Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@05:44:00 GMT

ترویج فرهنگ شهادت در گرو پیوند میان جوانان و ایثار

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۱۹۵۵۶

ترویج فرهنگ شهادت در گرو پیوند میان جوانان و ایثار

سید علی قریشی در آستانه ۲۵ آبان گفت: یکی از سیاست‌های بنیاد شهید، پیوند میان جوانان و فرهنگ ایثار و شهادت است و لازمه ترویج این فرهنگ، انتقال فرهنگ ایثار به نسل آینده است که در این راستا تلاش‌های بسیاری همچون برگزاری دوره‌های آموزشی، نمایشگاه عکس و رونمایی از کتابی در مورد معرفی شهدا انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه پایداری خبرگزاری ایمنا؛ سید علی قریشی معاون فرهنگی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان در نشست خبری سالروز ۲۵ آبان ماه گفت: اصفهان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور در دوران دفاع مقدس بود اما بیشترین رزمنده را به جبهه‌ها اعزام کرد؛ این که اصفهان بیشترین شهید را در دفاع مقدس دارد به این دلیل است که رزمندگان اصفهانی در بسیاری از عملیات دفاع مقدس پیشرو بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان در رابطه با برنامه‌های پیش بینی شده برای سال‌ روز ایثار مردم اصفهان در دفاع مقدس با بیان اینکه بزرگداشت این روز برای جوانان ضرورت دارد گفت: بنیاد شهید تنها یکی از کمیته‌های بزرگداشت روز ۲۵ آبان ماه است و سایر دستگاه‌ها به خصوص فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها که متولی برگزاری برنامه‌های ویژه هستند نیز در این مسیر شریک هستند.

قریشی برگزاری مسابقه تیر اندازی با سلاح جنگی ویژه جانبازان اصفهانی، برگزاری مسابقه رالی در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۰ خودرو و با حضور خانواده ایثارگران در شهرهایی همچون فلاورجان، درچه، خمینی شهر، شاهین شهر، مورچه خورت، نطنز، کاشان و مشهد اردهال از برنامه‌هایی است که به صورت ۲۴ ساعته در روزهای بعد از ماه صفر را از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های بنیاد شهید، پیوند میان جوانان و فرهنگ ایثار و شهادت است، برگزاری دوره‌های آموزشی از برنامه‌هایی است که این سازمان در نظر دارد و در این راستا از متولیان و دبیران آموزش و پرورش در راستای پاسخگویی به مطالبات ایثارگران و انجام تکالیفی که نظام برای ترویج فرهنگ ایثار و همچنین رصد وضعیت علمی و فرهنگی ایثارگران در آموزش و پرورش تعیین کرده دعوت شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان تشریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های روز ۲۵ آبان ماه، برگزاری نمایشگاه عکس است که همزمان در استان‌های دیگر همچون آذربایجان شرقی، سمنان، قزوین نیز انجام می‌شود.

قریشی ادامه داد: از دیگر برنامه‌هایی که این سازمان در نظر دارد، حضور دانش آموزان اصفهانی در چهار نقطه شهر اصفهان است که یکی از آن‌ها گلستان شهداست چراکه این کار در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مؤثر است.

وی در رابطه با رونمایی از کتاب فرهنگ و اعلام شهدای اصفهان بیان کرد: کتاب اعلام و فرهنگ شهدا یکی از آثار فاخری است که در روز جمعه ۲۵ آبان ماه از ان رونمایی خواهد شد؛ این کتاب شامل اطلاعات همه شهدای استان اصفهان از سال ۴۲ تا سال ۱۳۹۴ است که کلید واژه‌های اصلی ایثار و شهادت در آن آمده و نیاز محققین و پژوهشگران را رفع می‌کند؛ به عنوان نمونه فراوانی تحصیلات ایثارگران، تأهل، شغل، یگان‌های اعزام کننده شامل اعزام کنندگان بسیجی یا جهادگر و غیره از اطالاعاتی است که از شهدا و ایثارگران در این کتاب آمده که بیش از یک دهه برای گردآوری مطالب آن وقت صرف شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان در رابطه با کنگره گلستان شهدا بیان کرد: ما در شرف احداث کنگره‌ای دیگر در گلستان شهدای اصفهان هستیم که اقدامات لازم برای آزادسازی اراضی اطراف انجام شده و امیدواریم با مطالبه‌گری این سازه نصب شود، همچنین ایده‌هایی همچون برگزاری مراسم‌های کوچک در خیمه فعلی  گلستان شهدا،   وجود دارد؛ در این راستا برخی عقیده دارند این خیمه باید مرمت و حفظ شود و برخی دیگر معتقدند از آنجایی که این خیمه گلستان شهدا را به دو نیم تقسیم کرده باید فعالیت آن به جای دیگر منتقل شود.

قریشی در راستای ایجاد اشتغال برای خانواده‌های ایثارگر بیان کرد: با توجه به اینکه وضعیت اشتغال جوانان مناسب نیست، دست یکایک مدیران اجرایی استان را می‌فشارم تا با همکاری لازم مسئله اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان حل شود.

وی در رابطه با وضعیت بیمه خانواده ایثارگران اظهار کرد: بیمه درمانی و بیمه تکمیلی خانواده‌های جانبازان به بیمه دی منتقل شده و این بیمه هم با جدیت فراوان در تلاش است که در روند رسالتی که در درمان ایثارگران و خانواده‌های شهدا بر دوش دارد خدشه‌ای وارد نشود؛ با این حال در رابطه با روند درمان به خانواده‌های ایثارگر توصیه می‌شود به مراکز درمانی دولتی به ویژه بیمارستان امیرالمؤمنین مراجعه کنند چراکه کادر درمانی آن از سوی بنیاد شهید است و می‌توانند خدمات بیشتری را ارائه دهند.

معاون فرهنگی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان افزود: از آنجایی تنها یک شعبه بانک دی در اصفهان وجود دارد، ما یک نفر را مسئول بررسی و رسیدگی به مشکلات خانواده‌های شهدا در خصوص ارتباط با بانک دی قرار داده‌ایم تا نمایندگی امور این خانواده‌ها را در دست گیرد و این خانواده‌ها برای استفاده از خدمات بانک دی دچار مشکل نشوند؛ که در این زمینه هماهنگی‌های لازم با بانک دی در تهران انجام شده و زمانی که بیمه دی به حل مشکل ورود پیدا نکرد بنیاد شهید وارد موضوع می‌شود تا بتواند رضایت و خشنودی این خانواده‌ها را کسب کند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۹۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی

همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی و با حضور سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید ایران ۵۹ قطعه زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد.

 در این مراسم که در فرهنگسرای هشت بهشت شهر جدید سهند برگزار شد به صورت نمادین چند فقره از قرارداد‌های واگذاری قطعات مسکونی در این شهر اهدا شد.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در آیین واگذاری این زمین‌ها گفت: در این مرحله به ۱۷۷ ایثارگر مشمول ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی مسکن زمین واگذار شد و طبق توافقی که با شرکت عمران شهر جدید سهند صورت گرفته پس از انجام فرآیند اداری در مراحل آتی ۴۲۳ نفر از ایثارگران واجد شرایط نیز صاحب زمین برای ساخت مسکن خواهند شد.
 
 سلمانی افزود: به غیر از این توافق که حاصل یک اقدام ابتکاری در سطح استان بود مصوبه پنجمین جلسه کارگروه مسکن ایثارگران در تاریخ بیست و دوم آبان ۱۴۰۲ با امضای معاون محترم رئیس جمهور و ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرعامل وقت شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید ایران مقرر داشته که در اجرایی شدن مفاد ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شرکت عمران شهر جدید سهند زمین مسکونی ۷ هزار نفر از ایثارگران واجد شرایطِ آذربایجان شرقی را واگذار کند که بنیاد شهید استان پیگیر تحقق این مصوبه در اسرع وقت است.
 
وی یادآوری کرد: حدود ۲۵۰۰ ایثارگر ساکن در آذربایجان شرقی در اولویت نخست واگذاری مسکن قرار دارند و بیش از ۵۵۰۰ ایثارگر استان در اولویت‌های بعدی واگذاری مسکن در آذربایجان شرقی هستند.
 
وی یادآوری کرد: در سنوات گذشته مجموعاً نزدیک به ۵۰۰ نفر از ایثارگران مشمول ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در آذربایجان شرقی صاحب مسکن شدند و امیدواریم با همکاری مناسب ادارات و مجموعه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان تامین مسکن همه ایثارگران واجد شرایط استان تحقق یابد.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی افزود: قانون تکلیف تامین زمین برای مسکن جامعه ایثارگران را بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار داده است و بنیاد شهید تحقق این تکلیف قانونی را با جدیت دنبال می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی