Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به همراه شماری از معاونان وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان به شهرستان خاش سفر کردند.

‌به گزارش ایسنا، علی کرد نماینده خاش در مجلس شورای اسلامی در شورای اداری این شهرستان گفت: سفر همکاران ما در راستای سفرهای دوره‌ای کمیسیون به منظور بررسی و رصد معضلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی مردم مرزنشین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: پس از سفر اعضای کمیسیون به این استان و بازدید میدانی در این خصوص گزارشی تدوین و در صحن کمیسیون قرائت خواهد شد.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: آسیب های اجتماعی در استان سیستان و بلوچستان و منطقه خاش ناشی از وجود بی عدالتی، تبعیض، انتصابات ناصحیح و غیره است.

علی کرد: بالا رفتن آمار قاچاق سوخت و انسان و نبود اشتغال و آمار بالای بیکاری، طلاق و سرقت و غیره نتیجه کم توجهی ها به مردم منطقه است.

وی ضرورت ایجاد کارگاه‌های تولیدی و صنعتی مانند کفش، چرم، فرآوری و بسته بندی خرما و پسته، کارگاه‌های آموزشی و تولیدی و توجه به ظرفیت‌های صنایع دستی گلیم بافی، فرش، سوزن دوزی و حمایت از سرمایه گذاران، ایجاد مراکز فنی و مهارتی در میرجاوه و مراکز بخش ها، حمایت از پشت نوبتی ها و محرومان در سازمان بهزیستی و کمک به ایجاد مراکز و کمپ های ترک اعتیاد، اشتغالزایی برای معتادان بهبود یافته، تجهیز ادارات بهزیستی، مشکلات مسکن مددجویان زیرپوشش بهزیستی، ایجاد بیمارستان 96 تخت خوبی تامین اجتماعی و اختصاص نیروهای درمانی و بهداشتی، داروخانه مجهز و آزمایشگاه و غیره، حمایت ویژه از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد ایجاد خوابگاه آموزشی جهت خواهران در کمیته امداد، برقراری مستمری مددجویانی که مستمری آنها به بهانه اشتعالزایی و خودکفایی قطع شده، بالا بردن ظرفیت تولید و حمایت از نیروهای بومی در سیمان خاش، رفع مشکلات کارگران سیمان و کشت و صنعت گوهرکوه و حمایت از کشاورزان و فعالان صنعتی را متذکر شد و افزود: مردم خاش از اقشار محروم جامعه هستند که درآمد آنها از منبع یارانه است.

کرد همچنین حمایت از نخبگان و تحصیلکردگان دانشگاهی را در معادن مس و منیزیم و شرکت‌های تولیدی و صنعتی و راهسازی و غیره مورد تاکید قرار داد.

حجت الاسلام غلام رضا دهقان امام جمعه شهرستان خاش نیز بیان کرد: نمایندگان مردم در مجلس و دولتمردان منشأ خیر و رحمت هستند و به برکت تلاش‌های عزیزان گام های ارزشمندی برای ارائه خدمت به مردم و کاهش مشکلات مردم کشور برداشته شده است.

وی اهمیت خدمت رسانی به مردم ساکن در مناطق محروم و برنامه ریزی برای کاهش دادن معضلات طلاق، قانون حبس، ازدواج آسان جوانان، قاچاق انسان و کالا و سوخت و مقابله با بیکاری را در دولت و مجلس خواستار شد تا دغدغه های مردم مرتفع گردد.

مولوی محمد عثمان قلندرزهی امام جمعه مسجد جامع الخلیل شهرستان خاش اهمیت مسئولیت پذیری و خدمت رسانی به مردم را متذکر شد و گفت: این حضور مسئولان و انجام دید و بازدیدها، تلاش برای حل مشکل تامین آب شرب خاش از کارواندر، تلاش برای بازگشایی مرز گسترده کردن تجارت های مرزی، اشتغالزایی و مقابله با فقر، اختصاص اعتبارات ویژه از ضرورتهای اجتناب‌ناپذیر برای انجام خدمت و کمک به حل مشکلات اجتماعی به شمار می روند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ارائه تسهیلات بدون ربا به روستائیان سبب رفع مشکلات اقشار محروم و نیازمند می شود و در این مسیر باید مجلس، دولت، کمیته امداد و بهزیستی و غیره ورود پیدا کنند.

عبدالرضا عزیزی در سفر به شهرستان خاش و نشست اعضای شورای اداری و تامین این شهرستان با تبریک به مناسبت ماه ربیع و پیروزی اسلام بر داعشی ها بیان کرد: بالا بردن حقوق و مستمری مددجویان و اقشار نیازمند راهی درست برای کمک به حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم نیست و از راه تولید و صادرات برق می توان به بالا بردن تولید ملی و درآمد مردم کمک کرد.

عزیزی متذکر شد: از راه عرضه و فروش و مصرف مواد مخدر در کشور افزون بر چهل هزار میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می شود و این آمار بالا فاجعه ای بزرگ به شمار می رود زیرا خسارتهای مواد مخدر فراوان بوده و با حجم بالای ضرر های مالی درصدی بسیار اندک کار عمرانی انجام می شود.

عزیزی تاکید کرد: بانکداری اسلامی باید در جامعه رواج پیدا کند زیرا گرفتن سود و ربا از سوی بانک‌ها در کشور گرفتاری های فراوانی را برای مردم و مسئولان پدید آورده است.

عزیزی تصریح کرد: کار جامعه اهل سنت در تحریم بانک‌ها و نگرفتن تسهیلات دارای سود و ربا ارزشمند است و امیدواریم این موضوع در کشور هم مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: مسئولان باید با ارائه ایده های نوین و کارآمد به کاهش مشکلات مردم در جامعه کمک کنند و هدف آنها جذب اعتبار و هزینه کرد آن بدون برنامه ریزی نباشد.

عزیزی ادامه داد: دلبستگی اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به مردم سیستان و بلوچستان سبب شد که در ماه ربیع الاول بتوانیم به منطقه سفر کنیم و امیدواریم بتوانیم با همکاری دولت به کاهش مشکلات مردم کمک نمائیم.

وی با ابراز تاسف از وقوع زلزله در غرب کشور و خسارت به بسیاری از هم وطنان گفت: در این موضوع انسجام مردم عزیز ایران نشان داده شد و خدمات خوبی به آسیب دیدگان ارائه گردید.

حضور در شورای اداری شهرستان و بازدید از کارخانه سیمان خاش و دیدار با کارکنان این واحد تولیدی و صنعتی از برنامه های مهم اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در سفر یک روزه به خاش بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۳۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری گفت: بر اساس طرح مذکور، تنها حساب غیرتجاری ۵ دهم درصد از کل جمعیت کشور که بالاترین تراکنش‌ها را داشته باشند، مورد بررسی قرار می‌گیرد. - اخبار سیاسی -

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان مجلس نسبت به تغییرات ایجاد شده در طرح مالیات بر سوداگری گفت:‌ شورای نگهبان به برخی مواد طرح مالیات بر سوداگری از جمله ماده 8 این طرح ایرادات و ابهاماتی را وارد کرده است. 

مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه

 

وی افزود: با توجه به اینکه ماده 8 از مواد زیرساختی طرح مالیات بر سوداگری به شمار می‌رود که پایه‌های اطلاعاتی برای اجرای این طرح را فراهم می‌کند، بنابراین ماده 8 یکی از مواد مفصل طرح است که رفع ابهام از برخی دیگر از مواد طرح نیز منوط به اصلاح همین ماده شده است. 

طغیانی با رد ادعای برخی نمایندگان مجلس که معتقدند کمیسیون اقتصادی برای جلب نظر شورای نگهبان اقدام به قانون‌گذاری جدید کرده، گفت: به هیچ عنوان چنین اتفاقی نیفتاده و ما در کمیسیون صرفاً ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به طرح را رفع کردیم. به طور مثال یکی از ابهاماتی که شورای نگهبان به طرح وارد کرده این است که بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی چه تعداد از تراکنش‌ها در حساب‌های غیرتجاری را مورد بررسی قرار می‌دهند. 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در اصلاحیه‌ای که جهت مرتفع کردن نظر شورای نگهبان در کمیسیون صورت گرفت، تصریح شد که تنها 5 دهم درصد از تراکنش‌های مرتبط با حساب‌های غیرتجاری افراد که بالاترین اعداد را داشته باشند مورد بررسی قرار می‌گیرند. بنابراین اینطور نیست که این قانون تمام مردم را شامل شود. 

وی خاطرنشان کرد: البته یک شائبه درباره این بخش از طرح وجود داشت که این نیم دهم درصد آیا ناظر به اشخاصی است که بالاترین تراکنش‌ها را داشتند یا اینکه ناظر به کل جمعیت کشور است که ما توضیح دادیم ملاک ما در بررسی‌ها، کل جمعیت کشور است. به عبارت دقیق‌تر اگر جمعیت کشور را 85 میلیون نفر در نظر بگیریم، تنها حساب غیرتجاری 42 هزار و 500 نفر از اشخاصی که بالاترین تراکنش‌ها را در این حساب‌های بانکی خود داشته باشند، مورد بررسی قرار  می‌گیرد و سایر مردم از بررسی‌ها معاف هستند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است
  • برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ