Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@14:49:41 GMT

وضعیت تملک کارخانه تاریخی نوین شهرضا باید مشخص شود

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۰۸۹۸۱

وضعیت تملک کارخانه تاریخی نوین شهرضا باید مشخص شود

رئیس شورای اسلامی شهر شهرضا با بیان اینکه کارخانه نوین شهرضا در سال ۱۳۸۱ به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، گفت: وضعیت تملک کارخانه نوین شهرضا در دستورکار شورای این شهرستان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرضا، مهدی صالح‌پور شامگاه دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به ضرورت صرفه‌جویی مصرف آب توسط شهروندان، اظهار داشت: متاسفانه مردم شهرستان در مصرف آب صرفه‌جویی نمی‌کنند و با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله تدبیر و راه حل مناسب باید اتخاذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عدم تکمیل فاضلاب شهری با گذشت بیش از 30 سال از آغاز آن، افزود: شورای شهر مصوبه‌ای با عنوان تبصره 3 تصویب کرد که هر واحد مسکونی مبلغی را به صورت قسطی پرداخت کند که سازمان آب یا آبفا بتوانند پروژه فاضلاب شهری را کامل کند.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرضا با بیان اینکه اگر مردم خودیاری نکنند تکمیل پروژه فاضلاب سال‌ها زمان‌ می‌برد، بیان کرد: ظرفیت آرامستان فعلی شهرضا تکمیل شده است و مردم در خاکسپاری و دفن اموات با مشکل مواجه هستند.

وی با بیان اینکه مردم در رفت و آمد، به ویژه در روزهای تعطیل به آرامستان فعلی با مشکلات ترافیکی روبه‌رو هستند و مکان مناسبی برای برگزاری مراسم‌ها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: نیاز است که مکان جدیدی برای ایجاد آرامستان جدید پیش بینی شود.

صالح‌پور با اشاره به جانمایی مکانی برای آرامستان جدید شهرضا، اظهارداشت: مکانی در شرق شهرضا پیش‌بینی شده، این مکان دسترسی راحت‌تری برای مردم دارد و ما زمین برای ایجاد کمربند سبز در اختیار داریم و امکان توسعه شهر هم در آن در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به مشکل ترافیک شهر، تصریح کرد: مردم شهرستان از ترافیک هسته مرکزی شهر بسیار ناراضی هستند، متاسفانه در طرح جامع مشکلاتی وجود دارد و 51 هکتار از زمین‌های اطراف شهر را خارج از محدوده اعلام کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرضا با بیان اینکه با احداث خیابان بلوار کشاورز قسمتی از ترافیک شهر در غرب شهرضا روان سازی می‌شود، گفت: با احداث این خیابان بخشی از رفت و آمد شهروندان بدون ترافیک انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از 80 تن زباله در شهرضا تولید می‌شود و تنها 3 درصد از حجم زباله بازیافت می‌شود، افزود: هنوز در پسماند، حمل آن و تفکیک در مبدأ مشکل داریم، در این راستا با پیمانکاران بازیافت شهرضا صحبت‌هایی انجام شده که بتوانیم مشکلات زباله و تفکیک پسماند را حل کنیم.

صالح‌پور با اشاره به بازدید از محله سروستان شهرضا، بیان کرد: شبکه بهداشت اقدام شایسته و خوبی انجام داده و در محله سروستان تعداد زیادی پرسشنامه به مردم این محله داده‌اند و نیاز سنجی کرده بودند.

وی با اشاره به خواسته‌های مردم سروستان و اقدامات شهرداری در این منطقه، اظهار داشت: یکی از این خواسته‌ها آسفالت جاده ورودی محله سروستان از میدان فاطمیه تا خود سروستان بود که این مورد در شورای شهر مصوب و در سه هفته گذشته‌ انجام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرضا گفت: مورد دوم ایمن‌سازی و پیاده‌رو سازی ورودی سروستان بود که این مورد هم در دو طرف این ورودی در حال آماده سازی و خاک‌ریزی پیاده‌رو هستیم که شهروندان این محله بتوانند از این پیاده‌روها برای پیاده‌روی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: مورد مهم دیگر که در شورا مصوب شد روشنایی بلوار خاوران بود که مصوب شد 50 درصد هزینه آن توسط شهرداری و 50 درصد هزینه آن توسط اداره برق انجام شود که شهروندان بتوانند ترددی راحت‌تر و امن‌تری داشته باشند.

صالح‌پور با اشاره به بازدید از کشتارگاه شهرضا، گفت: با توجه به اینکه کشتارگاه شهرضا نیمه صنعتی است و توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و درخواست‌ها و مشکلاتی داشتند، بازدید میدانی از وضع موجود به عمل آمد.

وی با بیان اینکه میدان دام شهرضا حدود 3 هکتار است که به 29 قسمت برای نگهداری دام تقسیم شده است، بیان کرد: مقرر شد با حضور فرماندار، رئیس جهاد کشاورزی، دادگستری و رئیس دامپزشکی شهرستان جلسه‌ای برگزار شود و در زمینه واگذاری یا تحویل به افرادی که خواهان این مجموعه هستند اقدامات لازم انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرضا با اشاره به کارخانه تاریخی نوین شهرضا، گفت: کارخانه نوین شهرضا مربوط به دوره پهلوی اول است، این اثر در سال 1381 به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه اگر این کارخانه تملک شود کار بسیار بزرگی در شهرستان انجام شده، افزود: یکی از کارهای بزرگ شورای دوره پنجم باید ادامه تملک کارخانه نوین باشد، باید بودجه‌ای برای تملک این کارخانه اختصاص پیدا کند.

صالح‌پور با بیان اینکه تملک کارخانه نوین شهرضا در دستورکار شورای شهرضا است، گفت: کارخانه نوین جزو تاریخ شهرضا است و مردم و شهروندان شهر علاقه زیادی به این بنای تاریخی دارند و هر چه سریع‌تر باید وضعیت مالکیت این بنا حل شود.

انتهای پیام/

R41346/P1486/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۸۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز سه‌شنبه در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان در سال جاری، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه باید تبصره‌های قانون بودجه را به‌خوبی مطالعه کنند و سهم همه اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی خود را از قانون بودجه احصا کنند و سازمان مدیریت موظف است با اولویت پروژه‌های استانی نیمه‌تمام جمع‌بندی کند که بتوانیم برای جذب منابع اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در استان، گفت: به‌زودی یک نفر در استان به‌عنوان مسئول تأمین منابع در استان و تهران معرفی خواهد شد که متعاقب این امر، دستگاه‌ها موظف هستند یک نفر را به‌عنوان مسئول تأمین منابع خود برای پیگیری و تسهیل امور معرفی کنند.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه برای جبران عقب‌افتادگی‌های استان باید تأمین منابع صورت بگیرد، افزود: بدون تأمین منابع، امکان انجام مدیریت جهادی برای اجرای پروژه‌ها و فعالیت‌های بزرگ نیست.

شفقت با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی استان هزینه‌های باقی‌مانده تملک دارایی را حداکثر تا ۳۱ تیرماه هزینه کنند، افزود: باتوجه‌به مهلت قانونی خرج کرد تملک دارایی تا ۳۱ شهریور در این صورت می‌توان از وزارتخانه‌ها درخواست منابع کرد.

وی با تأکید بر پاسخ‌گویی سریع بر استعلام‌های قانونی دستگاه‌ها، گفت: پاسخ کارشناسی برای رد استعلام و سرعت عمل برای پاسخ‌گویی به استعلام‌ها برای پیشبرد امور در استان ضروری است.

استاندار لرستان جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان را مهم‌ترین و کلیدی‌ترین جلسه استان برشمرد و افزود: حضور تمام اعضا در این جلسه الزامی است.

کد خبر 6093627

دیگر خبرها

  • وضعیت زیرگذر کارخانه قند اصفهان پس از بارش‌های شدید
  • عضو شورای شهر بجنورد ازبلاتکلیفی کارخانه کمپوست انتقاد کرد
  • امدادرسانی به پنج مصدوم حادثه واژگونی پژو ۲۰۶
  • فهرست وفاق برای دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد
  • دستگاه‌های مشمول شفافیت در مشترک قوای ۳گانه مشخص می‌شود
  • کشف ۱۰ تن پارچه قاچاق در شهرضا
  • زمان و مدت تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس مشخص شد
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود