Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز- ایرنا - دبیر کل سازمان جهانی گمرک، گمرک ایران را یکی از موفق ترین گمرک ها در بین گمرک کشورهای عضو این سازمان دانست و گفت: تجارت، موتور توسعه تمامی کشورها محسوب می شود و گمرک در این زمینه، نقش بسیار زیادی ایفا می کند.

به گزارش ایرنا، کونیو میکوریا روز یکشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی از تبریز به عنوان شاهراه ارتباطی با دنیا نام برد و اعلام کرد: سازمان جهانی گمرک، 182 عضو( کشور) دارد و جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از بهترین و قدیمی ترین اعضای این سازمان محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین بر ضرورت توسعه همکاری های متقابل فی ما بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان جهانی گمرک تاکید کرد.

**تسهیل فرآیندهای گمرکی ضرورت افزایش همکاری های بین المللی
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: تسهیل و مکانیزه کردن فرآیندهای گمرکی به عنوان یکی از مهمترین اولویت های جمهوری اسلامی در جهت افزایش همکاری های بین المللی است.
به گزارش ایرنا، مجید خدابخش با اشاره به ظرفیت های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و تجاری تبریز گفت: این خطه از میهن اسلامی همواره و به خصوص در طی چندین قرن گذشته، سرآمد بوده است.
وی خطاب به میکوریا گفت: با وجود گسترش اقدامات یک عده در راستای افزایش ایران هراسی در حوزه بین المللی، شخص شما همکاری های خوبی با جمهوری اسلامی داشته اید.
وی با اشاره به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با اهمیت گمرک و فعالیت تجاری در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: توسعه ارتباطات با کشورهای جهان یکی از مهم ترین محورهای توسعه پایدار در کشورها محسوب می شود و ما نیز متناسب با قوانین و آرمان های نظام در این زمینه تلاش می کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به صادرات 1.8 میلیارد دلاری استان در سال گذشته، ادامه داد: با توجه به نقش مهم گمرک در توسعه صادرات و تسهیل واردات، ساده کردن فرآیندهای گمرکی و ماشینی کردن آن یکی از مهم ترین اولویت های جمهوری اسلامی ایران و به ویژه استان آذربایجان شرقی است.
وی همچنین با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 از رییس سازمان جهانی گمرک برای سفر به تبریز در این سال دعوت کرد.
به گزارش ایرنا، دبیرکل سازمان جهانی گمرک صبح روز گذشته (یکشنبه) وارد تهران شد و با 'مسعود کرباسیان' رییس پیشین گمرک جمهوری اسلامی ایران که در دولت دوازدهم عهده دار وزارت امور اقتصادی و دارایی شده است، دیدار کرد.
میکوریا از پیشرفت های گمرک ایران در زمینه گمرک الکترونیک و قابلیت های سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی هم بازدید کرد.
پیش از این، سازمان جهانی گمرک طرح کارشناسی مجازی گمرک ایران را که در چارچوب سامانه جامع امور گمرکی اجرا شده است، به عنوان الگوی برتر به گمرک های عضو این سازمان در سراسر جهان معرفی کرده بود.
خبرنگار: پرویز انصاری**انتشار: عزیزی راد
3071/518

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۷۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی

وزیر دفاع بلاروس در دیدار امیر آشتیانی گفت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع کشورمان با همتای بلاروسی خود در حاشیه اجلاس وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی  جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با  اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقبا پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده 51 منشور سازمان ملل متحد بود.

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

آشتیانی با اشاره به ظرفیتهای متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری ها تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیتهای موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقتنامه‌های دفاعی و تخصصی تاکید کردند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت های دانش بنیان
  • آماده تبادل توانمندی‌های ایران با کشورهای آفریقایی هستیم
  • آماده تبادل ظرفیت‌ و توانمندی‌های ایران با آفریقا هستیم
  • اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیسی: اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط است
  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت‌های دانش‌بنیان
  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند