Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله محمد علی موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران تاکید کرد: شخصیت‌هایی همچون شهید فهمیده و شهید حججی پرورش یافتگان فرهنگ انقلاب اسلامی هستند و هنوز هم جوانان بسیاری استعداد رسیدن به این مقامات را دارند.

وی افزود: مسئولان نظام آموزشی کشور باید دانش آموزان و دانشجویان را همچون امانتی در نزد خود بدانند و فراموش نکنند که قطعا بابت این امانت در روز حساب از آن‌ها سوال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب نماز جمعه تهران جوانان و نوجوانان را سرمایه‌های معنوی نظام اسلامی دانست و تاکید کرد: این سرمایه معنوی باید در کنار تقویت روحیه انقلابی برای کشور حفظ شود.

وی ادامه داد: همگان دیدیم که چگونه جوانان و نوجوانانی در سایه فرهنگ مبتزل غرب در دوران پهلوی گرفتار بودند تحت تاثیر انقلاب اسلامی به چه درجه‌ای رسیدند؛ من به عینه در دوران دفاع مقدس دیدم که چگونه نوجوان ۱۵ ساله‌ای در حالی که دو دست و دو پای خود را از دست داده بود با تاسف می‌گفت: من مورد قبول واقع نشدم، چون شهید نشدم.
آیت الله موحدی کرمانی خطاب به مسئولان گفت: برای رضای خدا انقلاب را حفظ کنید، مردم باید فکر کنند که خدمتگذار آن‌ها هستید، مبادا در بین مسئولان ما فردی اسیر دنیا و ثروت اندوزی شود.

وی خواستار توجه مسئولان به وضعیت معیشتی اقشار مختلف مردم شد و این پرسش را مطرح کرد که آیا همانگونه که حقوق برخی را به ۱۷ میلیون تومان رساندید به فکر حقوق شاغلان در معادن و کسانی که حتی قادر به خرید نسخه داروی خود یا تامین سرپناه اجاره‌ای برای خود خانواده نیستند نیز هستید؟

خطیب نماز جمعه تهران بی توجهی به وضعیت معیشتی مردم را از مصادیق ظلم برشمرد و گفت: ظلم فقط سربریدن افراد توسط داعشی‌های ملعون نیست بلکه نرسیدن به داد مظلوم هم از مصادیق ظلم است.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به برگزاری اجلاس سه جانبه ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان در تهران گفت: این اجلاس بیانگر تحکیم هر چه بیشتر روابط و اقتدار جمهوری اسلامی ایران بود؛ نکته‌ای که کشور‌های دوست و دشمن هم به آن باور دارند.

وی با اشاره به دیدار پوتین با مقام معظم رهبری نیز گفت: آنچه که در این دیدار موج می‌زد احترام رئیس جمهور روسیه به نظام جمهوری اسلامی و شخص رهبری بود.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش به سردار قاسم سلیمانی به مناسبت درگذشت پدر ایشان تسلیت گفت.

وی با اشاره به تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده نیروی انتظامی در پایان مراسم نماز جمعه امروز تهران افزود: خدمات سپاه، بسیج و نیروی انتظامی در تامین امنیت کشور و مبارزه با اشرار بر کسی پوشیده نیست؛ عزیزان مایه افتخار ملت ایران هستند و مایه تاسف است که عده‌ای قدرشناس این خدمات نیستند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا بر علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه یعنی ملت ایران، مسئولان آمریکایی اخیرا ملت ایران را هم تروریست می‌دانند؛ ان شالله خداوند تمامی تروریست‌ها را که در راس آن‌ها خود شما (آمریکایی ها) هستید، نابود کند.

خطبه اول نماز جمعه تهران

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به سالگرد تسخیر لانه جاسوسی گفت: مبارزه با طاغوت و دشمن و ایستادن در برابر توطئه‌های آمریکا و سعی در خنثی کردن آن فقط یک مسئله سیاسی نیست بلکه هم سیاسی و هم دینی است.

آیت اله موحدی کرمانی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران افزود: انبیاء مامور شده اند که توحید، خداپرستی و تسلیم نشدن در برابر طاغوت و بی اعتنایی در برابر توطئه‌های آن را گسترش دهند

وی گفت: آنان که در برابر طاغوت حساسیت ندارند بدانند این امر زمینه فساد را برای طاغوت فراهم می‌کند و در فساد او سهیم و شریکند.

آیت اله موحدی کرمانی افزود: انسان‌ها وظیفه دارند نگذارند فساد به وجود بیاید و شایع شود.

وی با بیان اینکه باید آمریکا را در راس جنایت‌ها و خیانت‌ها بدانیم و بشناسیم، گفت: اما از اروپای همراه آمریکا نباید غافل بود.

وی افزود: همراهی آن‌ها با آمریکا خودش نشانه خیانت است و مسئولان نظام ما توجه کنند که ما آن کشور اروپایی که همراه با آمریکاست و برنامه آن برنامه آمریکاست را دشمن خود و دشمن نظام می‌دانیم.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: چه بسا این‌ها که از اروپای خائن به عنوان سفر تجاری به ایران می‌آیند بین آن‌ها جاسوس‌هایی باشد در لباس تجارت که می‌خواهند ضربه بزنند و مسئولان باید مواظب باشند.

وی با بیان اینکه طاغوت چه بسا چهره خوبی از خود نشان دهد، افزود: آن‌ها می‌خواهند مشکل خود را حل کنند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب دست چدنی آن‌ها در زیر پوشش مخملی را باید دید.

آیت اله موحدی کرمانی خطاب به مسئولان کشور گفت: باید بیدار بود و دقت کرد که البته مسئولان بیدار هستند و من فقط تاکید می‌کنم.

وی افزود: غیظی که از نظام ما دارند آن را در زیر تبسم و لبخند مخفی می‌کنند و ما خطاب به آن‌ها می‌گوییم شما از دست نظام ما عصبانی هستید و از این عصبانیت بمیرید.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: امام علی می‌فرمایند چه بسا گاهی دشمن پیشنهاد آتش بس و صلح می‌دهد و باید آن را بررسی کرد که آیا صلح رضایت خدا و مصلح امت را در نظر دارد یا خیر و اگر بعد از آن صلح پذیرفته شد دیگر فکرتان راحت نباشد و از دشمن بعد صلح نباید بر حذر بود، زیرا چه بسا پیشنهاد صلح می‌دهند، اما می‌خواهند شما را غافل و خواب کنند و بعد ضربه بزنند.

وی افزود: ترامپ با این برنامه ابلهانه اش این معنی را خوب روشن کرد.

آیت اله موحدی کرمانی با بیان اینکه مبادا در برابر دشمنی دشمنان حالت انفعالی به خود بگیریم، گفت: باید توطئه دشمن را شناخت و قبل از توطئه ضربه را وارد کرد.

وی با بیان اینکه ما جنگ طلب نیستیم، گفت: مقصود این است که امت بیدار باشد و قبل از توطئه دشمن آن را نقش بر آب کند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران افزود: در مسئله امر به معروف و نهی از منکر گاهی فساد‌های عجیبی رخ می‌دهد و جنایتکاران به خود جرات می‌دهند به بسیج و روحانیت حمله کنند و احیانا اگر توانستند آن‌ها را بکشند که این‌ها را باید گروه‌های مسئول حساب شده برخورد کنند و به این جنایتکاران مجال جنایت داده نشود.

وی با بیان اینکه آمریکا هر جا منافعش در خطر بیفتد همه چیز را زیر پا می‌گذارد، گفت: مرحبا به رئیس جمهور کشورمان که صریحاً فرمود که عجیب این است است که باز هم طلب مذاکره می‌کنند، نامرد‌ها شما مذاکره را زیر پا گذاشتید و باز توقع دارید ایران با شما مذاکره کند؟

آیت اله موحدی کرمانی تصریح کرد: مذاکره با این نیات کثیف این‌ها فایده ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: این ایام در واقع ایام عبرت آموزی است که مردم دیدند غرور شاهنشاهی و غرور صدام و غرور جانیان به کجا رفت؟

خطیب این هفته نماز جمعه تهران افزود: مگر کسی باور می‌کرد که شاه به این سادگی از بین برود؟ و می‌گفتند پشتوانه جهانی دارد، اما با یک حرکت مردم نابود شد.

آیت اله موحد کرمانی گفت: آقای ترامپ منتظر این روز باش و بدان باطل از بین رفتنی است.

وی گفت: حرکت اربعین که ۲۰ میلیون انسان دلداده پیاده به کربلا می‌روند فخر اسلام و انسانیت است.

وی افزود: خون امام حسین در همان سال اول باعث شد که در خود شام علیه یزید حرکت اعتراضی شکل بگیرد و مردم شام مجلس عزا تشکیل دهند و به اهل بیت تسلیت بگویند و تمام جنایات یزید تبدیل به نفرت و انزجار مردم از او شد.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۳۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دانشجویان خیانت شد/ اعتراضات صلح‌آمیز را با باتوم سرکوب کردند

خبرگزاری مهر، گروه بین‌الملل: جودی آرمور، استاد برجسته حقوق دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، در گفت‌وگوی اختصاصی با تهران‌تایمز، با ارائه جزئیاتی درباره سرکوب دانشجویان معترض حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا، ما را به درکی عمیق‌تر از فضای امنیتی این روزهای دانشگاه‌های این کشور سوق داد.

دانشجویانی که با خواسته برقراری آتش‌بس در غزه، در محوطه دانشگاه‌های آمریکا چادر زده و تحصن کرده بودند، با حجم وسیعی از واکنش‌های تند و منفی از جمله توهین، اخراج، تعلیق، حمله فیزیکی و بازداشت روبه‌رو شده‌اند. علاوه بر این، برخی اساتید نیز در تلاش برای محافظت از دانشجویان برابر خشونت پلیس در محوطه دانشگاه‌ه، با سرنوشتی مشابه مواجه شدند.

پروفسور آرمور در گفت‌وگوی اختصاصی با تهران‌تایمز، از زوایای پیدا و پنهان این حمله آشکار به آزادی بیان پرده برداشت. مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

سیاستمداران و روسای دانشگاه دانشجویان معترض حامی حقوق فلسطین را به یهودستیزی متهم کرده‌اند. با این رویکرد موافق هستید؟

قطعاً خیر. این ادعایی غیر واقعی و ناعادلانه علیه دانشجویان است. آنجا بودم و بارها با دانشجویان صحبت کردم. بسیاری از آنها یهودی هستند و دانشجویان دیگری هم با همه نوع اعتقادات مذهبی بین آنها حضور دارند. خودم کاتولیک هستم. هیچ ارتباطی بین سلاخی کودکان و یهودستیزی وجود ندارد. نباید صهیونیست‌ستیزی را با یهودستیزی اشتباه گرفت. این دانشجویان به بیان ساده مخالف جنگ هستند و اتهامات یهودستیزی که علیه آنها مطرح می‌شود، تلاشی برای سرکوب آنهاست. معتقدم این کار تنها فعالیت دانشجویان را تشدید و آنها را برای حمایت قاطع از صلح مصمم‌تر می‌کند.

ما وقت زیادی را صرف می‌کنیم که به این دانشجویان تفکر آزاد و مستقل را بیاموزیم و زمانی که آموخته‌های خود را عملی می‌کنند، آنها را سرکوب می‌کنیم! علاوه بر این، برای توجیه سرکوب دانشجویان، دروغ‌های دیگری همچون «حمله به مردم و عابران» و «مسدود کردن ساختمان‌های مهم دانشگاه» به آنها نسبت داده شده است. البته افرادی که در اعتراضات حضور دارند، به‌راحتی قادر به تکذیب این تهمت‌ها و دروغ‌ها هستند. به عنوان شاهد، می‌توانم به صلح‌آمیز و محترمانه بودن رفتار دانشجویان در طول تظاهرات شهادت بدهم.

دانشگاه با درخواست از پلیس برای مداخله و اتخاذ اقدامات دیگری همچون تعلیق یا اخراج، شمشیر را از رو بسته است. آیا اساتید مجبور به سکوت شده‌اند؟

شخصاً به عنوان استاد تمام، اگر حرفی بزنم که به مذاق مدیریت خوش نیاید، برابر فشار آنها مصون هستم. اما در پاسخ به پرسش شما باید بگویم که نوعی اعمال فشار زیرکانه‌ای وجود دارد که اعضای هیات عملی را مجبور و ترغیب به پیروی از موضع مدیریت می‌کند!

نخستین تهدیدی که به آن روبه‌رو هستیم، مستقیماً از جانب مدیریت مرکزی دانشگاه نیست بلکه از تصمیم آنها برای اعزام پلیس به محوطه دانشگاه برمی‌خیزد. رییس دانشگاه کلمبیا در کشاندن پای پلیس به دانشگاه پیشتاز بود و در ادامه نیز سایر دانشگاه‌ها نیز از او تبعیت کردند. هرچند، برخی دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه کالیفرنیا مقابل این اقدام مقاومت کرد و روسا و مقامات اجرایی آن تصمیم گرفتند که از نیروهای پلیس استفاده نکنند. نیروهای امنیتی هرگز نمی‌توانند بدون اجازه مستقیم رییس، وارد ساختمان‌های دانشگاهی شوند.

این تصمیم نه تنها علیه اعضای هیات علمی بلکه مهم‌تر آن، خیانت به دانشجویان است. مقامات دانشگاهی دائماً به جو و فضای دوستانه دانشگاه‌ها و اینکه دانشگاه خانه دانشجوست، تاکید می‌کنند اما در عین حال نیروهای سرکوب را برای بدرفتاری با اعضای خانواده‌شان، به‌کار می‌گیرند! دانشگاه مدعی است که «دانشجو محور» است اما زمانی که دانشجویان علیه کشتار بیرحمانه غیرنظامیان اعتراضات صلح‌آمیز برگزار می‌کنند، با پلیس ضدشورش تا دندان مسلح، باتوم، دستبند و گاز فلفل به سراغ‌شان می‌آیند!

در چنین شرایطی، آیا می‌توان بدون ریاکاری مدعی شویم که برای این دانشجویان خوراک آموزشی تامین می‌شود؟

رسانه‌های جریان اصلی از زمان آغاز جنگ غزه، دائماً روایت‌هایی در حمایت از اسرائیل ارائه می‌کنند. دانشگاه‌های سراسر آمریکا نیز به تبعیت، موضعی مشابه اتخاذ کرده‌اند. با توجه به این شرایط، دانشجویان چطور موفق شدند به واقعیت اوضاع در فلسطین پی ببرند؟

بسیاری از دانشگاه‌های آمریکایی از سوی اعانه‌دهندگان حامی اسراییل تامین مالی می‌شوند؛ افرادی که هرنوع انتقاد از اسرائیل را غیرقابل قبول می‌دانند و این موضوع، فضای حاکمیتی و نظارتی بر این موسسات را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. در واقع، حقیقت این است که دانشگاه‌های ما اینگونه مدیریت می‌شوند و باید به آن اذعان کنیم.

با این حال، دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا به‌رغم اینکه در فضای آکادمیک صرفاً در معرض روایت‌های حامی صهونیست قرار می‌گیرند، از طریق فضای مجازی به ویژه «تیک‌تاک» و در سطحی پایین‌تر «توییتر (ایکس)»، به تفکری مستقل دست یافته‌اند. نسل جوان با استفاده از این پلتفرم‌ها موفق به «دور زدن» روایت رسمی (وارونه) شدند. به همین دلیل مقامات آمریکا در حال حاضر در تلاش برای ممنوع کردن تیک‌تاک هستند. آنها قصد دارند تا دسترسی جوانان را به منابع اطلاعاتی جایگزین محدود کنند.

شما به عنوان یکی از مدافعان مشهور برابری نژادی، آیا هیچ وجه تشابهی بین اعتراضات جاری در دانشگاه‌های آمریکا و جنبش‌های قبلی در حمایت از حقوق آفریقایی-آمریکایی‌ها می‌بینید؟

بسیاری از دانشجویانی که در این خیزش در حمایت از فلسطین شرکت می‌کنند، زمانی که جنبش «جان سیاه‌پوستان ارزشمند است» جان گرفت، ۱۰ تا ۱۳ سال داشتند. این جوانان امروز و نوجوانان دیروز، با چشمان خود شاهد اهمیت به چالش کشیدن مقامات در مواجهه با سرکوب و خشونت سیستماتیک علیه گروه‌های محروم بودند. در جریان جنبش «جان سیاه‌پوستان ارزشمند است»، آفریقایی-آمریکایی‌ها گروه محروم و مطرود بودند و در خیزش امروز، فلسطینیان جامعه محروم هستند؛ و یک بار دیگر، معترضانی که به‌دنبال عدالت هستند، با واکنش خشونت‌آمیز پلیس مواجه شده و می‌شوند.

به لحاظ تاریخی نیز، مدافعان حقوق برابری نژادی هم تلاش‌های خود را به سمت مقابله با جنگ‌ها گسترش داده‌اند. مارتین لوتر کینگ نیز آشکارا درباره جنگ ویتنام حرف زد و حامی توقف آن بود.

کد خبر 6096968

دیگر خبرها

  • به دانشجویان خیانت شد/ اعتراضات صلح‌آمیز را با باتوم سرکوب کردند
  • اعتراض ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا و اروپا محور مهم سخنان امامان جمعه گلستان
  • دولت اژدهای هفت سر فساد را در بخش‌های مختلف شناسایی کند
  • اعتراضات دانشجویان آمریکا و اروپا نشانه شکاف عمیق درون کشور‌های غربی است
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • نمایان شدن چهره واقعی غرب با بیداری دانشجویان در آمریکا
  • آیت الله نورمفیدی: اعتراضات دانشجویان آمریکا و اروپا نشانه شکاف عمیق درون کشور‌های غربی است
  • خیزش دانشگاهیان اروپا و آمریکا نشانه بیداری اسلامی است
  • گفتمان غرب در حال فروپاشی است
  • خطبه‌های نماز جمعه تهران آغاز شد