Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - حجت الاسلام حميد رضا ارباب سليماني، مشاور ديني و فرهنگي وزير فرهنگ وارشاداسلامي گفت: فاصله گرفتن مردم از کتاب و کتابخواني يک گرفتاري فرهنگي است. به گزارش خبرگزاري روابط عمومي اداره کل فرهنگ وارشاداسلامي استان اردبيل، حجت الاسلام حميد رضا ارباب سليماني، مشاور ديني و فرهنگي وزير فرهنگ وارشاداسلامي در آيين افتتاحيه يازدهمين نمايشگاه بزرگ کتاب استان اردبيل با تاکيد بر نقش متعالي و سازنده کتاب در توسعه فرهنگي، گفت: برگزاري نمايشگاه‌هاي سراسري کتاب فرصت مناسبي براي گفت‌وگو در عرصه فرهنگ، معرفي نويسندگان و چهره‌هاي ممتاز و ترويج مطالعه فراهم مي‌کند و براي تحقق اين موضوع، يکي از مهمترين برنامه‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزاري نمايشگاه‌هاي سراسري در استان‌هاي مختلف کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهارکرد: برگزاري نمايشگاه هاي کتاب در استان هاي مختلف، به منظور ترويج فرهنگ کتابخواني است تا مردم با يافته هاي علمي جديد آشنايي بيشتري داشته باشند .
مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در امور فرهنگي و ديني بابيان اينکه پايه اصلي موفقيت ما اقتدار علمي است، افزود: کشورهاي مستبد غربي با بهره‌گيري از قدرت نظامي، فرهنگي و اقتصادي به دنبال منزوي کردن کشورهاي اسلامي بوده و ايستادگي در برابر هجمه‌هاي وسيع و دامنه‌دار دشمنان با اقتدار علمي يک وظيفه همگاني قلمداد مي‌شود.
وي اقتدار علمي کشورهاي غربي را عامل سلطه‌گري به جهان اسلام دانست و افزود: بسياري از توليدات علمي دانشگاه‌ها ترجمه آثار نويسندگان غربي است و با اين رويه امکان جهش علمي و اقتدار همه جانبه کشور امکان‌پذير نخواهد بود.
وي ادامه داد: غرب مي خواهد القا کند که ايراني ها نمي توانند کارهاي علمي بزرگي را انجام دهند و اکنون به رغم موفقيت هاي علمي بزرگ کشورمان باز در برخي دانشگاه ها توليدات علمي را مي بينيم که چيزي جز ترجمه آثار غربي نيست.
ارباب سليماني گفت: اگر مي خواهيم در اين جنگ نابرابر به پبروزي برسيم راهي جز اقتدار علمي وجود ندارد و اين اقتدار علمي در سايه ترويج فرهنگ کتاب و کتابخواني بدست مي آيد .
وي بيان کرد: ضروري است ما ايراني ها اقتدار علمي خود را به اثبات رسانده و با فرهنگ سازي در امر مطالعه و کسب رتبه علمي برتر جهاني به قدرت بين المللي تبديل بشويم .
وي توجه به تربيت فرهنگي کودکان با کتاب را ضروري خواند و بيان داشت: به ويژه اين مهم بايد از سنين پايين و پيش دبستاني مورد توجه قرار گيرد.
مشاور امور فرهنگي و ديني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به ضرورت و اهميت انس مادران با کتاب نيز تاکيد کرد و افزود: زماني که مادر با کتاب اخت باشد به تبع فرزندان نيز علاقه مند به کتاب خواهند بود.
ارباب سليماني با بيان اينکه بر خلاف توليد در بخش ترويح مطالعه و توزيع کتاب با مشکل مواجه هستيم، تصريح کرد: نزديک 22 ميليون ايراني در روستاها به سر مي برند و در توزيع کتاب و دسترسي آن ها به کتاب ضروري است برنامه جامعي اجرا شود.
وي با تاکيد براين که بسياري از مناطق کشور، فاقد کتابخانه است، گفت: نبود کتابخانه هاي عمومي در بعضي از شهرها، دسترسي به کتاب را براي علاقه مندان به کتاب و کتابخوانان سخت تر کرده است.
حجت الاسلام حميد رضا ارباب سليماني، مشاور ديني و فرهنگ وزير فرهنگ وارشاداسلامي با اشاره به اين نکته که فاصله گرفتن مردم از کتاب و کتابخواني يک گرفتاري فرهنگي است، خواستار همراهي همه دستگاههاي اجرايي استان براي ترويج فرهنگ مطالعه در کشور شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۴۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید از هر فرصتی برای بیان حقایق استفاده کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات همراه دقایقی قبل با استقبال رسمی‌ سید عباس موسوی سفیر‌ ایران در آذربایجان و به منظور شرکت در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها وارد باکو پایتخت آذربایجان شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی اسماعیلی پیش از ترک تهران درباره اهداف این سفر گفت: مجمع گفت‌وگوی فرهنگ‌ها نشستی است که در باکو برگزار خواهد شد و جمهوری اسلامی ایران هم در این اجلاس ضمن بیان نکات مهم، راهبردی و در حوزه تعامل فرهنگی با ملل و فرهنگ های دیگر از این سخنگاه برای بیان حقایق مختلف در حوزه فرهنگ اقلیت ها که محور گفت و گو های امسال است، استفاده خواهد کرد‌.

وی افزود: با توجه به وضعیت ناعادلانه‌ای که در صحنه نظامات بین المللی داریم باید از هر فرصتی برای بیان حقایق و تنویر افکار عمومی استفاده کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: به این اجلاس به عنوان فرصتی نگاه می‌کنیم که بتوانیم برنامه ها و نگاه انقلاب اسلامی را برای نخبگان و کشورهای شرکت کننده بازگو کنیم و انشالله سخنگاهی برای بیان حقایق باشد.

وزیر فرهنگ گفت: نکته بعدی گفت و گوهایی است که طبیعتا در چنین اجلاس‌هایی با کشورهای مختلف برای تقویت تعاملات فی‌مابین استفاده می‌شود.

وی افزود: دیپلماسی فرهنگی در دولت مردمی به عنوان راهکاری جدی برای ایجاد بسترهای لازم برای گسترش تعاملات فی مابین توسط دولت دنبال می شود؛ در این راهبرد بیشتر معطوف به کشورهای دوست، همسایه، جهان اسلام و کشورهایی که در موضوعات مهم بین المللی نزدیکی راهبردی با ما دارند هستیم؛ در همین راستا تلاش می‌کنیم در فرصت اجلاس باکو گفت و گوهای مقتضی را انجام دهیم تا از نتایج آن مجموعه حوزه فرهنگی منتفع شود.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: دوستانم برنامه هایی را پیش بینی کرده اند تا بتوانیم در فرصت محدودی که به واسطه این اجلاس در اختیار داریم حداکثر استفاده را کنیم.

گفتی است، ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها که با مشارکت وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان، آیسسکو و برخی سازمان‌های بین‌المللی مانند ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، چالش‌های جهانی مربوط به گفتمان تمدنی، همکاری برای مقابله با تنفر و تقویت ارزش‌های صلح مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

پیش از این نیز پنجمین دوره مجمع گفت‌وگوی فرهنگ‌ها در اردیبهشت سال ۱۳۹۸ برگزار شده بود که در آن دوره از این مجمع ۱۴۰ کشور و نهاد بین المللی مشارکت داشتند.

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • باید از هر فرصتی برای بیان حقایق استفاده کنیم
  • آیت‌الله جنتی: معلمان مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • آیت‌الله جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • وزیر فرهنگ: دکتر مجتهدی غرب را کاملاً می‌شناخت، اما غرب زده نبود