Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام معاون آموزشی وزات بهداشت با بیان اینکه درحال حاضر اعتباربخشی بین المللی دانشگاه های علوم پزشکی را نیز آغاز کرده ایم، گفت: اعتباربخشی دانشگاه ها توسط موسساتی که در سطح بین الملل اعتبارسنجی می کنند، باعث شناخته شدن دانشگاه های ما در سطح دنیا شده و همچنین منجر به جذب بهتر دانشجویان خارجی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر حمید اکبری با حضور در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها درخصوص برنامه ها و اولویت های معاونت آموزشی گفت: گام چهارم طرح تحول سلامت، تحول در حوزه آموزش است که در این راستا در حوزه آموزشی از سال 94، نوشتن برنامه و گرفتن نظر صاحبنظران در حوزه آموزش علوم پزشکی، آغاز و به محض تکمیل، ابلاغ شد و بعداز آن دانشگاهها وارد فاز اجرایی شدند.

وی افزود: اثربخشی برنامه ها در حوزه آموزش مانند حوزه های دیگر نیست که نتیجه آن سریع دیده شود، بلکه آموزش پروسه زمان بری است.

دکتر اکبری گفت: در ابتدای دولت دوازدهم برنامه آموزشی مورد بازنگری قرار گرفت و آماده ابلاغ است، اما قبل از ابلاغ آن، نشستی با معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار خواهیم کرد که در این نشست محورهای مختلف برنامه که 11بسته است مورد بحث قرار می گیرد و بعد از آن تقریبا در پایان آبان ماه نسخه جدید برنامه تحول در آموزش را ابلاغ خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه رسیدن به دانشگاه های نسل سوم و چهارم از دیگر اهداف معاونت آموزشی است، تصریح کرد: در دوره جدید، رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات آموزشی و شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها جدی تر دنبال خواهد شد و همچنین تمرکز ما بر ارتقای آموزش عالی خواهد بود.

قائم مقام معاون آموزشی وزات بهداشت ادامه داد: حضور در عرصه های بین المللی یکی از اهدافی است که دنبال می شود، چراکه آموزش پزشکی کشورمان پتانسیل و کیفیت خوبی دارد و آمادگی این را دارد که در عرصه های جهانی حضور و بروز پیدا کند.

وی با بیان اینکه در بخش تحقیق و پژوهش رتبه و اعتبار بسیار خوبی در دنیا داریم، تصریح کرد: همین موضوع باعث شده است که داوطلبان خارجی علاقه مند به تحصیل در ایران باشند.

وی گفت: درحال حاضر اعتباربخشی بین المللی دانشگاه ها را نیز آغاز کرده ایم و امیدوارم تعداد بیشتری از دانشگاه های ما از موسساتی که در سطح بین الملل اعتبارسنجی می کنند، اعتبار کسب کنند چراکه این موضوع باعث شناخته شدن دانشگاه های ما در سطح دنیا شده و همچنین جذب دانشجویان خارجی بهتر صورت می گیرد و از سوی دیگر دانشمندان ایرانی نیز می توانند، همکاری های خوبی با سایر کشورها برقرار کنند و در مجموع حوزه سلامت کشور ارتقا پیدا می کند.

دکتر اکبری بیان کرد: در بحث استفاده از روش های آموزشی درصدد هستیم که وابسته به کلاس درس نباشیم و از سیستم های جدید آموزشی از جمله آموزش های آنلاین هم بهره ببریم.

وی اظهار داشت: در مورد تریبت نیروی انسانی بر اخلاق حرفه ای تاکید بسیاری داریم و در این دوره این موضوع را به طور جدی دنبال خواهیم کرد.

قائم مقام معاون آموزشی وزات بهداشت گفت: در مقوله آموزش های مهارتی و حرفه ای نیز مرکز ملی آموزش های مهارتی را تاسیس کردیم که در این دولت به طور جدی کار عملیاتی و اجرایی آن طی می شود.

به گزارش وبدا، وی گفت: در حوزه آزمون ها نیز سازمان سنجش پزشکی را سامان دادیم و ابزارهای لازم را برای اینکه سازمان سنجش مستحکم تری داشته باشیم، فراهم کردیم، به علاوه، در 10 منطقه آمایشی مراکز آزمون را دایر کردیم و این امکان را به وجود آوردیم که آزمون ها را در آن مراکز برگزار کنند و درعین حال در آزمون ها از روش کاغذ و قلم خارج شده و درصدد هستیم تا آزمون ها را به صورت الکترونیک برگزار کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۳۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه ۲۳۰ شورای تحول و ارتقای علوم انسانی به ریاست سعید رضا عاملی، رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی و با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعضای این شورا در محل سالن جلسات دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه عاملی در قالب پیش‌دستور، گزارشی در خصوص برگزاری نشست‌های هم فکری و هم اندیشی با رئیس و اعضای هیئت علمی برخی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه صنعتی شریف، پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت عتف، مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی ارائه داد.

همچنین وی با اشاره به تجربه موفق شورای عالی انقلاب فرهنگی، بر ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی، اجتماعی و هنر در تدوین سیاست‌ها و مصوبات شورای تحول تاکید کرد.

سپس جلسه شورای تحول وارد دستور اصلی خود شد. موضوع دستور اول جلسه «نهایی‌سازی اعضای کارگروه‌های تخصصی» بود که توسط مدیران این کارگروه‌ها معرفی شده بودند.

در این دوره شورای تحول، سیزده کارگروه تخصصی با عناوین علوم اقتصادی، علوم تاریخی، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، علوم تربیتی، روان‌شناسی و مشاوره، معماری و شهرسازی، فلسفه، حقوق، مطالعات زنان و خانواده، زبان‌ها و ادبیات خارجی، مدیریت، هنر و فرهنگ، ارتباطات و رسانه تشکیل شده است که احکام مدیران این کارگروه‌ها، در روز‌های پایانی سال گذشته صادر و به آنها ابلاغ شد.

همچنین علاوه بر کارگروه‌های تخصصی، تعدادی کارگروه با ماموریت ویژه، ذیل شورای تحول ایجاد شده یا در حال شگل‌گیری است که عناوین آنها عبارتند از: ۱- مشاغل علوم انسانی ۲- تدوین آیین‌نامه ارتقاء اعضای هیأت علمی رشته‌های علوم انسانی، اجتماعی و هنر ۳- پژوهش ۴- فناوری و نوآوری ۵- آموزش و پرورش.

در ادامه جلسه، دستور دوم با موضوع «بررسی آیین‌نامه جدید شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی (جایگزین آیین‌نامه مصوب جلسه ۶۵۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ  ۱۳۸۸/۰۷/۲۱)» مطرح و اعضاء به بحث و تبادل نظر پرداختند، اما به دلیل اتمام زمان جلسه، ادامه بررسی آن به جلسه آتی شورای تحول موکول شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • تدوین نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم‌گردی
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • حمایت از پروژه‌های دانش پژوهی/ همکاری ۸۹ داور برای بررسی فرآیند‌های امسال همایش کشوری آموزش پزشکی
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود