Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز – ایرنا – استاندار خوزستان بر لزوم راه اندازی موسسه آموزشی صادرات و مجمع صادرکنندگان نمونه در استان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا دکتر غلامرضا شریعتی سه شنبه در همایش روزملی صادرات و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان در سرسرای اداری سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار کرد: با توجه به اعلام آمادگی برای تاسیس اولین موسسه آموزشی صادرات در استان، لازم است معاونت اقتصادی استانداری و سازمان صنعت و معدن و تجارت همکاری های لازم را داشته باشند تا به صادرات به عنوان یک صنعت تخصصی بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بنابراین راه انداری این موسسه در راستای توسعه مراکز آموزشی و تحقیقاتی نیاز به تا هر چه زودتر مجوز صادر شود.
شریعتی بیان کرد: پیشنهاد می کنم مجمع صادرکنندگان نمونه استان نیز راه اندازی شود در صورت تقاضا حمایت های لازم برای صدرو مجوز انجام می شود و راه اندازی آن به ارتقای وضعیت موجود می انجامد و حوزه معاونت سیاسی و اجتماعی باید در این خصوص همراهی کند.

**پایین بودن ارزش افزوده برخی اقلام از مشکلات اصلی صادرات
استاندار خوزستان ادامه داد: عملکرد بانکهای استان در بخش های مختلف صادراتی ناچیز است و برنامه منسجم و قوی در این خصوص وجود ندارد.
وی اظهار کرد: از مشکلات اصلی صادرات استان و کشور، پایین بودن ارزش افزوده برخی از اقلام صادراتی است که البته رو به رشد است و عدم وجود امکانات کافی، تشویقات، تسهیلات و ناچیز بودن سرمایه گذاری در این حوزه از مشکلات صادرات است.
شریعتی ادامه داد: از جمله راه های پیشنهادی برای تسهیل در امر صادرات، معافیت های مالیاتی اعطای اعتبارات بانکی به صورت کوتاه مدت و بلند مدت، اجباری کردن استانداردهای بین المللی و ایجاد مراکز تحقیقاتی و پژوهشی در صادرات و حذف کارهای اضافی اداری است.
استاندار خوزستان اضافه کرد: خوزستان بعد از تهران مقام دوم در تولید ناخالص ملی و در صادرات بعد از تهران و هرمزگان مقام سوم را دارد بنابراین با توجه به صادرات قابل ملاحظه در استان پسندیده نیست که مقام های ملی را کسب کنیم و ساز و کارهای لازم برای برندسازی در استان فراهم شود.
وی گفت: در دوره دولت یازدهم توسعه صادرات غیرنفتی به عنوان راهکار اصلی مطرح بود و بعد از برجام برای تحقق این هدف شرایط بهتری فراهم شد و همچنین بسته حمایت از صادرات در دولت دوزادهم تدوین و ابلاغ شده و انتظار می رود دستگاه‌های مربوطه نسبت به اجرای تکالیف این بسته متعهد باشند و شرایط صادرات را تسهیل کنند.
شریعتی ادامه داد: از کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان تقاضا داریم به نحوه اجرای این بسته نظارت کند.
رییس مجمع نمایندگان خوزستان نیز اظهار کرد: قانون کسب و کار و رفع موانع تولید از جمله مثال های موفق قوانین خوب مصوب شده است.
عباس پاپی زاده افزود: این 2 قانون در این کمیسیون بعد از 5 سال بازنگری شد و با بررسی های مرکز پژوهش ها و این کمیسیون مشخص شد تنها 15 درصد احکام ذکر شده در این قوانین عملیاتی شده و برای رفع این مشکل، کمیسیون هایی تشکیل شده است.
وی بیان کرد: اخیرا بحث تفکیک وزارت صنعت و معدن و تجارت و تشکیل وزارت بازرگانی مطرح بود که ما مخالفت کردیم چون تشکیل وزارت بازرگانی زمینه ورود انواع کالاهایی که تولید کننده داخلی را به زمین می زند ایجاد می کند.

**منطقه آزاد اروند، سوپرمارکت محصولات نامرغوب چینی
پایی زاده اظهار کرد: پیشنهاد جایگزین و تشکیل وزارت توسعه صادرات را نیز مطرح کردیم.
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مناطق آزاد تجاری اضافه کرد: منطقه آزاد اروند در خوزستان تبدیل به سوپرمارکت برای محصولات نامرغوب چینی شده و هیچ اتفاق دیگری رخ نداده است.

**باید به جایی برسیم که خود تولید کننده به دنبال تهیه مجوز نرود
امام جمعه موقت اهواز نیز بیان کرد: از صادرکنندگان انتظار می‌رود در کیفیت بخشی، زیبا سازی و بسته بندی و نیازسنجی محصولات در نقاط هدف فعال‌تر عمل کنند.
حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده افزود: باید بخش خصوصی را تشویق کنیم و مشوق هایی در راستای ایجاد اشتغال فراهم شود چون امروز در جامعه ما ایجاد شغل، از مهمترین و ارزشمندترین عبادات است.
وی گفت: منکر در جامعه ما فقط بد حجابی نیست بزرگترین منکر جامعه بیکاری است و اگر امروز حل نشود به بحران تبدیل خواهد شد و بخش زیادی از اشتغال در اختیار صادرات است.
حجت الاسلام حسن زاده ادامه داد: صادرکنندگان باید منافع میان مدت و بلند مدت نیز توجه کرده و ما باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم چون این بخش با کمترین هزینه بیشترین بازدهی را دارد.
امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: باید به نقطه‌ای برسیم که خود تولید کننده به دنبال تهیه مجوز نرود و مسئولان به آنها کمک کنند.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز گفت:مذاکرات تجاری و مشاوره به کار صادرات کمک می کنند چون باید زبان مشترک و نحوه فروش و راهکارها را بدانند.
بیژن پناهی زاده گفت: مسئولین باید برای استان مشوق های ملموسی را در نظر بگیرند و انتظار می رود همه دست اندرکاران برای تولید کالای با کیفیت به تولید کنندگان کمک کنند.
در این برنامه با حضور مجتبی خسرو تاج، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت، 17 صادر کننده نمونه استانی شامل شرکت های فولاد خوزستان، پتروشیمی مارون، خمیر مایه و الکل رازی، کوثران نوین آبادان، پتروشیمی رازی، شرکت بازرگانی بین المللی عدنان، سیمان خوزستان، شرکت نوید کرخه، شرکت سیمان بهبهان، بازرگانی سرادی پور، شیر پاستورزه پگاه خوزستان ، خمیرمایه خوزستان، پتروشیمی امیرکبیر، تجارت راه عالی اروند، سریر پلاس، شرکت بازرگانی چلداوی و رضا زاده کاوری مورد تقدیر قرار گرفتند.
3004/6002
خبرنگار: خاطره غفاری**انتشار: کبری آقازری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۲۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۱۹۵ کلاس درس به فضای آموزشی مسجدسلیمان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سعیدی پور استانداردسازی فضا‌های آموزشی با هدف بالا بردن سطح آموزش و پرورش را جزو اولویت‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان عنوان کرد و گفت: درحال حاضر ۶۸ طرح در شهرستان مسجد سلیمان درحال اجرا است.

وی افزود: با تکمیل این طرح‌ها ۱۹۵ کلاس به فضای آموزشی این شهرستان افزوده خواهد شد.

سعیدی پور می‌گوید: در سال ۱۴۰۲ در شهرستان مسجد سلیمان ۹ طرح با ۲۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان این شهرستان شده است.

دیگر خبرها

  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • معلم خوزستانی نمونه کشوری شد
  • برگزاری دوره آموزشی آفات مکنده در یزد
  • شناسایی معلمان نمونه ‌از برنامه‌های ‌مجموعه تعلیم و تربیت کشور است
  • اضافه شدن ۱۹۵ کلاس درس به فضای آموزشی مسجدسلیمان
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان