Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس جمهور با گرامیداشت روز تاریخی ۱۳ آبان و تبعید امام راحل، گفت: بخشی از سخنرانی حضرت امام (ره) در چهارم آبان سال ۴۳ به دفاع از عزت و استقلال ارتش اختصاص داشت و ایشان به طور همزمان عزت مردم و نیرو‌های مسلح را از اهداف انقلاب اسلامی می‌دانست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی روز شنبه و در دیدار فرماندهان ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: از دیدگاه امام(ره)، یکی از مهمترین مظاهر استقلال کشور، استقلال نظامی است و در همین راستا در قانون اساسی نیز حفظ نظام، استقلال کشور و تمامیت ارضی از ماموریت‌های اصلی ارتش عنوان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه «ارتش بعد از انقلاب اسلامی در هر دو بعد اسلامی و مردمی بودن بسیار موفق عمل کرده است»، ادامه داد: نیروهای مسلح باید فراجناحی باشند و امروز بزرگترین سرمایه ارتش ، اعتماد عمومی و عدم وابستگی به جریان های سیاسی است.

 روحانی با ذکر خاطراتی از رشادت و ایمان شهیدان ارتش در دوران دفاع مقدس از جمله شهیدان فکوری ، ستاری ، صیاد شیرازی،  بابایی ، کشوری ، شیرودی و همچنین یاد مرحوم سرلشکر ظهیر نژاد ، افزود: فداکاری و ایثار فرماندهان و پرسنل نیروهای هوایی ، زمینی ، دریایی و نیز هوانیروز و پدافند در دفاع مقدس که برای اولین بار در شکستن حصر آبادان جلوگر شد ، فراموش شدنی نیست و ملت ایران قدردان صلابت ، نجابت ، سلامت و ایثار ارتش هستند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه  «ارتش در انقلاب ، دفاع مقدس و تاکنون سرافراز بوده و همواره مورد اعتماد امام راحل ، رهبری و ملت بوده و هست»، تاکید کرد: اقتدار عملیاتی نیروهای مسلح در گرو چابکی ساختار ، انضباط درونی و روزآمدی تجهیزات است.

 آنطور که پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری گزارش داده است، روحانی خاطرنشان کرد: دولت و مردم به ارتش به عنوان نیروهای مسلح مومن و فداکار اطمینان دارند و دولت همچنان به حمایت خود از نیروهای مسلح ادامه خواهد داد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی همچنین با اشاره به وظایف نیروهای مسلح در قانون اساسی ، افزود: نیروهای مسلح باید در زمان صلح و در هر زمینه ای که دولت ضروری بداند، در کنار دولت باشند و در پیشبرد برنامه های قوه مجریه برای اداره کشور کمک کنند.

در ابتدای این دیدار فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش، رییس ستاد مشترک ، فرمانده نیروی زمینی ، فرمانده نیروی هوایی ، فرمانده نیروی دریایی ، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) و رییس سازمان حفاظت اطلاعات ارتش طی سخنانی ضمن تقدیر از حمایت های موثر دولت و رییس جمهور، گزارشی از ماموریت ها و مهمترین اقدامات و الزامات ارتش برای ارتقای حوزه های عملیاتی خود را تشریح کردند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۴۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز می‌شود؛ تدارک یک میلیون رزمنده

به گزارش همشهری‌آنلاین، «عملیات در دریای مدیترانه آغاز خواهد شد..منطقه برای عملیات به دقت تحت رصد است». این بخشی از مصاحبه بامدادی امروز ضیف‌الله الشامی با شبکه المیادین لبنان است.

وی تاکید کرد که صنعاء دارای توانمندی‌هایی است که به آن اجازه می‌دهد تا در خط مقدم حمایت از مردم فلسطین بایستد. عملیاتی که نیروهای مسلح یمن آغاز کرده تنها با توقف جنگ علیه نوار غزه متوقف خواهد شد.

وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن با تاکید بر اینکه این عملیات طی روزهای آتی کلید خواهد خورد، گفت که تجارت هر طرفی در جهان که با اشغالگر اسرائیلی ارتباط دارد، تحت تاثیر این موضوع قرار خواهد گرفت و هدف نیروهای مسلح یمن خواهد بود.

وی با پیش‌بینی این‌که شمار رزمندگان آماده این نبرد بزودی به یک میلیون نفر می‌رسد، تصریح کرد که در صورت حصول توافق آتش‌بس غزه، نیروهای مسلح یمن با دقت میزان صداقت رژیم اشغالگر در توقف جنگ را رصد می‌کند، زیرا دشمن صهیونیست «فریبکار» است.

پیش از این سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع از آغاز مرحله چهارم تشدید تنش علیه رژیم صهیونیستی خبر داده و اعلام کرده بود که این مرحله شامل هدف قرار دادن کلیه‌ کشتی‌هایی است که ممنوعیت ناوبری اسرائیل را نقض کنند از جمله کشتی‌هایی که از دریای مدیترانه عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند. نیروهای مسلح یمن در هر منطقه‌ای که به این کشتی‌ها دسترسی داشته باشند، آنها را هدف قرار می‌دهند.

الشامی امروز تاکید کرد که یمنی‌ها در حمایت ازمقاومت در فلسطین اشغالی، مطالبات خاصی ندارند و روند پشتیبانی از غزه، جدای قضایای ویژه یمن است. «پیشنهادهای وسوسه‌انگیز زیادی به ما در ازای توقف حمایت از موضوع فلسطین، ارائه شد، اما مردم یمن و رهبری آن‌ تا تحقق پیروزی، موضع خود را در قبال فلسطین رها نمی‌کنند».

کد خبر 849297 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل دریای مدیترانه خبر ویژه رژيم صهيونيستى یمن

دیگر خبرها

  • امروزه ریشه های شجره طیبه انقلاب اسلامی ایران مستحکم تر شده است
  • عزت جمهوری اسلامی حاصل رشادت سپاه پاسداران و نیرو‌های مسلح است
  • آماده‌باش ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم اسرائیل
  • آماده‌باش ارتش یمن در تکمیل حلقه محاصره دریایی رژیم صهیونیستی
  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیام صادر کرد +جزئیات
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز می‌شود؛ تدارک یک میلیون رزمنده
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو