Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-01@04:17:57 GMT

رفتارهای آمریکا شرورانه است

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۸۴۷۶۰

رفتارهای آمریکا شرورانه است

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رفتار آمریکا رفتاری شرورانه است یاداور شد که مذاکرات با شروط و دو نامه رئیس جمهور آمریکا مورد توافق قرار گرفت و در نهایت در چارچوب 1+5 به نتیجه رسید اما هم اکنون آمریکایی‌ها به برخی از تعهداتشان در برجام عمل نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، اسدالله عباسی در نشست علنی امروز در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل 151، 152، 153و 154 گفت: برخی از بخش‌های ارائه شده در گزارش کمیسیون امنیت ملی از روند اجرای برجام، شفاف نیست لذا این موارد باید برای نمایندگان بیشتر توضیح داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بحث گشایش اقتصادی، بهبود معیشت، رفع معضلات و غیره که در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز مورد تأکید قرار گرفته است در این راستا باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد: باید اقدامات عملی در راستای اقتصاد مقاومتی، تقویت تولید ملی و اشتغال انجام شود.
دکتر لاریجانی در پاسخ به اخطار نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان در خصوص توجه به مسائل داخلی و حل مشکلات اقتصادی اتفاق نظر دارند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رفتار آمریکا رفتاری شرورانه است و در این خصوص تردیدی نیست، اظهار کرد: اگر به گذشته نگاه کنیم باید یاداور شد که مذاکرات با شروط و دو نامه رئیس جمهور آمریکا مورد توافق قرار گرفت و در نهایت در چارچوب 1+5 به نتیجه رسید اما هم اکنون آمریکایی‌ها به برخی از تعهداتشان در برجام عمل نمی‌کنند.
وی اظهار کرد: موارد نقض شده توسط آمریکایی‌ها صریحا در گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ذکر شده است لذا باید اقدامی در مقابل رفتار آنها انجام شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مجلس و دولت باید در مسائل داخلی کشور بیشتر متمرکز باشند لذا این موضوع در تصمیمات آینده مجلس و بودجه آتی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 ارائه طرح توسعه صنعت انرژی هسته ای از سوی سازمان انرژی اتمی به هیات نظارت هسته‌ای عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس درباره ضرورت توسعه صنعت انرژی هسته ای طبق برجام تذکر داد و رئیس مجلس هم در پاسخ از ارائه طرح سازمان انرژی اتمی در این خصوص به هیات نظارت هسته ای خبر داد.
علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز در جریان ارائه گزارش شش ماهه سوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره روند اجرای برجام در تذکری گفت: در بند هـ این گزارش به 27 مورد از موارد نقض برجام از سوی آمریکا اشاره شده است.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به بند 3 نامه 9 ماده ای مقام معظم رهبری درباره برجام یادآور شد: از آنجائیکه پذیرش مذاکرات از سوی ایران اساسا با هدف لغو تحریم های اقتصادی بوده، لازم است تضمین های قوی و کافی برای جلوگیری از تخلف های طرف مقابل صورت گیرد که برهمین اساس باید اعلام کتبی از سوی آمریکا و اروپا در لغو تحریم ها انجام شود.
وی افزود: در گزارش هایی که امروز داده شده تاکنون درباره این تضمین ها سخنی به میان نیامده و این نقض باعث شده با روند مسلسل وار تحریم ها روبه رو باشیم.
سلیمی ادامه داد: همچنین مطابق مصوبه مجلس برای توسعه صنعت انرژی اتمی باید روش پیشرفت در مقاطع مختلف از زمان تصویب برجام تا 15 سال تعیین می شد که در این خصوص گزارشی داده نشده است.
کمیسیون امنیت ملی طرح سازمان انرژی اتمی برای توسعه این صنعت را پیگیری کند
دکتر لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: لازم است درباره این موارد در گزارش های بعدی نظر کمیسیون ارائه شود اما در خصوص پیشرفت صنعت انرژی اتمی، سازمان انرژی اتمی طرحی را آماده کرده که در هیات نظارت هسته ای مطرح شد و کمیسیون امنیت ملی باید آن را پیگیری کند.   موضوع جاسوسی ها در جریان برجام در گزارش کمیسیون امنیت بررسی شده است رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس موضوع جاسوسی ها و سرقت ها از برجام مورد بحث است.
کاظم دلخوش در نشست علنی امروز با استناد با اصول 152 تا 155 و اصل 67 قانون اساسی اظهار داشت: در جایی که نمایندگان برای استقلال، اعتلا و حفظ حقوق ملت قسم خورده اند باید کسانی که با جاسوسی به کشور خیانت کرده اند مشخص شوند.
نماینده مردم صومعه سرا ادامه داد: در جاسوسی اخیری که صورت گرفت 83 میلیون دلار از حقوق ملت در جریان اجرای برجام برداشت شده است بنابراین انتظار می رود که دولت، مجلس، هیات رئیسه قوه مقننه و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به موضوع ورود کنند.
وی گفت: باید بیان شود چه برنامه ها و تدابیری در مقابله با چنین جاسوسی هایی در نظر گرفته شده است و انتظار داریم به طور عملی به موضوع وارد و از حقوق ملت پاسداری شود.
دکتر علی لاریجانی در پاسخ به این اخطار قانون اساسی تاکید کرد: در گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از اجرای برجام به این سرقت پرداخته شده است و باید متناسب با این اقدامات راهکارهایی پیدا کرد، در کمیسیون امنیت ملی و در جاهای دیگر موضوع مورد بحث است.   موضوع برجام ملی است رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : صدا و سیما توجه داشته باشد که برجام موضوع ملی است.
 علیرضا رحیمی در نشست علنی امروز در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل 176 اظهار داشت: طبق این اصل شورای عالی امنیت ملی مسئول هماهنگی فعالیت های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی در زمینه تدابیر امنیتی است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد صدا و سیما در برابر برجام مناسب نیست و انتظار می رود که از دستاوردهای دولت و تیم دیپلماسی در خصوص برجام از صدا و سیما برنامه های مناسبی پخش شود.
دکتر علی لاریجانی در پاسخ به این اخطار قانون اساسی گفت: سازمان صدا و سیما توجه داشته باشد که موضوع برجام ملی است

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۴۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب رفع شد، از ارسال مجدد این لایحه به شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازات‌ها پرداخته است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.

 

با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است