Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@16:27:04 GMT

همایش «کتاب، کودک، معلم» در شیراز برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۵۶۱۹۰

همایش «کتاب، کودک، معلم» در شیراز برگزار شد

شیراز- همایش «کتاب، کودک، معلم» در اولین روز هفته کتاب با حضور مسئولان اداره کل کتابخانه های عمومی و اداره کل آموزش و پرورش استان در دبستان ابتدایی دکتر حسابی شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس، این برنامه با هدف افزایش ارتباط میان کودکان و دانش آموزان با کتاب و کتابخانه برپا شد و اهدای بیش از ۱۵۰ جلد کتاب به کودکان، معرفی کتاب توسط دبیران و دانش آموزان این مدرسه و قصه گویی و شعرخوانی کتابداران کودک کتابخانه های عمومی از بخش های این همایش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه کتابخانه عمومی ویژه کودکان در شیراز وجود دارد

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی فارس در ابتدای این همایش در جمع دانش آموزان با اظهار خرسندی از برگزاری جشن کتاب در این مدرسه و شروع برنامه های هفته کتاب با حضور دانش آموزان ابتدایی گفت: ما از حضور شما دانش آموزان عزیز بسیار خرسندیم چرا که  انرژی هایی که ما از شما میگیریم موجب می شود تا بتوانیم این هفته را خیلی خوب و با برنامه هایی متنوع  و انگیزه بیشتر ادامه دهیم .

منوچهری با اشاره به اینکه در شهر شیراز ۳ کتابخانه ها به صورت ویژه و مخصوص به کودکان و نوجوانان خدمات ارائه می دهند، گفت: این کتابخانه ها به خوبی مجهز شده اند و از امکانات لازم برخوردارند به نحوی که هر روز برنامه های از جمله قصه گویی؛ شاهنامه، حافظ، گلستان و مثنوی خوانی، نمایش فیلم، مسابقات فرهنگی گوناگون و ... در آن ها برگزار می شود.

او یادآور شد: در کتابخانه های عمومی فضایی برای دانش آموزان و والدین فراهم شده و برای هرکدام بخش ویژه ای پیشبینی شده است تا دانش آموزان یتوانند به همراه والدینشان از کتابخانه ها استفاده نمایند؛ این در حالی است اگر عضو یک کتابخانه بشوید می توانید از همه کتابخانه ها کتاب بگیرید.

سرپرست کتابخانه های عمومی استان با تاکید بر اینکه کتاب بهترین دوست برای ماست و اگر ما امروز کتاب بخوانیم در آینده برای حل مسائل و مشکلاتمان با مسئله ای مواجه نخواهیم شد، خطاب به دانش آموزان گفت: اگر امروز کتاب بخوانیم اطلاعاتی را که به دست می آوریم در آینده به کمک ما می آیند و آینده ما روشن خواهد بود، همچنین علم و دانشمان بیشتر شود و عملکردمان هم در امور تحصیلی و مدرسه بهتر خواهد شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی در ادامه با اشاره به اینکه امسال برنامه های مهم ، ویژه  و شاخصی  به مناسبت هفته کتاب در سطح استان و در تمامی کتابخانه ها در حال برگزاری است، اظهار داشت: در هفته کتاب و کتابخوانی بیش از ۸۵۰ برنامه ویژه در سطح استان برای هفته کتاب تدارک دیده شده و  رویکرد برنامه های امسال ما بر اساس کتاب خانواده است چراکه  اعتقاد داریم اگر توجه به کتاب و امرکتابخوانی از خانواده شروع شود فرهنگ کتابخوانی خیلی بهتر در نسل آینده نهادینه می شود و خانواده می تواند در این خصوص نقش مهمی را ایفا نموده و به عنوان پرچم دار فرهنگ کتاب و کتابخوانی معرفی بشود.

منوچهری با تشریح برنامه های هفته کتاب، افزود: مهمترین برنامه ای که در این هفته پیش بینی شده است افتتاح بزرگترین بخش کودک در شهرستان فسا و  همچنین اجرای طرح «اینترنت رایگان» برای همه اعضای کتابخانه های عمومی است که در این هفته ۲۰ درصد از کتابخانه ها این قابلیت در آنها ارائه می شود. وی از دیگر برنامه های اجرایی در این هفته به برنامه رونمایی از آثار نویسندگان استانی اشاره کرد و افزود: در قالب این طرح که در شهرستانهای مختلف استان در حال برگزاری است از کتاب های متناسب با فرهنگ مردم هر منطقه که توسط خود نویسندگان بومی آن مناطق نگاشته شده رونمایی شده و این کتاب ها به شهروندان معرفی می شوند.

قفسه کتابخانه مدارس باید بر روی دانش آموزان باز باشد

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه زمانی دانش آموزان به کتاب و کتابخوانی روی می آورند که کتابخانه های مدارس قفل وکلید نداشته و درب هیچ کتابخانه ای بسته نباشد، گفت: دانش آموزان وقتی که کتاب علاقه مند می شوند که بتوانیم در آنان شوق و انگیزه بیشتری ایجاد کنیم و علاوه بر سهولت دسترسی، سعی کنیم تا از راه های گوناگون مختلف جذابیت کتاب و کتابخانه ها را برایشان بیشتر کنیم .

علی عسکر جمشیدی با تأکید بر اینکه توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از اولویت های مسئولان آموزش و پرورش است، افزود: در راستای توسعه وترویج بحث کتاب و کتابخوانی در حوزه آموزش و پرورش اقدامات بسیاری صورت گرفته است، چاپ و توزیع مجلات رشد با محتوا های بدرد بخور و تخصصی ویژه دانش آموزان و ویژه اولیاء، ترویج فرهنگ استان، شناسایی مفاخر علمی از طریق مطالعه آثار شان به ویژه در بحث گلستان خوانی و اجرای نمایشنامه و تاتر عروسکی از آثار سعدی از جمله این اقدامات است.

او در ادامه  به مدیران و مربیان مدارس توصیه کرد: کتابخانه های مدارس ما باید باز باشد و هیچ کمد کتابخانه ای نباید قفل داشته باشد، حتی دفتر اماناتی هم نباشد تا دانش آموزان بتوانند به راحتی با مراجعه به کتابخانه ها کتابهای مورد علاقه و نیازشان را امانت بگیرند و مطالعه نمایند و برگردانند. همچنین کتابخانه ها باید در فضایی مناسب و در دسترس دانش آموز باشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۶۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۲۰ دانش آموز برتر استان یزد تجلیل می‌شوند‌

مدیرکل آموزش و پرورش ‌یزد با اشاره به برنامه‌های هفته معلم گفت: در کنار برنامه‌های تجلیل از معلمان و گرامیداشت هفته معلم، ۳۲۰ دانش آموز برتر استان ‌تجلیل می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدکاظم رحیمی نژاد در نشست خبری که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم برگزار شد با اشاره به اینکه جایگاه و رسالت سنگین معلمان اظهار داشت: این رسالتی است که پیامبران الهی به خوبی و با عنایت خداوند انجام دادند و مجموعه آموزش و پرورش هم در تلاش است که بتواند این رسالت را برای تامین نیروی انسانی توانمند آینده کشور و نظام را به خوبی انجام دهد.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مطهری(ره) و تبریک روز و هفته معلم به تمامی معلمان تصریح کرد: قرار نیست که روز معلم را صرفا برای آموزش و پرورش مصادره کنیم بلکه معتقدیم که این اتفاق از خانواده شروع می‌شود و تا سطوح عالی همه برای تربیت نسل‌، مسئول و نقش‌آفرین هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: بزرگترین سرمایه آموزش و پرورش اعتماد عمومی است و اینکه مردم آموزش و پرورش را از آن خود می‌دانند و فرزند خود را برای مسائل تربیتی و آموزشی بسپارند برای ما بسیار ارزشمند است.

رحیمی‌نژاد این سرمایه را حاصل ده‌ها سال تلاش، همت، صداقت، ایثارگری، گذشت، پدری و مهربانی مجموعه آموزش و پرورش دانست و افزود: در همین هفته و در کنار برنامه‌های مقام معلم، پنجشنبه 13 اردیبهشت برنامه به توان 30 که مربوط به افتخار سی‌امین سال برتری استان یزد در کنکور و تجلیل از برترین‌های دانش‌آموزی استان در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه یزد رتبه دوم کشور را در مجموعه مسابقات پنج‌و‌هشت‌گانه دانش‌آموزی کشور کسب کرده بیان کرد: بیش از 320 نفر از دانش‌آموزان برتر استان در این برنامه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد افزود: تمام سعی ما این است که برنامه‌ها به جای اینکه ما را منحصر به سمت معرفی چند نفر از جامعه چند هزار نفری تعلیم و تربیت کند، به دنبال این است که جامعه را متوجه آن کند که پیشرفت و ترقی مدیون چه کسانی است.

رحیمی‌نژاد خاطرنشان کرد: جامعه باید بداند که اگر به دانایی و تلاش در جهت دانایی تلاش کرد قطعا توانایی هم اتفاق می‌افتد و بخش عمده‌ای از این جریان از کانال تعلیم و تربیت می‌گذرد و به همین دلیل باید این جایگاه، تلاش و کوشش همیشه متعالی تلقی شود تا اهداف آن محقق شود.

وی در ارتباط با برنامه‌های این هفته گفت: برنامه زنگ سپاس معلم و تجلیل از معلمین مدارس، تجلیل از معلمان فرزند شهید، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی در هفته معلم ویژه همکاران آموزش و پرورش، رژه سپاس معلم و رونمایی از مستندی ویژه استاد قلم سیاه از جمله برنامه‌های این هفته در استان یزد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، همایش پیاده روی خانوادگی، برنامه رخصت معلم با هدف گسترش ورزش پهلوانی و تقدیر دانش آموزان از معلمان را از جمله دیگر برنامه‌های این هفته دانست و گفت: در برنامه رخصت معلم یک هزار دانش آموز در مجموعه سالن 9 دی زمزم حضور خواهند داشت.

رحیمی‌نژاد افزود: تشکیل شورای اداری استان با حضور یک نفر از معلمان و مدیران مدارس استان و تجلیل مدیران از معلمان خودشان هم از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی ویژه معلمان، برگزاری شب شعر، جشن روز بزرگداشت مقام معلم، ویژه‌ برنامه‌های صدا و سیما در این هفته و پرداختن به موضوع معلم در این برنامه‌ها از جمله دیگر برنامه‌های این هفته است.

انتهای پیام/781/.

دیگر خبرها

  • ۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه در طول هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۳۲۰ دانش آموز برتر استان یزد تجلیل می‌شوند‌
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری