Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: جذب سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در این استان تا پایان سال آینده با همت و تلاش دستگاه های اجرایی مختلف قابل تحقق است.

سید علی آقازاده روز سه شنبه در دیدار با سرمایه گذاران داخلی و خارجی در مرکز سرمایه گذاری استان مرکزی افزود: با رفع تنگناهای سرمایه گذاران داخلی و خارجی توسط دستگاه های مربوطه، پرهیز از جزیره ای عمل کردن و نگاه کلان دستگاه ها می توان زمینه حضور و جذب هرچه بیشتر سرمایه گذاران خارجی و داخلی را در این استان فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی جذب سرمایه گذار خارجی در استان مرکزی را از برنامه های اولویت دار استان مرکزی عنوان کرد و ادامه داد: برای رفع چالش های سرمایه گذاران و جذب بازار سرمایه در استان، هر هفته نشستی با حضور مدیران اجرایی در مرکز خدمات سرمایه گذاری برگزار و فرصت ها و چالش های سرمایه گذاری مورد بررسی قرار می گیرد.
استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: انسجام هرچه بیشتر مدیران اجرایی در خدمت رسانی به سرمایه گذاران و نگاه فرا استانی به مقوله تولید و سرمایه گذاری صادرات محور، افزایش 50 تا 60 درصدی جذب سرمایه در استان را به همراه دارد.
آقازاده افزود: نیاز است برای تسریع در خدمت رسانی و جذب سرمایه گذاری در استان، خدماتی که توسط دستگاه های اجرایی استان به سرمایه گذاران ارائه می شود در کوتاه ترین زمان در اختیار آنان قرار گیرد.
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان مرکزی در این نشست گفت: هم اکنون 18 دستگاه اجرایی در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان عضو بوده و وظیفه خدمت رسانی و جذب سرمایه گذار در استان را برعهده دارند.
حسن میرزاخانی افزود: از ابتدای انقلاب تا کنون 42 طرح سرمایه گذاری خارجی با حجم سرمایه گذاری 980 میلیون دلار در هفت شهرستان استان مرکزی جذب شده است که 300 میلیون دلار آن به صورت نقدی بوده است.
وی ادامه داد: 375 میلیون دلار شامل 38 درصد سرمایه گذاری های جذب شده در استان مرکزی در دولت تدبیر و امید در زمینه طرح های از جمله شیمیایی، غذایی، تجهیزات، محصولات غیر فلزی، تولید برق و صنایع سلولوزی جذب شده است.
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان مرکزی با یادآوری وجود برخی مشکلات در حوزه جذب سرمایه گذاری در حوزه بین المللی، ملی و استانی افزود: در زمینه بین المللی رتبه ریسک سرمایه گذاری خارجی در برخی سال ها در کشور در بالاترین عدد ریسک یعنی حدود هفت بود که هم اینک این عدد به پنج و پنج دهم کاهش یافته است.
میرزاخانی گفت: سهولت انجام کسب و کار کشور در برخی سال ها از بین 186 کشور حدود 152 بود که هم اینک این جایگاه به رتبه 120 جهان رسیده است.
وی خاطر نشان کرد: بحران آلودگی، کمبود آب شیرین، فقدان مشوق های لازم برای جذب سرمایه گذاران، ناتوانی بانک ها در ارایه خدمات ارزی و نبود همکاری لازم بین بخش های مختلف برای ارائه خدمت به سرمایه گذاران از جمله چالش هایی است که بر سر راه جذب سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی وجود دارد.
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان مرکزی گفت: برای معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری این استان، 33 فرصت سرمایه گذاری شناسایی و در قالب کتاب تهیه و در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.
میرزاخانی با یادآوری وجود 33 متقاضی سرمایه گذاری خارجی در زمینه نیروگاه خورشیدی در استان مرکزی افزود: وجود هوای معتدل و وجود 300 روز آفتابی در طول سال در استان از مهمترین عوامل رغبت سرمایه گذاران خارجی در حوزه ایجاد نیروگاه های خورشیدی در استان بوده است.
وی ادامه داد: تا کنون 21 مکان برای ایجاد نیروگاه خورشیدی در استان مرکزی شناسایی شده و اقدام های لازم برای واگذاری این زمین ها به سرمایه گذاران در حال انجام است.
نبود آب مورد نیاز برای اختصاص 10 درصد از نیروگاه های خورشیدی به فضای سبز و تاکید بر تعامل و انسجام بین بخشی بین دستگاه های دولتی از مهمترین موارد مطرح شده توسط بخش خصوصی در این نشست بود.
در پایان این نشست یک مجوز سرمایه گذاری خارجی به سرمایه گذار بخش خصوصی اعطا شد.
استان مرکزی با مساحتی معادل 29 هزار و 127 کیلومترمربع، هشت و یک دهم درصد از مساحت کل کشور را در برگرفته است.
این استان از شمال به استان‌های تهران و قزوین، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان اصفهان و لرستان و از شرق به استانهای قم و اصفهان محدود است.
استان مرکزی با موقعیت­های ممتاز جغرافیایی، نیروی انسانی متخصص، قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق، عبور خطوط انرژی (نفت، گاز و برق)، استقرار مراکز صنعتی و دانشگاهی، مفاخر برجسته و مذهبی و علمی، اراضی مستعد کشاورزی و مراتع، ذخایر معدنی، نزدیکی به قطب­های صنعتی و بازار مصرف از توانمندی­های اقتصادی مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار باشد.
اصالت تاریخی، وسعت منابع مادی، انسانی و توانمندی‌های تولیدی به ویژه در بخش صنعت، موجب شده استان مرکزی از ابتدای فرآیند جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور همواره یکی از مقاصد جذب سرمایه‌گذاران خارجی باشد.
1955/3075/خبرنگار:مهدی عظیمی *** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۸۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان

سفیر حکومت طالبان در پکن اظهار داشت چینی‌ها خواستار افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه معادن افغانستان هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «بلال کریمی» سفیر حکومت افغانستان در پکن در دیدار با «شهاب‌الدین دلاور» وزیر معادن این کشور در مورد مسائل مختلف به‌ویژه قراردادهای معادن گفتگو کرد.

دلاور با اشاره به قراردادهای مس عینک، حوزه نفتی آمو، «طلا سمتی» در تخار و مس عینک دوم گفت: شرایط سرمایه‌گذاری در بخش صنایع استخراجی افغانستان واضح است، فرصت‌های سرمایه‌گذاری را مساعد کرده‌ایم که یکی از شرایط مهم آن فرآوری صد درصد  در داخل این کشور است.

وی افزود: تمام سرمایه‌گذاران ملی و بین‌المللی می‌توانند در عرصه منابع معدنی افغانستان سرمایه‌گذارای کنند.

در این دیدار کریمی نیز با اشاره به دیدارهایش با سران شرکت‌های قراردادی حوزه نفتی آمو و مس عینک در چین گفت سرمایه‌گذاران چینی خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش معادن افغانستان هستند.

ابراز آمادگی چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در معادن افغانستانیادداشت| جایگاه معادن افغانستان در منظومۀ تجارت خارجی چیننقش چین در رونق پالایشگاه‌های خصوصی نفت در شمال افغانستان

پیش از این وزارت معادن افغانستان از آمادگی چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری در معادن «لیتیوم» افغانستان خبر داده بود.

چین یکی از کشورهایی است که برای سرمایه‌گذاری در بخش معادن افغانستان به صورت عملی ورود پیدا کرده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • امضای ۱۸ تفاهم‌نامه بین استان فارس و هیئت‌های خارجی
  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها
  • ۶۵ نفر در آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین مرکزی جذب می شوند
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان