Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش میدانی ایرنا حاکیست: این زیرساخت های اساسی شامل بهسازی مسیر 110کیلومتری اهواز - حمیدیه - سوسنگرد - بستان - چذابه ، ساخت کمربندی شهرهای سوسنگرد و بستان ، آماده سازی توقفگاه خودرو در نزدیکی پایانه چذابه ،برق رسانی و روشنایی مسیر ، تقویت شبکه تلفن همراه و آبرسانی به مواکب اطراف گذرگاه مرزی چذابه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هرچند عملیات اجرایی زیرساخت ها از 6 ماه گذشته شروع شده بود ولی به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار به ویژه در بخش راهسازی مراحل اجرا به کندی پیش رفت.
غرش بولدوزرها ، لغزش غلتک ها و صدای سنگین کمپرسی هایی که در حال تعریض و بهسازی بخش هایی از مسیر 30کیلومتری سوسنگرد به بستان هستند حکایت از عقب ماندگی طرح های مصوب کمیته زیرساخت ستاد اربعین حسینی خوزستان دارد.
با وجود تلاش صورت گرفته در بخش راهسازی ، هنوز بخش هایی از مسیر حادثه خیز مسیر سوسنگرد به بستان به دلیل شرایط خاص طبیعی ناشی از سستی خاک دست نخورده باقی مانده و تصور نمی شود بتوان در چند روز آینده که تردد زائران به اوج خود می رسد این بخش را به سرانجام رساند.

** طرح جهادی آبرسانی به چذابه
طرح آبرسانی بستان به پایانه چذابه با هدف تامین پایدار آب مواکب مردمی در هفته دولت امسال شروع شد و آب به اطراف پایانه رسید.
این طرح شامل لوله گذاری به طول 27کیلومتر با 200میلیارد ریال توسط قرارگاه خاتم الانبیاء به سرانجام رسید تا یکی از پرچالش ترین مساله مرز چذابه به سرانجام نهایی برسد.
رضا پرویزی مجری طرح آبرسانی به پایانه چذابه در گفت و گو با ایرنا اجرای این طرح در مدت 2 ماه نمونه ای از کار جهادی توصیف کرد و افزود: تا پیش از اجرای این طرح، ده ها دستگاه تانکر، آب را از شهرهای اطراف به پایانه می رساندند که تردد این تانکرها سبب ایجاد ترافیک سنگین از سه راهی بستان تا مرز چذابه می شد.
وی می گوید: آب شبکه به 400 موکب (مرکز پذیرایی مردمی) اطراف پایانه متصل شده و یکی از مشکلات جدی موکب داران برطرف شده است.

** توقفگاه خودرو
توقفگاه خودرو و ظرفیت پایین آن در اطراف پایانه چذابه سبب شد تا امسال طرح توسعه 2 برابری وسعت این توقفگاه به مساحت100هکتار از چند ماه پیش شروع شود که هم اکنون به مرحله بهره برداری رسیده است.
توسعه توقفگاه خودرو یکی از مصوبات کمیته زیرساخت ستاد اربعین حسینی بود که با کمک سازمان همیاری شهرداری های خوزستان و شهرداری بستان به سرانجام رسید و هم اکنون طرح توسعه این توقفگاه (پارکینگ) به بهره برداری رسیده است.
فرماندار دشت آزادگان در این ارتباط به ایرنا گفت: توقفگاه پایانه چذابه ظرفیت و گنجایش 50هزار خودرو را دارد و در صورت ضرورت نیز می توان خودروهای بیشتری را پذیرش کرد.
عبدالرضا سعیدی نیا اظهار کرد: ورودی 500هزار ریالی توقفگاه خودرو با دستور استاندار خوزستان لغو شده و تنها بابت هرشبانه روز 50 هزار ریال دریافت می شود.
به گفته وی با دیوارکشی بتنی توقفگاه خودرو، ضریب امنیتی توقفگاه ارتقا یافته و تسطیح زمین به گونه ای انجام شده که در شرایط بارندگی مشکلی برای خودرو پیش نیاید.

* پذیرش زائران اربعین در زائرسرای بستان
یکی از طرح هایی که در اربعین امسال پس از سه سال به سرانجام رسید زائرسرای بستان بود که توسط سازمان حج و زیارت کشور با هدف رفاه حال زائران اربعین حسینی ساخته شده است.
این زائرسرای پنج هکتاری با 420میلیارد ریال اعتبار ساخت، ظرفیت پذیرش 2 هزار زائر را دارد ضمن آنکه این زائرسرا دارای مسجد، وسایل سرمایشی سالن غذاخوری و توقفگاه خودرو است.
براساس مشاهدات خبرنگار ایرنا این زائرسرا منطبق با شرایط آب و هوایی منطقه ساخته شده ولی با گذشت ایام اربعین این زائرسرا تقریبا به حال تعطیل درمی آید؛ گرچه می توان از آن برای اسکان کاروان های راهیان نور در طول سال به ویژه در تعطیلات نوروزی استفاده کرد.

* مواکب مردمی جابه جا نشدند
با وجود جانمایی جدید مواکب مردمی در پنج کیلومتری پایانه چذابه ، ولی با تصمیم 2 هفته پیش ستاد اربعین حسینی و تاکید استاندار خوزستان ، مواکب در جای قدیم که چسبیده به پایانه هستند کار پذیرایی شبانه روزی از زائران را شروع کردند.
جانمایی جدید محل استقرار 400 موکب با وجود انجام بسیاری از بخش های آن از جمله زیرسازی ، پاکسازی زمین ها و تسطیح آن محقق نشد هر چند مسئولان انتظامی اصرار داشتند مواکب مردمی به دلایل امنیتی و پیشگیری از حوادث احتمالی و جلوگیری غیرقانونی از خروج افراد،در محل جدید استقرار یابند ولی اینگونه نشد.
فرامند هاشمی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان به ایرنا گفت: از سال آینده همه مواکب مردمی به محل جدید مستقر خواهند شد.
وی می گوید: بر اساس طرح جامع پایانه مرزی چذابه، مواکب مردمی به طور حتم در محل جدید مستقر خواهند و امکانات زیرساختی کاملی برای آنان فراهم خواهد شد.

* برق پایدار و روشنایی مسیر
با تلاش شرکت توزیع برق خوزستان برق پایدار و طرح روشنایی مسیر پیاده روی طریق الحسین(ع) امسال کامل و تیرهای برق برای تعریض جاده سوسنگرد به بستان جا بجا شدند.
مهدی غضنفری مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان به ایرنا گفت:روشنایی توقفگاه خودرو پایانه چذابه نیز به طور کامل انجام شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
وی گفت: ماموران شرکت برق برای نگهداشت شبکه برق و رفع نواقص احتمالی در منطقه حضور شبانه روزی دارند.

* امکانات مناسب در پایانه مسافری چذابه
با تلاش صورت گرفته خدمات رفاهی، دفتر گمرک ، حج و زیارت ، نیروی انتظامی ، دستگاه ایکس ری و قرنطینه راه اندازی شده و گیت های خروجی گذرنامه به 18 گیت رسیده است.
مدارک زائران(گذرنامه و روادید) پیش از رسیدن به پایانه چذابه در سه مرحله توسط یگان ویژه نیروی انتظامی کنترل می شود تا عبور زائران از گیت های خروجی با سرعت بالایی انجام شود.
با وجود امکانات مناسبی که در پایانه چذابه وجود دارد برخی زائران اربعین حسینی از اینکه هیچ دستگاه خودپردازی در پایانه فعال نشده گلایه مند هستند.
به گزارش ایرنا پایانه های چذابه و شلمچه 2 کانون اصلی و رسمی تردد زائران اربعین حسینی هستند.
در اربعین پارسال 430هزار زائر از پایانه چذابه و 650هزار زائر از پایانه شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر به کربلا مشرف شدند.
6065/ 6037
خبرنگار:محمدرضا بنوره ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۷۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی

به گزارش همشهری آنلاتین به نقل از ایرنا، «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.

وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.

معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کد خبر 847873 برچسب‌ها خبر مهم اربعين

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی