Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مدیر مسئول خبرگزاری ایسکانیوز گفت: مهمترین کارویژه های رسانه این است که در روند تکاملی انقلاب اسلامی حرکت کرده و به این روند تکاملی کمک کنند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، دکتر رضا واعظی در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با حضور غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) درباره اهمیت برنامه های جامع در حوزه رسانه، اظهار کرد: خروجی دانشگاه ارتباطات در ایران با دیگر دانشگاه ها در نقاط دیگر دنیا متفاوت نیست در حالیکه فلسفه وجودی رسانه در جمهوری اسلامی ایران باید براساس اصول مسلم قانون اساسی انجام شود و در مقدمه قانون اساسی جمهوری اسلامی در فصل مربوط به وسایل ارتباط جمعی، حدود هفت کار ویژه برای رسانه تبیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا) یک دانشکده خبر دارد که در این دانشکده علومی که محصول مکان های دیگر است، تدریس می شود، سرفصل های درسی که در دانشکده خبر، دانشگاه صدا و سیما و دیگر مراکز دانشگاهی کشور تدریس می شود، همان مواد درسی دانشکده های خارج از کشور است، یعنی اصول خبرنگاری و اخلاق رسانه براساس فرهنگ مکان های دیگر دنیا آموزش داده می شود.
واعظی درباره روند تکاملی انقلاب اسلامی از نگاه رهبران انقلاب گفت: آنها می گویند در کشور ایران، یک انقلابی رخ داده و توانسته با نماد جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی، نظام سازی کند و به جامعه و دولت تبدیل شود یعنی کشور از دولت اسلامی به جامعه اسلامی و پس از آن به تمدن اسلامی تبدیل شده و رسانه های ما در طی این مسیر ناتوان هستند.
عضو هیات علمی دانشگاه صدا و سیما به کار ویژه دیگر که نقش رسانه ها در ساختن جامعه اسلامی است، اشاره و اظهار کرد: در این راستا باید ابتدا جامعه اسلامی را تعریف و سطح آگاهی و شناخت رسانه های ما به جامعه اسلامی را مشخص کنیم.
مدیر مسئول ایسکانیوز با اشاره به نقش ترویجی رسانه در فرهنگ اسلامی، توضیح داد: متاسفانه در این حوزه منابع کافی وجود ندارد چرا که به دنبال منبع سازی و تولید علم نرفته ایم و در حوزه رسانه و امور دیگر باید تولید علم داشته باشیم تا این علوم در آینده به نقشه راهی برای آیندگان تبدیل شود.
واعظی افزود: زمانی که نظریه وجود ندارد، نمی توانیم به صورت راهبردی برنامه عمل کارآمدی ارائه کنیم بنابراین خلا تئوریک در حوزه رسانه ای وجود دارد و این خلا منجر به خلا راهبردی نیز می شود که در نهایت به ناکارآمدی منجر خواهد شد بنابراین اگر از مردم سوال کنید که چقدر رسانه ها در حوزه فرهنگ عمومی موفق هستند، به نظرم نمره ای کمتر از 10 می گیرند.
وی پشتوانه اصلی رسانه را علم دانست و گفت: اهالی رسانه، ارتباطات، استادان دانشگاه و صاحبنظران در این حوزه باید با ورود به این حیطه ابتدا اول نظریه سازی کنند و از درون این نظریه مدل ها و الگوهای رسانه ای متناسب با این جامعه و فرهنگ تولید شود تا در اختیار اصحاب رسانه قرار گرفته و عملیاتی شود.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: پایه اصلی علم را خوب بنا نکرده ایم، دچار نوسان، استیصال و مشکل هستیم و لازم است مشخص شود که رسانه در جمهوری اسلامی باید براساس چه مدلی کار کند تا بتواند انتظارات را به درستی محقق کند.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، 5 آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از 940 رسانه در مصلای امام خمینی (ره) تهران گشایش یافته است و فعالیت آن تا 12 آبان ماه، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 ادامه دارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در غرفه شماره 229 در ایام فعالیت نمایشگاه مطبوعات، پذیرای حضور بازدیدکنندگان است.
فراهنگ**9246**1055
خبرنگار: علیرضا مرادی**انتشار: زینب کارگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۷۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی

جلسه بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز با حضور سرتیپ هاشم جمالی جانشین فرمانده سپاه فجر فارس، شهرام قاسمی رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر فارس، آرش فرج‌زاده قائم‌مقام شهردار و فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز، سعید جعفری فرمانده گردان بیت‌المقدس شهرداری شیراز و فرماندهان ادارات و سازمان‌های شهرداری شیراز برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه این هم‌افزایی بین مدیریت شهری و سپاه در طول ادوار شهرداری بی‌نظیر است، اظهار امیدواری کرد: این هم‌افزایی موجب خدمات بهتر به مردم شیراز شود.

سرتیپ هاشم جمالی در ادامه به روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: امام خمینی (ره) بنیان گزار انقلاب اسلامی همواره بر اصول «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» و صدور انقلاب اسلامی تأکید می‌کرد.

او بیان کرد: امروز ایران به‌عنوان یک قدرت برتر در دنیا و منطقه شناخته‌شده که این قدرت برگرفته از اراده امامین انقلاب اسلامی و روحیه بسیجی و استکبارستیزی و مقاومت مردم ایران اسلامی است.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس همچنین با تصریح بر تقویت محور مقاومت بیان کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، مصداق واقعی و تمام یک مجاهد مخلص فی سبیل الله بود که تمام وجودش را وقف اسلام، ولایت و مردم کرد.

سرتیپ جمالی گفت: شهید سلیمانی به‌عنوان مالک اشتر انقلاب اسلامی نقش بزرگی برای بقای دین ایفا و زمینه بسترساز ظهور بود.

رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر فارس در این جلسه از مجموعه خدمات حوزه مقاومت بسیج شهرداری شیراز و گردان بیت‌المقدس در راستای جهاد خدمات‌رسانی و امیدآفرینی تقدیر کرد.

شهرام قاسمی از سلسله برنامه‌های شهرداری شیراز در راستای تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران و همچنین یادواره‌های شهدا قدردانی و بر محوریت برنامه‌های امسال بسیج شهرداری شیراز در راستای برگزاری دومین کنگره بزرگ امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس تأکید کرد.

او همچنین ارتقای سلامت اداری را یکی از برنامه‌های محوری بسیج دانست و بر برنامه‌ریزی این موضوع تأکید کرد.

رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر فارس از برگزاری میز‌های خدمت تخصصی تقدیر و بر تداوم آن تأکید کرد.

قائم‌مقام شهردار و فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز نیز از ترسیم اتفاقات خوبی که قوای مسلح و به‌ویژه سپاه پاسداران برای مردم کشورمان خلق کردند، قدردانی و سپاه پاسداران را مایه افتخار دانست.

آرش فرج‌زاده تصریح کرد: عملیات غرورآمیز وعده صادق را نشان از ایمان و اقتدار و تحقق وعده صادق سپاه دانست.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز همچنین با توجه به اقتدار امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی، به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و نام‌گذاری شعار سال مبنی برجهش تولید با مشارکت مردم بر تقویت حوزه اقتصاد تأکید کرد.

او همچنین با اشاره به برگزاری دومین کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس بر تمرکز برنامه‌های امسال بسیج شهرداری شیراز در این محور اشاره کرد.

پیشبرد هیئت اندیشه‌ورز در چارچوب شعار سال و اردوی راهیان پیشرفت در راستای جهاد امیدآفرینی از دیگر مواردی بود که فرج‌زاده به آن اشاره کرد.

پایش سلامت کارگران شهرداری در حوزه پسماند و فضای سبز شهرداری، بسته‌های معیشتی آموزش عفاف حجاب، کاشت ۱۵ هزار درخت و ایجاد بوستان شهدا از دیگر مواردی بود که فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز به آن پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد/ معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول است
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است