Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم - ایرنا- رئیس ستاد اقامه نماز قم گفت:محتوای غنی مذهبی و فرهنگی برای استفاده اقشار مختلف مردم در فضای مجازی باید به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و دست اندرکاران دراین راستا اقدامات جدی انجام دهند.

به گزارش ایرنا، محمد خامه یار، روز پنجشنبه در همایش نماز و فضای مجازی ویژه خواهران در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: خلاهای محتوای زیادی در فضای مجازی وجود دارد که همه باید بر اساس رسالتی که بر عهده دارند در این زمینه فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: استان قم ام القرای جهان اسلام است که باید از ظرفیت مراکز علمی و حوزوی در جهت تامین محتواهای غنی مذهبی بهره برد همچنین فضای مجازی به خاطر دسترس بودن در میان همه اقشار جامعه، تاثیرگذاری مطلوبی دارد که باید از این ظرفیت برای ترویج فرهنگ نماز استفاده کرد.
وی با بیان این که طی 25 سال است که سالانه اجلاس نماز برگزار می شود گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیام هایی برای این اجلاسیه برای ترویج فرهنگ نماز، جذب اقشار مختلف و استفاده از ظرفیت های موجود برای تامین محتوا تاکید کرده اند.
رئیس ستاد اقامه نماز قم ادامه داد: امسال با مشارکت بیش از 86 دستگاه، اجلاس سراسری نماز در 30 آذرماه در استان هرمزگان برگزار و به صورت استانی نهم آذرماه در قم اجرا می شود.
وی همچنین از برگزاری همایش دانشجویی نماز به میزبان دانشگاه آزاد اسلامی قم خبر داد و گفت: این همایش با هدف ترویج فرهنگ نماز در دانشگاه های استان قم در 22 آبان ماه برگزار می شود تا از ظرفیت دانشجویان در این زمینه استفاده شود.
وی بیان داشت: همچنین اولین مسجد الکترونیکی هوشمند با استفاده از طرح دانشجویان مبنی بر انتشار آموزه های دین اسلام از طریق فضای مجازی در منطقه پردیسان قم احداث می شود.
پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
خامه یار با تاکید بر این که فرهنگ عاشورایی امام حسین(ع) در جهت گسترش امر به معروف و نهی از منکر از جمله اقامه نماز بوده است گفت: زائران کربلا در حرکت عظیم پیاده روی اربعین باید به دنبال احیای ارزش های اسلامی باشند.
وی گفت: برنامه های مختلف فرهنگی توسط متولیان موکب ها در مسیر حرکت پیش بینی شده است تا زائران کربلا از این بسته های فرهنگی بهره مند.
به گفته وی، برنامه های مختلف فرهنگی و اعتقادی از جمله دوره ها، کارگاه ها و اردوهایی نماز و اعتقادی از سوی ستاد اقامه نماز قم برای دانش آموزان و سایر اقشار جامعه برگزار شده است که استمرار خواهد داشت.
وی با بیان این که 92 درصد مدارس قم امام جماعت روحانی دارند گفت: در تمام مدارس استان قم نماز اقامه می شود ضمن این که باید از میان دانش آموزان یاوران نماز را تربیت نیز تربیت کرد.
درسال تحصیلی جدید، حدود 240 هزار دانش آموز قمی در 630 ساختمان آموزشی شامل یک هزار و 100 مدرسه دولتی و حدود 300 مدرسه غیردولتی به تحصیل مشغول هستند.
رئیس ستاد اقامه نماز قم ابراز داشت: خانواده نیز به عنوان بهترین نهاد تاثیرگذار در ترویج فرهنگ نماز می تواند نقش مهمی در تربیت فرزندان و هدایت آنان به سوی نماز و آموزه های دینی داشته باشد.
وی با اشاره به این که در آستانه سالروز 13 آبان مبارزه با استکبار جهانی هستیم گفت: یاد شهدای دانش آموز را باید گرامی بداریم و با ایجاد حساسیت در بین دانش آموزان، آنان را نسبت به توطئه های دشمنان و الگوگیری از شهدا در مبارزه با دشمنان آگاه سازیم.
13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال 1358 هجری خورشیدی است که روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز نامگذاری شده است.
همایش نماز و فضای مجازی ویژه خواهران با سخنرانی معصومه ظهیری مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم و کارگاه آموزشی ترویج فرهنگ نماز با حضور بانوان در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد.
/8138/ خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار- جعفرمسلمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۹۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جعفر صادق(ع) ترویج‌دهنده فرهنگ اصیل شیعه بودند

ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس مذهبی گفت: امام جعفر صادق(ع) در تبیین مفاهیم قرآنی و دینی شیعه نقش بسزایی داشته و از زمان امامت امام جعفر صادق(ع) شاهد فرهنگ اصیل شیعه هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی واعظ موسوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شهادت امام جعفر صادق (ع)‌ اظهار کرد: یکی از تفاوت‌های امام صادق(ع) با اهل بیت(ع) و ائمه به دوران زندگی ایشان باز می گردد، دوران زندگی این حضرت مصادف با اوج نهضت عباسی و از طرفی دیگر دوران اضمحلال حکومت بنی‌امیه بود.

وی افزود: درگیری میان حکومت بنی‌امیه و بنی‌عباس باعث شد تا فرصتی برای امام به وجود بیاید و بتواند از این فرصت برای تبلیغ دین استفاده کنند؛ در واقع امام صادق(ع) در این دوران به نهضتی فرهنگی پرداختند و شاگردان زیادی را تربیت کردند و به تبلیغ و تبیین مفاهیم دینی و علمی پرداختند.

این کارشناس مذهبی در خصوص اینکه  پیروان امام جعفر صادق(ع) را شیعه جعفری می‌نامند بیان کرد: امام صادق(ع) موفق شد تا اسلام ناب بی پالایش را معرفی کند و این نوع اسلام را به شاگردان بزرگ خود همچون هشام بن الملک و امثال دیگر آموزش دهد، از آنجایی که اسلام واقعی توسط امام جعفر صادق(ع)‌ تبیین شد به پیروان شیعه اثنی عشری شیعه جعفری می‌گویند.

موسوی ادامه داد: امام جعفر صادق(ع) در تبیین مفاهیم قرآنی و دینی شیعه نفش بسزایی داشتند و امام مفاهیم دینی و علمی را به بهترین وجه برای بشریت تبیین و ترویج می‌کردند و شاهد فرهنگ اصیل شیعه از زمان امامت امام جعفر صادق(ع) به بعد هستیم.

وی گفت: اسلامی که امام جعفرصادق(ع) از نگاه تشیع به بشریت معرفی کرد هیچ نوع افراط و تفریطی نداشت، تمام خوبی‌ها در این اسلام جمع شده است و امام توانستند بسته‌ای آموزشی از نگاه خودشان را ارائه کنند.

این کارشناس مذهبی در خصوص شاگردان تربیت یافته مکتب امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: شاگردان امام جعفر صادق(ع) در طبقات مختلف دسته‌بندی می‌شوند. یکی از رشته‌های مختلف که ایشان شاگردان زیادی را در این حوزه تربیت کردند کلام است که به معنای دفاع از حقایق شیعه است و در چهارچوب اصول و قواعد از مبانی شیعه دفاع می‌شود.

موسوی اضافه کرد: امام صادق(ع) شاگردان مطرح و زیادی داشتند از جمله آن‌ها هشام بن الملک است که فردی خلاق و نوآور و مبتکر بود و نقل شده که در یکی‌ از مناظراتی که با یکی از مراجعین داشتند به خوبی توانستند از اعتقادات و مفاهیم شیعی دفاع کنند و زمانی که امام از این کار مطلع شدند به هشام بن الملک گفتند چطور این کار را انجام دادی و بر مخالفین ما غالب شدید در حالیکه من هنوز چیزی به شما آموزش ندادم و ایشان به امام عرض کردند که من الهامی از سخنان شما گرفتم و همان را با ابتکار وخلاقیت خود انجام دادم.

وی خاطرنشان کرد: شاگردان تربیت یافته مکتب امام صادق(ع) افرادی خلاق و نوآور هستند و با توجه به قصه و روایاتی که نقل شده، می‌توان فهمید که شاگردان ایشان از علم و خلاقیت بالایی برخوردار بودند در حالیکه امروزه نظام درسی ما از بین برنده خلاقیت و نوآوری است.

این کارشناس مذهبی با توجه به اینکه امام شاگردان زیادی داشتند و تعداد آن‌ها مشخص نیست، بیان کرد: تعداد شاگردان امام جعفر صادق(ع) بالا بوده و کسی نمی‌تواند بگوید که این تعداد را سرشماری کرده است، هدف از این صحبت این است که امام از فرصتی که در اختیار داشته به درستی استفاده کرده و شاگردان زیاد و سرشناسی تربیت کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امام جعفر صادق(ع) ترویج‌دهنده فرهنگ اصیل شیعه بودند
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم
  • هاشمی تهرانی: امروزه در فضای حقیقی و مجازی حشر با علما از بین رفته/ هیئات مذهبی خیلی اوقات منبری ندارد/ بسیاری از بزرگان و مسئولین نظام دغدغه حجاب دارند/ اگر با جوانان حرف زده می‌شد اینجای کار نبودیم
  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اعلام ویژه برنامه‌های شهادت امام صادق (ع) در حرم مطهر شاهچراغ
  • گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع )در حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع)
  • ویژه‌ برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در شاهچراغ اعلام شد