Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@12:21:49 GMT

منزلت زنان زیر تیغ جراحی زیبایی

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۵۱۳۲۲

منزلت زنان زیر تیغ جراحی زیبایی

تبریز- ایرنا- جراحی زیبائی زنان در رشته های مختلف پزشکی طی سال های اخیر با رشد و گسترش خیره کننده ای در جامعه اسلامی مواجه شده است که ادامه این روند در تضاد آشکار با شخصیت اجتماعی و فردی بالغ بر نیمی از جمعیت کشور می باشد.

به گزارش ایرنا، با وجود اینکه زیبائی و توجه به بهداشت فردی جزو غرایض فطری و ذاتی بشر به شمار می رود و علاقه به آن را نمی توان از سیرت انسانی پاک کرد، اما زیاده روی در این موضوع و کشیده شدن مسایل پزشکی و جراحی های زیبائی به درون خانواده ها و به خصوص در میان قشر بانوان جامعه، بنیان های خانواده به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را دچار تزلزل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سوء استفاده های مالی برخی از مراکز بهداشتی و درمانی، بهره برداری نادرست از نبود آگاهی های لازم و کافی در میان بانوان، پیامدهای نادرست فرهنگی و اجتماعی در میان فرزندان، به مخاطره افتادن توان اقتصادی و مالی خانوارها و آثار و پیامدهای بسیار نگران کننده پزشکی برای فردی که مورد عمل جراحی قرار گرفته است، از جمله آثار و تبعات منفی رشد روز افزون جراحی های زیبائی بانوان است.
به گزارش ایرنا، دانشگاه آزاد اسلامی تبریز امروز / شنبه/ میزبان برگزاری همایش ملی ' زنان و پیشرفت جامع' با رویکرد آسیب شناسی وضعیت بانوان زنان ایرانی، بود که در آن استادان حوزه های مختلف علوم اجتماعی پیرامون مساله فوق به بحث و تبادل نظر پرداختند.
استادیار دانشگاه الزهرا تهران با بیان اینکه کشورمان در حال حاضر با بحران جراحی ‌های زیبایی از سوی بانوان مواجه است و این امر ناشی از عدم شناخت و آگاهی زنان از جایگاه اصیل و حقیقی خود است، گفت: با نگاهی آسیب شناسانه به وضعیت حاضر زنان ایران در دو مقوله هویت و منزلت دینی در می یابیم که باورهای شناختی زنان نسبت به فردیت و نیز جایگاه حقیقی و منزلت انسانی - اجتماعی در مقیاس جهانی نه تنها رشد نکرده که در حال رکود باقی مانده و گاهی دچار پس رفت هم شده است.
خانم دکتر مریم صف آرا افزود: علیرغم موفقیت هایی که زن امروز ایرانی در حوزه های علمی و اجتماعی کسب کرده و توانسته است در این دو موضوع به پیشرفت های نسبتا' غنی در مقایسه با گذشته دست یابد، اما هنوز در حرکت ها و مسیرهای خاصی نه تنها گوی سبقت را پیش نبرده است که حتی وضعیت قابل تاملی را موجب شده است که جای تاسف دارد.
وی ادامه داد: رشد شغلی و تحصیلی زنان ایرانی متأسفانه با میزان پایداری‌ خانواده، سن ازدواج، فرزندآوری و فرزندپروری رابطه معکوسی پیدا کرده است، این درحالی است که زنان مسلمان و نیز غیرمسلمان سایر کشورها در این مقوله بسیار جلوتر از زنان ما هستند.
صف آرا اضافه کرد: در حال حاضر برای زنان سایر کشورها فرزندآوری نه تنها در تضاد و تعارض با پیشرفت شغلی و اجتماعی نیست، بلکه در اولویت رسیدگی به امور فردی و اجتماعی قرار دارد.
وی با بیان اینکه توانمندسازی زنان در علم و فناوری، یک نگاه تک بعدی به این جنس محسوب می شود، گفت: چنین نگاهی شاخص های مهم وجودی و نقش های کلیدی زن را مورد بی توجهی قرار می دهد، بنابراین هنگامی که دنبال پیاده سازی موضوع مدیریت زنان هستیم باید نگاه جامع و کل نگر داشته باشیم تا بتوان به نتایجی دست یافت که باعث ارتقای جایگاه اساسی و سازنده زن در خانواده و جامعه شود.
مدیر پژوهشکده زنان و مرکز مشاوره دانشگاه الزهرا با تاکید بر ضرورت اجرای برنامه هایی در راستای توانمندسازی زنان در ابعاد مختلف، یادآور شد: ارتقای دانش زنان باید از همه ابعاد بررسی شود، هنگامی که یک زن چند نقش مختلف را بر عهده دارد و باید توأمان در حیطه همسرداری، تربیت فرزند و وظایف شغلی ایفای نقش کند، سیاست گذاری و برنامه ریزی ها در جهت ارتقای دانش و توانمندی این قشر نیز باید با توجه به نقش های چندگانه اش به صورت موازی صورت پذیرد.
صف آرا، نگاه تک بعدی به نقش زنان و تمرکز بر رشد توانمندی به نفع نظام سرمایه داری را تخریب جایگاه و منزلت حقیقی و اختلال وضعیت اجتماعی زن دانست و گفت: با توجه به ظرفیت هایی که در ایران وجود دارد و نیز نگاه رشدیافته، سازنده و جامع نگر برخی از اساتید جامعه دانشگاهی، می توان وضعیتی فراهم کرد تا از این طریق بتوان احیاگر جایگاه حقیقی زن با تاکید بر طراحی خلقت بوده و به الگوسازی از چهره بی بدیل حضرت زهرا (س) و دیگر زنان اسوه عالم وجود، پرداخت.
رئیس شورای زنان فرهیخته آذربایجان شرقی نیز در این همایش با بیان اینکه این مجموعه تلاش خود را برای الگوسازی زنان جامعه و ترغیب آنها به سمت فرهنگ غنی و اصیل اسلامی را انجام می دهد، گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی از زنان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان، نشست شورای زنان فرهیخته استان با روسا، مدیران و بانوان فرهیخته عضو هیات علمی استان، شناسائی افرادی از بانوان فرهیخته دانشگاه و معرفی آنها به شورای راهبردی زنان فرهیخته و برگزاری کارگاه های آموزشی اصول و مبانی مدیریت از فعالیت های مهم این شورا است.
ملیحه پورستار ، شیوع رفتارهای مغایر با فرهنگ اسلامی از جمله اعمال جراحی زیبائی را از سناریوهای تهاجم فرهنگی غرب علیه پایه های نظام اسلامی به ویژه در میان نسل جوان قلمداد کرد.
وی ، دلیل اصلی ترغیب زنان به جراحی های زیبائی را بیشتر مربوط به مسایل روانی و احساس کمبودهای فردی در میان این قشر بیان کرد.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز نیز در این همایش، مراکز دانشگاهی را بهترین و مناسب ترین مکان برای جلب توجه دانشجویان و نسل جدید به فرهنگ ایرانی - اسلامی بیان کرد و گفت: دانشگاه ها باید حساسیت لازم و کافی درباره ابعاد مختلف تهاجم فرهنگی بیگانگان را داشته باشند.
محمد نریمانی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی همواره مهد پرورش نخبگان، دلاورمردان و ولایت مداران بوده است که نمونه ای از آنها شهید وحید فرهنگی فارغ التحصیل رشته مکانیک گرایش ساخت و تولید این واحد دانشگاهی امروز به خیل عظیم شهدای مدافع حرم پیوست.
وی اظهار کرد: طی دو سال اخیر شورای بانوان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز توانسته است فعالیت های چشمگیری داشته باشند و امسال همایش زنان و پیشرفت جامعه را در سطح ملی برگزار می‌ کند.
نریمانی ادامه داد: شناخت وضعیت و قابلیت های زنان عضو هیات علمی، کارکنان و دانشجویان واحدها و مراکز دانشگاهی در زمینه های مختلف، حمایت از زنان فرهیخته و توانمند دانشگاهیان استان و رفع موانع و فراهم آوردن بستر لازم جهت ارتقای جایگاه آنان در عرصه های مختلف، دستیابی زنان فرهیخنه استان ها به فرصت های برابر در عرصه های مختلف علمی و مدیریتی و توجه به سلامت جسمانی و روان شناختی زنان از اهداف این شورا است.
به گزارش ایرنا، در همایش یکروزه ملی زنان و پیشرفت جامعه تعداد 35 عنوان مقاله در قالب سخنرانی و پوستر ارایه شد.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشار: عزیزی راد
3038/518

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۱۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، نرجس نیازمند بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم گفت: کمیسیون زنان و خانواده در اردیبهشت ماه سال گذشته و به دنبال مطالبات بانوان قمی در شورای اسلامی شهر قم تشکیل شد.

رییس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم افزود: در ابتدای دوره فعالیت شورای شهر قم در دوره ششم کارگروهی مباحث مربوط به زنان و بانوان را دنبال می کرد و موضوعات متناسب با این حوزه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: موضوع جوانی جمعیت، حمایت از مشاغل خانگی در راستای تقویت اقتصاد خانوارها و همچنین حمایت از محافل قرآنی بانوان در راستای تقویت تربیت دینی از اولویت های کمیسیون زنان و خانواده شورای شهر قم بوده است.

نیازمند ادامه داد: ۱۳ بوستان در سطح شهر قم به منظور برپایی بازارچه هایی برای حمایت از تولیدات خانگی مورد پیگیری قرار گرفت.

وی عنوان کرد: تقویت امر ورزش بانوان از مطالبات خانم ها بوده که در این راستا در برخی از بوستان ها ورزش صبحگاهی راه اندازی شد و به دنبال گسترش ورزش همگانی در سطح شهر قم هستیم.

رییس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه امسال در شهر قم برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088185

دیگر خبرها

  • چرا برای کاهش وزن نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • چرا نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • نامطمئن بودن روش پیکر تراشی برای لاغری
  • چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • شرم از بدن
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم