Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه اعتبارات قطره چکانی جوابگوی هزینه های کلان پروژه های عمرانی نیست، گفت: باید تدابیری بیاندیشیم تا پروژه های استان، برای جذب اعتبارات در اولویت قرار گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در جلسه بررسی طرحهای ملی استان مرکزی جهت درج در لایحه بودجه سال ١٣٩٧گفت: با توجه به شرایط فعلی، وضعیت بودجه کشور در سال ۹۶ و ۹۷ در بخش عمران تعریف ویژه‌ای ندارد و باید با اتخاذ تدابیر و سیاست های دیگر پروژه های عمرانی را به درستی اجرایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه اعتبارات قطره چکانی جوابگوی هزینه های کلان پروژه های عمرانی نیست، اظهار کرد: باید تدابیری بیاندیشیم تا پروژه های مهمتر که امسال قابلیت اجرایی در استان دارند، برای جذب اعتبارات در اولویت قرار گیرند که لازم است همه به صورت مشترک این پروژه ها را پیگیری کنند.

وی با تاکید بر اینکه نباید در بودجه به درآمدهای نفتی متکی بود، ادامه داد: در شش ماه نخست امسال صادرات نفت کشور کاهش داشته است.

امام جمعه اراک بیان کرد: با توجه به سیاست های رئیس جمهور جدید آمریکا، توطئه های جهانی بر علیه جمهوری اسلامی ایران و شرایطی که آل سعود در منطقه به وجود آورده است، نمی توان بر روی درآمدهای نفتی حساب ویژه ای باز کرد.

وی اضافه کرد: دولت و مجلس در این شرایط باید بر روی یارانه و قیمت حامل های انرژی برنامه ریزی خوبی داشته باشند تا بخشی از درآمدهای دولت از این طریق تامین شود.

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه سهم تولید در هدفمندی یارانه ها پرداخت نشده است، افزود: قرار بود ۳۰ درصد از درآمدهای هدفمندی یارانه ها به بخش تولید کشور تزریق شود که این مهم محقق نشده است. اگر این امر صورت گرفته بود امروز تولید کشور وضعیت بهتری داشت.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه افزایش مالیات در شرایط موجود راهکار مناسبی برای تامین درآمدهای دولت نیست، ادامه داد: هم‌اکنون هزینه تولید در کشور در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار بالاست اگر این موضوع به درستی مدیریت نشود درهای کشور برای ورود قانونی و غیر قانونی واردات گشوده می شود.

چانه اعتبارات استان مرکزی از محل اعتبارات ملی کم است

سید علی آقازاده، استاندار مرکزی نیز در ادامه این جلسه گفت: در این روزها که در آستانه تدوین بودجه سال آینده کشور هستیم باید پروژه های اولویت دار استان را شنایی کنیم و برای تامین اعتبارات اجرایی شدن آنها اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهیم.

آقازاده با اشاره به اینکه اعتبارات سال آینده نسبت به امسال کاهش داشته است، افزود: مجمع نمایندگان و مدیران دستگاه های اجرایی باید با اتحاد و همدلی در جهت جذب اعتبارات تلاش کنند.

وی ادامه داد: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته روز سه شنبه ۲۳ آبان ماه همراه با مجمع نمایندگان استان جلسه ای را با رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می کنیم.

استاندار مرکزی اظهار کرد: همچنین در تلاش هستیم با هماهنگی هایی که با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام می دهیم، برای پروژه های استانی، اعتبارات ملی جذب کنیم.

 آقازاده با اشاره به اینکه چانه اعتبارات استان مرکزی از محل اعتبارات ملی کم است گفت: پیگیر هستیم که شاخص اعتبارات ملی استان مرکزی را در بودجه سال ۹۷ افزایش دهیم.

وی با انتقاد از پرداخت نقدی یارانه ها به مردم گفت: می توان با هدفمند کردن این یارانه و هدایت آن به سمت تولید و زیر ساخت های کشور، علاوه بر اینکه بخشی از کمبود اعتبارات را جبران کنیم رشد و توسعه را برای کشور به ارمغان آوریم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۴۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است

رئیس شورای شهرستان بن گفت: بخش شیدا از لحاظ زیرساختی بسیار ضعیف است و تقاضا می‌شود به این بخش در تخصیص اعتبارات نگاه ویژه‌ای شود.

محمود بهارلویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه بخش شیدا از لحاظ زیرساختی بسیار ضعیف است و تقاضا می‌شود به این بخش در تخصیص اعتبارات نگاه ویژه‌ای شود، اظهار کرد: اخذ مجوز ماده ۲۳ برای سالن ورزشی، ورودی و خروجی شهر یان‌چشمه جهت ایجاد میدان و بلوار ورودی و تخصیص اعتبار بهره‌برداری فاضلاب شهر بن پس از گذشت قریب به ۳۵ سال از کلنگ‌زنی پروژه، از مطالبات اولویت‌دار مردم این شهرستان است.

وی افزود: تخصیص اعتبار جهت بهره‌برداری سه‌راهی بارده به تومانک و احداث زیرگذر یا روگذر نیز از دیگر تقاضاهای مردم شهرستان است.

رئیس شورای شهرستان بن با اشاره به لزوم تخصیص اعتبار جهت بهره‌برداری جاده ترانزیتی بن به سد زاینده‌رود اضافه کرد: ۲۰ میلیارد از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی به شهرستان تعلق گرفته است و تکمیل این جاده باید در اولویت قرار گیرد.

بهارلویی تاکید کرد: تدابیر لازم در خصوص آسفالت و زیرسازی معابر روستاهای حیدری، شیخ شبان، بارده، تومانک، لارک، آزادگان، پهنا، شهر وردنجان و شهر بن، همچنین احداث زیرگذر یا روگذر روستای لارک و ترمیم و روکش آسفالت جاده پهنا به آزادگان اتخاذ شود.

کد خبر 749185

دیگر خبرها

  • اعتبارات طرح‌های آبرسانی دو سال اخیر استان مرکزی با بودجه عمرانی ۱۰ سال استان برابری می‌کند
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی
  • موافقت مجلس با جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۳
  • مجلس با جدول اعتبارات «طرح‌های عمرانی» موافقت کرد
  • تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت