Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشورگفت: اسکله پایانه کانتینری، نخستین فاز از مجتمع بندری نگین است که با 82 درصد پیشرفت، دی به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمد راستاد که امروز برای بررسی روند اجرای اجرای طرح توسعه بندر بوشهر به این شهر سفر کرده بود، در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما افزود: این پایانه بر اساس برنامه زمان بندی شده تکمیل و به بهره برداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طرح لایروبی اسکله با حجم تقریبی یک میلیون متر مکعب در مرحله برگزاری مناقصه است تا به تردد شناورها در بندر بوشهر کمک کند.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریا نوردی کشور بیان کرد: بعد از لایروبی و تعمیق کانال دسترسی، اجرای فازهای بعدی مجتمع بندری نگین که شامل پایانه چند منظوره و فله مایع است، آغاز خواهند شد.

راستاد یکی از مهمترین برنامه های این سازمان را در بنادر دیگر تکمیل مراحل مناقصه برای فاز 3 ترمینال کانتینری بندر شهید رجایی هرمزگان عنوان کرد که ظرفیت کانتینری را از 2 و 7 دهم میلیون تی یی یو کانتینر به حدود 8 میلیون تی یی یو می رساند.

وی همچنین گفت : فاز یک طرح توسعه بندر چابهار نیز به پایان رسیده و نیمه اول آذر افتتاح رسمی می شود.

بندر بوشهر دومین بندر کانتینری کشور محسوب می‌شود و در هفت ماه امسال ۱۰۲ هزار و ۶۰۰ تی.یی.یو کانتینر در این بندر تخلیه و بارگیری شده است که افزایش 54 درصدی نسبت به زمان مشابه پارسال دارد .

طرح توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین با سرمایه گذاری 630 میلیارد تومانی بخش خصوصی از سال 93 آغاز شد؛ طرحی که سه ساله تعریف شده یعنی طبق برنامه باید دی امسال به بهره برداری برسد، اما اکنون فقط اسکله پایانه کانتینری آن، تا این زمان آماده استفاده خواهد شد.

ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر سالانه هفت میلیون تن است که با تکمیل طرح توسعه این بندر، این میزان به 15 میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.

همچنین با اجرای این طرح، بندر بوشهر می‌تواند به کشتی‌های تجاری 50 هزار تنی پهلو دهد در حالی که اکنون کشتی‌های 30 هزار تنی در این بندر پهلوگیری می‌کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۰۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین اظهار داشت: بسیاری از مشکلات بخش الموت غربی در سفر دور اول رئیس جمهور به استان قزوین در دستور کار قرار گرفته و بسیاری از آنها اجرایی و باقی مانده هم اجرایی خواهد شد.

وی افزود: برای توسعه الموت غربی در سال گذشته سه استاندار قزوین، گیلان و مازندران به همراه مدیران وزارت راه و شهرسازی از مسیر قزوین-رحیم آباد- کلاچای بازدید کردند و هر ۳ استان به همراه وزارت راه و شهرسازی مکلف شدند اعتباراتی را برای تکمیل پروژه در نظر بگیرند.

اعلایی گفت: بعد از پروژه قزوین-الموت که در اوایل تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد بالاترین تمرکز وزارت راه پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای خواهد بود که می‌تواند پیشران توسعه باشد و وزیر راه و شهرسازی هم در سفر به قزوین بر این موضوع تاکید کردند.

استاندار قزوین با بیان اینکه استان قزوین در زمینه راه مشکلات جدی دارد، اضافه کرد: استان به ویژه در راه روستایی با عقب ماندگی‌های زیادی مواجه است و موضوع پرهزینه ای هم می‌باشد ولی مجموعه مدیریتی استان تمام تلاش خود را برای برطرف شدن مشکلات انجام می‌دهد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه موضوع راه الموت از ۲ جهت در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: راه الموت واقعاً فضای نامناسبی دارد و بهسازی مسیر نه تنها تردد ساکنین را هموار می‌کند بلکه می‌تواند الموت را به عنوان یکی از ظرفیت‌های اقتصادی استان در زمینه گردشگری تبدیل کند و راه مناسب توسعه گردشگری را هم به همراه خواهد داشت.

وی افزود: اگر این ۲ راه جدید عملیاتی شود با حجم زیاد تردد مواجه خواهیم شد و همین موضوع به طور قطع گردشگری منطقه را بهبود خواهد بخشید.

کد خبر 6089559

دیگر خبرها

  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • زیرگذر طرح بزرگراه شهید تندگویان به بهره برداری می رسد
  • بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده