Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@03:19:14 GMT

زلزله کرمانشاه 21 دانش آموز قربانی دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۳۱۶۵۹

زلزله کرمانشاه 21 دانش آموز قربانی دارد

وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس آخرین آمارها ۲۱ نفر از دانش‌آموزان کرمانشاه جان خود را در زلزله از دست دادند و تعدادی از همکاران فرهنگی ما نیز زخمی شده‌اند. همچنین ۴۴ واحد آموزشی در کرمانشاه به نحوی تخریب شدند که امکان استفاده از آنها وجود ندارد. البته مدارس جدید آسیب ندیدند و بیشتر مدارس قدیمی ساز آسیب دیده‌اند و این زنگ خطری برای ما است که باید به‌صورت جدی در مقوله ایمنی مدارس وارد شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدی هاشمی

ایران آنلاین /این بخشی از خبری بود که سید محمد بطحایی در نخستین نشست خبری‌اش با اصحاب رسانه بر آن اشاره کرد. دیروز وزیر آموزش و پرورش به همراه معاونانش در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش جمع شدند تا به پرسش‌های خبرنگاران درباره مهم‌ترین موضوعات آموزش و پرورش پاسخ دهند. بطحایی در این نشست علاوه بر آمار تخریب مدارس در زلزله کرمانشاه، از تغییر ساختار صندوق ذخیره فرهنگیان، آمار جدید بازماندگان از تحصیل، پرداخت معوقه حق‌التدریسی‌ها ظرف دو هفته آینده و اقدامات جدید برای آزادی معلمان زندانی خبر داد. وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت تخریب مدارس در زلزله کرمانشاه گفت: اگر زلزله در روز اتفاق افتاده بود معلوم نبود چند دانش‌آموز جان خود را از دست می‌دادند. حادثه در شب رخ داده و تلفات ما در بخش دانش‌آموزی بسیار کم بوده است. همچنین ما واحدهایی داریم که آسیب آنها در حدی است که امکان حضور دانش‌آموزان وجود ندارد و شکاف‌هایی در سازه آنها ایجاد شده که نمی‌توان به آن اطمینان کرد.

وزیر آموزش و پرورش از راهکارهایی برای بازگشت دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: با دو شیفت کردن مدارس سالم و احیاناً تهیه کانکس برای برخی روستاها به طورموقت این مشکل را برطرف خواهیم کرد. باید در بودجه‌های سنواتی اعتبارات لازم را برای ساخت مدارس دریافت کنیم. در کردستان هم به‌دلیل فرسوده بودن ساختمان‌ها در برخی شهرها با وجود آنکه تخریب نداشتیم، اما سازه آسیب دیده و مطمئن نبود و به همین دلیل برخی مدارس کردستان هم تعطیل شد و امید است بسرعت مقاوم‌سازی انجام شود.بطحایی افزود: صحت و سلامت دانش‌آموزان برای ما اولویت اول است ولو آنکه تحصیل شان برای مدتی به تأخیر بیفتد یا ناچار شویم ادامه تحصیل‌شان را برای مدتی در فضاهای موقت داشته باشیم. تیمی دیشب راهی مناطق زلزله زده شدند و بر اساس گزارش این تیم برنامه فوری برای آماده کردن فضای آموزشی اجرا خواهیم کرد.

ساختار جدید صندوق ذخیره فرهنگیان راه فساد را می‌بندد
وزیر آموزش و پرورش به وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و گفت: همواره معلمان مطالبه داشته‌اند که نمایندگانی در هیأت امنای صندوق داشته باشند تا در فرآیند تصمیم‌گیری‌ها مشارکت کنند. بعد از فراهم کردن زیرساخت‌های حقوقی فردا فراخوانی منتشر می‌کنیم و بنا داریم تا پایان سال با انتخابات الکترونیک دو نفر از معلمان اعضای صندوق مستقیماً توسط دیگر اعضا انتخاب و عضو هیأت امنا شوند و یک بازرس ویژه هم از معلمان انتخاب شود. وی افزود: صندوق ذخیره در یک سال اخیر با استرس‌های شدیدی مواجه بود. طی دو ماه اخیر پنج جلسه هیأت امنا و هشت جلسه هیأت مدیره برگزار شد که در آن حضور داشتم. در ساختار شرکت‌ها و سبد سرمایه‌گذاری صندوق یک تحول اساسی رخ خواهد داد. ضمن آنکه راه و زمینه‌های مفسده‌آمیز احتمالی با تغییر ساختارها بسته می‌شود.

بطحایی با بیان اینکه در حق صندوق ذخیره جفا شده است، اظهارکرد: در سال‌های ۷۴ تا ۹۵، نرخ بازده سهم‌الشرکه اعضا در صندوق سالانه 9/۱۷درصد بوده است. طی این سال‌ها در برخی شرکت‌ها با وجود وضعیت اقتصادی ناپایدار، ارزش دارایی‌ها تا چهار برابر شده است. متأسفانه اطلاع‌‌رسانی‌های ناقص ناخواسته باعث سقوط سهام برخی شرکت‌ها شده است. وزیر آموزش و پرورش درباره زمان ارائه گزارش تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان کرد:
تصور می‌کنم این گزارش ظرف یک تا دو هفته آینده آماده شود. ابعاد مختلف تخلفات در صندوق و بانک سرمایه مورد واکاوی قرار گرفته و امیدوارم از ابتدای تأسیس صندوق باشد و محدود به دو سه سال اخیر نباشد.

تلاش برای آزادی معلم‌های زندانی
بطحایی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت معلمان زندانی گفت: ما برای معلم‌های زندانی و همچنین معلم‌هایی که در تبعید هستند اقداماتی را انجام داده‌ایم که امیدوارم بزودی شاهد اتفاقات خوبی باشیم.وی تأکید کرد: گاهی پاسخ به برخی سؤالات فرآیند کار را پیچیده‌تر می‌کند. ما تلاش‌هایی انجام دادیم اما اجازه دهید پاسخ مشروح ندهم زیرا گاهی حاشیه‌سازی و سوءاستفاده‌ها ادامه کار را با سختی مواجه خواهد کرد. امید است آن بخش از جرایم قابل بخشش و بازنگری مورد توجه قرار گیرد و تسهیلاتی برای همکارانم فراهم شود.

60 هزار نیروی بیکار حقوق بگیر داریم
بطحایی همچنین درباره موضوعات مطرح شده مبنی براینکه ۶۰هزار نیروی بیکار در آموزش و پرورش وجود دارند که حقوق می‌گیرند هم اعلام کرد: این عدد و رقم دقیق نیست. نیروهایی داریم که ساعت کارشان کم است. افرادی در برخی مناطق داریم که کلاس نداریم به او بدهیم نه اینکه بخواهد حقوق مفتی بگیرد. وی ناچار است در دفتر مدرسه بماند و کارهای متفرقه انجام دهد. در برخی مناطق هم کمبود داریم و این اختلال در توزیع نیروی انسانی وجود دارد. از نظر قانونی نمی‌توانیم نیروی مازاد را به منطقه دیگری که کمبود هست بفرستیم. وی ادامه داد: سالانه ۲۶هزار نیروی انسانی داریم که به مرخصی زایمان می‌روند. ۱۱هزار نیروی ما مأمور دستگاه‌های دیگرند و ۴۲هزار نفر دانشجوی تربیت معلم و در حال تحصیل هستند. این افراد درمجموع حدود ۱۳۰هزار نفر یعنی ۱۴ درصد کل نیروی انسانی ما را در برمی‌گیرد. از اولویت‌های اصلی ما اصلاح و سازماندهی نیروی انسانی است.

آمار جدید بازماندگی از تحصیل
وزیر آموزش و پرورش درباره ترک‌تحصیل و آمار بازماندگی گفت: با افرادی روبه‌رو هستیم که مدارس را پس از دو تا سه سال درس خواندن رها می‌کنند. بخصوص در مناطقی که اشتغال کاذب وجود دارد افراد به انگیزه کسب درآمد درس را رها کرده و به کار روی می‌آورند. در متوسطه دوم حدود ۳۴۰ هزار بازمانده از تحصیل، در متوسطه اول ۲۰۰هزار و در دوره ابتدایی نیز ۲۰۰هزار بازمانده از تحصیل داریم.

احتمال پرداخت معوقه حق‌التدریسی‌ها ظرف دو هفته آینده
بطحایی درباره طرح خرید خدمات آموزشی نیز اظهار کرد: این طرح غالباً در مناطق محروم اجرا می‌شود و مزایایی دارد از جمله آنکه موجب شد نرخ تحت پوشش افزایش یابد و کیفیت آموزش بالا برود، اما اشکالی که وجود دارد افزایش‌ هزینه‌های سرباری بود. سازوکارهایی در حال اتخاذ است تا واسطه‌ها از بین رفته و حقوق معلمان در این مدارس مستقیماً به حساب شان واریز شود. امید است با گشایش‌های حاصل شده ظرف یکی دو هفته آینده مبلغی ابلاغ اعتبار شود و حق التدریس معوقه این معلمان که از عید باقی مانده، تسویه شود.

جلسه با رهبر معظم انقلاب درباره آسیب‌های اجتماعی
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در مورد آسیب‌های اجتماعی و خصوصاً آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش، جلسه‌ای با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار خواهد شد، اظهار کرد: متأسفانه آسیب‌های اجتماعی را در کشور و مدرسه شاهدیم. هرچند درصد آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزی نسبت به ۱۳ میلیون دانش‌آموز کم است، اما حتی اگر یک نفر هم دچار آسیب‌های اجتماعی باشد ناراحت‌کننده است.بطحایی ادامه داد: برای بحث آسیب‌های اجتماعی دوره‌های آموزشی خواهیم داشت. در دامنه اول آموزش خانواده‌ها، با ۱۰ موضوع رو به رو خواهیم شد و متناسب با هر سنی برنامه خواهیم داشت. در شبکه تعاملی «سینا» آزادی بیشتر در ارائه محتوا داریم. آموزش دختران، مدیران و رؤسای مناطق را خواهیم داشت. در حوزه آموزش حضور خانواده‌ها اجباری خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: سه سال است برنامه‌ای اجرا می‌شود تا آسیب‌ها رصد شود وطی آن آسیب‌دیدگان شناسایی می‌شوند که به‌دلیل کمبود بودجه موفق نبودیم. جلسه‌ای نیز خاص آسیب‌های اجتماعی با رهبر معظم انقلاب خواهیم داشت.بطحایی درباره پیشگیری و برخورد با آسیب‌های اجتماعی نیز گفت: تصمیماتی اتخاذ شده که از طریق سامانه «سینا»، آموزش خانواده‌ها به تناسب نیازهای خانواده، آموزش مدیران و آموزش معلمان انجام خواهد گرفت. حضور خانواده‌ها در سامانه «سینا» اجباری خواهد بود و خانواده‌ها موظف خواهند بود دوره‌های آن را طی کنند. رصد و کنترل آسیب‌های اجتماعی را در برنامه هایمان گنجانده‌ایم./ روزنامه ایران 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۱۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!


به گزارش تابناک ، با توسعه مدارس غیردولتی، برخی مدارس بویژه دولتی‌ها که دانش‌آموزان زیادی را پوشش می‌دهند در سایه قرار گرفتند. اگرچه پرداخت هزینه‌ مدارس غیرانتفاعی‌ در توان بخشی از خانواده‌ها نیست اما نباید در این میان از کیفیت مدارس دولتی کاسته شود تا آنها که از بضاعت مالی کمتری برخوردارند یا به هر دلیلی اعتقاد به آموزش غیر انتفاعی ندارند، از کیفیت آموزشی مطلوب جا نمانند.

گلایه والدین از افت کیفیت آموزشی در مدارس دولتی، در ازای هزینه‌ای که مدارس از آنها اخذ می‌کنند همچنان ادامه دارد.

در این گزارش صحبت‌های چند نفر از والدین را می‌خوانیم که فرزندانشان را در مدرسه دولتی ثبت‌نام کرده‌اند اما با توجه به هزینه‌هایی که در طول سال تحصیلی به مدرسه می‌دهند با کیفیت نامطلوب آموزشی مواجه‌اند البته که در این میان برخی والدین رضایت خود از مدارس دولتی را صرفاً به دلیل وجود معلم خبره می‌دانند.

پول پرداخت نکنید از کارنامه خبری نیست!

یکی از والدینی که فرزندش در مقطع دوازدهم تحصیل می‌کند گفت: در ابتدای سال دقیقاً زمان ثبت‌نام، مدرسه از ما مبلغ یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان گرفت و گفتند این قانون مدرسه است و اینجا هزینه دارد.

در صورتی که در این مدرسه در تمام ماه‌های گرم سال از کولر و هیچ سیستم خنک‌کننده‌ای استفاده نمی‌شود و در زمستان تمام شوفاژها خاموش است و دانش‌آموزان با لباس گرم در کلاس می‌نشینند.

علاوه بر این حتی مدرسه ما را تهدید می‌کند که اگر پول را پرداخت نکنید از کارنامه خبری نیست.

وی افزود: فرزند من در پایه دوازدهم تحصیل می‌کند و امسال باید در کنکور شرکت کند اما در مدارس دولتی کمتر به کنکوری‌ها توجه می‌شود و عموماً برنامه آموزشی خاصی مدنظر مدرسه نیست، مگر اینکه والدین اگر خودشان بخواهند و بضاعت مالی داشته باشند، برای فرزندشان معلم خصوصی بگیرند. به این شکل که چند دانش‌آموز با هم برنامه‌ریزی می‌کنند و یک معلم خصوصی می‌گیرند.

پول از ما گرفتند اما وعده‌هایشان عملی نشد

مادر یک دانش‌آموز دیگر که فرزندش در مقطع اول ابتدایی یک دبستان دولتی تحصیل می‌کند گفت: اولین اتفاقی که با ورود به مدرسه دخترم با آن مواجه شدم این بود که ابتدا ۷۰۰ هزار تومان پول برای کمک به مدرسه و ۵۰۰ هزار تومان برای خرید برگه امتحانی از ما گرفتند. ما تمام این هزینه را همان ابتدا پرداخت کردیم اما مدرسه مجدداً در طول سال برای برگه‌های امتحانی از والدین هزینه گرفت.

آنها حتی برای هزینه‌های جانبی مدرسه از والدین پول گرفتند و وعده دادند که مثلاً دوربین مداربسته بگذارند، برای پله‌ها ترمز بگذارند، لوله‌کشی کنند و… ولی هیچ کدام از این وعده‌ها عملی نشد. مدرسه حتی بابت هواگیری شوفاژها از ما پول دریافت کرد اما در طول زمستان شوفاژها خاموش بود.

وی گفت: مسأله دیگری که با آن مواجه هستیم لباس فرم دانش‌آموزان است. ما لباس فرمی را که ارزش آن بیرون از مدرسه در حدود ۴۰۰ هزار تومان است با مبلغ ۸۰۰ هزار تومان تهیه کردیم و کیفیت پارچه به قدری ضعیف بود که من بعد از چند ماه مجدداً یک مقنعه دیگر برای دخترم خریدم. ناگفته نماند من از معلم فرزندم رضایت دارم و اگر به خاطر معلم نبود، قطعاً مدرسه فرزندم را عوض می‌کردم.

تدوین آیین‌نامه جدید برای افزایش کیفیت مدارس دولتی

یکی از مسئولان آموزش و پرورش در پاسخ به مجموعه گلایه‌های والدین از تدوین یک آیین‌نامه جدید خبر داد.

محمدمهدی کاظمی، معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای کیفیت‌بخشی به مدارس دولتی آیین‌نامه جدید تدوین شده است توضیح داد: در این زمینه آموزش و پرورش باید اقدامات جدیدی داشته باشد به همین خاطر یک آیین‌نامه جدید تدوین شده، زیرا تقویت مدارس دولتی از مسائل مورد تأکید رئیس جمهور است.

علاوه بر این آیین‌نامه، پیشنهاد طرح کاهش تنوع مدارس در راستای کیفیت‌بخشی مدارس دولتی از دیگر موضوعات در حال بحث و بررسی است. وی در پاسخ به این سؤال که برای کیفیت‌بخشی به مدارس دولتی چه میزان بودجه نیاز دارید، گفت: موضوع توانمندسازی معلمان، تجهیز مدارس، عواملی مانند شاداب‌سازی مدارس که در یادگیری مؤثر است و... همه اینها هرکدام به طور جدی نیازمند بودجه هستند.

کاظمی در پاسخ به این پرسش که چند ماه پیش درباره این موضوع گفت‌وگو کردیم و اکنون انتظار می‌رود برنامه‌ای که شما به عنوان کیفیت‌بخشی مدارس به آن تأکید کردید اکنون در حد مقدماتی نتیجه داده باشد و حالا نتیجه آن چه بوده است، گفت: یک بخشی از بازخورد این اقدامات معطوف به میانگین نمرات امتحان نهایی بوده است که تاکنون تنها امتحان و ارزشیابی که به صورت ملی انجام داده‌ایم، امتحانات نهایی پایه دوازدهم بوده است اما از امسال پایه دهم و یازدهم هم اضافه شد.

کاری که در روزهای پایانی اسفند ماه انجام دادیم سنجش دستاوردهای متوسطه اول بود که بیش از ۳ میلیون دانش‌آموز در سنجش ما شرکت کردند. نتیجه این سنجش می‌تواند برای مدارسی که باید ارتقا یابند، کمک‌کننده باشد.

مدارس می‌توانند طبق این سنجش و بررسی نمرات امتحان نهایی دانش‌آموزان برای رشد خود برنامه داشته باشند. امیدوارم با این رویه نمرات ما رشد کند و این بخش ناظر بر امر نظارتی بود که به آن اشاره کردم زیرا هر مدرسه‌ای ترسیم روشنی از وضعیت خودش دارد. اما بازخورد مدارسی که وضعیت آموزشی ضعیف‌تری نسبت به برخی از مدارس دارند از پارسال آغاز شده و بازخوردها، جدی‌تر از قبل به مدارس اعلام می‌شود.

وی درباره هزینه‌هایی که مدارس از اولیا تحت عنوان کمک‌ به مدرسه دریافت می‌کنند گفت: مدارس دولتی به صورت خاص نباید هیچ پولی از والدین بگیرند اما در قالب فوق‌برنامه ممکن است هزینه‌ای دریافت شود.

البته مبلغی که بابت فوق‌برنامه اخذ می‌شود سقف دارد و این سقف بر اساس استاندارد مدرسه تعریف خواهد شد. اگر غیر از این باشد و هزینه‌ها به اجبار از والدین گرفته شود، آنها می‌توانند به دفتر ارزیابی و عملکرد وزارت آموزش و پرورش گزارش دهند.

اخذ شهریه در مدرسه دولتی با برنامه مازاد

علی فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش، در زمینه هزینه‌هایی که برخی مدارس دولتی از اولیا مطالبه می‌کنند اما در قبال آن فعالیتی صورت نمی‌گیرد، گفت: آمار این مدارس قابل توجه نیست اما مانند یک لکه روی صفحه سفید است و خیلی مورد توجه قرار می‌گیرد و نسبت به عملکرد آموزش و پرورش ادراک منفی ایجاد می‌کند. قطعاً این‌گونه نیست که همه مدارس چنین شرایطی داشته باشند.

بجز مدارسی مانند مدارس هیأت امنایی و تیزهوشان که در آن دریافت وجه بلامانع است، در سایر مدارس هزینه‌ای که از والدین گرفته می‌شود باید برای فعالیت‌های مازاد باشد. حتی در مدرسه تیزهوشان هم با پیگیری رئیس جمهور قرار شد اقشاری که قدرت مالی مناسبی ندارند اما در مدارس تیزهوشان درس می‌خوانند از پرداخت هزینه معاف شوند و دولت شهریه آنها را پرداخت خواهد کرد.

فرهادی تأکید کرد: مدارسی که از والدین هزینه می‌گیرند اول باید بررسی شود که آیا جزو آن مدارسی هستند که می‌توانند هزینه دریافت کنند یا نه، و اگر جزو آن نبودند قطعاً بخش نظارت آموزش و پرورش ما در مناطق پاسخگو است. والدینی که فرزندشان در مدارس عادی تحصیل می‌کند و مدرسه از آنها شهریه دریافت می‌کند باید حتماً آن را به آموزش و پرورش مناطق گزارش دهند.

وی در این زمینه که برخی از مدارس نه تنها در زمان ثبت‌نام بلکه در حین سال تحصیلی هم از والدین دانش‌آموزان هزینه دریافت می‌کنند، گفت: آن چیزی که به عنوان شکایت یا اطلاع‌رسانی در مناطق آموزش و پرورش باشد از سوی والدین منعکس نمی‌شود در حالی که مناطق آموزش و پرورش در این موارد بسیار جدی است.

در برخی از مواقع اتفاقاتی می‌افتد که والدین خوب توجیه نمی‌شوند مثلاً مدیر و معلم به اولیا اطلاع داده‌اند که یک فوق برنامه برای دانش‌آموزان در نظر داریم و هزینه‌ای که اخذ می‌شود بابت همین فوق برنامه است. اما مدارس به هیچ عنوان برای تجهیزات و تعمیر مدارس حق ندارند هزینه‌ای از والدین بگیرند.

وی در واکنش به این موضوع که برخی از مدارس کارنامه دانش‌آموز را به آنان نمی‌دهند تا شهریه و یا کمک مردمی به طور کامل پرداخت شود، گفت: اخذ هزینه از والدین در مدارس دولتی با عناوین کمک به مدرسه یا شبیه آن مطلقاً اجباری نبوده و کاملاً داوطلبانه است.

مدارس نباید والدین را اجبار کنند تا در ازای ارائه کارنامه حتماً هزینه بدهند، این کار کاملاً غیرقانونی است.

اما در مواقعی که انجمن اولیا و مربیان در این زمینه تصمیم می‌گیرد، مدرسه می‌تواند آن تصمیم را اجرا کند زیرا بر اساس اساسنامه اجرایی مدارس، انجمن اولیا و مربیان یک نهاد تصمیم‌گیر است. بنابراین می‌توانند تصمیمات داخلی بگیرند ولی در این زمینه هیچ اجباری نداریم.

منبع: روزنامه ایران

دیگر خبرها

  • باز شدن گره استخر دانش آموزی قوچان به دستان آب و فاضلاب
  • کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت
  • تجلیل از دانش آموز وظیفه شناس کوچصفهانی
  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • از معلم جان روشن یافتیم‌
  • مشکل کمبود دبیر و آموزگار در سال تحصیلی جدید حل شد
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند