Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - امدادرساني به زلزله‌زدگان زلزله 7.3 ريشتري استان کرمانشاه که شب گذشته همزمان با اين استان در چند استان‌ کشور نيز احساس شد، همچنان ادامه دارد.
به گزارش ايسنا، براساس اعلام سازمان پزشکي قانوني و وزارت بهداشت، تا ساعت 21 امشب زلزله کرمانشاه 413 قرباني و بيش از 7150 مصدوم برجاي گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


21:10**
از شب گذشته تا کنون بيش از 152 پس لرزه در منطقه رخ داده است و به گفته رييس جمعيت هلال احمر، در زلزله شب گذشته کرمانشاه 526 روستا در معرض آسيب و 137 هزار نفر نيز در معرض خطر قرار گرفتند.
سردار حميدي رئيس پليس راه با اشاره به اعمال محدوديت‌هاي ترافيکي در مناطق زلزله زده گفت: از همان ابتداي بروز حادثه محدوديت‌هايي ترافيکي براي تردد خودروهاي شخصي و باري به جز خودروهاي امدادي و خودروهاي حامل اقلام امدادي و غذايي داراي مجوز ، اعلام شده است و اين محمدويت ها همچنان ادامه دارد.
وي از شهروندان خواست از تجمع و اصرار براي ادامه مسير در محورهاي مواصلاتي منتهي به مناطق زلزله زده خودداري کنند تا عمليات امدادرساني با سرعت بيشتري صورت بگيرد.
گزارش خبرنگاران حکايت از آن دارد که محموله بزرگي از چادر به شهرستان سر پل ذهاب رسيده است و بزودي در بين مردم منطقه توزيع مي‌شود.
در حال حاضر به خاطر خطر وقوع پس لرزه و احتمال ريزش منازل، بسياري از مردم سر پل ذهاب شب را در پارک‌ها و معابر سپري مي‌کنند.
20:47**
عمليات امداد و نجات پايان نيافته است
سخنگوي سازمان مديريت بحران تاکيد کرد: پايان عمليات امداد و نجات هنوز اعلام نشده است.
20:45**
مهدياني، معاون بنياد مسکن کشور در جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران کرمانشاه اعلام کرد: بازسازي بعد از امداد و نجات بايد شروع شود، تعداد واحدهاي تخريبي زياد است و برخي روستاها صددرصد تخريب شده‌اند. درحال حاضر 15 لودر و 35 کمپرسي از سوي بنياد مسکن در روستاها مستقر شده تا مسيرها بازگشايي شود.
وي تاکيد کرد: از دولت مي‌خواهيم که در تامين منابع و تسهيلات براي بازسازي تعجيل کند.
به گفته وي، برابر آمار اوليه 12 هزارواحد مسکوني شهري و روستايي صددرصد تخريب شده و 15 هزار واحد هم نيازمند تعمير است.
20:33**
ترخيص 625 نفر از بيمارستان
حريرچي، سخنگوي وزارت بهداشت در جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران کرمانشاه اعلام کرد: تا يک ساعت پيش، 7156 نفر مجروح به بيمارستان‌هاي مامراجعه کردند که 4313 نفر سرپايي درمان شده و 1275 نفر هم‌اکنون بستري هستند.
وي با بيان اينکه 625 نفر هم ترخيص شده‌اند، آخرين آمار فوتي‌هاي زلزله را 407 نفر اعلام کرد که 268 نفرشان در بيمارستان فوت کرده‌اند.
19:56**
وصل مجدد آب استان کرمانشاه تا دو ساعت ديگر/ دوشهر همچنان بدون آب
معاون هماهنگي و پشتيباني شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: براساس پيگيري‌ها و اقدامات انجام شده، آب کل مناطق استان کرمانشاه به جز دو شهر تا دو ساعت ديگر وصل خواهد شد.
19:46**
برپايي پايگاههاي جمع آوري کمک به زلزله زدگان کرمانشاه در سراسر کشور
رئيس سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر از برپايي پايگاههاي جمع‌آوري کمک‌هاي نقدي و غيرنقدي به زلزله زدگان کرمانشاه در سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: شماره حساب 99999 به نام هلال احمر نزد بانک‌هاي ملي، ملت، صادرات، رفاه،‌ مسکن،‌ دي، تجارت،‌ سپه،پارسيان، شهر،‌ آينده و رسالت، 702070 (ارزي دلار)، 800300 (ارزي يورو) بانک ملي، 1404440(ارزي دلار) بانک ملت و همچنين کدهاي #112*3*741* به همراه شماره کارت 6104337770064606 براي دريافت و ارسال کمک هاي نقدي به زلزله زدگان استان کرمانشاه آماده شده‌اند.
19:23
اسکان همراهان مصدومان زلزله‌زده انتقالي به تهران در ميهمان‌سرا
قاسم جان بابايي معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به انتقال شماري از مصدومان زلزله به تهران و بيان اينکه نگراني براي اسکان همراهان مصدومان انتقالي به تهران وجود ندارد، از اسکان همراهان مصدومان انتقالي به تهران در ميهمان‌سراي بيمارستاني خبر داد.
**19:12
عمليات امداد و نجات همچنان ادامه دارد
سعيدي سخنگوي سازمان مديريت بحران کشور اظهار کرد:عمليات امداد و نجات همچنان ادامه دارد. پايان عمليات را زماني اعلام مي‌کنيم که مسئولين مربوطه حاضر در استان به ما اعلام کنند. تا اين لحظه هيچ گزارشي در مورد پايان عمليات از سوي مسئولان حاضر در منطقه دريافت نکرديم.
وي تاکيد کرد: تعداد روستاهاي درگير با زمين لرزه خيلي زياد است و به همين دليل ممکن است عمليات امدادرساني همچنان ادامه داشته باشد، البته از آنجا که همه نيروها اعم از سپاه، بسيج و ارتش و ساير دستگاه‌ها بسيج شده‌اند انتظار مي‌رود عمليات امداد رساني در کوتاه‌ترين زمان انجام شود.
سخنگوي ستاد مديريت بحران تاکيد کرد: تا اين لحظه نمي‌توانيم زماني را براي پايان عمليات اعلام کنيم.
19:07**
برق 80 درصد معابر مناطق زلزله‌زده وصل شد
آرش کردي مديرعامل توانير گفت: 50 درصد از زيرساخت‌هاي توزيع و فوق توزيع که آسيب ديده بودند، مورد بازيابي قرار گرفته و درخصوص منطقه سرپل‌ذهاب که بيشترين آسيب را ديده بود، بايد گفت که در حال حاضر مراکز حياتي برق‌دار و معابر روستايي و شهري نيز 80 درصد برق‌دار شده‌اند.
18:57*
ترس مردم قصرشيرين از ورود به منازل مسکوني و عدم توزيع چادر در اين شهر/نگران سلامتي مردم هستيم
فرماندار قصرشيرين نسبت به عدم توزيع چادر در اين منطقه آسيب ديده انتقاد کرد و گفت: عمده‌ترين مشکل شهروندان قصر شيرين مشکل اسکان است که به يک موضوع لاينحل تبديل شده و به دليل برودت هوا نگران سلامتي مردم هستيم. اکبري تاکيد کرد: عمده‌ترين مشکل شهروندان قصرشيرين مشکل اسکان است که هنوز حل نشده و متاسفانه شرايط هوا نيز مساعد نيست و شهروندان به خاطر پس لرزه‌ها بايد در چادر و اردوگاه سيار اسکان پيدا کنند اما نمي‌دانم چرا هلال احمر در اين زمينه آنطور که بايد و شايد در صحنه حاضر نمي‌شود.
18:52*
اسامي مصدومان انتقالي زلزله کرمانشاه به تهران و کرج
اورژانس تهران اسامي مصدومان زلزله کرمانشاه را که به بيمارستان‌هاي تهران و کرج منتقل شده‌اند، اعلام کرد. اين اسامي از اينجا قابل مشاهده است.
18:45*
انتقال 120 مصدوم زلزله کرمانشاه به تهران تا پايان امشب/ نگراني از شيوع بيماري‌هاي عفوني
معاون درمان وزارت بهداشت آخرين آمار مصدومان زلزله کرمانشاه را حدود 7000 نفر اعلام کرد و گفت: احتمالا تا آخر امشب 120 مصدوم به تهران منتقل مي‌شود.
به گزارش ايسنا، دکتر قاسم جان‌بابايي در حاشيه بازديد از مصدومان زلزله غرب کشور که عصر امروز به تهران منتقل شدند، اظهار کرد: اين حادثه تا کنون بالغ بر 7000 مصدوم داشته که 116 نفر از آنان به تهران اعزام شده است. 32 نفر از اين بيماران به بيمارستان امام خميني(ره) منتقل شده‌اند. تعدادي از مصدومان اعزامي به تهران به بيمارستان‌هاي سينا، فيروزگر و ساير بيمارستان‌هاي تهران و استان البرز منتقل شدند.
معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به آسيب جدي به بيمارستان‌هاي برخي شهرها مانند سرپل ذهاب و قصر شيرين تصريح کرد: ممکن است بيماران حتي دو ماه نيز به درمان احتياج داشته باشند. در حال حاضر نگراني ما از بيماري‌هاي عفوني است. بيمارستان‌هاي صحرايي نيز تا زماني که شرايط تثبيت شود باقي مي‌مانند. به نظر مي‌رسد با توجه به اينکه بخش زيادي از آوارها برداشته شده، تعداد مصدومان بايد کمتر شود.

18:04*
احتمال اتمام عمليات امداد و نجات در مناطق آسيب ديده تا پايان امشب
رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر از احتمال اتمام عمليات امداد و نجات تا پايان شب جاري خبر داد. به گزارش ايسنا، سليمي اظهار کرد: تقريبا عمليات امداد و نجات تا 99 درصد انجام شده است. وي افزود: برخي خانواده‌ها براي پيدا کردن مفقودان خود مراجعه مي‌کنند که تعداد آنها بسيار محدود است.
رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر، گفت: با استقرار 10 فروند بالگرد در منطقه اکثر مصدومان به همدان و کرمانشاه منتقل شده‌اند. ممکن است همين امشب پايان عمليات امداد و نجات را در مناطق آسيب ديده اعلام کنيم. وي همچنين در مورد روند آواربرداري اظهار کرد: عمليات آواربرداري نياز به تجهيزات سنگيني دارد که اميدواريم از صبح فردا اين عمليات را شروع کنيم و پيش ببريم. رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر اظهار کرد: با توجه به نزديکي به پايان عمليات امداد و نجات ممکن است در آمار جان باختگان و مصدومان تغيير جدي نداشته باشيم.
به گزارش ايسنا، تا کنون تعداد جان باختگان به 407 نفر و تعداد مصدومان به 6700 نفر رسيده است.
17:57*
همدردي صليب سرخ جهاني با خانواده‌هاي داغدار زلزله کرمانشاه
دفتر نمايندگي کميته بين‌المللي صليب سرخ در تهران با صدور پيامي مراتب تسليت و همدردي خود را با داغ‌ديدگان حادثه زلزله کرمانشاه، مردم و مقامات ايران ابراز داشت.
17:42*
دستور وزير کشور براي شناسايي هر چه سريعتر مفقودان
وزير کشور با بيان اينکه تمامي امکانات کشور براي خدمت رساني به مردم استان‌هاي غربي کشور بسيج شده است، بر لزوم شناسايي هر چه زودتر مفقودان قبل از عمليات آواربرداري دستور داد.
17:31*
تيم اعزامي سازمان بهزيستي وارد سرپل ذهاب شدند
به دستور معاون وزير و رئيس سازمان بهزيستي کشور، تيم اعزامي سازمان بهزيستي به کرمانشاه به سرپرستي دکتر فريد براتي سده رئيس مرکز توسعه پيشگيري و درمان اعتياد و سيد مهدي ميرشاه ولد مديرکل روابط عمومي و اموربين الملل، محمدرضا کاظم زاده مديرکل امور پشتيباني، دکتر فرهاد اقطار رئيس دبيرخانه مشارکتهاي مردمي، دکتر حسين اسد بيگي رئيس ستاد فوريتهاي اجتماعي، سيد جمال رحماني نماينده معاونت توانبخشي به عنوان اعضاي تيم ، به منظور بازديد، بررسي و رسيدگي به امور زلزله زدگان استان کرمانشاه وارد سرپل ذهاب شدند.
17:25*
تخريب 20 تا 100 درصدي مدارس سرپل‌ذهاب/جان باختن 6 دانش‌آموز در دالاهو
در پي وقوع زلزله 7.3 ريشتري غرب کشور تا کنون 6 نفر از دانش آموزان شهرستان دالاهو جان باخته‌اند. همچنين به برخي از فضاهاي آموزشي در شهرستان‌هاي سرپل ذهاب، ‌دالاهو و اسلام آباد غرب وارد شده به طوريکه در شهرستان سرپل ذهاب برخي مدارس تا 100 درصد، تعدادي 50 درصد و برخي هم تا 20 درصد تخريب شده است.
17:04 *
آخرين آمارها از زلزله؛ 387 فوتي و 6650 نفر مصدوم
رئيس اورژانس کشور ضمن اشاره به اعزام 200 مصدوم به تهران از وصل شدن 60 درصدي برق در منطقه زلزله زده کرمانشاه خبر داد.
به گزارش ايسنا، کوليوند رئيس اورژانس کشور گفت: 200 نفر مصدوم به تهران اعزام شده‌اند. همچنين 2000 مصدوم توسط اتوبوس‌آمبولانس و آمبولانس‌ها و 600 نفر توسط اورژانس هوايي به مراکز درماني انتقال داده شدند.
17:04*
اعزام 200 مصدوم به تهران/پيگيري حمايت رواني از بازماندگان
رئيس اورژانس کشور ضمن اشاره به اعزام 200 مصدوم به تهران از وصل شدن 60 درصدي برق در منطقه زلزله زده کرمانشاه خبر داد.
به گزارش ايسنا، کوليوند رئيس اورژانس کشور گفت: 200 نفر مصدوم به تهران اعزام شده‌اند. همچنين 2000 مصدوم توسط اتوبوس‌آمبولانس و آمبولانس‌ها و 600 نفر توسط اورژانس هوايي به مراکز درماني انتقال داده شدند.
17:02*
هشدار هلال احمر نسبت به شماره‌ حساب‌هاي جعلي کمک به زلزله‌زدگان
سازمان جمعيت هلال احمر طي اطلاعيه‌اي به شهروندان نسبت به شماره‌ حساب‌هاي جعلي کمک به زلزله‌زدگان هشدار داد.
17:00*
آمار کشته‌هاي زلزله کرمانشاه به 387 نفر رسيد
مديرکل مديريت بحران استانداري کرمانشاه گفت: آمار کشته‌هاي زلزله استان کرمانشاه تا ساعت 16 امروز(22 آبان) به 387 نفر رسيد.
رضا محموديان در گفت و گو با خبرنگار ايسنا اظهار کرد: احتمالا تعداد کشته‌هاي زلزله شب گذشته(21 آبان) استان کرمانشاه بيشتر شود، چراکه هنوز کار آوار برداري در شهرستان سرپل ذهاب ادامه دارد.
محموديان اضافه کرد: آمار مجروحان زلزله نيز به 5959 نفر رسيده است.
وي اضافه کرد: عصر امروز حدود 95 نفر از مجروحين براي مداوا به تهران اعزام شدند.
16:58*
وضعيت پايدار در بيمارستان‌هاي کرمانشاه
سخنگوي وزارت بهداشت اعلام کرد:در حال حاضر وضعيت بيمارستانهاي استان کرمانشاه به شرايط پايداري برگشته است.
به گزارش ايسنا، ايرج حريرچي درحاشيه بازديد از بيمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه، گفت: خدمات درماني به مصدومان با تدبير و مديريت بحران بسيار خوب در حال ارائه است و از تعداد 359 مورد پذيرش ، 219 بيمار بستري شده و اعمال جراحي، اعصاب، ارتوپدي لازم براي آنها انجام شده است. خوشبختانه کادر درماني اعم از پزشکان، پيراپزشکان، پرستاران عملکرد بسيار موفقي در رابطه با مديريت اين حادثه داشته‌اند و از زمان وقوع حادثه تاکنون با رويي گشاده و با اقتدار، بدون وقفه مشغول خدمت رساني به هموطنان آسيب ديده هستند.

16:42*
تشکيل جلسه اضطراري سازمان نظام پزشکي براي کمک به زلزله زدگان
به دنبال حادثه زلزله شب گذشته در غرب کشور، سازمان نظام پزشکي در جلسه‌اي اضطراري با دعوت از نمايندگان انجمن‌هاي علمي پزشکي کشور موضوعاتي را براي امداد رساني پزشکي به مجروحان اين حادثه مورد بحث قرار داد.در اين جلسه انجمن‌هاي علمي پزشکي و نظام پزشکي‌هاي سراسر کشور آمادگي خود را براي اعزام داوطلبان اعلام کردند ومقرر شد فهرست افراد داوطلب در اختيار سازمان نظام پزشکي قرار گيرد که به محض اعلام نياز به مناطق زلزله زده اعزام شوند.
16:42*
ارسال تجهيزات پزشکي به کرمانشاه/ نياز به ارسال محموله دارويي جديد نيست
رييس سازمان غذا و دارو با اشاره به ارزيابي مسئولان بيمارستاني در استان کرمانشاه و استان‌هاي همجوار مبني بر نياز به دارو، اقلام و تجهيزات مصرفي، گفت: در ساعات اوليه وقوع زلزله، موجودي دارو و لوازم و تجهيزات پزشکي کافي بود اما با مشخص شدن تعداد افراد آسيب ديده و نياز به خدمات درماني و دارويي، نياز به کمک از سوي بيمارستان هاي استان هاي همجوار نيز ديده شد.
به گزارش ايسنا، غلامرضا اصغري با تاکيد بر اينکه دارو و اقلام و تجهيزات پزشکي مورد نياز از تهران به استان کرمانشاه ارسال شده است، افزود: داروهاي ضروري تروما، لوازم مصرفي مورد نياز اتاق عمل، انواع سرم ها و آنتي بيوتيک هاي تزريقي و لوازم پزشکي مورد نياز براي جراحي و اتاق عمل از تهران به استان کرمانشاه ارسال شد.
16:27*
اعزام تيم‌هاي سلامت روان به مناطق زلزله زده
معاون دفتر سلامت رواني، اجتماعي و اعتياد وزارت بهداشت از اعزام تيم‌هاي سلامت روان به مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد.
به گزارش ايسنا، علي اسدي درخصوص خدمات سلامت روان به آسيب ديدگان زلزله گفت: طبق هماهنگي‌هاي صورت گرفته با استان‌هاي همجوار مناطق زلزله زده٤٠ روانشناس در قالب تيم‌هاي سلامت روان که دوره حمايت‌هاي رواني اجتماعي در حوادث و بلايا را گذرانده‌اند، براي کمک به هموطنان زلزله زده اعزام شده‌اند.
16:24*
شماره حساب هاي هلال احمر براي کمک هموطنان به زلزله زدگان
به گزارش ايسنا، شهروندان مي توانند براي کمک به هموطنان زلزله زده غرب کشور مبالغ خود را به شماره حساب 99999 به نام هلال احمر نزد بانک‌هاي ملي، ملت، صادرات، رفاه،‌ مسکن،‌ دي، تجارت،‌ سپه،پارسيان، شهر،‌ آينده و رسالت و شماره حساب 702070(ارزي دلار) 800300 (ارزي يورو) بانک ملي و 1404440(ارزي دلار) بانک ملت واريز کنند.
همچنين کدهاي #112*3*741* و #724* براي پرداخت آسان موبايلي و شماره کارت 6104337770064606 براي دريافت و ارسال کمک هاي نقدي به زلزله‌زدگان در دسترس شهروندان خواهد بود.
هموطنان عزيز جهت اهدا کمک هاي غيرنقدي خود مي توانند به آدرس تهران ميدان انقلاب خيابان کارگر جنوبي کوچه شهيد مهديزاده جمعيت هلال احمر شهرتهران مراجعه و يا با شماره تلفن: 66923040 تماس حاصل نمايند.
15:59*
درخواست نمايندگان کرد و اهل سنت از دولت براي رسيدگي به زلزله زدگان کرمانشاه
جمعي از نمايندگان کرد و اهل سنت مجلس در نامه‌اي به رئيس‌جمهور خواستار رسيدگي به زلزله‌زدگان غرب کشور شدند.

15:56*
هشدار پزشکي قانوني در مورد دفن بدون مجوز جانباختگان زلزله
مديرکل مديريت بحران سازمان پزشکي قانوني کشور از اولياء جان باختگان زلزله کرمانشاه درخواست کرد از تدفين بدون جواز دفن خودداري کنند.
15:52*
125 مصدوم زلزله در راه تهران/ درخواست از شهرداري براي اسکان همراهان مصدومان
مديرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت از شهرداري تهران و دستگاههاي حمايتي درخواست کرد در زمينه تامين اسکان همراهان مجروحان منتقل شده به تهران همکاري کنند.
به گزارش ايسنا، عليرضا عسگري با اشاره به مديريت موفق دانشگاه علوم پزشکي کرمان در زمينه اقدامات درماني حادثه شب گذشته زلزله غرب کشور اظهار کرد: با توجه به تخريبي که در برخي بيمارستان‌هاي منطقه صورت گرفته، بيماران نيازمند به اقدامات درماني بيشتر به شهرستان‌هاي همجوار به خوبي منتقل شده‌اند. 125 بيمار نيز وارد تهران مي‌شوند و هماهنگي‌هاي لازم با تهران و البرز براي پذيرش آنها انجام شده است.
15:46*
برخورد با بازارسياه فروش بليط هواپيما و اتوبوس به مقصد کرمانشاه/ مردم سودجويان را معرفي کنند
دادستان عمومي و انقلاب کرمانشاه گفت:با افراد فرصت طلب و سودجويي که احيانا بخواهند با زار سياه در عرضه و فروش بليط هواپيما يا اتوبوس به مقصد کرمانشاه ايجاد کنند برخورد قانوني خواهد شد.
15:45*
ادامه عمليات آواربرداري در مناطق زلزله‌زده
معاون مديريت بحران کشور با اشاره به اينکه گزارشي مبني بر کندي عمليات آواربرداري در مناطق زلزله زده نداريم، افزود: عمليات آواربرداري با سرعت و دقت در حال انجام است و نيروهاي امدادي تلاش دارند تا تمام کساني که زير آوار گرفتار شده‌اند را بيرون بياورند.
15:24*
سر پل ذهاب در غم و نگراني
به گزارش خبرنگار اعزامي ايسنا به مناطق زلزله‌زده، سرپل ذهاب کرمانشاه منطقه‌اي است که زلزله‌ شب گذشته بيشترين خسارت را به آن وارد کرده است. مردم اين شهر نگران و وحشت زده و به شدت نيازمند اقلام اوليه به خصوص آب هستند.
در چمن مجموعه ورزشي احرا دائما بالگردهاي ارتش و هلال احمر و اورژانس فرود مي‌آيند و زماني که برخي از مردم متوجه مي‌شوند در اين بالگردها اقلامي به خصوص آب وجود دارد سريعا به سمت آن مي‌روند.
15:17*
دستور وي‍‍ژه ربيعي به مديران عامل تامين اجتماعي و بهزيستي در پي زلزله کرمانشاه
در پي وقوع زلزله در برخي از استان‌هاي غربي کشور از جمله ايلام و کرمانشاه در شامگاه يکشنبه( 21 آبان ماه) وزير تعاون و رفاه دستور بسيج امکانات و ارايه خدمات بهداشتي ، درماني و مشاوره اي و مددکاري را صادر کرد.
15:06*
تعداد کشته هاي زلزله به 345 نفر رسيد
سازمان پزشکي قانوني از صدور جواز دفن 345 جسد در استان کرمانشاه خبر داد.
به گزارش ايسنا، سازمان پزشکي قانوني اعلام کرد: تا ساعت 14:40 امروز ، 345 جواز دفن اجساد در استان کرمانشاه صادر شده است.
15:04*
حضور کامل پليس در مناطق زلزله‌زده/ مردم بابت امنيت منطقه نگران نباشند
فرمانده نيروي انتظامي با تاکيد بر حضور کامل نيروهاي پليس در مناطق زلزله زده گفت: مردم بابت امنيت منطقه هيچ نگراني نداشته باشند.
وي با اشاره به استقرار نيروهاي راهور در مسيرهاي منتهي به مناطق حادثه ديده تصريح کرد: نيروي انتظامي از ظرفيت خود براي خدمت رساني به بيمارستان‌ها و بهداري‌ها استفاده مي‌کند. همچنين مجموعه هواناجا مي‌تواند از بالگردهاي خود براي انتقال مجروحين استفاده کند. اميدواريم تا ساعات و روزهاي آينده نظم خاصي در اين مناطق برقرار شود و مردم به جز مصيبت از دست دادن عزيزان خود نگراني ديگري بابت امنيت نداشته باشند.

15:03*
بازديد وزير کشور از مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب/ دستور براي افزايش امکانات و ارائه خدمات بهتر
وزير کشور که به منظور بررسي روند امدادرساني به زلزله‌زدگان و ديدار با مردم و آسيب‌ديدگان به استان کرمانشاه سفر کرده است، از مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب بازديد کرد و در جريان آخرين تمهيدات انديشيده شده براي ارائه خدمات به آن‌ها قرار گرفت.
14:56*
اعلام آمادگي مرکز مديريت حوادث اضطراري ترکيه براي کمک به ايران
مرکز مديريت حوادث اضطراري ترکيه از آمادگي براي کمک رساني به حادثه ديدگان ايران خبر داد.
14:37*
امداد و نجات در مناطق زلزله‌زده تا صبح فردا به پايان مي‌رسد
استاندار کرمانشاه از افزايش آمار فوتي‌ها و مجروحين زلزله شب گذشته در غرب کشور خبر داد و ابرازاميدواري کرد که صبح فردا کار امداد و نجات خاتمه پيدا کند.
14:34*
زلزله‌زدگان ثلاث باباجاني به غذا، دارو، پتو و چادر احتياج فوري دارند
نماينده پاوه، جوانرود و ثلاث باباجاني با ابراز گلايه از خدمت‌رساني کُند به زلزله‌زدگان گفت که در حال حاضر در منطقه ثلاث باباجاني احتياج به غذا، دارو، پتو و چادر براي اسکان موقت زلزله‌زدگان وجود دارد. ما از دولت، وزرا و رييس‌جمهور مي‌خواهيم که هر چه سريعتر اين امکانات را فراهم کنند.
شهاب نادري در گفت‌وگو با ايسنا اظهار داشت: متاسفانه از وقوع زلزله تاکنون خدمات‌رساني به نحو مطلوب انجام نشده است. اکنون وزير کشور و وزير بهداشت در منطقه ثلاث باباجاني حضور دارند ولي مردم و زلزله‌زدگان احتياج فوري به آذوقه دارند.
14:32*
آخرين آمار امدادرساني نيروهاي بهداشت و درمان در مناطق زلزله زده کرمانشاه
مديرکل بهداشت و درمان جمعيت هلال احمر از ارائه خدمات درماني به 662 نفر در دو شهرستان سرپل‌ذهاب و ثلاث باباجاني خبر داد.
افشين عليخاني در گفت‌وگو با ايسنا، در ارتباط با آمار خدمات رساني به آسيب ديدگان زلزله شب گذشته کرمانشاه اظهارکرد: آخرين آمار امداد رساني توسط تيم‌هاي بهداشت و درمان جمعيت هلال احمر تا ساعت 13 امروز 662 مورد در دو شهرستان سرپل‌ذهاب و ثلاث باباجاني به ترتيب 501 و 101 مورد است.

14:30*
برقراري بيمه بيکاري و مستمري بازماندگان حادثه‌ديده زلزله کرمانشاه
فلاحي، مديرکل تامين اجتماعي کرمانشاه فلاحي با اشاره به آمادگي مراکز بيمه اي و درماني تامين اجتماعي به منظور خدمت رساني به مصدومين حادثه زلزله گفت: همچنين دستور برقراري بيمه بيکاري و مستمري بازماندگان براي بيمه شدگان حادثه ديده اين استان در زلزله در اسرع وقت صادر شده است.
14:30*
کمک رساني به زلزله زدگان از بعد از ظهر امروز بهتر مي‌شود
فرمانده سپاه پاسداران در سر پبل ذهاب اعلام کرد که حدود چهار تا پنج بيمارستان صحرايي براي استقرار در منطقه در راه هستند.
به گزارش ايسنا، سردار سرلشکر محمدعلي جعفري که در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب حضور پيدا کرده، درباره وضعيت منطقه و روند امداد رساني به زلزله زدگان اظهار کرد: گستردگي زلزله و شدت آن بالا بود ولي به دليل اينکه قبل از آن پيش لرزه‌اي ايجاد شده بود مردم فرصت کردند که از خانه‌هايشان بيرون بيايند و اين مسئله در کاهش تلفات تاثير داشت.
وي اضافه کرد: امدادرساني در حال انجام است و بيشتر امکانات نيز در راه است. ارتش مسئوليت شهر و سپاه مسئوليت روستاها را به عهده گرفته است و روستاهاي زيادي تا کنون تخريب شده‌اند.
14:21*
وزيربهداشت وارد کرمانشاه شد
وزير بهداشت به همراه وزير کشور و رييس جمعيت هلال احمر ايران براي بررسي وضعيت مصدومان زلزله شب گذشته در مناطق غربي کشور وارد کرمانشاه شد.
14:20*
توجه رسانه‌ها به سلامت روان مخاطبان در انتشار اخبار زلزله
يک مددکار اجتماعي با تاکيد بر ضرورت توجه به سلامت و بهداشت روان زلزله‌زدگان از رسانه‌ها خواست در انتشار خبرها و تصاوير مربوط به زلزله سلامت روان مخاطبان خود را نيز در نظر بگيرند زيرا انتشار تصوير اجساد و يا تصاوير هولناک دردي از مردم دوا نمي‌کند و تنها اضطراب را در جامعه افزايش مي‌دهد.

14:00*
توزيع اقلام حياتي بين حادثه ديدگان زلزله غرب کشور
نماينده هلال احمر در کرمانشاه از توزيع چادر، پتو و کنسرو بين حادثه ديدگان زلزله غرب کشور خبر داد.
13:52*
پيام تسليت و ابراز همدردي وزير خارجه در پي زلزله شديد در غرب کشور
وزير خارجه کشورمان جان‌باختن تعدادي از هموطنان‌مان در زلزله غرب کشور را تسليت گفت.
13:52*
حضور فرمانده ناجا در کرمانشاه
فرمانده ناجا به منظور بازديد از مناطق حادثه ديده و اتخاذ تدابير مناسب جهت مديريت سريع و موثر بحران به کرمانشاه رفت.
13:50*
به گزارش ايسنا، سعيدي سخنگوي سازمان مديريت بحران، بيشترين آمار تلفات انساني و خسارات به تاسيسات زيربنايي و روستايي را مربوط به سر پل ذهاب و ثلاث باباجاني اعلام کرد و گفت: در حال حاضر وزير کشور همراه رئيس جمعيت هلال احمر و گروهي از نهاد رياست جمهوري به منطقه عزيمت کرده‌اند.رئيس سازمان مديريت بحران نيز در منطقه حضور دارد. با اقدام به موقع همه راه‌هاي مناطق زلزله زده باز است، اما آب در مناطق ثلاث باباجاني، سر پل ذهاب، کرند دالاهو، جوانرود و اسلام آباد قطع است که براي وصل آن در حال تلاش هستيم.
به گفته سخنگوي سازمان مديريت بحران، آبرساني سيار و آب معدني به تعداد کافي براي توزيع در منطقه پيش بيني شده است.
13:44*
بنابر اعلام روابط عمومي اورژانس کشور 80 نفر از مصدومان زلزله غرب کشور در حال اعزام به بيمارستانهاي امام خميني (ره)، طالقاني، سينا و شريعتي تهران هستند.
13:43*
وزارت خارجه ترکيه: در کنار مردم ايران و عراق هستيم
وزارت امور خارجه ترکيه براي کمک به ايران پس از وقوع زلزله در غرب ايران اعلام آمادگي کرد.
13:43*
کمک‌هاي شهرداري تهران به مناطق زلزله زده تا ساعت 17 امروز به منطقه مي‌رسد
معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به ارسال اقلام مورد نياز شهرهاي زلزله زده کشور شامل پتو، آب، تجهيزات آواربرداري و آمبولانس گفت: اين اقلام تا ساعت 17 امروز به مناطق زلزله زده مي‌رسند.

13:34 *
اعزام تيم‌هاي داوطلب امدادگري از سوي وزارت بهداشت به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه؛ اين افراد پزشک، پرستار، تکنيسين اتاق عمل و ... هستند.
13:33*
واکنش سخنگوي ناجا به انتقاد رئيس اورژانس از پليس/آماده باش پليس در مناطق زلزله زده
سخنگوي نيروي انتظامي به انتقاد رئيس اورژانس کشور از پليس پاسخ گفت و از آماده باش پليس در مناطق زلزله زده خبر داد.
دفتر سردار سعيد منتظرالمهدي در خبري به نقل از وي در واکنش به انتقاد مطرح شده در خصوص عدم همکاري پليس با اورژانس کشور به ايسنا اظهار کرد: از عزيزانم در اورژانس کشور تشکر مي‌کنم اما بهتر است که در حال حاضر و در شرايط کنوني هر کسي وظيفه خود را انجام دهد.
13:30 *
سازمان پزشکي قانوني آخرين آمار کشته‌شدگان زلزله غرب کشور را 341 نفر اعلام کرد.
معاينه 341 جسد در کرمانشاه + آمار تفکيکي شهرستان‌ها
پزشکي قانوني استان کرمانشاه با اعلام صدور 341 جواز دفن تا اين لحظه (ساعت 13:30 دقيقه) براي جان باختن زلزله شب گذشته، تعداد جانباختگان شهرستانها را به تفکيک زير اعلام کرد:
معاينه شده در کرمانشاه 18 نفر
فوتي‌هاي اسلام آباد 22 نفر
فوتي‌هاي کرند 14 نفر
فوتي‌هاي سرپل ذهاب 241 نفر
فوتي‌هاي قصر شيرين 28 نفر
فوتي‌هاي ثلاث 15 نفر
فوتي‌هاي جوانرود 3 نفر
13:24 *
تامين نيازهاي دارويي و تجهيزات پزشکي مناطق زلزله زده
رئيس سازمان غذا ودارو به مديران اين سازمان و معاونان غذا وداروي اين دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه و دانشگاههاي همجوار دستور داد به سرعت اقدامات لازم را براي تامين نيازهاي دارويي و تجهيزات پزشکي انجام دهند.
13:14 *
آمادگي اتحاديه اروپا براي کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور
کميسيونر اروپايي کمک‌هاي بشردوستانه در پيامي با آسيب ديدگان و خانواده‌ قربانيان زلزله مناطق غربي ايران ابراز همدردي کرد.وي در پيام خود نوشت: من با خانواده‌ قربانيان زلزله شب گذشته در عراق و ايران ابراز همدردي مي‌کنم. اتحاديه اروپا آماده کمک‌رساني است.

13:09 *
اعزام تيم‌هاي سلامت و بهداشت روان به مناطق زلزله زده
محمدفريد لطيفي، معاون بازسازي و بازتواني سازمان مديريت بحران کشور در گفت‌وگو با ايسنا،گفت: تمامي دستگاه‌هاي مسئول موظفند تا اقدامات خود به منظور کاهش فشار رواني زلزله زدگان و همچنين توجه به بهداشت روان محيط را در دستور کار خود قرار دهند. در همين راستا گروه‌هاي مشاوره و کنترل سلامت روان اقدام به ارائه خدمات به زلزله زدگان و به ويژه افرادي که دچار شوک‌هاي روحي و رواني شده‌اند خواهند کرد.
لطيفي انتشار شايعات و تصاوير دلخراش از زلزله را از عواملي دانست که سبب جريحه دار شدن افکار عمومي مي‌شود و افزود: يکي از پروتکل‌هايي که به هنگام بحران‌ها و حوادث رسانه‌ها بايد آن را رعايت کنند حساسيت در انتشار اخبار و به ويژه تصاوير حادثه است. بنابراين از رسانه‌ها درخواست مي‌کنم که از انتشار تصاوير دلخراش و حاوي صحنه‌هاي تکان دهنده پرهيز کنند چرا که اين موضوع سلامت روان مخاطبان اخبار را که پيگير لحظه به لحظه وضعيت هموطنان‌شان هستند را به خطر مي‌اندازد.
13:08 *
نبود آب و برق؛ مهمترين مشکلات مناطق زلزله‌زده
اسماعيل نجار، رييس سازمان مديريت بحران کشور گفت: در حال حاضر مهمترين مشکل منطقه برق و آب است لذا تلاش مي‌کنيم مشکل آب را با تانکرهايي که قرار است به منطقه برسند، برطرف کنيم.
وي ادامه داد: اميدواريم مشکل آب شرب سرپل ذهاب که عمده مشکل اين منطقه است، تا فردا برطرف شود.
13:00 *
اعزام يگانهاي منطقه پدافند هوايي غرب به مناطق زلزله زده
آمادگي کامل منطقه پدافند هوايي غرب کشور براي امداد رساني به زلزله زدگان
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص)، امير سرتيپ فرزاد اسماعيلي گفت: يگانهاي منطقه پدافند هوايي غرب کشور در همدان، کرمانشاه، ايلام و آبدانان براي کمک به آسيب ديدگان زلزله در آماده باش کامل قرار گرفتند.
وي گفت: به منطقه پدافند هوايي غرب کشور ابلاغ شده است با استفاده از حداکثر امکانات درماني، مهندسي و کارکنان داوطلب به آسيب ديدگان زلزله اخير خدمات دهند. منطقه پدافند هوايي غرب آمادگي کامل دارد تا با حداکثر ظرفيت با ستاد بحران زلزله اخير در خصوص اقدامات مردم ياري همکاري کند.
12:50*
اعزم تيم مشاوره‌ بهزيستي به مناطق زلزله زده غرب کشور
مديرکل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان بهزيستي کشور از اعزام تيمي از اين سازمان با هدف ارائه خدمات مشاوره‌اي به بازماندگان زلزله غرب کشور خبر داد.

12:46 *
رييس جمهور فردا به کرمانشاه مي‌رود
رييس جمهور فردا (سه شنبه)درجمع زلزله‌زدگان غرب کشور حاضر مي‌شود.
12:33 *
صف‌هاي مهرباني در مراکز انتقال خون
سيد مرتضي طباطبايي، مديرکل انتقال خون استان تهران در گفت‌وگو با ايسنا درخصوص آمار مراجعه به سازمان انتقال خون براي اهداي خون از صبح امروز تا ساعت 12:15 ظهر گفت: تا اين لحظه 830 نفر به مراکز سازمان انتقال خون در استان تهران مراجعه کردند که از اين تعداد حدود 700 نفر خونگيري از آنها انجام شده است.
وي افزود: از اين تعداد حدود 620 نفر آقا و مابقي از بانوان تهراني بوده‌اند.
12:22 *
آخرين وضعيت ترافيکي مناطق زلزله‌زده/ اعمال محدوديت تردد در کرمانشاه
سردار محمدحسين حميدي در گفت‌وگو با ايسنا، درباره آخرين وضعيت ترافيکي در مناطق زلزله زده اظهار کرد: گزارش‌ها حاکي از آن است که ترافيک در محورهاي منتهي به مناطق زلزله زده به شکل روان در حال انجام است و گره ترافيکي خاصي در اين محورها وجود ندارد.
فرمانده پليس راه کشور همچنين درباره اينکه آيا محدوديت ترافيکي در محورهاي منتهي به کرمانشاه و مناطق زلزله زده اعمال شده يا خير؟، به ايسنا گفت: محدوديت‌هاي تردد از سوي عوامل پليس راه کرمانشاه در برخي از مناطق منتهي به مناطق زلزله زده اعمال شده تا امدادرساني و تردد خودروهاي امدادي با سرعت بيشتري انجام شود.
11:45*
تشکيل ستاد ويژه کمک به زلزله‌زدگان از سوي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره)
به گزارش ايسنا، مخبر رييس ستاداجرايي فرمان حضرت امام(ره) ضمن تشکيل ستاد به تمام زيرمجموعه هاي آن دستور تامين و ارسال تجهيزات و اقلام مصرفي مورد نياز به مناطق زلزله زده را صادر کرد.
شايان ذکر است ازساعات اوليه صبح امروز 20 تريلي موادغذايي،درماني و پتو از طرف ستاداجرايي به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

11:40 *
تعداد جانباختگان زلزله استان کرمانشاه به 328 نفر رسيد
پزشکي قانوني استان کرمانشاه با اعلام صدور 328 جواز دفن تا اين لحظه (ساعت 11:40 دقيقه) براي جان باختن زلزله شب گذشته، تعداد جان باختگان شهرستان‌ها را به تفکيک زير اعلام کرد:
کرمانشاه 10 نفر
اسلام آباد 22 نفر
کرند 14 نفر
سرپل ذهاب 236 نفر
قصر شيرين 28 نفر
ثلاث 15 نفر
جوانرود 3 نفر
11:36 *
دولت با تمام امکانات در کنار آسيب ديدگان خواهد بود
رييس جمهور در پيامي با ابراز همدردي با همه آسيب ديدگان و داغديدگان حادثه زلزله در استان هاي غربي کشور به ويژه در استان قهرمان پرور کرمانشاه، تصريح کرد که " دولت با تمام امکانات خود و به صحنه آوردن توانايي همه دستگاهها در سطح ملي و محلي در کنار آسيب ديدگان خواهد بود".
11:35 *
اعزام تيم واکنش سريع بهداشت محيط براي کنترل وضعيت بهداشت مناطق زلزله‌زده
معاون فني مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت از اعزام تيم واکنش سريع بهداشت محيطي به مناطق زلزله‌زده غرب کشور خبر داد.
11:31*
فرمانده سپاه راهي مناطق زلزله‌زده در کرمانشاه شد
سرلشکر محمد علي جعفري فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بلافاصله پس از صدور فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامي مبني بر کمک رساني سريع نيروهاي مسلح به مردم زلزله زده در غرب کشور، راهي کرمانشاه شد.

11:12 *
ارسال سرويس بهداشتي و 2 کانتينر مواد غذايي به سر پل ذهاب توسط شهرداري تهران
معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به اعزام تجهيزات مورد نياز از سوي شهرداري تهران به مناطق زلزله زده گفت: 2 تريلي آب معدني، 4 آمبولانس شهر سالم، 2 کانتينر موادغذايي، 10 آمبولانس از بهشت زهرا، 160 چشمه سرويس بهداشتي، 4 دستگاه بيل مکانيکي و 40 هزار پتو، چادر گروهي همچنين دارو به سرپل ذهاب ارسال شد.
11:25 *
درخواست رييس اورژانس کشور براي حضور پررنگ نيروهاي انتظامي در سرپل ذهاب
رييس اورژانس کشور ضمن انتقاد از حضور کمرنگ نيروي انتظامي سر پل ذهاب گفت: ما نياز به حمايت امنيتي در اين مناطق داريم.
به گزارش ايسنا، پيرحسين کوليوند با اشاره به اينکه نيروهاي اورژانس در حال انتقال مجروحان هستند، گفت: متاسفانه نيروي انتظامي حضور کمرنگي در اين مناطق دارند و ما از فرمانده نيروي انتظامي استان مي‌خواهيم امنيت منطقه را برقرار کند و به نيروهاي خود تذکر بدهد.
11:22 *
گزارش وزير نيرو به رييس جمهور درباره وضعيت آب و برق مناطق زلزله زده و استان کرمانشاه
رييس جمهور در گفت و گو با وزير نيرو ضمن بررسي و اخذ گزارش از وضعيت تامين آب و برق مناطق زلزله زده، دستورات لازم را براي اولويت بخشيدن به تامين سريع نيازهاي اين مناطق صادر کرد.
11:13 *
جديدترين آمار مصدومان و کشته‌شدگان زلزله غرب کشور اعلام شد
ايرج حريرچي با بيان اينکه تاکنون 5346 نفر در بيمارستان‌هاي کرمانشاه پذيرش شده‌اند گفت: 3748 نفر به صورت سرپايي، 717 نفر بستري و 400 نفر ترخيص شده‌اند.
وي ادامه داد: 274 نفر نيز به ساير بيمارستان‌هاي استان و همچنين همدان اعزام شده‌اند. همچنين 207 نفر نيز تاکنون فوت شده‌اند. اين در حاليست که پزشکان و پرستاران متعددي از شهرهاي ديگر عازم مناطق زلزله‌زده‌ هستند. شرايط از نظر تعداد مجروحان تقريبا پايدار است اما با توجه به اينکه روستاها به صورت کامل آواربرداري نشده‌اند، آماده هستيم مجروحان جديد را بپذيريم.

10:59 *
ترافيک فوق سنگين در محورهاي ورودي مناطق زلزله‌زده
رييس مرکز کنترل ترافيک پليس راهور ناجا از افزايش ترافيک محورهاي ورودي به مناطق زلزله زده خبر داد و افزود: پليس راه از تردد اتومبيل‌هايي که مسووليتي در مناطق زلزله زده ندارند جلوگيري خواهد کرد، لذا درخواست مي‌کنيم مردمي که مسووليتي در مناطق زلزله زده ندارند از تردد در اين مناطق خودداري کنند.
10:57 *
ويدئو / توضيحات تخصصي درباره زلزله غرب کشور
علي مرادي رئيس مرکز لرزه‌نگاري کشور با حضوذر در يک برنامه خبري در شبکه خبر سيما، درباره زلزله غرب کشور که در 21 آبان 1396 رخ داد، توضيحاتي کامل و تخصصي ارائه داد. مي‌توانيد با کليک به‌روي تيتر اين خبر، فيلم مورد نظر را مشاهده کنيد.
10:51 *
توجه به بهداشت مناطق بحران‌زده براي پيشگيري از بروز بيماري‌هاي مسري
محقق پژوهشگاه زلزله‌شناسي بر اساس تجربيات کشور در زلزله‌هايي چون بم اعلام کرد: در چنين رخدادهايي علاوه بر توجه به امدادرساني افراد آسيب‌ديده بايد به مولفه‌هاي بهداشتي منطقه نير توجه شود تا شاهد شيوع بيماري‌هاي مسري ناشي از رشد حشرات و آلودگي منابع آب شرب نباشيم.
10:50 *
آمادگي کامل نهاجا در کمک به مناطق زلزله زده/ هواپيماهاي C130 آماده خدمت رساني
به گزارش ايسنا، در جلسه ستاد بحران نيروي هوايي ارتش مقرر شد، تيم پزشکي که براي خدمات رساني به زائرين اربعين به فرودگاه ايلام اعزام شده بود، با تجهيزات کامل به پادگان ابوذر سرپل ذهاب اعزام شوند.
همچنين در اين راستا يک تيم پزشکي با تجهيزات درماني از پايگاه شهيد نوژه همدان به کرمانشاه اعزام شده و با تشکيل بيمارستان صحرايي مشغول خدمات رساني به مجروحين هستند.
بنابر اين گزارش به پايگاه هاي هوايي شهيد دوران شيراز؛ وحدتي دزفول، شهيد لشگري مهرآباد و شهيد نوژه همدان براي اعزام هواپيماهاي ترابري C130جهت انتقال مجروحين، کمک هاي مردمي و ... آماده باش کامل داده شده است.
10:48*
معاينه 214 جسد در کرمانشاه + آمار تفکيکي شهرستان‌ها
بر اساس اعلام پزشکي قانوني استان کرمانشاه، تعداد جوازهاي دفن صادرشده تا اين لحظه به 214 مورد رسيد.
به گزارش ايسنا، دکتر ارتين کمالي - مديرکل پزشکي قانوني استان کرمانشاه- اعلام کرد: تا ساعت 10 و 24 دقيقه در پي وقوع زلزله 7.2 ريشتري شب‌گذشته در مرز ايران و عراق، تاکنون 207 جسد توسط پزشکي قانوني استان کرمانشاه معاينه و براي آنان جواز دفن صادر شده است.
وي افزود: تيم‌هاي پزشکي قانوني در شهرستان‌هاي استان کرمانشاه مستقر و در حال معاينه اجساد زلزله هستند که تا اين لحظه تعداد اجساد معاينه شده به 207 تن رسيده است.
بنا براعلام روابط عمومي سازمان پزشکي قانوني کشور، وي با اشاره به تعداد اجساد معاينه شده در هر يک از شهرستان‌هاي استان خاطرنشان کرد: تا اين لحظه تعداد اجساد معاينه شده در شهرستان سرپل ذهاب 149، اسلام آباد غرب 22، ثلاث باباجاني 15، کرند غرب 14 و قصر شيرين نيز 14 نفر بوده است که در مجموع به 214 تن مي رسد.

10:46 *
توزيع 100 هزار بسته غذايي و 8000 چادر در مناطق زلزله زده کرمانشاه
دبير کل جمعيت هلال احمر کشور گفت: 300 نيروي هلال احمر در حال آواربرداري در مناطق زلزله زده هستند.
به گزارش خبرنگار ايسنا منطقه کرمانشاه، مصطفي محمدي در حاشيه بازديد از مناطق زلزله زده شهرستان سرپل ذهاب اظهار کرد: از زمان اعلام زمين لرزه تاکنون 100 تيم عملياتي به مناطق زلزله زده اعزام شده که از استان‌هاي کردستان، ايلام و همدان بودند.
وي از توزيع يکهزار تخته چادر و 5000 پتو بين آسيب ديدگان خبر داد و تاکيد کرد: هم اکنون در حال تحويل هزار تخته چادر ديگر هستيم و هفت هزار تخته چادر نيز تا پايان شب بين زلزله زدگان توزيع خواهد شد.
10:45 *
بسيج وزارت رفاه با تمام امکانات براي امدادرساني به بازماندگان
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي به بازماندگان زلزله غرب کشور تسليت گفت و از بسيج اين وزارتخانه با تمام امکانات براي خدمت رساني به بازماندگان خبر داد.
10:45*
آسمان امروز و فرداي کرمانشاه ابري است
مديرکل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي با اشاره به وضعيت جوي کرمانشاه و سرل پل ذهاب گفت: آسمان اين شهرها با افزايش ابر طي روز آينده همراه خواهد بود.
10:43 *
ارسال سه کاميون حامل دارو و تجهيزات پزشکي مصرفي به سمت کرمانشاه
معاون درمان وزارت بهداشت از ارسال سه کاميون حامل دارو و تجهيزات پزشکي مصرفي از لرستان، کردستان و همدان به کرمانشاه خبر داد.
دکتر قاسم جان بابايي در گفت‌وگو با ايسنا افزود: 20 بالگرد هوانيروز، 136 دستگاه آمبولانس، 28 دستگاه اتوبوس آمبولانس نيز به مناطق زلزله زده اعزام شده‌اند همچنين چهار باب بيمارستان صحرايي نيز در منطقه مستقر شده است.
10:40 *
کمبود شديد دارو، سرم، تخت و تجهيزات در مناطق زلزله زده/ بيمارستان سرپل ذهاب تخريب شده است
معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه از کمبود شديد دارو، سرم، تخت و تجهيزات در استان به دليل افزايش کشته‌شدگان و مصدومان زلزله شب گذشته خبر داد.
10:37 *
وزيران کشور و بهداشت به همراهي تيمي از رياست جمهوري عازم استان کرمانشاه شدند
به دستور رييس جمهور ، وزيران کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و رييس جمعيت هلال احمر به همراهي تيمي از نهاد رياست جمهوري، عازم مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه شدند.
به گزارش ايسنا، هيات اعزامي به رياست رحماني فضلي وزير کشور ، موظف به رسيدگي به روند امدادرساني به زلزله زدگان ، رسيدگي به آسيب ديدگان و گزارش اقدامات انجام شده به رييس جمهور هستند.

10:37 *
اعزام اکيپ امدادي شهرداري تهران به مناطق زلزله زده تا ظهر/زلزله ديشب ربطي به گسل تهران ندارد
شهردار تهران با بيان اينکه تا ظهر امروز يک اکيپ براي امداد، کمک‌رساني و اهداي موادغذايي و بهداشتي به مناطق زلزله زده اعزام مي شود،گفت: زلزله شب گذشته مربوط به گسل‌هاي زاگرس بود و هيچ ربطي به تهران که تحت تاثير گسل‌هاي البرز است، ندارد.
10:35 *
مجتبي خالدي، سخنگوي سازمان اورژانس کشور با اشاره به اينکه تعداد مصدومان زلزله به 2530 نفر رسيده است اظهار کرد که 382 نفر از مصدومان در بيمارستان بستري شده و 2148 نفر توسط اورژانس درمان و ترخيص شده‌اند.
10:34 *
نجار: فعلا امکان برآورد خسارت زلزله کرمانشاه وجود ندارد
رييس سازمان مديرت بحران کشور گفت: فعلا امکان برآورد خسارت در مناطق زلزله زده وجود ندارد. کار آواربرداري در 2 مرحله انجام خواهد شد. ابتدا بايد مطمئن شويم کشته يا زخمي زير آوارها نيست که اين مرحله کاري تخصصي است و نمي‌توان با بيل مکانيکي و يا لودر اين کار را انجام داد. پس از اين مرحله و اطمينان از نبود کشته و زخمي زير آوار مي‌توان آواربرداري کلي را انجام داد که در اين مرحله نيز اولويت با بازگشايي معابر است.
10:23 *
امان‌اللهي، فرمانده انتظامي استان کرمانشاه اعلام کرد: جاده‌هايي که به سرپل ذهاب مي‌رسند باز بوده و مشکلي از نظر تردد و عبور و مرور وجود ندارد اما در نقاطي بدليل مراجعات غيرضروري ترافيک ايجاد شده است.
وي از مردم خواست از تردد غيرضروري در مناطق زلزله‌زده خودداري کنند.
امان‌اللهي افزود: نيروهاي کمکي با همکاري ناجا در حال اعزام به منطقه هستند.
10:24 *
سردار غيب‌پرور، رييس بسيج مستضعفان از اعزام 100 گروه جهادي دانشجويي از استانهاي همجوار به مناطق زلزله‌زده غرب کشور خبر داد.
10:23 *
انتقال مصدومان به تهران در صورت نياز
سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: شرايط مناطق زلزله‌زده تحت کنترل است و در صورت نياز مصدومان به مناطق ديگر از جمله تهران منتقل مي‌شوند.
10:20 *
وقوع 118 پس لرزه / کشورهاي حاشيه خليج فارس زلزله را احساس کردند
رييس مرکز لرزه‌نگاري از وقوع 118 پس لرزه پس از زلزله اصلي شب گذشته در کرمانشاه خبر داد و گفت: بعد از وقوع چنين زلزله‌اي احتمال پس لرزه تا ماه‌ها وجود دارد.
رييس مرکز لرزه‌نگاري در مورد تعداد پس لرزه‌هاي شب گذشته اظهار کرد: 118 پس لرزه ثبت شده که 51 پس لرزه زير 3 ريشتر، 49 تا بين 3 تا 4 ريشتر و 17 پس لرزه بين 4 تا 5 ريشتر بوده است.
10:10 *
اسامي کشته‌شدگان زلزله غرب کشور اعلام شد
سازمان پزشکي قانوني اسامي 14 تن از کشته شدگان زلزله استان کرمانشاه را اعلام کرد.
به گزارش ايسنا، سازمان پزشکي قانوني فهرست اسامي جانباختگان زلزله استان کرمانشاه را تا ساعت 10:18 اعلام کرد.
اسامي مذکور با کليک به‌روي تيتر خبر قابل مشاهده است.
10:09 *
آمادگي مديريت شهري براي امدادرساني به هموطنان زلزله‌زده
رييس شوراي شهر تهران از آمادگي مديريت شهري براي امدادرساني به هموطنان زلزله زده خبر داد.
محسن هاشمي در گفت‌وگو با ايسنا، در رابطه با نقش شهرداري تهران در کمک رساني به زلزله زدگان غرب کشور گفت: تلاش داريم که نقش بخش امداد رساني و مديريت بحران شهرداري تهران با توجه به توانمندي وامکانات آن در حوادث غيرمترقبه افزايش يابد تا بتوانيم به هموطنانمان ياري برسانيم.
09:50 *
دستور ويژه مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي براي خدمت‌رساني سريع به آسيب‌ديدگان زلزله
نوربخش، مديرعامل سازمان تامين اجتماعي، با صدور دستوري به مديران بيمه‌اي و درماني استان‌هاي غربي کشور بر لزوم تسريع خدمت‌رساني به آسيب‌ديدگان از زلزله تأکيد کرد.
وي همچنين برقراري مستمري بازماندگان بيمه‌شدگان متوفي و همچنين برقراري کمک هزينه ايام بيماري براي حادثه‌ديدگان را از وظايف مهم واحدهاي بيمه‌اي سازمان تأمين اجتماعي برشمرده و دستور تسريع در انجام اين تعهد سازمان تأمين اجتماعي در قبال ذينفعان را صادر کرده است.
09:48 *
آمادگي سازمان ملل براي کمک به ايران پس از وقوع زلزله در غرب کشور
گري لوئيس هماهنگ کننده ويژه سازمان ملل در ايران نيز در واکنش به زلزله شب گذشته در غرب ايران يک پيام تسليت در صفحه توئيتر خود منتشر و با مردم ايران ابراز همدردي کرد. وي در اين پيام نوشت: «تسليت به دولت و مردم ايران براي زلزله مرگبار در مرزهاي غربي اين کشور. وضعيت در نيمه شب گذشته خيلي مشخص نبود اما با طلوع خورشيد بيشتر درباره کشته شدگان و افراد زخمي اطلاعات به دست مي‌آيد. در صورت نياز سازمان ملل آماده همکاري است».
09:36 *
آماده باش يگان‌هاي غرب ارتش جهت کمک رساني به مناطق زلزله‌زده
امير سرتيپ نوذر نعمتي، جانشين فرمانده نيروي زميني ارتش در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به حضور يگانهاي مختلف ارتش در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و ايلام اظهار کرد: از لحظه وقوع حادثه با توجه به استقرار يگان هاي نيروي زميني ارتش در مناطق زلزله‌زده بلافاصله سه تيپ از اين نيرو جهت امدادرساني به حادثه ديدگان وارد محل حادثه شدند. به دليل نياز به برقراري بيمارستان صحرايي در منطقه، آسايشگاه ابوذر سرپل ذهاب تخليه و تبديل به بيمارستان صحرايي شد و در همان ساعات ابتدايي نيز 270 مصدوم توسط تيم‌هاي پزشکي مستقر در بيمارستان صحرايي مورد مداوا قرار گرفتند.
به گفته وي، کليه آمبولانس‌هاي بهداري هاي ارتش در مناطق غربي در مناطق زلزله‌زده حضور دارند. در حال حاضر فرماندهي نيروي زميني در حال عزيمت به مناطق حادثه ديده هستند.
09:33 *
آخرين آمار مصدومان زلزله غرب کشور/آماده باش بيمارستان‌هاي تهران براي پذيرش مصدومان
بنابر آخرين خبر اعلامي وزارت بهداشت از آمار مصدومين زلزله شب گذشته در غرب کشور، تعداد مصدومان تاکنون به ١٦٨٦ نفر رسيده است. همچنين 136 دستگاه آمبولانس، 20 واحد اتوبوس آمبولانس و سه فروند هواپيما براي امدادرساني به مناطق زلزله زده اعزم شده‌ است. 200 تخت بيمارستاني نيز براي اعزام مصدومين به استان‌هاي همجوار آماده شده‌اند. همچنين چهار باب بيمارستان صحرايي در اين مناطق مستقر شده است. همچنين تاکنون 100 پرستار، هشت جراح عمومي، هشت متخصص طب اورژانس و شش ارتوپد براي ارائه خدمات به مردم مناطق آسيب ديده اعزام شده اند. در تهران نيز 600 تخت بيمارستاني آماده ارائه خدمات درماني به زلزله زدگان هستند.
09:33*
فراخوان براي کمک به آسيب ديدگان مناطق زلزله زده
سخنگوي سازمان انتقال خون در فراخواني از تمامي دارندگان گروه خوني - O (او منفي) دعوت کرد تا براي اهداي خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.
09:32 *
استقرار 140 آمبولانس و سه اتوبوس آمبولانس در مناطق زلزله زده
سخنگوي سازمان مديريت بحران کشور از مرگ قطعي دست‌کم 200 تن در زمين لرزه غرب کشور خبر داد و گفت:140 دستگاه آمبولانس و سه دستگاه اتوبوس آمبولانس در منطقه مستقر هستند .
09:09*
ترافيک سنگين در محورهاي ورودي مناطق زلزله‌زده
سرهنگ رحماني رئيس مرکز کنترل ترافيک پليس راهور ناجا از ترافيک سنگين در محورهاي قصرشيرين و سرپل ذهاب خبر داد و با بيان اينکه با توجه به زلزله‌اي که شب گذشته در اين استان به وقوع پيوست و قصرشيرين و سرپل ذهاب را درگير کرد، شاهد بسته شدن برخي از محورها بوده‌ايم، گفت: برخي محورهاي مواصلاتي و اصلي پس از وقوع زلزله همچون محور سرپل ذهاب – پاوه، دالاهو – پل ذهاب مسدود شد که خوشبختانه با کمک نيروهاي امدادي بلافاصله بازگشايي شد.
08:55 *
اعزام تيم‌هاي ارزياب به مناطق زلزله‌زده براي تعيين ميزان خسارت
معاون مديريت بحران کشور نيز نجات جان مجروحان و بيرون آوردن زيرآوار ماندگان را اولويت اصلي نيروهاي امدادي در زلزله کرمانشاه دانست و در عين حال از اعزام تيم‌هاي ارزياب به مناطق زلزله‌زده براي تعيين ميزان خسارت خبر داد.
علي ربيعي نيز با عرض تسليت به بازماندگان زلزله، اعلام کرد: تمام دستگاههاي ذيربط وزارت در استان کرمانشاه و استان هاي همجوار، با تمام امکانات در خدمات رساني و امداد رساني به بازماندگان بسيج شدند.
پيام تسليت مقام معظم رهبري
در پي وقوع حادثه تلخ و مصيبت‌بار زمين‌لرزه در غرب کشور که به جان‌باختن و زخمي شدن جمعي از هم‌ميهنان عزيز انجاميد، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي با صدور پيامي ضمن تسليت به ملّت ايران، تأکيد کردند: همه دستگاههاي لشکري و کشوري با همه همت و امکانات به ياري آسيب‌ديدگان بشتابند.
علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي نيز در آغاز جلسه علني امروز (دوشنبه) مجلس شوراي اسلامي با تسليت به خانواده جانباختگان زلزله شب گذشته استان‌هاي ايلام و کرمانشاه، کميسيون‌هاي عمران و شوراها و امور داخلي مجلس را مامور اعزام گروهي به مناطق زلزله‌زده براي امدادرساني هر چه سريعتر و برآورد خسارت‌ها کرد.
در پي زلزله شب گذشته در مناطق غربي کشور و بويژه استان کرمانشاه، رئيس جمهور طي دستوري به معاون اول خود به وي ماموريت داد تمام امکانات کشور را براي نجات هموطنان گرفتار زير آوارها و همچنين رسيدگي کامل به مصدومين حادثه بسيج کند.
پيام تسليت وزير بهداشت به هموطنان در پي حادثه زلزله در غرب کشور
وزير بهداشت در پيامي حادثه زلزله شب گذشته در مناطق غربي کشور را به هموطنان تسليت گفت.
شهرداري تهران، آماده کمک به مناطق زلزله‌زده غرب کشور⁣محمدعلي نجفي، شهردار تهران که در سازمان مديريت بحران تهران حاضر شده بود، طي تماس‌هاي جداگانه‌اي با استاندار کرمانشاه، شهردار کرمانشاه، شهردار سرپل ذهاب و شهردار قصر شيرين در جريان خسارت هاي ناشي از زلزله شب گذشته قرار گرفت و آمادگي شهرداري تهران را براي هرگونه همکاري و کمک به مناطق آسيب ديده اعلام کرد.
ادامه دارد

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۳۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند

امام جمعه ارومیه در پایان، حل مشکلات باقی مانده در مناطق زلزله زده خوی را خواستار شد و گفت: امیدواریم با فعالیت جهادی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، به زودی شاهد جشن اتمام بازسازی مناطق زلزله زده خوی باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در دیدار با «غلامرضا صالحی» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اظهار کرد: کار جهادی و خدمت به مستضعفان چراغ راه عملکردی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشد و لازم است.

وی با بیان اینکه در این راه نباید از مشارکت مردم نیز غافل شد، افزود: تشویق مردم جهت مشارکت در حساب ۱۰۰ امام راحل یکی از مهمترین نکاتی است که باید با اطلاع رسانی صحیح و بهبود بسترهای لازم، فرهنگ‌سازی کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با تاکید بر لزوم اشاعه دین در مسیر خدمت به جامعه گفت: در دین اسلام، خداوند همه انسان‌ها را به انتخاب مسیر درست تشویق می‌کند و شاه کلید موفقیت در امور را تقوا معرفی کرده است.

قریشی ادامه داد: تقوا را سرلوحه زندگی خویش قرار دهید تا در مجموعه مدیریتی نیز این نگرش با بعد معنوی پایدار باشد بنابراین ضروری است افرادی برای مدیریت‌های داخلی ادارات انتخاب شوند که خدا ترس باشند.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن مزین به نام حضرت امام خمینی (ره) است بنابراین از شما عزیزان انتظار می‌رود تا حساسیت بیشتری در امورات داشته و در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشید.

قریشی عنوان کرد: بنیاد مسکن در راستای اهداف انقلابی حرکت می‌کند و باید همگان به این نهاد کمک کنند.

وی ضمن تشکر از عملکرد بنیاد در زلزله خوی، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اولین ساعات زلزله در مناطق زلزله زده حضور فعال داشته و تا به امروز بسیاری از منازلی را که تخریب شده بودند، بازسازی کرده است ولی متأسفانه نتوانسته فعالیت‌های خود را بیان کند.

امام جمعه ارومیه در پایان، حل مشکلات باقی مانده در مناطق زلزله زده خوی را خواستار و تصریح کرد: امیدواریم با فعالیت جهادی شما عزیزان، بزودی شاهد جشن اتمام بازسازی مناطق زلزله زده خوی باشیم.

کد خبر 747628

دیگر خبرها

  • خاتمی: بازی با ایران بازی با دم شیر است / عملیات وعده صادق نشان داد که دوران موشک پایان نیافته است
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال
  • آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز
  • امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان ۷ استان در اثر آبگرفتگی و سیل