Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم- ایرنا - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم با اشاره به حادثه خیز بودن نقاط مختلف کشور به لحاظ وقوع بلایای طبیعی گفت: تقویت زیرساخت ها و همچنین رعایت اصول فنی مهندسی در احداث مسکن و سازه های مختلف دیگر برای کاهش خسارت های ناشی از زلزله ضروری است.

به گزارش ایرنا، احد جمالی روز سه شنبه در پنجمین کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی قم در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم، اظهار داشت: ایران یکی از مستعد ترین نقاط دنیا در رابطه با وقوع زلزله است، به نحوی که هر 10 سال یک بار شاهد زلزله های ویرانگری در کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تصویب آیین نامه 2 هزار و 800 زلزله پس از حادثه سال 69 منجیل و رودبار، افزود: تا پیش از اجرایی شدن این دستورالعمل که هر گونه ساخت و ساز را مستلزم رعایت اصول فنی مهندسی می داند، تمام سازه های ساخته شده در کشور از نظر فنی کلنگی محسوب می شود، اما در ساختمان های مهم مانند بیمارستان ها، دانشگاه ها، مدارس و مراکز نظامی این مساله تا حدودی رعایت شده است.
وی با اشاره به زلزله ای که به تازگی در کشور رخ داد، افزود: برغم این که کانون اصلی این زلزله در مناطق پر جمعیت واقع نشده، ولی ضایعه بسیار سنگین بوده است.
معاون استاندار قم با اشاره به قدرت 7.3 ریشتری زلزله یاد شده، اضافه کرد: تاکنون هر زلزله ای که در کشور ایجاد شده شدت آن کمتر از هفت ریشتر بوده است.
زمین لرزه ای به بزرگی 7 و 3 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یکشنبه استان های غربی کشور را لرزاند.
مرکز وقوع این زمین لرزه استان کرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و عمق 11 کیلومتری زمین بوده است.
این زمین لرزه در پنج کیلومتری ازگله، 25 کیلومتری تازه آباد، 37 کیلومتری باینگان، 112 کیلومتری سنندج و 122 کیلومتری کرمانشاه رخ داده است.

** مدیرکل بهزیستی قم نیز در این جلسه با ارایه گزارشی از ساماندهی کودکان کار در این استان، افزود: سالانه 300 کودک کار توسط بهزیستی استان جمع آوری می شود و این اقدام از شهریورماه سال جاری به منظورسامان دهی مناسب تر این کودکان در قالب طرح حمایتی و آموزشی کودک و خانواده در حال انجام است.
رضا سلیقه افزود: در طرح جدید کودکان مذکور به وسیله مددکاران بهزیستی از خیابان ها جمع آوری و به مراکز نگهداری تحویل داده می شوند.
وی با بیان این که اکیپ ساماندهی کودکان خیابان در سطح شهر استقرار دارند و شهروندان می توانند در صورت مشاهده این کودکان محل آنها را گزارش دهند، افزود: از ابتدای اجرای طرح، 115 کودک جمع آوری شده که 80 درصد آنها کودکان کار و 20 درصد بقیه کودکان خیابانی هستند و در مجموع محل زندگی 80 درصد آنها در مناطق نیروگاه و شهر قائم قم است.
وی با اشاره به 30 مورد بازدید از منازل کودکان جمع آوری شده، از ارایه خدمات مشاوره، روانشناختی و مددکاری به آنها خبر داد و افزود: 28 کودک محروم از تحصل بودند که به مدرسه بازگردانده شدند.
سلیقه با اشاره به اجرای طرح مهرانه و ارایه بن سه میلیون ریالی جهت تهیه لوازم التحریر و و سایل مدرسه برای 168 تن از مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان، افزود: به 30 خانواده نیز اقلام غذایی و خدمات روانپزشکی ارایه، و به 17 خانواده نیز کمک هزینه مسکن داده شد.
مدیرکل بهزیستی قم همچنین با اشاره به نگهداری سالانه یک هزار دختر فراری و زن بی سرپرست و یا بد سر پرست که عمدتا در قالب متکدی هستند، افزود: بخش جعفریه یکی از بخش های پنج گانه قم به علت برخورداری از درصد بالایی از آسیب های اجتماعی جزو اولویت های بهزیستی استان است، از این رو در ماه های گذشته مجوز راه اندازی اورژانس اجتماعی و فعال شدن خط 123 برای این منطقه اخذ شده است.

** رضا سیار فرماندار قم نیز با تاکید بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت های فرهنگی دستگاه های اجرایی، افزود: اداره های آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان تمام امکانات خود را برای بحث آسیب های اجتماعی اختصاص دادند و با توجه به شناسایی 11 منطقه از استان به عنوان آسیب خیزترین مناطق باید امور فرهنگی هر یک از این مناطق با محوریت یک دستگاه انجام شود.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی** انتشار: رضا علیمحمدی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۶۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری



به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، فرماندار بروجن در نشست با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه بین فرمانداری شهرستان بروجن و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان ظرفیت‌ها و جغرافیای این شهرستان مورد توجه قرار گرفت و زمینه راه‌اندازی نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در دستور کار قرار گرفته است.
کرمی افزود: ارائه خدمات تخصصی علمی و آموزشی نجوم و رصد ویژه کودکان و نوجوانان از اهداف راه‌اندازی مرکز شهرستان بروجن به‌شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • احداث سیل بند و بندسار برای جمع‌آوری روان‌آب
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت