Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفتمین دوره مسابقات جام بین قاره ای یا جام جهانی کوچک از امروز، 31 اکتبر به مدت 5 روز تا تاریخ 4 نوامبر(9تا13 آبان) به انجام می رسد. مسابقاتی که بعد از جام جهانی مهمترین رویداد فوتبال ساحلی است که هر ساله به انجام می رسد.

این رقابت ها از 2011، هر ساله در یازدهمین ماه سال میلادی در امارات به انجام می رسد و طبق قراردادی که منعقد شده بود امسال برای آخرین بار این رقابت ها در امارات و به میزبانی دوبی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت هوآوی به عنوان اسپانسر این دوره از مسابقات شناخته شد. تا سال قبل شرکت سامسونگ حامی این رقابت ها بود اما حالا اصلی ترین اسپانسر شرکت چینی مذکور است.

گروه بندی و برنامه مسابقات:

8 تیم در این رقابت ها حاضر شده اند. قهرمان 6 قاره به انضمام قهرمان جام جهانی و میزبان رقابت ها تشکیل دهنده این هشت تیم هستند که در قالب دو گروه 4 تیمی به دیدار هم می روند. دو تیم اول هر گروه به مرحله بعدی صعود می کنند و برای رسیدن به فینال به صوت ضربدری به مصاف هم می روند. الباقی تیمها هم در پلف آف برای کسب رتبه های پنجم تا هشتم به میدان می روند.

گروه بندی این دوره از رقابت ها به شرح زیر است:

گروه یک: مصر- پرتغال- امارات- برزیل

گروه دو: روسیه- ایران- پاراگوئه- مکزیک

برنامه بازی ها به شرح زیر است:

نهم آبان ماه 96

مصر - برزیل، ساعت 16:15

پرتغال - امارات، ساعت 17:30

روسیه - مکزیک، ساعت 18:45

* ایران - پاراگوئه، ساعت 20

دهم آبان ماه 96

امارات - مصر، ساعت 16:15

برزیل - پرتغال، ساعت 17:30

پاراگوئه - روسیه، ساعت 18:45

* مکزیک - ایران، ساعت 20

یازدهم آبان ماه 96

مکزیک - پاراگوئه، ساعت 16:15

مصر - پرتغال، ساعت 17:30

امارات - برزیل، ساعت 18:45

* ایران - روسیه، ساعت 20

رقابت‌های مرحله نیمه نهایی در تاریخ دوازدهم آبان و رقابت‌های روز پایانی و فینال سیزدهم آبان برگزار می‌شوند.

ایران، سومین تیم برتر جام بین قاره ای

تیمها در هتل داماک مازیون استقرار پیدا کرده اند. ملی پوشان ساحلی ایران روز یکشنبه به دوبی رسیدند و خود را برای اولین دیدارآماده می کنند. نکته جالب این است که هر سه مسابقه ابتدایی ایران ساعت 20 به وقت محلی، یعنی آخرین دیدار روز خواهد بود.

ساحل جُمَیرا واقع در فستیوال سیتی محل برگزاری مسابقات است. زمینی که پذیرای حدود 3 هزار تماشاگر خواهد بود.

تیم ملی روسیه با سه عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم این مسابقات است و برزیل با دو قهرمانی و ایران با یک قهرمانی در رده های بعدی هستند. ملی پوشان در این 6 سال یک قهرمانی، یک نایب قهرمانی، یک عنوان سومی  یک چهارمی به نام خود به ثبت رسانده اند.

سال 2011: روسیه

سال 2012: روسیه

سال 2013: ایران

سال 2014: برزیل

سال2015: روسیه

سال2016: برزیل

آماده سازی روی دور تند، همراه با تونل

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران خیلی دیر آماده سازی خود را استارت زد. مسابقات فرسایشی لیگ برتر فوتبال ساحلی خیلی دیر به پایان رسید و در نهایت هم تیم پارس جنوبی با اقتدار و دو هفته پیش از پایان رقابت ها عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

از طرفی مارکو اوکتاویو سرمربی محبوب برزیلی تیم ملی فوتبال ساحلی پس از غیبتی نسبتا کوتاه مدت دوباره سرمربی تیم ملی شد و قرارداد خود را هم در حضور ساکت و خانم شهریاری به امضا رساند. او اولین تمرین خود را چهاردهم مهرماه انجام داد. در آن تمرین بازیکنان که به شدت سرمربی برون گرا و احساساتی خود را دوست داشتند؛ تونل خوشامد درست کردند و به سرمربی خود بابت بازگشتش تبریک گفتند. تنها قهرمانی ایران در جام بین قاره ای در سال 2013 با سرمربی گری اوکتاویو به دست آمد.

ملی پوشان ایران در جام بین قاره ای چه کسانی هستند؟

سرمربی برزیلی تیم ملی بعد از سه مرحله سرانجام 12 نر را برای حضور در رقابت های دوبی دعوت کرد: محمد احمدزاده، حسین عبداللهی، فرید بلوک باشی، پیمان حسینی، امیرحسین اکبری، مصطفی کیانی، مسلم مسیگر، محمدعلی مختاری، حمید بهزادپور، سید علی ناظم، محمد مرادی و علی میرشکاری نفرات دعوت شده هستند.

اوکتاویو: به همه حریفان احترام می گذاریم

سرمربی تیم ملی در گفت و گویی اظهار داشت: جام بین قاره‌ای پس از جام جهانی معتبرترین مسابقات فوتبال ساحلی جهان به شمار می‌رود و در واقع می‌توان آن را مقیاس کوچکی از جام جهانی تلقی کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی ادامه داد: در مسابقات جام بین قاره‌ای همه تیم‌ها در سطح بسیار بالایی ظاهر می‌شوند و قرعه‌های روز گذشته نیز از نظرم برای هر دو گروه یکسان است.

اوکتاویو در پاسخ به این سؤال که کدام تیم در مرحله گروهی برای ایران مشکل‌ساز است، خاطرنشان کرد: به همه تیم‌ها احترام می‌گذاریم و همه آنها برای ما حریفان خوبی هستند، چراکه با بهترین شرایط خود در مسابقات حاضر می‌شوند.

تنها قهرمانی ایران چگونه حاضل شد؟

همانطور که گفته شد اولین و آخرین قهرمانی ایران در این رقابت ها به سال 2013 برمی گردد. سالی که ملی پوشان با هدایت اوکتاویو تمام بزرگان جهان را شکست دادند. ایران درگروه دوم با روسیه، برزیل و ایتالیا هم گروه شده بود.

ملی پوشان هر سه تیم را در ضربات پنالتی شکست دادند تا با 6 امتیاز به عنوان سرگروه و بالاتر از روسیه و برزیل به مرحله بعدی صعود کنند و باعث شدند تا برزیل برای اولین بار از صعود به نیمه نهایی بازبماند.

در دور نیمه نهایی ایران به مصاف تیم میزبان رفت و با نتیجه 2-1 به برتری رسید. محمد احمدزاده و محمد مختاری گلزنان ایران بودند. روسیه هم در دیگردیدار این مرحله با نتیجه 11-10 سوئیس را شکست داد و دوباره حریف ایران شد. این بار مردان اوکتاویو با نتیجه 4-3 و با گل های احمدزاده(2گل)، کیانی و نادری پرافتخارترین تیم رقابت ها را شکست داد و به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد.

ایران سال قبل هم در فینال با نتیجه 6-2 به برزیل باخت و در رده دوم جدول رده بندی جای گرفت.

ماسم گالا با حضور احمدزاده و حسینی و میرشمسی

قرار است پس از پایان رقابت ها و در همان تاریخ 4 نوامبر مراسم گالا برگزار شود. بهترین های سال فوتبال ساحلی جهان در این مراسم انتخاب می شوند. ایران بعد از سومی در جام جهانی و قهرمانی در آسیا، سه نماینده در این مراسم دارد. محمد احمدزاده که بهترین بازیکن جام جهانی باهاماس هم شده بود در کنار برونو ژاویر و مائوریسینوی برزیلی برای کسب توپ طلا به رقابت می پردازند. کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی در این بخش شانس زیادی دارد.

پیمان حسینی دروازه بان ریزجثه و دلیر ایران هم نامزد عنوان بهترین دروازه بان سال شده است. محمدحسین میرشمسی سرمربی سابق تیم ملی هم به عنوان نامزد بهترین مربی سال انتخاب شده است.

حالا باید دید تیم ملی فوتبال ساحلی ایران اولین گام خود را چگونه برمی دارد. جدال با پاراگوئه تیم دوم آمریکای جنوبی که به دلیل قهرمان شدن برزیل در دوره قبل با سهمیه ااضفه به این رقابت ها قدم گذاشته است.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۸۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی تراکتور و استقلال از تلوزیون +شبکه سه و پخش آنلاین

پخش زنده بازی هوادار و تراکتور و استقلال در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر از ساعت ۱۷:۰۰ امروز آغاز و از شبکه سه و سایت آنتن پخش می‌شود.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های تراکتور و استقلال امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتبال امروز تراکتور و استقلال

لیگ برتر ایران (تراکتور - استقلال) ساعت ۱۷:۰۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، شبکه سه

کد خبر 749618

دیگر خبرها

  • ساعت پخش زنده بازی النصر و الخلیج ‌از تلویزیون +شبکه سه و پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی پرسپولیس و سپاهان‌ از تلوزیون +شبکه ۳ و پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی تراکتور و استقلال از تلوزیون + شبکه ۳ و پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی تراکتور و استقلال از تلوزیون +شبکه سه و پخش آنلاین
  • قطع همکاری نواک جوکوویچ با یک مربی دیگر
  • ساعت بازی استقلال و تراکتور امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران
  • وزیر صمت: ظرفیت‌های تولید شناخته شده و باید در جستجوی راه‌های صادراتی باشیم
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با فوتسال ایران
  • مردی با آرزوهای دوربُرد که برایمان عزت و اقتدار آفرید +عکس