Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-29@03:04:49 GMT

سرمایه گذاری نمایشی اروپایی‌ها در ایران

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۶۹۷۶

سرمایه گذاری نمایشی اروپایی‌ها در ایران

نماینده مردم آمل: سفر هیات اقتصادی اروپا به ایران با هدف تاسیس دفتر در ایران است؛ بنابراین قصد آن‌ها از این سفر‌ها ارائه خدمات اقتصادی یا سرمایه‌گذاری نیست.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو؛ عزت الله یوسفیان ملا با اشاره به سفر هیات ۷۰ نفره اقتصادی اروپا به ایران اظهار داشت: سفر هیات اقتصادی اروپا به ایران با هدف تاسیس دفتری در ایران است، بنابراین به نظر می‌رسد که قصد آن‌ها از این سفر‌ها ارائه خدمات اقتصادی یا سرمایه گذاری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در نهایت با ایجاد دفتر اتحادیه اروپا در کشور موافقت نمی‌کند، بیان داشت: در گذشته تجربیات متعددی از همکاری‌های اقتصادی و ارائه خدمات را داشته ایم، کشور ژاپن قبل و تا حدودی بعد از انقلاب در زمینه برداشت برنج پر محصول خدمات خوبی به ایران ارائه کرد و کشورهای دیگر در زمینه اصلاح بذر و افزایش بهره وری اراضی، حفاظت از محیط زیست برنامه هایی داشته اند.
نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه ارائه خدمات اقتصادی از سوی اروپایی‌ها جاذبه‌های بسیاری برای آن‌ها دارد، گفت: با این حال آن‌ها ارائه این خدمات را به ایجاد دفتری در ایران پیوند می‌زنند تا به واسطه آن بتوانند در امور سیاسی و حقوق بشری ما دخالت کنند که ما همواره اعلام مخالفت کرده ایم.
وی با این حال از ارائه خدمات بدون چشم‌داشت اروپایی‌ها استقبال کرد و اظهار داشت: اگر اروپایی‌ها بدون چشم‌داشت در مسائل کشاورزی از جمله پرورش گل و گیاه و بهره برداری از اراضی برنج خدماتی ارائه کنند از آن استقبال می‌کنیم البته آن‌ها می‌توانند که بعد از ارائه خدمات در این زمینه‌ها سرمایه گذاری کنند.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه برخی کشورهای اروپا از جمله فرانسه مواضعی علیه ایران دارند، بیان داشت: اروپایی‌ها بعداز برجام خیزبلندی برای برقراری روابط با ایران برداشتند، اما نتیجه سفر هیات‌های اقتصادی به چند قرارداد مانند توتال ختم شد که این قرارداد نیز ارتباطی به سفر‌ها نداشت بلکه به همت وزیر نفت چنین سرمایه هایی جذب شد.
اروپایی‌ها در زمینه توسعه خطوط ریلی و جاده‌ای سرمایه گذاری نمی‌کنندیوسفیان ملا با بیان اینکه اروپایی‌ها در بخش‌های زیرساختی خدمات ارائه نمی‌کنند، گفت: انتظار می‌رود که اروپایی‌ها در بخش هایی، چون توسعه خطوط ریلی و جاده‌ای سرمایه گذاری کنند، اما در نهایت در موضوعاتی، چون خودرو که زودبازده است حضور پیدا می‌کنند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با این شرایط اعتقاد دارم که سفر هیات‌های اروپایی نمایشی است و با طرح مسائل اقتصادی به دنبال اهداف سیاسی خود در ایران هستند. منبع: خانه ملت

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۶۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند

به گزارش همشهری آنلاین، باشگاه خبرنگاران نوشت: علی آبادی درباره صادرات خودرو به آفریقا گفت: در خودرو هر چقدر هم خودمان به خود انتقاد وارد کنیم اما نامدار هستیم زیرا تولیدکننده ایم. پارسال بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو تولید شد و امسال این عدد بیشتر خواهد شد.

علی آبادی تاکید کرد: امروز خودرو تبدیل به کالای سرمایه‌ای شده بنابراین باید در این حوزه جهش تولید رخ دهد تا خودرو ماهیت سرمایه‌ای خود را از دست دهد و اگر کسی خودرویی خرید در پارکینگ گذاشت بداند که این خودرو دیگر حالت سرمایه برای او ندارد.

وی افزود: هم کشورهای آفریقایی و همسایه و هم برخی از کشورهای اروپایی طالب خرید خودروی ایرانی هستند.

علی آبادی تصریح کرد: واردات و صادرات مکمل هم هستند و حتی اگر به اندازه دنیا هم تولید کنیم باید واردات انجام شود. ما در حوزه خودرو نیاز به تنوع داریم منتهی برای حمایت از ساخت داخل مقرراتی می‌گذاریم. در حوزه خودرو در آستانه رقابت با دنیا باید قرار گیریم نه در رقابت با خودمان. اگر خودمان را به این رقابت‌ها نرسانیم شکست می‌خوریم و همین چیزهایی را که هم داریم از دست می‌دهیم.

وی تاکید کرد: هر کالایی که نتواند صادر شود یعنی برنامه در آن حوزه جامع نیست.

کد خبر 847863 برچسب‌ها خبر مهم خودرو - ایرانی

دیگر خبرها

  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو ارائه می‌شود
  • اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری
  • گیلان با ۹۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد