Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره اوقاف گلپایگان با اشاره به وجود هزار و ۵۰۰ متر زمین برای احداث زائر سرا در محوطه امامزاده ۱۷ تن گفت: برای احداث این زائر سرا در صورت وجود سرمایه گذار همکاری لازم را انجام خواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازدیارعالمان؛ حجت الاسلام علی طاهری امروز بعدازظهر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در اداره اوقاف به مناسبت هفته وقف تشکیل شد، اظهار کرد: ساخت زائرسرای امامزاده 17 تن نیازمند سرمایه گذاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره اوقاف گلپایگان با بیان اینکه ساخت یک زائر سرا برای این امامزاده به جذب توریست و گردشگر و هم زائر کمک می کند، عنوان کرد: امامزاده هایی چون مشهد اردهال، آقاعلی عباس در استان به دلیل وجود امکانات رفاهی زائر زیادی را به خود جذب کرده است.

وی با اشاره به وجود هزار و 500 متر زمین برای احداث زائر سرا در محوطه 17 تن، بیان کرد: در صورت وجود سرمایه گذار برای احداث این زائر سرا همکاری لازم را خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در ادامه افزود: کاروانسرای روستای در نیز یکی دیگر از موقوفات است که جنبه تاریخی نیز دارد و چنانچه سرمایه گذاری بتواند این مکان را بازسازی کند این مکان را در اختیارش قرار خواهیم داد.

16 وقف جدید در سال 96 به ثبت رسید

رئیس اداره اوقاف گلپایگان، گفت: 16 وقف جدید در سال 96 به ارزش 2 میلیارد و 200 تومان به ثبت رسید.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به میزان جمعیت و سرانه وقف در شهرستان های استان، خاطرنشان کرد: گلپایگان با وجود کمی جمعیت نسبت به برخی شهرستان ها بیشترین میزان وقف را در استان طی ماه های گذشته به خود اختصاص داد.

وی افزود: این نشان دهنده دینداری و علاقه مردم این منطقه به خیرات است.

رئیس اداره اوقاف گلپایگان، تصریح کرد: روضه خوانی، قران، تشویق جوانان به مسجد، اعیاد مذهبی از جمله نیات وقف کنندگان بود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری بیشترین میزان موقوفات را در شهرستان مربوط به ترویج قران دانست و عنوان کرد: موقوفات ماه های گذشته عمدتا زمین کشاورزی، ملک مسکونی دو طبقه و یک زمین تجاری بوده است.

گلپایگان اکنون 900 موقوفه و 2 هزار و 351 رقبه دارد

رئیس اداره اوقاف گلپایگان، گفت: گلپایگان اکنون 900 موقوفه و 2 هزار و 351 رقبه(تعداد مستاجر موقوفات) دارد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به اینکه هر امامزاده سالانه هزینه های عمرانی، جاری و فرهنگی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در طی یکسال گذشته 392 میلیون تومان صرف هزینه های عمرانی امامزادگان شهرستان شده است که محل تامین آن نذورات مردمی امامزادگان و فروش قبر در این بقاع بوده است.

وی ادامه داد: 74 میلیون تومان هزینه های جاری امامزادگان شده است که از جمله آن ها می توان به هزینه آب، برق، خادم، سیستم های سرمایشی و گرمایشی اشاره کرد.

وی افزود: هزینه های فرهنگی صورت گرفته در این بقاع 36 میلیون تومان بوده است.

رئیس اداره اوقاف گلپایگان، تصریح کرد: کل هزینه انجام شده در بقاع متبرکه 502 میلیون بوده است.

موقوفه کافی برای کمک به فقرا نداریم

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان اینکه موقوفه زیادی برای کمک به فقرا نداریم، اظهار کرد: موقوفه صرف شده برای فقرا تنها 2 میلیون تومان بوده است.

رئیس اداره اوقاف گلپایگان با بیان هزینه بیش از 350 میلیون تومانی موقوفات، یاداور شد: 39 میلیون تومان هزینه توسعه مساجد، 114 میلیون تومان هزینه بازسازی و تعمیر بقاع متبرکه،  4 میلیون تومان هزینه حمام، 103 میلیون هزینه روضه خوانی، 14 میلیون هزینه قران و ترویج قرآن، 36 میلیون هزینه توسعه موقوفات، 25 میلیون هزینه حفظ موقوفات بوده است.

وی با اشاره به اینکه گلپایگان 138 امامزاده و بقعه متبرکه دارد مطرح کرد: امامزاده روستای حاجیله و بقعه آخوند ملاحسین شهید نیز به این آمار اضافه خواهند شد.

آرادسازی محدوده 17 تن گلپایگان

حجت الاسلام والمسلمین طاهری از آزادسازی 550 میلیون تومانی در محدوده امامزاده 17 تن خبر داد و گفت: یک منزل مسکونی به ارزش 300 میلیون تومان و یک مغازه تجاری به ارزش 250 میلیون تومان خریداری شد که برای تهیه این پول وام گرفته شد.

رئیس اداره اوقاف گلپایگان، خاطرنشان کرد: وام گرفته شده در سالهای آینده با استفاده از نذورات مردمی بازپرداخت خواهد شد.

وی افزود: امامزاده 17 تن در شهرهای شیراز، خمین، تهران (روستای وهن آباد تهران که فرودگاه امام خمینی جز این محدوده است)، قسمتی از گوگد، قسمتی از محله کنجدجان، قسمتی از وانشان و ویست موقوفه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری به توسعه 3 هزار متری در امامزاده ابراهیم اشاره کرد و تصریح کرد: این زمین با کمک خیران و همکاری مالک زمین خریداری شده است.

رئیس اداره اوقاف گلپایگان با بیان اینکه با رای دادگاه موقوفه میرزا یحیی خوان که قبل از انقلاب تصرف شده بود و ارزشی معادل سه میلیارد تومان داشت بازپس گرفته شد، گفت: موقوفه دیگری(خدیجه خانم) که حدود 20 سال در تصرف دیگران بود و ارزشی معادل دو میلیارد و 500 تومان داشت به موقوفات بازگشت.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در ادامه بیان کرد: حمام تاریخی و وقفی خیابان طالقانی طبق قراردادی با سرمایه گذار بازسازی و به رستوران سنتی مبدل می شود.

وی از انتشار اوراق مشارکت در وقف برای افرادی که توانایی لازم برای اهدا موقوفات بزرگ را ندارند خبر داد و مطرح کرد: کسانی که توانایی برای وقف ملک ندارند می توانند با پرداخت مشارکتی اوراق حتی با مبالغ اندک به خرید یک ملک کمک کنند و تا ابد از آثار اخروی وقف برخوردار باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۷۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه راه اندازی باشگاه بدنسازی در سال ۱۴۰۳

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، هزینه راه اندازی باشگاه بدنسازی در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته تغییرات زیادی کرده است، لذا راه اندازی باشگاه بدنسازی بستگی به عوامل مختلفی دارد. از جمله عواملی که بر هزینه تأثیر می‌گذارند، می‌توان به مکان و مساحت مورد نیاز، تجهیزات و وسایل ورزشی، استخدام کادر مدیریتی و آموزشی، هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات، و هزینه‌های مربوط به مدیریت و اجاره محل اشاره کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا بصورت قدم به قدم به هزینه‌های راه اندازی این کسب و کار بپردازیم.

راه اندازی باشگاه بدنسازی شامل چه هزینه‌هایی است؟

راه‌اندازی باشگاه بدنسازی ممکن است به عنوان یک پروژه کوچک (اجاره‌ای) و یا بزرگ در نظر گرفته شود که هزینه‌های گوناگونی را در بر دارد. لذا باید توجه داشت که هزینه‌ها بسته به موقعیت جغرافیایی، اندازه باشگاه و سطح خدمات ارائه شده متغیر است و ممکن است متفاوت باشد. در اینجا چند هزینه اصلی که در راه‌اندازی یک باشگاه بدنسازی دخیل هستند، آورده‌ایم:

اجاره یا خرید مکان: هزینه اجاره یا خرید مکانی که باشگاه بدنسازی راه‌اندازی خواهد شد، یکی از هزینه‌های اساسی است.

تجهیزات و وسایل ورزشی: شامل دستگاه‌های ورزشی، وزنه‌ها، میزهای بدنسازی، متعلقات دیگر مانند کفپوش و...

هزینه‌های ساختمانی: شامل هزینه‌های مربوط به تغییرات ساختمانی برای ساختن سالن ورزشی، دوش و توالت، نورپردازی و...

هزینه‌های مربوط به امنیت و ایمنی: شامل نصب دوربین‌های مداربسته، امنیتی برای محافظت از اعضای باشگاه در طول تمرینات.

هزینه‌های مدیریتی: شامل هزینه‌های مربوط به حقوق پرسنل، بیمه، تبلیغات و بازاریابی، نرم‌افزار مدیریت باشگاه و...

هزینه‌های مربوط به لوازم اداری: شامل مبلمان، دستگاه‌های اداری، کامپیوتر و تجهیزات دیگر مورد نیاز برای مدیریت باشگاه.

هزینه‌های اجرایی و متفرقه: شامل هزینه‌های ناشی از مسائل مختلفی مانند مالیات، مجوزها، و...

هزینه‌های مربوط به آموزش و مشاوره: شامل هزینه‌های مربوط به آموزش کارکنان، مشاوره در زمینه مدیریت و توسعه باشگاه و...

نکته: با استفاده از طرح توجیهی می‌توانید تماهی هزینه‌های راه اندازی باشگاه بدنسازی را در سال ۱۴۰۳ دسترس داشته باشید و سپس تصمیم به شروع این کسب و کار بگیرید.

چرا طرح توجیهی مهم است؟

طرح توجیهی قبل از راه‌اندازی کسب و کار، یک ابزار بسیار حیاتی در فرآیند تصمیم‌گیری مالی است. این طرح به ما این امکان را می‌دهد که به طور دقیق از هزینه‌ها مطلع شویم و محاسبه کنیم که آیا سرمایه‌گذاری در راه‌اندازی باشگاه بدنسازی ممکن است به سودآوری برسد یا خیر.

با ارائه یک برآورد دقیق از هزینه‌های راه‌اندازی و هزینه‌های عملیاتی پیش‌رو، به همراه پیش‌بینی درآمدها، می‌توانیم تا حد زیادی از پتانسیل موفقیت یا شکست کسب و کار آگاه شویم. این طرح به ما اجازه می‌دهد تا ریسک‌ها و فرصت‌های مرتبط با کسب و کار را شناسایی کرده و به تصمیم‌گیری بهتر در مورد سرمایه‌گذاری‌های مالی و استراتژی‌های آینده بپردازیم.

به علاوه، ارائه یک طرح توجیهی معتبر به سرمایه‌گذاران و بانک‌ها اعتماد بیشتری می‌دهد و احتمال دریافت تسهیلات مالی را افزایش می‌دهد. در نتیجه، طرح توجیهی به عنوان یک ابزار مهم در فرآیند تصمیم‌گیری مالی و راه‌اندازی کسب و کارهای جدید بسیار ارزشمند است.

خلاصه طرح توجیهی راه اندازی باشگاه بدنسازی

در طرح توجیهی باشگاه بدنسازی تمامی هزینه‌های این کسب و کار در بیش از ۵۰+ صفحه برآورد می‌شوند. در ادامه بصورت خلاصه هزینه راه اندازی باشگاه بدنسازی برای سال ۱۴۰۳ ارائه شده‌اند:

هزینه تأسیس باشگاه بدنسازی در طرح توجیهی با سرمایه ۸ میلیارد تومان برآورد شده است.

درآمد سالانه این باشگاه در سال ۱۴۰۳ با ظرفیت ۹ هزار مشتری و فروش ۷ هزار خدمات در سال برابر است با ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان.

مدت بازگشت سرمایه این کسب و کار ۲.۶ سال پیش بینی می‌شود.

نرخ بازدهی داخلی با توجه به محاسبات طرح توجیهی ۳۹% است.

با توجه به این پارامترها آیا راه اندازی باشگاه بدنسازی توجیه پذیر است؟

با توجه به اطلاعات ارائه شده، برای ارزیابی توجیه پذیری راه‌اندازی باشگاه بدنسازی معیارهایی از جمله مدت بازگشت سرمایه و نرخ بازدهی داخلی بسیار مهم هستند. با توجه به مدت بازگشت سرمایه کمتر از سه سال (۲.۶ سال) و نرخ بازدهی داخلی ۳۹٪، می‌توان نتیجه گرفت که راه‌اندازی باشگاه بدنسازی از نظر مالی توجیه پذیر است. این معیارها نشان می‌دهند که باشگاه بدنسازی پس از مدت کوتاهی به سودآوری می‌رسد و برای سرمایه‌گذاران جذاب است.

بعد از مشاهده هزینه‌های راه اندازی باشگاه بدنسازی در طرح توجیهی، لازم است نکات مهمی را درمورد باشگاه بدنسازی بدانیم.

نکات مهم در راه اندازی باشگاه

راه‌اندازی یک باشگاه موفق نیازمند مدیریت دقیق و برنامه‌ریزی کامل است. ابتدا، باید یک بررسی بازار دقیق انجام شود تا نیازهای مشتریان و موارد رقابتی مشخص شود. سپس، انتخاب مکان مناسب، تأمین تجهیزات و تجهیزات و استخدام پرسنل ماهر و متعهد از مراحل اساسی است. ایجاد برنامه‌های بازاریابی قوی و تعیین استراتژی‌های مالی مناسب نیز از اهمیت بالایی برخوردارند. همچنین، ایجاد برنامه‌های آموزشی و سرگرمی جذاب برای اعضا اساسی است تا ایجاد ارتباط مستقیم و مثبت با مشتریان را تسهیل کند. به طور کلی، توجه به جزئیات، ارتقا کیفیت خدمات و پیگیری مستمر از مواردی است که باشگاه را به سوی موفقیت هدایت می‌کند.

لیست تجهیزات راه اندازی باشگاه بدنسازی

برای راه اندازی باشگاه بدنسازی، تجهیزات متنوعی نیاز است تا بتواند به نیازهای مشتریان پاسخ دهد و برای آن‌ها تجربه ورزشی مطلوبی فراهم کند. در زیر لیستی از تجهیزات اساسی برای یک باشگاه بدنسازی آمده است.

۱. دستگاه‌های تمرین مقاومتی:

دمبل و شیخوف

ماشین‌های وزنه‌برداری

ماشین‌های کابل

میزان‌های وزنه

۲. تجهیزات کاردیو:

تردمیل

دوچرخه‌های ثابت

ماشین‌های مداومتی (الیپتیکال)

صندلی‌های راه‌راه

۳. تجهیزات فضای باز:

تردمیل فضای باز

دوچرخه‌های سایکلینگ فضای باز

۴. تجهیزات فیتنس عمومی:

میزهای وزنه‌برداری چندکاره

صندلی‌های آباژور و بدنسازی

تجهیزات مربوط به تناسب اندام و کشش

۵. تجهیزات امنیتی و راحتی:

دستگیره‌ها و استوپرها برای ایمنی در تمرینات

سیستم‌های تهویه مطبوع

سیستم‌های تهویه هوا و گرمایش

۶. تجهیزات اضافی:

دستگاه‌های ماساژ و ترازوهای بدنسازی

تجهیزات ورزشی مثل توپ فوتبال، زین و غیره برای تنوع تمرینات

این لیست تجهیزات اساسی است و ممکن است به توجه به نیازها و تعداد مشتریان باشگاه، نیاز به تجهیزات دیگری نیز باشد.

جمع بندی

راه اندازی یک باشگاه بدنسازی به دلیل نیاز رو به افزایش افراد به فعالیت‌های ورزشی و اهمیت آن برای سلامتی و رشد فیزیکی، یک فرصت بسیار مهم و پربار است. با انتخاب مکان مناسب، تجهیزات کارآمد و متنوع، برنامه‌های تمرینی جذاب و ارائه خدمات تخصصی، می‌توان به جذب و حفظ مشتریان، ارتقای سطح فعالیت‌های ورزشی و بهبود سلامتی جامعه کمک کرد.

بنابراین، با شناخت دقیق از نیازهای مشتریان و استفاده از استراتژی‌های بازاریابی مؤثر، راه اندازی یک باشگاه بدنسازی می‌تواند به عنوان یک معامله سرمایه‌گذاری موفق و پایدار در زمینه بهبود سلامتی و افراد و همچنین کسب درآمد مطلوب برای کارآفرینان، مطرح گردد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد

کد خبر 6097342

دیگر خبرها

  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • ثبت وقف جدید ۲۰۰ میلیاردی در کاشان
  • تشکیل شرکتهای واسطه برای جذب سرمایه خارجی قانونی شد
  • سرمایه‌گذار معروف: هوش مصنوعی راهی برای کلاهبرداری است
  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • هزینه راه اندازی باشگاه بدنسازی در سال ۱۴۰۳
  • آغاز دوره آموزشی طرح ارتقای قاریان استان یزد
  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد