Web Analytics Made Easy - Statcounter

مبارکه- مسئول شورای هیئت های مذهبی شهرستان مبارکه گفت: به ‌مناسبت شهادت امام علی‌ابن موسی الرضا(ع) و به منظور برگزاری برنامه‌های عزاداری ۲۸ و ۳۰ ماه صفر، ۱۷۰۰ زائر مبارکه ای با ۴۲ دستگاه اتوبوس در قالب  هیئت های مذهبی به مشهد مقدس و شیراز اعزام ‌شدند.

جواد اسدی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در شهرستان مبارکه، افزود: امسال هم مانند سال‌های گذشته تعدای از هیئت های عزاداری و دسته‌جات سینه زنی و زنجیرزنی شهرستان مبارکه با هماهنگی اداره تبلیغات برای برگزاری مراسم عزاداری به مشهد مقدس و شیراز اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  اضافه کرد: این هیئت ها به منظور برپایی مجالس عزاداری ایام رحلت جانگداز نبی مکرم اسلام (ص) و سبط اکبرش امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) اعزام شدند.

 اسدی با بیان اینکه شهادت امام رضا(ع) در ۳۰ ماه صفر واقع شده است، اظهار کرد: کاروان عزاداران امام مهربانی، متشکل از ۴۲ دستگاه اتوبوس از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است که ۳۱ دستگاه اتوبوس به شیراز و ۱۱دستگاه اتوبوس به مشهد اعزام شدند، در واقع بیش از یک هزار و 700 نفر در قالب هیئت شهرستان مبارکه برای برگزاری مراسم عزاداری روز شهادت امام رضا (ع) و امام حسن مجتبی(ع)   به مشهد مقدس و شیراز اعزام شدند.

وی افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی شهرستان مبارکه با همکاری شورای هیئت های مذهبی اقدامات لازم را به‌منظور تأمین عالم و روحانی، مداح، اسکان و پذیرایی این کاروان‌ها انجام داده است.

مسئول شورای هیئت های مذهبی مبارکه گفت:کاروان های عزاداری شهرستان پس از اربعین حسینی به سمت مشهد الرضا(ع) حرکت کرده تا ۲۸ صفر، سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در جوار حرم رضوی به عزاداری بپردازند.

وی افزود: طی کردن مسافت بیش از هزار کیلومتر برای شرکت در مراسم عزاداری سالگرد شهادت امام رضا (ع) نشانگر اوج محبت و دلدادگی ارادتمندان اهل بیت (ع) به امام هشتم (ع) است.

اسدی گفت: کاروان عزاداران امام مهربانی شهرستان مبارکه به مدت چهار روز علاوه بر شرکت در مراسم بزرگداشت شهادت امام رضا (ع) از مکان های فرهنگی و آستان قدس نیز دیدن می کنند.

وی با اشاره به پیشینه ی حضور هیئت های مذهبی مبارکه در مشهد مقدس جهت اقامه عزا گفت: تعدادی از هیئت ها بیش از ۲۰ سال است که توفیق حضور پیدا می کنند.

اسدی با بیان اینکه حضور پرشور جوانان در هیئت های عزاداری نشان‌دهنده ارادت قلبی آنها به ائمه است افزود: جوانان می توانند در سایه توجه اهل بیت(ع) بر مسائل و مشکلات کنونی غلبه کنند.

مسئول شورای هیئت های مذهبی شهرستان مبارکه با اشاره به برنامه‌های عزاداری شهرستان در روزهای پایانی ماه صفر، اظهار کرد: همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) نیز برنامه‌های عزاداری در سراسر شهرهای شهرستان برگزار و عاشقان امامت و ولایت، ماه صفر را با سوگواری و عزاداری اهلبیت عصمت وطهارت(ع)، بدرقه خواهند کرد.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۷۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کرمان گفت: کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان پیکر مطهر شهدای گمنام است و ۴ شهید گمنام در استان تشییع و تدفین می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سرهنگ محمود مهدوی‌فرد عصر امروز در جلسه مشترک شورای هماهنگی دفاع مقدس و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کرمان که با حضور محمدمهدی فداکار استاندار و محمدرضا پورابراهیمی رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در محل سالن پیامبراعظم (ص) استانداری برگزار شد با بیان اینکه مجموعه خاطرات عزیز در حوزه دفاع مقدس تولید شده است، اظهار داشت: از سه آزاده کرمانی خاطراتی ضبط شده که به صورت قطعات کوتاه تهیه و در قالب‌های مختلف منتشر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان منزل پدری شهید سلیمانی به‌عنوان یک اثر ملی ثبت شده است، گفت: آثار زیادی در استان کرمان در حوزه دفاع مقدس وجود دارد که ارزش ثبت ملی دارد و باید پیگیری شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه چهل و دومین سالگرد آزادسازی خرمشهر در پیش است، افزود: امسال بزرگداشت فتح خرمشهر با شعار "در راه فتح قله‌ای" برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان فرماندهی انتظامی استان کرمان میزبان برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان است، ادامه داد: برنامه‌هایی در این زمینه دیده شده که متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود.

مهدوی‌فرد با بیان اینکه 322 پیکر شهید گمنام در سطح استان کرمان وجود دارد و میزبان پیکر مطهر این شهدا هستیم، گفت: 231 درخواست از مجموعه‌های مختلف از جمله روستاها برای تدفین شهدای گمنام در استان کرمان داریم.

وی با اشاره به اینکه 145 حرم و یادمان شهدای گمنام در سطح استان کرمان داریم که 23 یادمان در دانشگاه‌ها قرار دارد، افزود: 94 یادمان در مجموعه شهری داریم که 241 شهید گمنام در آنها قرار دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه 14 شهید گمنام نیز در مجموعه‌های نظامی قرار دارند که یادمان آنها تکمیل شده است، ادامه داد: از مجموعه درخواست‌ها 43 مکان که در سال جاری به تهران ارسال شده است 23 مورد در اولویت اول و 20 مورد در اولویت دوم قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در ایام شهادت امام صادق(ع) کرمان میزبان پیکر مطهر شهدای گمنام است، گفت: با سه مکان موافقت نهایی شده است و در این ایام سه شهید گمنام در سطح استان کرمان تشییع و تدفین می‌شود که کرمان روستای کوهپایه، رفسنجان و سیرجان میزبان پیکر مطهر شهدا هستند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد