Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به رشد سرمایه گذاری در این شهرها گفت: این رقم از ۲۵ میلیارد تومان در سال ۹۲ به هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در شش ماهه امسال رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمود میریان در همایش فرصت های سرمایه گذاری در حوزه راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر تعداد شهرهای ایران به هزار و ۲۵۰ شهر افزایش یافته که در مقایسه با سال ۵۷ که تعداد شهرهای کشور ۴۵۰ شهر بود، سرعت چشم گیری را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۳۵ جمعیت شهرنشینان ایران کمتر از ۳۰ درصد جمعیت کل کشور را شامل می شد، گفت: در حال حاضر این شاخص به بالای ۷۸ درصد جمعیت کل کشور رسیده است که نشان دهنده سرعت بسیار بالای مهاجرت جمعیت از روستا به شهر در دهه های گذشته است.

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید بر اینکه بیشترین سرعت روند افزایش شهرنشینی در دهه های ۶۰ و ۷۰ رقم خورد، ادامه داد: در اواخر دهه ۶۰ هیات دولت با هدف تسریع در برنامه ریزی برای ایجاد سکونتگاه های جدید طرحی به نام ایجاد شهرهای جدید را تصویب و در مجلس ارائه کرد که پس از تبدیل شدن به قانون مقرر شد ۱۸ شهر جدید در ۱۱ استان شامل شهرهای پردیس، پرند، اندیشه، هشتگرد، شهر مجلسی، فولادشهر، سهند، صدرا، گلبهار، بینالود، عالی شهر، مهاجران، امیرکبیر، علوی، رامین، شیرین شهر، رامشار و تیس ایجاد شوند. ضمن اینکه جمعیت مورد نظر برای سکونت در این شهرها حداکثر ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در نظر گرفته شد ولی در حال حاضر در این ۱۸ شهر جدید ۸۰۰ هزار نفر مستقر شده اند.

میریان تصریح کرد: هدف از ایجاد شهرهای جدید دو برنامه کلان بود، یکی جذب سرریز جمعیت شهرهای بزرگ و جلوگیری از توسعه بی رویه شهرهای مادر و کلان شهرها و هدف دیگر ایجاد سکونتگاه و شهر برای زندگی کارکنان و کارگران مجموعه های بزرگ صنعتی مانند مجموعه های ذوب آهن و فولاد در استان اصفهان یا پتروشیمی و پالایشگاه در استان مرکزی در نظر گرفته شده بود.

وی در خصوص جذب سرمایه برای توسعه شهرهای جدید گفت:از آنجایی که شهر مفهوم انتهایی در توسعه ندارد و همواره زمینه های ساخت و ساز در آن فراهم است در نتیجه شهرهای جدید نیز چه در زمینه های زیربنایی شامل شبکه معابر و شبکه های آب، برق و تلفن یا چه در بخش رونمایی شامل فضاهای صنعتی، آموزشی، بهداشتی، تجاری، گردشگری و ... نیاز به سرمایه گذاری وجود دارد.

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد: از آنجایی که در شهر نمی توان با مدیریت دولتی  این حجم سرمایه گذاری را جذب کرد و به وسیله دولت آن را انجام داد بنابراین باید به سمت جذب سرمایه های بخش خصوصی عمومی و سرمایه گذاران خارجی با استفاده از فاینانس و سایر روش های سرمایه گذاری شهرهای جدید را توسعه دهیم.

جذب یکهزار میلیاردتومان سرمایه گذاری جدید درشش ماه آینده

این مقام مسئول در شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه تا سال ۹۲ جذب سرمایه در شهرهای جدید رونق و جاذبه ای نداشت، گفت: از سال ۹۲ تا ۹۶ سرمایه گذاری ها شدت گرفت و زمینه های آن بیشتر شد. به گونه ای که تا سال ۹۲ تنها ۲۵ میلیارد تومان بخش های غیردولتی در شهرهای جدید سرمایه گذاری کرده بودند اما در سال ۹۳ این میزان به ۴۸ میلیارد تومان در سال ۹۴ به ۷۲۳ میلیارد تومان شامل ۲۵ فقره قرارداد و در سال ۹۵ به ۵۰۳ میلیارد تومان افزایش یافت. ضمن اینکه حجم سرمایه گذاری ها در شهرهای جدید در نیمه اول سال ۹۶ از مرز یک هزار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان گذشت و امیدوارم تا شش ماه  آینده هزار میلیارد تومان قرارداد جدید برای توسعه و عمران شهرهای جدید به امضا برسانیم.

میریان با بیان اینکه بیشتر سرمایه گذاری ها در حوزه پروژه های حمل و نقل ریلی، آماده سازی زمین و پروژه های شهری است، گفت: بخش مهمی از جذب سرمایه ها در شهرهای جدید به سرمایه گذاری های خارجی تعلق دارد که در این رابطه پنج تفاهم نامه همکاری با آلمان که شامل دو تفاهم نامه با دانشگاه برلین و یک تفاهم نامه با موسسه GIZ آلمان برای ارتقای فناوری ها و کیفیت ساختمان ها و دو تفاهم نامه با وزارت محیط زیست آلمان در خصوص استفاده از پساب موجود در شهرهای جدید و بازیافت آب مصرفی برای استفاده در مصارف شهری می شود.

وی ادامه داد: در میان سرمایه گذاران خارجی طرح هایی چون صرفه جویی در مصرف انرژی و طرح هایی چون ساخت شهر هوشمند و ایجاد خدمات اینترنتی در حوزه خدمات شهری شامل امنیت عمومی، حمل و نقل درون شهری، پایش شبکه های آب، برق، گاز و تلفن و... و. است که برای اولین بار در کشور چنین طرحی در شهر جدید پرند به زودی به اجرا درخواهد آمد، ضمن اینکه سه تفاهم نامه نیز با شرکت های ایتالیایی، چهار تفاهم نامه با شرکت های لوکزامبورگ در خصوص استفاده از انرژی های پاک برای مصرف در شهرهای جدید وهمچنین یک تفاهم نامه با شرکت تایلندی به امضا رسیده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۹۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۰ هزار طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید کشور فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی میرجوادی ظهر سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: بیش از ۱۲ هزار قطعه زمین در قالب انفرادی و جمعی و ۳ هزار قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت در شهرهای جدید کشور در طرح نهضت ملی مسکن، واگذار شده است.

وی افزود: در راستای ساماندهی جمعیت کلانشهرها، سیاست شهرهای جدید از دهه ۶۰ در کشور عملیاتی شد و اجرای طرح‌های حمایتی مسکن مهر و نهضت ملی سبب شد واگذاری مسکن در شهرهای جدید به شدت افزایش یابد و جمعیت در این سکونتگاهها بیشتر شود.

مدیرکل دفتر توسعه امور مسکن شهرهای جدید، شکل گیری ساختار شهرهای جدید کشور را بر اساس طرح جامع و اصول مهندسی عنوان کرد و گفت: اکنون در وزارت راه و شهرسازی، مکان یابی ۲۷ نقطه شهرک‌های ساحلی در کشور با جدیت دنبال می‌شود که در ماه‌های اخیر در این راستا عملیات اجرایی نخستین شهرک ساحلی در بندر عباس کلید خورد.

۷۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور تعیین تکلیف شده است

میرجوادی با بیان اینکه در سطح کشور بالغ بر ۱۷۰ هزار واحد طرح نهضت ملی در شهرهای جدید کشور فعال است، افزود: ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر از دولت قبل در شهرهای جدید کشور باقی مانده بود که اکنون ۷۰ هزار واحد آن تعیین تکلیف و تحویل متقاضیان شده و ۳۰ هزار واحد باقی مانده دارای نواقصی است که باید در اسرع وقت رفع شود و پرونده مسکن مهر بسته شود.

میرجوادی تاکید کرد: بر اساس دستور وزیر راه وشهرسازی، در سال جاری، هر ماه واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ماه گذشته در سهند هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل شد، گفت: همچنین در آینده نزدیک در پردیس و هشتگرد شاهد افتتاح پروژه‌های نهضت ملی و مسکن مهر خواهیم بود همچنین مقرر شد در شهر جدید امیرکبیر نیز اقدامات نهایی ۲۰۰ واحد مسکونی انجام شود.

مدیر کل دفتر توسعه امور مسکن شهرهای جدید کشور بیان کرد: سال گذشته، میانگین پیشرفت در شهر مهاجران و امیر کبیر ۳۵ درصد بوده و باید اذعان کرد که اکنون شهر جدید مهاجران اقتصاد محور است که می‌تواند تولید و درآمد به همراه داشته باشد، اما شهر امیرکبیر با نقطه مطلوب فاصله دارد و برای شکل گیری این شهر، باید زیرساخت‌ها فراهم شود.

مدیرکل دفترتوسعه امور مسکن شهرهای جدید افزود: در شهر جدید امیر کبیر، سیاست دولت بر ویلایی سازی و واگذاری قطعات زمین است و انتظار داریم طرح حمایتی نهضت ملی در شهر امیرکبیر به خوبی دنبال شود همچنین امید است بانک‌ها بر مبنای قانون جهش مسکن، سهمیه ۲۰ درصدی که بانک مرکزی تعیین کرده را پرداخت کنند.

۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در کل کشور ساخته می شود

میرجوادی گفت: بر اساس آخرین آمار، اکنون بیش از ۲میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در کل کشور در حال ساخت است و دولت شیوه‌های گوناگونی از جمله انبوه سازی، واگذاری انفرادی و گروهی را برای اجرای طرح نهضت ملی به کار گرفته است.

وی عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازی متولی ساخت مسکن است اما تحقق این مهم نیازمند تعامل و هم افزایی سایر دستگاههای اجرایی ذیربط، بانکها و خدمات رسان است.

مدیر کل دفتر توسعه امور مسکن شهرهای جدید گفت: در کشور ظرفیت ساخت ۴ میلیون مسکن وجود دارد که این طرح در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت اما این مهم با همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی محقق می شود و به طور حتم سال جاری، کارنامه حوزه مسکن درخشان است.

میرجوادی تاکید کرد: چند سال اخیر دولت سیاست های مختلفی در راستای کنترل قیمت مسکن اعمال کرده که تا حدی موفق شده چرا که مهم‌ترین بخش سبد خانوار، تامین مسکن است و در سبد خانوار، هزینه های ۵۰ تا ۷۰ درصدی دارد.

پرداخت تسهیلات مسکن از ۴۰۰ هزار واحد شبکه بانکی کشور

میر جوادی با بیان اینکه تاکنون تسهیلات مسکن از سوی ۴۰۰ هزار واحد شبکه بانکی کشور پرداخت شده ست، گفت: توسعه و تامین مسکن از جمله رویکردهای مهم دولت سیزدهم است و در تمام شهرهایی که امکان تامین زمین وجود داشته، واگذاری زمین انجام شده و در شهرهایی که مشکل تامین مسکن وجود دارد گام‌های مؤثری برداشته شده است.

میرجوادی گفت: این مهم مدنظر ویژه است که ساخت طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید به صورت ویلایی است که شهر جدید امیرکبیر در این راستا پیشگام است.

مدیرکل دفتر توسعه امور مسکن شهرهای جدید بیان کرد: شرکت‌های عمران شهرهای جدید، اکنون آمادگی ارائه خدمات در بستر دولت الکترونیک در قالب عرصه، فروش اقساطی، تحویل واحدها حتی شکایات و دیدار مردم با مدیرعامل و هیات مدیره را دارند و این سامانه خدمات پشتیبانی را نیز انجام می دهد.

کد خبر 6093350

دیگر خبرها

  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • ۱۷۰ هزار طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید کشور فعال است
  • رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • جمع آوری ۱۰۰ میلیون فوت مکعب گاز از مشعل‌های گازی کشور
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد