Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری ششمین جشنواره شکوفا با رویکرد جدید در محلات شهر تهران خبر داد. به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، امین یاوری در نشست مدیران برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت‌های امور اجتماعی مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران اظهار داشت: تاکنون ۵ دوره از جشنواره شکوفا (شهروند کارآمد و فناوری اطلاعات) در شهر تهران برگزار شده که امسال نیز ششمین جشنواره را در سطح محلات ۳۵۴ گانه برگزار خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی جشنواره شکوفا را مقدمه‌ای برای دستیابی به شهر هوشمند دانست و افزود: ما در سطح محله‌های تهران تمام تلاش خود را بکار گرفته ایم تا استعداد‌های جوان را شناسایی نماییم. اما باید برای بهره گیری از این استعداد‌ها بویژه برگزیدگان این جشنواره در مدیریت شهری تدبیری بیندیشیم.یاوری با بیان اینکه در جشنواره شکوفای سال گذشته جمعیت قابل توجهی در این مسابقات شرکت کردند، افزود: نوجوانان و جوانان بیشترین قشر شرکت کننده در این جشنواره بوده اند که باید برای این مخاطبان که جزو آینده سازان کشور به شمار می‌روند، برنامه ریزی کنیم. وی در بخش دیگر سخنان خود بر لزوم اثربخشی فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در محلات تاکید کرد و خواهان همکاری مدیران برنامه ریزی و توسعه شهری حوزه معاونت اجتماعی مناطق ۲۲ گانه در جمع آوری ارزیابی‌های هشت ماهه نخست امسال شد.مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، همکاری مدیران برنامه ریزی مناطق ۲۲ گانه برای برگزاری ششمین جشنواره شکوفا، هفتمین جشنواره ساب پرتال محلات و ارزیابی‌های هشت ماهه حوزه اجتماعی، فعال سازی خانه‌های آی تی در محلات، برقراری تعامل مناسب با مدیران محلات و شورایاران، بروزرسانی پرتال محله‌ها و کاربردی شدن آن برای شهروندان را خواستار شد.یاوری اظهار امیدواری کرد که با تغییر رویکرد مدیریت شهری جدید، جایگاه و ساختار مدیران برنامه ریزی مناطق در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز متناسب با شأن و حوزه عملکردی آنان تعریف و تعیین شود.همچنین میثم مجیدی معاون فناوری اطلاعات و کنترل عملکرد اداره کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز طی سخنانی به تشریح برنامه‌های ششمین جشنواره شکوفا و هفتمین جشنواره ساب پرتال محلات پرداخت و گفت: امسال نیز مطابق سالیان گذشته جشنواره شکوفا را در سطح محلات و مناطق شهر تهران برگزار خواهیم کرد. وی با اشاره به تغییر فرآیند و روش اجرایی جشنواره شکوفا گفت: امسال این جشنواره با بروزرسانی محور‌ها و موضوعات جشنواره آماده شده که پس از تصویب نهایی شورای سیاستگذاری جشنواره به مناطق ابلاغ و سامانه شکوفا فعال خواهد شد.مجیدی با تاکید اینکه بناداریم جشنواره امسال را پربارتر از گذشته و با اثربخشی بیشتر برگزار کنیم، افزود: در این زمینه از نقطه نظرات و تجارب دوستان در اتاق‌های فکر و کمیته‌های زیرمجموعه جشنواره بهره خواهیم گرفت تا بتوانیم نقاط ضعف گذشته را به نقاط قوت تبدیل کنیم.در ادامه این نشست، مدیران برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت‌های امور اجتماعی مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران نیز دغدغه ها، نظرات و پیشنهادهای خود در خصوص حوزه‌های مختلف زیرمجموعه خود را مطرح کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۴۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، اولین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان با حضور معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار برگزار شد.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری و مدیرکل راه و شهرسازی استان در این جلسه  گفت: در حال حاضر در 9 شهر خراسان جنوبی  با جمعیت 333 هزار و 511 نفر که شامل 33 درصد از جمعیت استان می شود محلات هدف مستقر هستند.

مودی با بیان اینکه مجموع مساحت هدف بازآفرینی  در استان 654 هکتار است، افزود: 79 طرح در محلات در دست اقدام است که تاکنون 65 طرح تحویل شده و تعداد 8 طرح در حال انجام است که پیشرفت فیزیکی آن 94 درصد می باشد. 

همچنین دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری در این جلسه ضمن بیان گزارشی از وضعیت بازآفرینی شهری استان  و پروژه های بند تبصره 11 قانون بودجه 1402 ، سند ملی توانمند سازی و سکونتهای غیر رسمی نیز  ارائه و دراین خصوص بحث و تبادل نطر صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان
  • زمان برگزاری نشست مشارکت در بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود