و مورد حمایت است / درباره حجاب به شدت‌ حساس هستيم/ درباره اقتصاد و معیشت مردم داد زدیم و نگرانیم

دیگر خبرها

  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست
  • طحان‌نظیف: لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تائید شد
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها