Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم - ایرنا - مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قم گفت: به مناسبت پنجم آذر ماه، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، همایش جوانان مومن انقلابی با حضور دانشجویان بسیجی استان در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار می شود.

داود محبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این همایش با سخنرانی رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور روز یکشنبه، پنجم آذرماه سال جاری از ساعت 13 ترتیب خواهد یافت و در جریان آن دانشجویان بسیجی استان قم بار دیگر با آرمان های امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب تجدید پیمان خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه با اشاره به برنامه های بسیج دانشجویی استان قم به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج، گفت: دانشجویان بسیجی در اکثر دانشگاه های دولتی، آزاد، غیرانتفاعی، علمی کاربردی و پیام نور استان برنامه های متنوعی را به مناسبت هفته بسیج تدارک دیده اند که از جمله آن ها می توان به برپایی نمایشگاه های فرهنگی، مسابقه های ورزشی، اکران فیلم های انقلابی، دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری نشست های تخصصی بصیرت افزایی، تشکیل کمیته های علمی اقتصاد مقاومتی و معرفی دستاوردهای نظام در سطوح مختلف اشاره کرد.
وی ادامه داد: برنامه های بسیج دانشجویی در تمام طول سال، حتی در زمان تعطیلی دانشگاه ها ادامه دارد و دانشجویان بسیجی با فعالیت در عرصه های علمی، فرهنگی و عمرانی در قالب اردوهای جهادی مشغول انجام ماموریت های خود و خدمت رسانی به مردم هستند.
محبی گفت: بسیج دانشجویی استان قم بدون هیچ گونه حاشیه و رقابت با سایر تشکل های دانشجویی در 50 واحد دانشگاهی استان مستقر است و برای رسیدن به هدف های خود از جمله تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی و کمک به حل چالش های پیش روی نظام با استفاده از نظر دانش پژوهان بسیجی، از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.
وی با اشاره به اجرای سه هزار و 200 نفر روز برنامه جهادی توسط بسیج دانشجویی استان قم در سال گذشته، افزود: دانشجویان بسیجی استان به صورت خودجوش و داوطلبانه به مناطق محروم قم و سایر مناطق کشور اعزام می شوند و در عرصه های مختلف فرهنگی، آموزشی و عمرانی به مردم خدمت رسانی می کنند.
وی ادامه داد: بسیج دانشجویی استان قم در موضوع کمک رسانی به حادثه دیدگان زلزله اخیر غرب کشور نیز حضوری فعال داشت و تنها از دانشگاه علوم پزشکی قم 2 دستگاه کامیون شامل اقلام مورد نیاز آسیب دیدگان به منطقه اعزام شد.
زلزله 7.3 ریشتری، 21 آبان جاری در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد؛ این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرد.
مسئول بسیج دانشجویی قم با اشاره به این که برنامه های اصلی بسیج دانشجویی همزمان با شروع سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس آغاز شده است گفت: تشکیل کمیته های استقبال در واحدهای بسیج دانشجویی دانشگاه ها و برگزاری مراسم استقبال از دانشجویان سال اولی از جمله برنامه هایی است که با هدف آشنا ساختن آنها با محیط های علمی و دانشگاهی، انجام می شود.
وی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه های فرهنگی در موضوع های مختلف همچون دفاع مقدس، ازدواج آسان و سبک زندگی اسلامی، حضور یافتن بر سر مزار شهدای گمنام که در دانشگاه ها خاکسپاری شده اند و گسترش ارزش های ایثار و شهادت، تشکیل کارگاه های آموزشی در زمینه های متنوع مانند سواد رسانه ای و تشکیل مستمر یادواره برای شهدای دانشجو از جمله برنامه های جاری بسیج دانشجویی استان قم در حوزه مسائل فرهنگی است.
وی ادامه داد: با تلاش گسترده دانشجویان بسیجی استان، در بیست و چهارم مهرماه سال جاری کنگره شهدای دانشجوی قم با سخنرانی سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم برگزار شد که نمونه بارز یک فعالیت جهادی در عرصه فرهنگ بود.
استان قم دارای 176 شهید دانشجو است که 168 تن از آنان شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و هشت تن از آنان نیز شهدای مدافع حرم هستند.
5 آذر، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره) در سال 1358 است؛ بیست و نهم آبان تا پنجم آذرماه با عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است.
همچنین دوم آذرماه سالروز تشکیل بسیج دانشجویی و طلاب به فرمان امام خمینی (ره) در سال 1367 است.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار: رضا علیمحمدی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۱۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه از غزه/ ۱۸ دانشجوی دیگر در آمریکا بازداشت شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا به تجمع و تظاهرات دانشجویان تگزاس حمله و ۱۸ دانشجو را با ضرب‌وشتم بازداشت کردند.

با اوج گرفتن اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی از لس‌آنجلس تا نیویورک در حمایت از مردم فلسطین در غزه، موج ضدصهیونیستی نوپا چنان زلزله‌ای در جهان به راه انداخته که نیروهای پلیس و گارد ملی آمریکا با خشونت تمام به صحنه آمده‌اند.

پایگاه خبری النشره لبنان روز چهارشنبه به نقل از رسانه‌های آمریکایی گزارش داد که «اریک آدامز» شهردار نیویورک گفته پلیس «نیویورک‌سیتی» روز گذشته ۳۰۰ نفر را در دانشگاه کلمبیا و «سیتی کالج» در تظاهرات‌های حمایت از فلسطین دستگیر کرده است.

آدامز که با شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس» مصاحبه می‌کرد، مدعی شده که اکثر دستگیر شده‌ها دانشجو نبوده‌اند. وی همچنین مدعی شده که پلیس سازمان‌ها و افرادی را شناسایی کرده که به عنوان «آشوبگرهای حرفه‌ای» در تجمعات حضور داشته‌اند.

این مقام آمریکایی با هدف مسالمت‌آمیز نشان دادن برخورد پلیس با معترضان حامی غزه ادعا کرد در جریان یورش پلیس به محوله دانشگاه کلمبیا درگیری شدید بین پلیس و معترضان صورت نگرفته است.

شبکه سی‌ان‌ان دیروز چهارشنبه گزارش داد که طی روزهای اخیر دستکم یک هزار دانشجوی آمریکایی معترض علیه جنگ غزه از سوی پلیس آمریکا بازداشت شده اند.

بنابراین گزارش، این دانشجویان در ۲۵ دانشگاه مختلف در ۲۱ ایالت آمریکا بازداشت شده و روانه مراکز امنیتی شده اند.

در روزهای اخیر دانشگاه های مختلف آمریکا صحنه اعتراض جدی دانشجویان علیه جنگ غزه ، تداوم جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین حمایت های مداوم واشنگتن از تل آویو بوده است.

کد خبر 6094816

دیگر خبرها

  • گسترش دامنه اعتراضات دانشجویی در استرالیا
  • واکنش بایدن به خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی
  • همایش تجلیل از معلمان برگزیده در بوشهر برگزار شد
  • فرمانده سپاه بوشهر: معلم محرک علم و مولد قدرت است
  • برگزاری همایش بزرگ عقیدتی سیاسی در بافق
  • حمایت دانشگاه از غزه/ ۱۸ دانشجوی دیگر در آمریکا بازداشت شدند
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد
  • پیام جوانان غزه به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: «شما امید ما هستید/ قوی بمانید»
  • همایش روانشناسی در دانشگاه آزاد قم برگزار شد
  • برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم تشریح شد