Web Analytics Made Easy - Statcounter

تنی چند از شهروندان قمی ساکن در منطقه نیروگاه نسبت به ضعف نظارت بر اجرای پروژه فاضلاب شهری انتقاد کرده و خواستار جدیت مسئولان مربوطه به منظور تسریع در امر خدمت رسانی و کسب رضایت مردم شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت قم فردا، اجرای 104 کیلومتر فاضلاب در مناطق 3 و 6 شهرداری قم در حالی از سال گذشته شروع‌شده است که نحوه اجرای آن با این روزها خبرساز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی جان صادق پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم معتقد است که سرعت اجرای آن بسیار خوب است و آن را یک شاهکار می‌داند اما مردم این منطقه به‌خصوص در منطقه 6 از نحوه اجرا و نظارت آن گلایه دارند.

میانگین هر کوچه 2 ماه زمان می‌برد

علی شیری از شهروندان ساکن شهرک امام حسین (ع) با انتقاد از کندی پروژه فاضلاب می‌گوید: اول باید بگویم از مسئولان باید اجرای این پروژه قدردانی می‌کنم.

وی افزود: اما باید برای نظارت و درست اجرا کردن این طرح توجه داشته باشند به‌عنوان‌مثال دو ماه از کنده شدن کوچه‌های شهرک امام حسین می‌گذرد و عبور و مرور مردم مختل شده است.

وی ادامه داد: هم‌زمان 10 کوچه یا شاید بیشتر در محله‌های مختلف حفاری می‌شود و همین کار باعث می‌شود تکمیل آن‌ها زمان ببرد.

سطح ایمنی پایین است

محمد خراقانی یکی دیگر از شهروندان منطقه 6 به خبرنگار ما گفت: اینجا انتهای خیابان 45 متری شمالی است کوچه 56 است که واقعاً از روند کاری پیمانکار فاضلاب گلایه داریم.

وی افزود: نزدیک به 3 هفته است که جلوی مغازه من را حفاری کرده‌اند اما هیچ کار خاصی انجام نداده‌اند، حتی یک درپوش برای چاه قرار نداده‌اند که جای سؤال دارد.

خراقانی بیان داشت: راحت‌تر بگویم بالای 3 هفته است که اینجا دو تا کلنگ زدند و رفتند حالا اینجا خیابان است، داخل کوچه‌ها بیش از یک ماه طول می‌کشد تا درست شود که واقعاً قابل‌قبول نیست.

مشکل بعد از اتمام کار تازه شروع می‌شود

حسین موسوی دیگر شهروند ساکن این منطقه می‌گوید: ساکن خیابان سوم خرداد کوچه 24 هستم، بیش از یک ماه از اتمام حفاری فاضلاب در این کوچه می‌گذرد اما بااین‌حال هنوز اقدام به آسفالت مکان‌های حفرشده نکرده‌اند.

وی افزود: این تنها مشکل ما نیست همان زمان هم برای حفاری و لوله‌گذاری یک ماه کوچه را بستند، الآن هم ابتدای کوچه بسته است و دریچه چاه باز است.

موسوی بیان داشت: ما از مسئولان بابت ایجاد شبکه فاضلاب در این منطقه کمال تشکر را داریم اما باید برای این پروژه نظارتی هم وجود داشته باشد.

اجرای شبکه فاضلاب با سرعت حدود 10 هزار متر در ماه

این در حالی است که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اینکه تاکنون حدود 60 کیلومتر از شبکه فاضلاب در این محدوده اجراشده است، با قدردانی از حمایت‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته، ابراز داشت: درصورتی‌که این روند ادامه پیدا کند تا پایان خردادماه سال آتی اجرای کامل 104 کیلومتر شبکه به اتمام خواهد رسید.

وی تأکید کرد: در حال حاضر اجرای شبکه فاضلاب در این منطقه با سرعت حدود 10 هزار متر در ماه در حال انجام است که انجام این حجم عملیات در یک قرارداد در کشور بی‌سابقه است.

صادق پور بابیان اینکه با بهره‌برداری از این پروژه حدود 100 هزار نفر از خدمات شبکه فاضلاب بهره‌مند خواهند شد، تصریح کرد: در حال حاضر نصب انشعابات نیز در برخی مناطق آغازشده و مابقی مناطق نیز در آینده نزدیک پس از فعال شدن شبکه فاضلاب نصب خواهد شد.

وی در پاسخ به اعتراض‌های مردم از کوتاهی‌های پیمانکار بیان داشت: به‌صورت مرتب نحوه اجرای کار رصد می‌شود و علاوه بر این مسائل پیگیری خواهد شد و تذکر می‌دهیم.

صادق پور ادامه داد: در این حجم بالای کار ممکن است در مواردی هم مشکل پیش بیاید چون کار کاملاً دستی است و توسط کارگران انجام می‌شود.

شبکه فاضلاب در مناطق 3 و 6 و همچنین تصفیه‌خانه شماره سه فاضلاب قم از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی ایجادشده و نمایندگان این بانک نیز در ماه‌های اخیر بازدیدهایی نیز از این پروژه‌ها داشته‌اند.

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۵۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است

امام جمعه اصفهان گفت: در شهرداری مدارا با مردم بسیار مهم است و روایتی از پیامبر اسلام است که می‌فرماید «بعثت علی المدارات کما بعثت علی الرساله» یعنی یکی از کارهای عظیم پیامبر (ص) که مساوی با رسالت بیان می‌فرماید مدارای با مردم است و این مدارا را باید با مردم داشته باشند تا آن معنویت اثر کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با مدیر و معاونین منطقه یک شهرداری اصفهان با اشاره به عملیات پیروزمندانه وعده صادق آن را جهشی برای ایران در دنیا مطرح کرد و اظهار داشت: قرآن کریم نیز می‌فرماید " لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا "یعنی خداوند خطاب به پیامبر (ص) می‌فرماید در آینده درمی یابید که شدیدترین دشمن نسبت به اسلام یهود است.

وی افزود: عملیات طوفان الاقصی به رژیم صهیونیستی ضربه زد و این در حالی بود که سال‌ها تلقین می‌کردند که دارای سازمان اطلاعاتی قوی هستند، اما درعملیات طوفان الاقصی هزار نفر از نیروهای حماس بدون اطلاع سرویس‌های جاسوسی مدت یک سال تمرین کرده و در این عملیات توانستند نظامیان صهیونیستی را اسیر کنند.

امام جمعه اصفهان در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت مدارای با مردم عنوان کرد: در شهرداری مدارا با مردم بسیار مهم است و روایتی از پیامبر اسلام است که می‌فرماید "بعثت علی المدارات کما بعثت علی الرساله" یعنی یکی از کارهای عظیم پیامبر (ص) که مساوی با رسالت بیان می‌فرماید مدارای با مردم است و این مدارا را باید با مردم داشته باشند تا آن معنویت اثر کند.

وی با بیان برخی از مشکلات و معضلات منازل میراثی و بلاتکلیفی برای مدیریت شهری، صدور پروانه ساخت و ساز را مهم دانست و افزود: یکی از کارهایی که می‌تواند برای شهرداری ایجاد درآمد کرده و به شهر رونق دهد این است که به زمین‌های موجود پروانه داده شود و ساخته شود و افراد را به ساخت و ساز تشویق کنیم، چرا که مشاغل فراوانی نیز بر اساس این ساخت و سازها ایجاد می‌شود و علاوه بر آن باید در اخذ هزینه پروانه‌ها با مردم مدارا شود.

آیت الله طباطبایی نژاد هم چنین به ضرورت رعایت شرایط استخدام تا پایان دوره خدمت برای کارمندان دوائر دولتی اشاره کرد و گفت: فردی که در ابتدا شرایط استخدام را قبول نموده و استخدام شده است باید تا انتها این شرایط را حفظ کند، یعنی اگر کارمند زن در اداره حجاب دارد، اما بیرون از اداره حجاب خود را بر می‌دارد باید برکنار شود زیرا قرار بوده است ملتزم به اسلام عملی و قوانین باشد.
وی هم چنین یکی از کارهای خوب شهرداری‌ها برای شهر و شهروندان را مسئله فضاسازی و زیباسازی شهر بیان کرد و ادامه داد: شهروندان به فضاسازی و زیباسازی نیاز دارند و کار مهم شهرداری اصفهان این بوده است.

برگزاری کنگره ۴۰۰ شهید منطقه یک شهردرای در ماه جاری

در ابتدای این دیدار مهندس علی رضی زاده، مدیریت منطقه یک شهرداری اصفهان به گزارشی از اقدامات انجام یافته در این شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت: منطقه یک شهرداری اصفهان در حدود ۸۱۰ هکتار بوده و ۷۹ هزار نفر جمعیت دارد و جز محله‌های قدیمی و در مرکز شهر و یک منطقه ترانزیتی است.

وی از اجرا و در دست بودن حدود ۷۶ پروژه در محدوده منطقه یک شهرداری اصفهان خبر داد و افزود: از جمله پروژه‌های شاخص پروژه مترو و پروژه اتوبان شهید خرازی بوده که اقدامات انجام شده در این اتوبان سبب کاهش حدود ۲۵ درصد ترافیک شده است.

وی اضافه کرد: پروژه بعدی پروژه بی آر تی از میدان جمهوری اسلامی به سمت پل فلزی بوده است و هم چنین حذف گلوگاه‌های داخل کوچه‌ها که ۱۸۰ گلوگاه بر همین اساس شناسایی شده و اقدام به خرید برخی پلاک‌ها شد.

وی به حضور هفتگی مدیر و معاونین شهرداری منطقه یک در محلات و مساجد برای رسیدگی به شرایط محله‌ها اشاره کرد و گفت: بازخورد این کار افزایش ۳ برابر صدور پروانه‌ها نسبت به سال گذشته بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در بحث فرهنگی یکی از اقداماتی که در دست انجام است تهیه تاریخ شفاهی محلات و ثبت خاطرات و عکس‌های محله‌ها و تبدیل آن به کتاب بوده است.

وی افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که شهرداری منطقه یک در مباحث فرهنگی در حال پیگیری است شهدای منطقه یک هستند با توجه به اینکه منطقه یک ۴۰۰ شهید دارد و همه آنها شهدای شاخص هستند کنگره این شهدا در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و هم چنین امسال پیرامون شهید بهشتی ۷ جلد کتاب آماده شده است.

کد خبر 748905

دیگر خبرها

  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • بهسازی معابر اراک برای افزایش رفاه شهروندان آغاز شد
  • رفع مشکلات معابر خاکی و پرتردد محله شهدای صفری
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری