Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: استاندار گیلان با تاکید بر اینکه نباید مانع و محدودیت های بی جهت برای بهبود امور ایجاد کنیم گفت: با موضع گیری ها و تصمیم گیری های اشتباه، خود را تحریم و مردم را در استفاده از مواهب الهی محدود می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، مصطفی سالاری، استاندار گیلان امروز (۱۱ آبان)، در جلسه شورای اداری استان در سالن الغدیر استانداری با تاکید بر انجام فعالیت ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی و محسوس بودن این فعالیت ها برای مردم اظهار کرد: باید ار ظرفیت های استان جهت رونق تولید، اشتغالزایی و بهبود شرایط کسب و کار در راستای سیاست ملی بهره گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه سیاست کشور تعامل با دنیا در نگاه به داخل و استفاده از ظرفیت های داخلی است گفت: برجام مانع تعامل با دنیا را از بین برد و کسی در این شک ندارد، متاسفانه برخی موضع گیری ها در مورد برجام، آن را خلاف با منافع کشور معرفی می کرد در حالیکه امروز ترامپ از برجام ناراضی بوده و آن را خلاف اهداف آمریکا می داند.

 

سالاری با تاکید بر اینکه باید از برجام و ظرفیت های نامحدود آن در عرصه ملی و استانی بهره گیریم افزود: نباید نگاهمان تماماً به خارج از کشور باشد بلکه باید بر نیروی انسانی داخل کشور تمرکز کرده و کارها را پیش ببریم.

 

وی با بیان اینکه برجام مانع تعامل با دنیا را از بین برد اما هنوز موانعی وجود دارند که خودساخته است تصریح کرد: این موانع خودساخته با موضع گیری ها و تصمیم گیری های اشتباه ایجاد می شود که خود را تحریم و مردم را در استفاده از مواهب الهی محدود می کنیم.

 

استاندار گیلان خواستار تصمیم گیری های مدبرانه در امور شد و اظهارکرد: نباید مانع و محدودیت های بی جهت برای بهبود امور ایجاد کنیم.

 

وی تاکید کرد: از افراد خلاق، نوآور و مبتکر در امور بهره گیریم تا صرفا متکی به منابع دولتی نباشیم که در این صورت قطعا به بیراهه رفتیم، منابعی در استان وجود دارد که با ابتکار و ایده های خلاقانه می توانیم از اتکا خود به منابع دولتی بکاهیم.

 

سالاری خواستار پاسخگویی شفاف مدیران به مردم شد و تاکید کرد: خود را در مقابل مردم و اصحاب رسانه پاسخگو بدانیم، اگر برای مردم کار کرده و قانونمدارانه و تسهیل گرایانه برخورد کنیم از مواجه با مردم ابایی نخواهیم داشت.

 

وی اذعان کرد: باید نگاه مردم دارانه بین مدیران وجود داشته باشد و مدیران هفته ایی یک بار حضور فعال در شهرستان ها داشته باشند.

 

سالاری با بیان اینکه مدیران باید قانونمدارانه اما با نگاه تسهیل گرایانه به انجام امور بپردازند گفت: با مدیرانی که در راستای رفع مشکلات مردم گام برنداشته و برای مردم کار نکنند، برخورد جدی خواهم داشت.

 

وی با بیان اینکه باید فضای استان بهتر شود اذعان کرد: دستگاه های اجرایی برنامه راهبردی پنج ساله را به همراه بیان وضع موجود هر چه سریع‌تر تهیه کرده تا در جلسات استانی مورد ارزیابی قرار گیرد.

 

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه مدیران با شیوه های حرفه ایی ارزشیابی می شوند با اشاره به برخی از شایعات گفت: کسی را مامور نکردم در خیابان ها به دنبال مدیر بگردد و اگر از کسی ناراضی باشم مستقیما به خود فرد تذکر می دهم، ارزیابی های بنده از مدیران، حرفه ای، مشخص و رسمی است.

 

وی با اشاره به مبحث گردشگری گفت: گردشگری ظرفیت اصلی استان است و توسعه گردشگری روستایی، گردشگری دریایی و زنجیره گردشگری به طور کامل باید در اولویت قرار گیرد.

 

سالاری ادامه داد: در صورت برنامه ریزی دقیق و بهره گیری از شیوه های نوین در حوزه گردشگری در مباحث اشتغالزایی محدودیتی نخواهیم داشت.

 

وی با اشاره به شکایت برخی دستگاه ها در منابع خارج از دولت گفت: کارگروهی جهت پیگیری مشکلات دستگاه های اجرایی تشکیل تا پرونده شکایت آنان به مراجع قضایی ارجاع داده نشده و در همین کارگروه حل شود.

 

استاندار گیلان تاکید کرد: اگر دستگاهی شکایت خود را قبل از ارائه در این کارگروه چه آشکارا و چه پنهان به جای دیگری ببرد، نخواهم پذیرفت و این خط قرمز بنده است.

 

وی اذعان کرد: دعاوی مردم با دستگاه ها نیز در این کارگروه مطرح و رفع خواهیم کرد.

 

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر استفاده از نیروهای جوان در ادارات افزود: همه دستگاه ها تا روز یکشنیه گزارش کار خود را ارائه دهند.

 

وی با اشاره به هفته پژوهش تصریح کرد: دستگاه های اجرایی در تعریف پروژه های پژوهشی تشتت نکنند و پروژه های تحقیقاتی متناسب با ظرفیت استان و توسط گروه های پژوهشی انجام شود.

 

استاندار با اشاره به فرا رسیدن ۱۳ آبان، روز ملی استکبارستیزی خاطرنشان کرد: باید زمینه ساز حضور گسترده و پرشور مردم در این راهپیمایی باشیم.

 

وی با اشاره به مواضع آمریکا علیه ایران اسلامی تصریح کرد: با حضور پررنگ مردم در این راهپیمایی شاهد پاسخگویی قاطعانه آنان به مواضع بی پایه و اساس آمریکا خواهیم بود.
 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۸۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در بازدید رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان از بانک سلول‌های انسانی و جانوری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی ضمن معرفی دستاورد‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته، پتانسیل‌های راهبردی و زمینه‌های مختلف همکاری این مرکز ملی در پرورش استعداد‌های دانش آموزان شاغل به تحصیل، پیش از ورود به دانشگاه بحث و بررسی شد.
حسین شاهسوارانی، سرپرست مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی با تاکید بر اینکه جوانان و نخبگان سرمایه اصلی کشور و محور تحقق بسیاری از اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند، افزود: استفاده از زیر ساخت و پتانسیل‌ها برای شناسایی و پرورش دانش آموزان و دانشجویان نخبه بعنوان سرمایه‌های آینده کشور با هدف تربیت نیروی انسانی کارامد در حوزه‌های مرتبط علوم زیستی، ژنتیک، زیست فناوری و تبدیل آنها به مدیران جهادی کار آفرین و نوآور یکی از اولویت‌های این مرکز است.
وی با اشاره به ارزش و اهمیت ذخایر ژنتیکی و زیستی کشور، به عنوان ثروت و گنجینه ملی، همکاری دو مجموعه را فرصتی مناسب برای حضور دانش آموزان نخبه در مرکز دانست.
الهام یاوری، رئیس سمپاد نیز حضور جوانان و نخبگان در عرصه علم و پیشرفت کشور را ضروری دانست و بر گسترش تمرکززدایی فرایند آموزش نیرو‌های انسانی از صرفا شهر‌های بزرگ به سراسر کشور تاکید کرد.
وی از افزایش علاقمندی دانش آموزان سمپادی به حوزه بیوتکنولوژی و ژنتیک اشاره کرد که با توجه به پیشرو بودن مجموعه جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف مانند زیست فناوری، ژنتیک، سلول‌های بنیادی و درمان؛ از زیر ساخت مناسب مرکز ذخایر ژنتیکی ایران برای ورود به این عرصه به منظور استعدادیابی و پرورش دانش آموزان سمپادی خبر داد.

دیگر خبرها

  • عذرخواهی ناشر هندی بابت توهین‌ به امام (ره)
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی
  • درخواست پیشکسوت پرسپولیس از مدیران باشگاه
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷