Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@13:37:36 GMT

ضرورت کاهش هزینه‌های جاری دولت با حذف وابستگی به نفت

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۷۱۷۶۶

ضرورت کاهش هزینه‌های جاری دولت با حذف وابستگی به نفت

شاهرود - دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش هزینه‌های جاری دولت به ویژه در زمینه وابستگی به فروش نفت، بزرگترین موضوعی است که باید در بودجه بندی سال آینده مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس، سیدحسن حسینی شاهرودی درباره جهت گیری هایی که دولت باید در تنظیم بودجه سال آینده در نظر گیرد، اظهار کرد: کاهش هزینه های جاری دولت، بزرگترین موضوعی است که باید در تدوین بودجه سال آینده در نظر گرفت چرا که در چند سال گذشته هزینه های دولت به شدت متراکم و بزرگ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این موضوع باعث شده تا کل بودجه عمرانی کشور به کمتر از ۱۰ درصد و حتی در برخی موارد به پنج درصد برسد؛ به عبارتی دولت ۹۰ درصد برای خود هزینه می کند تا پنج یا ۱۰ درصد برای مردم خدمتی ارائه دهد و یا کار عمرانی انجام شود.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس همچنین تأکید کرد: این بدنه سنگین و متراکم دولت باید تا حد ممکن کوچک و هزینه ها کاهش یابد.

حسینی شاهرودی در پایان گفت: در زمینه کاهش هزینه ها نیز باید بحث وابستگی به فروش نفت و ارز و دلار حاصل از آن به حداقل میزان ممکن کاهش یابد تا از این طریق به بی اثر شدن و یا کمرنگ شدن آثار تحریم ها در جامعه اقتصادی دست یابیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۱۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران

بررسی داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی نشان می‌دهد بارش‌ها در کشور از ابتدای سال آبی جاری ۷ اردیبهشت ۱۲.۷ درصد کاهش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا 7 اردیبهشت ماه امسال بیشترین کاهش بارش با منفی 40.8 درصد مربوط به استان قزوین است.

بارش‌ها در استان سمنان 40.5 درصد و در تهران 38 درصد کاهش یافته است.

در 25 استان کشور بارش‌ها کاهش یافته است که می‌توان به هرمزگان با کاهش 25.5 درصدی، گیلان با رشد منفی 26.3 درصد (کاهش 175.7 میلیمتری بارش‌ها)، فارس کاهش 28.3 درصد، بوشهر با 27.2 درصد و البرز با کاهش 25.2 درصد اشاره کرد.

در 6 استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان،‌کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد بارش‌ها مثبت شده است. میزان کاهش بارندگی‌ها در استان تهران 86.4 میلیمتر در مقایسه با دوره بلندمدت است. در استان قزوین کاهش بارش‌ها 102.5 میلیمتر بوده است.

در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تا 7 اردیبهشت ماه (دیروز) 12.7 درصد بوده است. به‌عبارت دیگر بارندگی‌ها در پایتخت در بازه اشاره شده 25.9 میلیمتر کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • هزینه 5 میلیونی برای هر ایرانی/ ماجرا چیست؟!
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • اسلحه واجب‌تر از نان شب؛ رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی
  • رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی در سطج جهانی
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در خلیل‌آباد بعد از ۲۰ سال