Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت: به ملی پوشان گفته بودم در باد دو رکورد گیری قبلی نخوابند و نظر شخصی من هم این بود که براری خط بخورد.

به گزارش ایسنا،  رکوردگیری تیم ملی وزنه برداری و خط خوردن محمدرضا براری انتقاداتی را در پی داشت و برخی این انتقادات را متوجه محسن بیرانوند سرمربی تیم ملی می‌دانستند. بیرانوند از اختیار نداشتن در انتخاب نفرات تیم ملی گرفته تا داشتن هوای همشهر ی خود مورد اتهام قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در گفتگو با ایسنا به این اتهامات پاسخ داد  و عنوان کرد نظر شخص خود او نیز این بوده که براری باید از تیم ملی خط بخورد.

 در ادامه گفتگو با بیرانوند را می خوانید:

-درحالی که در این چهارماه تلاش  کردید تیم ملی وارد حاشیه نشود اما رکورد گیری تیم ملی بی سر و صدا نبود و  خیلی حرفها از جمله اینکه همایون تیموری به دلیل همشهری بودن با شما در تیم ملی باقی ماند مطرح شد؟

واقعا نمی دانم این چه حرفی است که می زنند. مگر من در کرج مربیگری کردم یا تیموری شاگرد من بوده است؟ سیاستی که من داشتم این بود که در فوق سنگین یک نفر ذخیره داشته باشیم و مجید عسگری هم برای سه وزن 85، 94 و 105 ذخیره باشد. من به ملی پوشان اعلام کردم هر چهارشنبه ای که در شمال هستیم رکورد گیری داریم. شب قبل از رکورد گیری سوم هم به تمام نفرات گفتم در باد دو رکورد گیری قبلی نخوابند و رکوردگیری آخر مهم‌تر است زیرا سه داور و هیات ژوری در محل رکورد گیری حضور دارند بنابراین سه حرکت بیشتر نمی زنند و شرایط مانند مسابقات است و حتی بعد از رکورد گیری هم بلافاصله تست دوپینگ می دهند.

- با توجه به رقابتی که در برخی اوزان بود، تلاش کردید شرایط رکورد گیری برای همه یکسان باشد؟

شرایط تمرینی تمام ملی پوشان مانند هم بود. برای وزنه گرفتن در روز کوردگیری هم  از یکی، دو روز قبل، زمانی که ملی پوشان مشغول نرمش بودند تمام نفرات را صدا کردم و از آنها پرسیدم چه وزنه هایی می‌خواهند بزنند و با هم مشورت کردیم . جالب اینجا است زمانی که ملی پوشان دسته 105 و فوق سنگین وزنه هایشان را انتخاب کردند اظهار نظری نکردم چون در این دو وزن، سه نفر داشتیم و  می‌دانستم رقابت دارند.  با این حال اگر وزنه هایی انتخاب می کردند تا حالا نزده بودند اجازه نمی دادم کارشان را با آن وزنه ها شروع کنند. هاشمی و براری برای شروع کارشان وزنه های 180 یک ضرب و 220 انتخاب کردند. سلیمانی 177 یک ضرب و 220 دوضرب انتخاب کرد. واقعا اگر وزنه غیر قابل دسترسی انتخاب می کردند، اجازه نمی دادم کارشان را با آن وزنه ها شروع کنند اما وزنه 180 وزنه زیادی برای براری نبود.  پیشنهاد خودش این بود 190 یک ضرب بزند  و می‌خواست خودش را ثابت کند و باید هم در این رکورد گیری آخر بهتر کار می کرد.

-باتوجه به اینکه برخی ها می گویند تیموری باید خط می خورد، بهتر نبود رکوردگیری مجددی بین او و براری برگزار می شد؟

من از اینکه براری خط خورد واقعا ناراحت شدم  اما او  به دو وزنه بر دار دیگر دسته 105 کیلوگرم باخت و اوت شد. اگر او را دعوت می کردم و فرد دیگری را خط می زدم به من اعتراض می شد پس این چه رکورد گیری بود که گذاشتیم. قطعا اگر زمان  داشتم  براری را نگه می داشتم اما صبح پنج شنبه هفته گذشته  باید اسامی 10 نفر را به فدراسیون جهانی اعلام می کردم.

-شاید اگر تنها شما به عنوان سرمربی تیم ملی تصمیم می گرفتید چه کسی خط بخورد اکنون این حرف و حدیث ها نبود؟

شورای فنی بر اساس توضیحات من از شرح وضعیت موجود، وزن بدن و نتایج رکورد گیری آخر تصمیم گیری  کرد. من در مورد تمام نفرات از مجید عسگری گرفته تا بهداد سلیمی توضیح دادم. در نهایت تصمیمشان این بود که براری خط بخورد و نظر شخصی من هم همین بود.

-انتخاب 10 نفر کار سختی بود؟

خیلی سخت بود. البته اوت شدن براری در انتخاب 10 نفر خیلی تاثیر گذاشت در غیر این صورت شرایط به شکل دیگر می شد.

- اگر کیانوش رستمی به مسابقات جهانی نرسد، عسگری را جایگزین می کنید؟

قطعا طبق رزروهایی که معرفی کردم عسگری برای سه وزن 85، 94 و 105 است. به هر دلیلی  اگر یکی از ورزشکاران این سه وزن به مسابقات نرسد، عسگری وارد ترکیب می شود. البته جدا از بحث کیانوش که امیدوارم کارش درست شود، اگر فرد دیگری فکر کند دیگر فیکس تیم ملی شده و در تمرینات خوب کار نکند، احتمال جایگزینی عسگری و تیموری وجود دارد.

نبود کیانوش رستمی روی برنامه ریزی شما تاثیری دارد؟

خیلی تاثیر بدی دارد زیرا او یک مدال طلا است و نیامدش به مسابقات تاثیر بدی روی نتیجه تیمی می‌گذارد. خودم ناراحت می شوم که او نتواند قهرمانی خود را تکرار کند و تیم ملی هم خیلی ضربه می خورد. اما اکنون خدا را شکر که اتهاماتی مانند دوپینگ، آسیب دیدگی یا اینکه خود فدراسیون او را به مسابقه نمی فرستد، حذف شد.

-گفته می شود سعید علی حسینی رکوردهایی مانند 220 یک ضرب و 260 دوضرب را در مسابقات جهانی می  زند، چنین چیزی صحت دارد؟

 او باید وزنه هایی را بزند که در اردو تکرار کرده است. ما خوشحال می شویم او وزنه های خیلی بالایی بزند اما ورزشکار از نظر جسمانی و روانی باید آماده باشد. ما برای سعید هدف گذاری کرده ایم که تا مسابقات به چه وزنه هایی باید برسد. در کل حرفهای این چنینی غیر کارشناسی است.

-علی حسینی بعد از هشت سال محرومیت، باید در قهرمانی جهان وزنه بزند، از لحاظ روانی چقدر بر روی او کار کرده اید که کم نیاورد؟

رکورد گیری تیم ملی دقیقا بعد از پایان محرومیت سعید بود و او با وزنه های بالایی هم کارش را شروع کرد. برایش هدف گذاری کرده و با او صحبت خواهم کرد. او فرد باهوش و تشنه وزنه زدن است. باید در تمرینات روی وزنه های بالا تکرار داشته باشد تا اعتماد به نفس لازم را در روز مسابقه هم داشته باشد. بعد از  محرومیتش مسابقه دیگری هم نبود که شرکت کند، البته اگرهم بود اجازه نمی دادم وزنه بزند. بهترین حالت همین رکورد گیری بود که توانست 15 کیلوگرم بالاتر از بهترین رکورد دوران وزنه برداری اش، وزنه بزند همین مسئله اعتماد به نفس خوبی به او داد.

-بر روی کاغذ مشخص کرده اید چند مدال باید برای ایران در مسابقات جهانی کنار گذاشت؟

من هیچ وقت پیش بینی نمی کنم . فقط رکورد نشان می دهد که چه کاری انجام شده است. از زمانی که تیم را تحویل گرفتم تا رکورد گیری بابلسر برای تمام وزنه برداران حساب کردم بهترین  رکوردهای داخلی و خارجی آنها از مسابقات لیگ و قهرمانی کشور گرفته تا المپیک چقدر بوده است. در نهایت مشخص شد در کل 58 کیلوگرم افزایش رکورد داشته اند و این فوق العاده است. 38 نمونه دوپینگ هم از آنها گرفته شده و حتی بلافاصله پس از رکورد گیری تمام نفرات حتی کیانوش تست دوپینگ دادند. بهترین نمایشگر کار من همان افزایش 58 کیلوگرمی رکورد ملی پوشان است. من چهار ماه پیش تیمی را تحویل گرفتم که همه می گفتند دیر شده و با توجه به اینکه هر کدام از وزنه برداران یک طرف بودند،  نظم خاصی هم نداشت. بهداد سلیمی از دوسال پیش تا حالا 253 کیلوگرم نزده بود. باید به این موارد توجه شود اما نمی دانم چرا کسی به این مسئله توجه ندارد.

-علی‌حسینی و سلیمی در رکورد گیری سنگین تر هم می توانستند وزنه بزنند؟

بر اساس هدف گذاری که کرده بودم همان وزنه‌ها برای آن برهه زمانی کافی بود. تمام اردوها برنامه ریزی شده بود که وزنه برداران سوم آبان به اوج برسند. الان کاهش فشار تمرینات را داریم و سه هفته قبل از جهانی هم دوباره به اوج می رسند.

-رکوردشکنی هم در مسابقات جهانی توسط وزنه برداران ایران داریم؟

بله. اولویت  مدال طلا است و اگر شرایط مهیا باشد ملی پوشان به شکستن رکورد دنیا هم فکر می کنند.

-سرمربیگری تیم ملی باعث نشده از کمیته مربیان فدراسیون جهانی غافل شوید؟

براساس برنامه های مبارزه با دوپینگ، نظرات و پیشنهادات خود را برای مبارزه با دوپینگ دادم. برنامه‌ای هم برای بسط و گسترس وزنه برداری ارائه کردم و قرار است در جلسه ای  که در حاشیه مسابقات جهانی برگزار می‌شود، در مورد نظرات تمام اعضا بحث و تبادل نظر شود.

-صحبت پایانی؟

به عنوان رییس کمیته مربیان روز مربی را به تمام مربیان تبریک می گویم که بدون چشمداشتی کار می کنند. از آنها تشکر می کنم و امیدوارم مزد  زحماتشان را بگیرند.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۳۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهرداد با وزنه سنگین آماده بازی با تراکتور (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، مهرداد محمدی، مهاجم استقلال، در بازی مقابل شمس‌آذر قزوین به ترکیب اصلی این تیم بازگشت و در این مسابقه دو گل هم به ثمر رساند.

او در بازی با شمس‌آذر جلوتر از تمام بازیکنان استقلال به عنوان مهاجمی که تمام توپ‌ها در محور حرکت او و فضایی که استارت می‌زد ارسال می‌شد ایفای نقش کرد و زوج خوبی با گوستاوو بلانکو شکل داد.

انگیزه بالا و آمادگی که محمدی در آن مسابقه نشان داد او را تبدیل به بازیکنی تاثیرگذار در بازی با تراکتور کرده و البته به چالش کشیدن خود با مدافعان باکیفیتی مانند شجاع خلیل‌زاده و عارف آقاسی، هر دو مدافع تراکتور از سرعت و بازیخوانی بالایی بهره‌مند هستند و نفوذ به قلب دفاعی این تیم کار ساده‌ای نخواهد بود.

باتوجه به خط هافبک قدرتمنی که تراکتور در اختیار دارد استقلال به احتمال زیاد در دقایقی از مسابقه رو به بازی مستقیم و حذف کردن هافبک‌ها از جریان مسابقه بپردازد و با دخالت کردن بلانکو و فرارهای ناگهانی محمدی به دنبال گلزنی در این مسابقه باشد.

محمدی در این فصل 6 گل به ثمر رسانده و در این مسابقه می‌تواند آمار گل‌های زده خود را افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • سلاجقه: حدود ۶۰میلیون مترمکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • تقدیر سجاد انوشیروانی و کوروش باقری از معلمان
  • عکس| تقدیر اسطوره‌های وزنه‌برداری از معلمان
  • ادین ترزیچ: برای موفقیت مقابل پاری سن ژرمن، باید نمایشی بهتر نسبت به رویارویی قبلی‌مان داشته باشیم
  • هیئت وزنه‌برداری استان همدان ۱۷ نشان به دست آورد
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورای شهر تهران
  • سپهرزاد: کنار گذاشتن من بدون اطلاع قبلی زیبنده دوومیدانی نیست/ حسین رسولی از بی توجهی‌ها دلخور است
  • مهرداد با وزنه سنگین آماده بازی با تراکتور (عکس)
  • نیویورک‌تایمز: اسرائیل از موضع قبلی خود درباره توافق با حماس کوتاه آمده است