Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا-صلاح فحص نماینده رادیو 'الرساله' و هفته نامه 'العواصف' لبنان گفت:مقاومت رسانه ای امروز در کنار رزمندگان مقاومت به جهاد در برابر اطلاع رسانی مخدوش و خصمانه صهیونیستی و امریکایی ایستاده و به ارایه اطلاعاتی واقعی از ارزش ها و اهداف خود و مظلومیت مردم فلسطین می پردازد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا،'صلاح فحص' نماینده رادیو 'الرساله' و هفته‌نامه 'العواصف' لبنان در نشستی با عنوان «رسانه‌های مقاومت و تاثیر آن در افکار عمومی جهان» که در بخش رسانه‌های خارجی بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات برگزار شد، گفت:اطلاع رسانی و نقش آن در مقابله با جنگ نرم بسیار موثر تر از بمباران و موشک باران است چرا که در این جنگ اندیشه ها و احساسات را هدف می گیرد و تحریف واقعیت ها باعث ایجاد تفرقه و از بین رفتن اعتماد و اطمینان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: افکار عمومی در فضای جهانی شدن و پیشرفت های سریع فناوری از طریق شرکهای بزرگ با شبکه های گسترده جهانی و فرا قاره ای و نیز از طریق آمریکا و صهیونیست ها ساخته و هدایت می شوند.
نماینده رادیو الرساله لبنان با بیان اینکه امروز فعالیت های رسانه ای با جریان مقاومت همسو شده و مقاومت رسانه ای بیش از هر زمان دیگری فعال است افزود: رزمندگان اطلاع رسانی و اطلاع رسانی مقاومت همانند کسانی هستند که در میدان نبرد می جنگند.
وی گفت:نبرد ما با دشمن امروز در تسخیر قلب ها و اندیشه ها در کنار دفاع از سرزمین ها و مرزهایمان است. همه ما می توانیم باتوجه به قدرت ، توان و امکاناتمان در مقاومت شرکت داشته باشیم.
فحص تصریح کرد: زمانی که کسانی را که به جریان انتفاضه و عملیات شهادت طلبانه تردید دارند به چالش می کشانیم و در مقابل روند عادی سازی و روابط با رژیم صهیونیستی مقاومت می کینم، در واقع از رزمندگان مقاومت دفاع می کنیم و مانع آمریکا و اسرائیل برای تسخیر جریان اطلاع رسانی می شویم.
نماینده رادیو الرساله همچنین گفت: ما باید اهداف خود از اطلاع رسانی را تعیین کنیم و قدرت تشخیص هویت اطلاع رسانی اسلامی و اهداف آن را داشته باشیم. باید این را در نظر بگیریم که آیا اطلاع رسانی ما توان مقابله با اطلاع رسانی غربی و صهیونیستی را دارد می تواند امت اسلامی را حول یک محور و هدف، هدایت کند؟
وی افزود: یکی از توصیف های نوین برای مفهوم اطلاع رسانی این است که باید آن را وسیله ای برای ایجاد و ترسیم سیاست ها از طریق ساخت افکار عمومی انتخاب کننده و موثر در حرکت و تصمیم گیری های مسئولین بکارگیریم. بدون اطلاع رسانی پویا و موثر در سیاست گذاری ها،اطلاع رسانی مطلوب حاصل نخواهد شد.
اطلاع رسانی در حال حاضر در نظر بسیاری منبعی اساسی برای اطلاعات است و همچنین پلی است میان فعالیت سیاسی و نیروهای افکار عمومی. همچنین قدرت رسانه ها در واقع نهفته در قدرت تاثیرگذاری آن در افکار عمومی است که در عین حال به افکار عمومی نقش و موقعیت آن را درحیات سیاسی می بخشد.
فحص تصریح کرد: اطلاع رسانی غربی بویژه آمریکایی تبدیل به وسیله برای تبلیغ اهداف سیاسی آن تبدیل شده است.
این اطلاع رسانی پیش از حادثه 11 سپتامبر 2001 اطلاع رسانی با حفظ استقلال بود اما پس از آن دگرگون و تبدیل به اطلاع رسانی تحریک آمیز شده که چشم خود را بر واقعیت ها بسته است.
وی گفت:نباید اطلاع رسانی دیگران قدرت تمیز را از ما بگیرد و ما از آنها تقلید کورکورانه کنیم. ما دارای جامعه، اولویت ها، ارزش ها و فرهنگ خاص خود هستیم . وقتی آنها وارد جنگ با طرفی دیگر می شوند دیگر هیچ مشروعیت و حرفه ای گری را در نظر نمی گیرند.
نماینده رادیو الرساله و هفته نامه العواصف بابیان اینکه اطلاع رسانی ما باید مطابق با نیازهای جامعه باشد و دغدغه های بسیار سیاسی،فکری، اجتماعی آن جامعه را در برمی گیرد افزود:امروز چه مساله ای مهم تر از مساله انتفاضه و مظلومیت مردم فلسطین وجود دارد که اطلاع رسانی ما درباره آن ثابت کند که پویا بوده و آن را برای جهانیان تشریح کند بخصوص در زمانی حملات و مخدوش سازی های رسانه های رژیم صهیونیستی و امریکایی بشدت فعال است.
وی گفت:ما تجربه ای زنده از این نوع اطلاع رسانی داریم که توانست نشان دهد اعراب می توانند مقابل تبلیغات رژیم صهیونیستی بایستند جنگ روانی که مقاومت در جنوب لبنان علیه صهیونیست ها بکار گرفت توانست این چهره مخدوش شده از سوی آنها را اصلاح کند و اطلاعاتی مطابق واقعیت ها ارایه دهد.
در گذشته رسانه های صهیونیستی که بر عقل و تفکر اعراب سیطره داشتند همه مسائل را دگرگون کرده بودند اما اطلاع رسانی جنگی مقاومت باعث شد تا از اعراب و مسلمانان چهره واقعی و همانند آنچه که هستند ارایه داده شود. رسانه های صهیونیستی ، اسرائیل را ارتش شکست ناپذیر و اعراب را تروریست و ترسو ارایه کرده بودند اما اطلاع رسانی مقاومت امروز این چهره مخدوش را اصلاح کرده است.
اطلاع رسانی مقاومت با ارایه اطلاعات دقیق و واقعی از توان و تجهیزات مقاومت هیبت دشمن اسرائیلی را شکست و ترس را بر آنها مستولی ساخت و با تبلیغات خیال پردازانه و غیر واقعی مقابله کرد.
فحص گفت:ما می توانیم همین الگو را در رسانه های عربی و اسلامی بکارگیریم اما متاسفانه بسیاری از رسانه های عربی به تقلید کورکورانه رسانه ای غربی پرداخته و آن را به افکار عمومی خود ارایه می دهند که با ارزش ها و اولویت های جوامع آنها مغایرت دارد. این اطلاع رسانی منفعت و سود را بر اولویت ها و ارزش ها ترجیح داده است.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات از تاریخ ۵ تا ۱۲ آبان‌ ماه در شبستان مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است و یک بار دیگر بزرگ‌ترین گردهمایی اهالی رسانه را به مدت هشت روز رقم زده است.
خاورم**9366**انتشاردهنده: 1577**حسن حسین زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۳۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب پلمب یک بیمارستان به دلیل کشف حجاب در شمال تهران

به‌دنبال انتشار خبری در خصوص پلمب یک بیمارستان در شمال تهران به دلیل کشف حجاب، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس این خبر را تکذیب کرد و توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، ساعاتی پیش تصاویری در فضای مجازی منتشر و در توضیح آن ادعا شده بود که بیمارستان محب مهر در شمال تهران به دلیل کشف حجاب پلمب شده است. در پی این ادعا اما مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت موصوع را تکذیب و اعلام کرد:‌ «درپی انتشار فیلم  پلمپ بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب، به آگاهی می‌رساند که این موضوع کذب است. اصل ماجرا این است که پس از تماس عوامل درمانی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰  و حضور مامور پلیس در بیمارستان، مشخص شد که دو بیمارستان محب مهر و هاشمی‌نژاد دارای یک در مشترک هستند و همین موضوع سبب اختلافات حقوقی و مِلکی توسط بیمارستان‌های مذکور، نرده‌گذاری و پلمب این در شده است.»

در ادامه این اطلاعیه با تاکید بر اینکه «فعالیت هر دو بیمارستان در حال انجام است»، آمده است:‌ «هر بیمارستان در ورودی مجزایی هم دارد که برای تردد مراجعین است.»

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس همچنین در پایان تاکید کرده که «پلیس هر گونه خبری  مبنی بر پلمب مرکز درمانی به دلیل کشف حجاب را صحیح ندانسته و آن تکذیب می‌کند. از مردم نیز درخواست می‌شود تا اخبار را از  رسانه‌های رسمی کشور پیگیری کنند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «جام جم» باز هم تولید می‌شود
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد/ حمله جدید به المالکیه
  • بیمارستان محب مهر پلمب نشده است
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل حجاب یا اختلاف ملکی؟
  • تکذیب پلمب یک بیمارستان به دلیل کشف حجاب در شمال تهران
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب؟
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • مهلت انتخاب رشته دکتری، امروز به پایان می رسد